Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1251 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
The FM-Gaffer II - [SLUT]
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
[
3
]
4
Forfatter
Emne: The FM-Gaffer II - [SLUT] (Læst 15487 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [10]
«
Svar #30:
30 Maj 2013, 19:43 »
1500
Sir Alex Ferguson nåede lige præcis de 1500 kampe som United manager, en rekord man selvfølgelig skal prøve at matche og gerne overgå i
En hyldest til… challengen
. Jeg har dog lang vej endnu, før jeg når derop, for jeg har kun lige spillet min kamp nr. 200 med Southampton. – Og ja, vi har taget et godt hop frem i tiden siden sidste update. - Jeg har færdigspillet den 4. sæson som blev noget skuffende, i hvert fald i Premier League, hvor det blev til endnu en
8.plads
.
Jeg har dog undskyldningen for det dårlige resultat i Premier League klar. Jeg tilskriver det salget af flere af holdets profiler og de unge talenter simpelthen ikke var helt klar endnu. Jeg har solgt Morgan Schneiderlin, Gastón Ramírez, Jack Cork og Jay Rodriguez. Der kom bare tilbud ind, som jeg ikke kunne modstå. Så truppen her i starten af 5. sæson ser helt anderledes ud.
A-kæden
B-kæden
4. sæson var dog ikke kun en stor fiasko, tværtimod, for jeg
vandt FA Cuppen
. Så nu mangler jeg ”kun” at vinde FA Cuppen 4 gange mere for at matche Sir Alex Ferguson og dermed tjene 75 point i En hyldest til.. Challengen.
Målet er dog ikke FA Cuppen pt. men at komme tilbage til top 4 og deltage i mesterskabskampen. For jeg kunne godt tænke mig, at få mesterskabet lidt hurtigere end Sir Alx fik sit første i United. Det tog ham 6,5 sæson.
Var der nogen der sagde nørd?
Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [11]
«
Svar #31:
01 Jun 2013, 07:39 »
Store skuffelser
Når man er i spidsen for et hold i mere end 25 år, så kan man umuligt undgå store skuffelser på et tidspunkt. Sir Alex Ferguson og United har da også haft sine.
http://www.youtube.com/v/Z6L8MyHkoX4?hl=da_DK&version=3
Og jeg har lige haft et af mine største skuffelser i FM rigtig rigtig længe. Alt gik ellers som smurt i olie. Jeg lå til at få min top 4 placering hjem. Jeg havde vundet League Cuppen for 2. gang og havde spillet mig i finalen i både FA og EURO Cuppen. Det kunne blive den helt perfekte sæson.
Men men men… Et urimeligt hårdt slut program, hvor kampene kom som perler på en snor tog fuldstændig pusten fra mit hold. I flere af slutkampene måtte jeg stille med flere halvskadet spillere, som var kørt helt flade. Og det kostede dyrt!
Så det hele blev til lige ved og næsten. Jeg er dog optimistisk, for holdet er begyndt at leve op til deres store potentiale og troen på, at det nok skal lykkes er stor. Så nu glæder jeg mig bare til at komme i gang med den 6. sæson og forhåbentligt kopiere Sir Alex Ferguson og vinde mesterskabet.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [12]
«
Svar #32:
04 Jun 2013, 00:12 »
Sir Alex Ferguson stand
Igennem årene har Drømmenes Teater, Old Trafford, gennemgået flere større renoverings og ombygningsprojekter, især i årene under Sir Alex Ferguson fik det legendariske stadion vokseværk og kan til dags dato rumme 76 000 tilskuere. Og så fik managerlegenden jo også opkaldt den ene tribune efter sig til hans 25 års jubilæum i klubben.
I en hyldest til… Challengen skal man opnå noget lignede. Her kan man hente 50 point, hvis man får klubbens stadion opkaldt efter sig. Om dette er muligt i Southampton, det skal jeg lade være usagt. En ting er i hvert fald sikker. Klubbens bestyrelse ser gerne klubben udvide og udvikle sig og smider gerne penge efter det. I de 5 sæsoner jeg har stået i spidsen for klubben, er der blevet investeret store summer på
stadion og klubbens faciliteter
. Southampton hører efterhånden til i den bedste ende af skalaen på den front og er gearet til at være en topklub.
Nu mangler jeg bare at hente resultaterne hjem i Premier League, så Southampton kan kalde sig en storklub og indtil videre går det rigtig godt her i 6. sæson. Jeg topper pt.
Premier League
efter 19 kampe og troen på at mesterskabet er på vej, den er stor.
De gode resultater tilskriver jeg min ”nye” taktiske tilgang, som jeg startede i midten af 5. sæson. En tilgang der fik mig i 3 finaler i forrige sæson og som holder mig inde i mesterskabskampen. Til dem som har fulgt med i mine blogs og taktiske tråde igennem de seneste mange FM sæsoner nikker måske genkendende til følgende formation:
That’s right! Wester’s Diablo til den dovne manager er tilbage…
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
mathiasnh
Førsteholdsspiller
Sv: The FM-Gaffer II - [13]
«
Svar #33:
04 Jun 2013, 00:27 »
Hvor er det vildt! Westers Diablo vender tilbage
Kommer vi til, at se holdinstruktionerne også?
Neal Caffrey!
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #34:
04 Jun 2013, 00:34 »
Der kommer i næste update
hvor et download selvfølgelig kommer med...
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #35:
04 Jun 2013, 00:38 »
Citat af: Wester 04 Jun 2013, 00:34
Der kommer i næste update
hvor et download selvfølgelig kommer med...
woop woop
ser jeg frem til, leger pt. selv med en 4-3-3, som jeg aldrig tidligere har fået til at fungere, men er stadig ivrig efter det, glæder mig til at se om vi rammer noget lignende det samme, indtil nu minder de hvertfald meget om hinanden, jeg køre også med to deeplying
og en poacher
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #36:
04 Jun 2013, 01:11 »
Den dovne manager
I de seneste FM sæsoner har jeg leget en del med det taktiske i FM og virkelig prøvet at sætte mig ind i den taktiske maskine bag spillet. Egentlig ikke for at knække koden men for at få en realistisk, varieret og underholdende spiloplevelse. Den tilgang til spillet er dog relativ ny for mig, for jeg har ellers altid været en yderst doven manager med en klik&play tilgang. Jeg har altid værdsat et højt tempo uden for meget bøvl og ballade.
Min ”nye” tilgang til spillet har været rigtig fed at prøve men savner tit en mere simpel tilgang. Derfor har jeg fundet en gammel taktik frem, som nogen af jer måske kan huske og har prøvet. En taktik som til gode så den dovne managers tilgang. Hvor formålet var at have en taktik som fungerede i alle lande, i alle divisioner og hvor man ikke skulle skifte en masse rundt. Hvor det eneste man skiftede var holdet mentalitet i løbet af kampene, alt efter hvordan det gik. Og på den måde blev Wester’s Diablo til den dovne manager født. Taktikken var bygget ud fra samme tanke, som den legendariske Diablo taktik, som udnyttede en bug i spillet. Og med fare for at lyde alt for selvfed, så lykkes projektet ganske fint og havde stor succes med den taktik i flere FM versioner og fik ganske fin respons fra de brugere som ”lånte” den.
Jeg havde dog afskrevet Wester’s Diablo her i FM13, for jeg havde læst mig dum. For rygterne sagde, at fejlen var rettet og man ikke længere kunne udnytte den. Og rygterne talte i og for sig sandt. For våbnet med en Poacher, der fik frit løb mod mål fungerede bare ikke rigtig mere. Så jeg lagde projektet på hylden men der var noget, som jeg havde overset i mine tests. Noget som jeg heldigvis har fået øje på i dette savegame.
I deres iver for at lukke Poacheren af, så åbner midtforsvaret op for andre. Poacheren er stadig vigtig, fordi han ”binder” modstanderens midterforsvar fast, da de så gerne vil lukke ”fejlen” fra tidligere. De åbner dermed op for de to andre angribere og de to centrale midtbanespillere i support rollen. – og når man så kommer foran, så løsner de grebet fordi de skal fremad og så får Poacheren pludselig plads som i de gode gamle dage.
Om taktikken så virker i alle lande, i alle divisioner som tidligere, det kan jeg af gode grunde ikke vide, da den kun har fået lidt over en sæson i Southampton. Hvor jeg råder over en ganske fornuftig trup. Så vil nogen vil teste den og fortælle om deres resultater, så ville jeg da være taknemmelig. I kan hente taktikken her:
Wester’s Diablo – Til den dovne manager
Der er ikke så meget at sig. Spil taktikken som den er og skift kun holdet mentalitet i løbet af kampene alt efter hvordan det går. Kort sagt: klik&play…
Og så skal I da lige have et SS af min seneste kamp
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Gemma
Førsteholdsspiller
Sv: The FM-Gaffer II - [14]
«
Svar #37:
04 Jun 2013, 01:21 »
Det er dejligt at se, at du har fået fart på spillet igen, Wester. Lækkert med to updates her til aften.
www.SportsLounge.dk
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #38:
04 Jun 2013, 01:23 »
Ja det går lidt op og ned med tiden.. Så når den endelig er der, så skal der fandme også nørdes
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #39:
04 Jun 2013, 01:35 »
Ja er lækkert, med nogle updates! Vil lige høre dig mht. mentalitet. Starter du balanceret, og ændre den i løbet af kampen, i så fald, ændre du den så til en mere defensiv tilgang, når du kommer i front, eller går du mere offensivt?
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #40:
06 Jun 2013, 17:15 »
The FM-Gaffer
1.april startede FMF’s blogkonkurrence og mit bidrag var
The FM-Gaffer.
Hvor hele formålet var at gennemfører
Moneyball challengen
. En mission der kostede mig blod, sved og tåre. En blog og et savegame hvor jeg måtte gå så grueligt meget igennem. Først blev jeg fyret. Så startede jeg forfra men så chrashede spillet og til sidst måtte jeg droppe bloggen.
2 måneder, et 3. forsøg, en ny blog og 6 sæsoner senere…
Endelig lykkes det mig at tage mesterskabet hjem med Southampton indenfor Moneyball reglerne, hvor jeg havde 200 mio. kr i overskud på
transferskontoen
, hvilket giver mig 33 point i Moneyball challengen. Ikke ligefrem et imponerede resultat men efter som jeg er den eneste på den danske FM scene der er sej nok til at gennemfører challengen. Nu glæder jeg mig til næste trin, hvor jeg blandt andet skal slå Sir Alex Ferguson og hans 13 mesterskaber med United.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [15]
«
Svar #41:
08 Jun 2013, 11:04 »
Mit største United øjeblik
Når man har været United fan siden starten af 90erne, som jeg har, så har man oplevet mange store United øjeblikke. Mit personlige største øjeblik med United, var tilbage i 2009, hvor jeg havde givet mig selv en fodboldtur til Manchester i fødselsdagsgave. Jeg skulle sammen med et par kammerater ind og se United vs Tottenham, en kamp der skulle vindes hvis mesterskabet skulle i hus.
Året før havde jeg også været derover til min første United kamp, hvor de tabte 0-1 til Portsmouth i FA Cuppen. Portsmouth manager var Harry Redknapp og endnu engang var jeg på Old Trafford, hvor manageren var Redknapp, som i mellemtiden var skiftet til Tottenham. Og endnu engang så det ud til at han skulle ødelægge min tur. For Tottenham var foran 0-2 ved pausen og I kan sikkert forestille jer bitterheden jeg havde, da jeg stod med min fadøl i pausen. Heldigvis slog det som Sir Alex Ferguson har kaldt den bedste United trup i hans tid til og vendt kampen fra 0-2 til 5-2.
En episk anden halvleg hvor Old Trafford eksploderede og som jeg husker, som var det i går. Knap så episk var min seneste hjemmekamp i FM mod netop Tottenham, hvor det blev til en halvkedelige 1-0 sejr. Til gengæld er min trup helt fantastisk ligesom United truppen anno 2009.
En trup som rummer stor kvalitet og ikke mindst har et enormt potentiale, som forhåbentlig kan dominere mange år frem i tiden. For jeg har lang vej endnu hvis jeg skal toppe og overgå Sir Alex Ferguson rekorderne.
9.691 dage som manager i United
1.500 kampe som manager i United
1,8 mål i snit pr. kamp
Årets Manager 10 gange
Vind Premier League... 13 gange
Manager of the Month 27 gange
Vind The Treble
Vind Champions League x 2
Vind FA Cuppen x 5
Vind Liga Cuppen x 4
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
rynke
Reserveholdsspiller
Sv: The FM-Gaffer II - [16]
«
Svar #42:
09 Jun 2013, 17:04 »
Spændende om du kan holde motivationen! Det ser i hvert fald ud til du har midlerne til challengen, så der skal bare knokles på ;-)
Det bedste manager der har været, er cm 0102
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [16]
«
Svar #43:
13 Jun 2013, 20:59 »
Some things are just meant to be…
På trods af total dominans i de hjemlige turneringer, så havde United svært ved at bide skeer med de helt store i Europa op igennem 90erne. Det tog faktisk Sir Alex Ferguson 12 år før han førte United til tops i Europa og vandt Champions League. Det skete i den episke sæson 1998-99 hvor United bare ikke kunne tabe og alt bare faldt ud til deres fordel.
http://www.youtube.com/v/86BNs0wSBow?hl=da_DK&version=3
Jeg har lige færdigspillet min 7. sæson, hvor jeg spillede mig i Champions League finalen. Hvor modstanderen selvfølgelig var Man Utd, vel og mærket et skræmmende stærkt United hold som havde tromlet sig igennem
Premier League
sæsonen og blev suveræne vindere med hele 15 point ned til 2. pladsen. - Og jeg må indrømme, at selvtilliden op til finalen ikke var stor. For jeg havde i løbet af sæsonen møde United hele 4 gange og tabt dem alle. 2 gange i Premier League, en gang i FA Cuppen og i Community Shield finalen. –
United dominerede da også finalen
men....
Some things are just meant to be…
http://www.youtube.com/v/Q22v_OTi_7A?hl=da_DK&version=3
Dermed hentede jeg min første CHL titel hjem, jeg har dog lang vej endnu…
«
Seneste Redigering: 13 Jun 2013, 21:05 af Wester
»
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: The FM-Gaffer II - [17]
«
Svar #44:
17 Jun 2013, 22:13 »
92
Sæsonen 1993-94 blev pointmæssig den bedste Premier League sæson i Sir Alex Fergusons tid som manager i United. 92 point hentede holdet. Et pointantal som jeg i min netop afsluttet 8. sæson har matchede og det var nok til at hente mit
2. Premier League mesterskab
. Det var desværre ikke nok til at slå Chelsea’s rekord fra sæsonen 2004-05, hvor de hentede hele 95 point, en rekord der endnu ikke er blevet slået i mit savegame.
Ud over det engelske mesterskab så vandt jeg også EURO Super Cuppen over Barcelona og blev verdensmester for klubhold med en sejr over Corinthians. Så alt i alt blev det en rigtig fornuftig sæson og troen på, at jeg nok skal slå SAF rekorderne inden FM14 lander, ja den er stor.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Sider:
1
2
[
3
]
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »