home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 1254 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 40875 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: FmF Uden Filter
« Svar #45: 25 Feb 2013, 19:35 »

Når du selv smider magtkortet ind i debatten, er det så ikke reelt at perspektivere det til FM-scenen? Sidder man som crew på FM-siderne af de samme årsager, som man - åbenbart - spiller FM?

Muligvis - men det program hedder også FODBOLD uden Filter. Det her hedder jo direkte FmF (og ikke bare FM), og derfor inddrager titlen alene jo FmFreaks. Hvorfor er det så irrelevant? Hvorfor er denne tråd det forkerte sted?
Magt i forhold til titlen på debatoplægget: Fm=>F<= uden Filter.

Hvis man fandt en god og relevant argumentation med om hvorfor der kunne perspektiveres til den givne situation og stadig holdt sig inden for emnet, er der selvfølgelig ingen hindring for indlægget. Det blev der ikke gjort i ovennævnte diskussion og derfor kunne det ikke ses som andet end et forsøg på at stikke til crewet. Det er jo ikke fordi at det er første gang vi oplever det.

Vi kunne også godt have kaldt det FM Uden Filter (hvilket vel i princippet ville være mere oplagt) men dette ville forhindre os i, i fremtiden, at brede ud til andre områder som der kan lægge op til debat. Det var ikke meningen at tråden skulle blive en lang ucensureret svada om alle de ting der er galt med FmF. Der var andre emnenavne på tegnebrættet, men jeg valgte dette udelukkende pga. ordspillet. Om det så er et forkert valg på baggrund af denne diskussion, kan man vel tage til overvejelse.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #46: 25 Feb 2013, 19:44 »

Netop i en debat, skal man ikke hakke ned på andre folks kommentarer/holdninger, men prøve at argumentere for sine holdninger, og måske flytte andre til at dele samme holdning. For kan man ikke argumentere for sin holdning, skal man måske overveje om man rent faktisk mener dette Peace

Enig spardle : ) også det jeg forsøgte at skrive !

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #47: 25 Feb 2013, 20:32 »

Hvis man fandt en god og relevant argumentation med om hvorfor der kunne perspektiveres til den givne situation og stadig holdt sig inden for emnet, er der selvfølgelig ingen hindring for indlægget. Det blev der ikke gjort i ovennævnte diskussion og derfor kunne det ikke ses som andet end et forsøg på at stikke til crewet. Det er jo ikke fordi at det er første gang vi oplever det.

Undskyld jeg spørger, men var det ikke præcis det jeg gjorde.

Jeg skrev det første indlæg, hvorefter du sagde at det ikke omhandlede emnet. Derefter kom jeg med min argumentation til, hvorfor det var relevant for emnet. Men stadig, var det åbenbart urelevant?

Jeg gad ikke lige finde eksemplerne, men kig evt. på side 2 og 3.

Og jeg håber da ikke at jeg ofte har ''stukket'' til crewet, men jeg har ikke været meget aktiv på forummet, så det kan jeg da ikke forestille mig at jeg har? 
« Seneste Redigering: 25 Feb 2013, 20:35 af Pjævs » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #48: 25 Feb 2013, 20:45 »

Emnet for debatten var vores motivation og bevæggrunde bag at spille FM. Mit oplæg gik ud på at der lå en hungren for magt bag vores lyst til at spille FM. Debatten omhandlede ikke hvad stræben efter magt generelt får os til, så kunne vi lige så godt have gået ud af det spor som Plutonium henviser til, og helt undlade at debattere FM. Hvis du sammenholder din tese med emnet, er det fint. Det virker blot som endnu et af de mange troll forsøg vi har set hvor visse brugere vil forsøge at stikke til crewet så snart der er mulighed for det. En tendens som pt. har kostet megen diskussion og mange bans på en anden FM side, men vi forsøger at undlade at gå i samme retning medmindre det er strengt nødvendigt. Men jeg beklager da hvis jeg læste for meget i dit første indlæg.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #49: 25 Feb 2013, 20:48 »

Den her debat har taget en drejning der er skammelig for voksne mennesker. Ja, man bør ikke censurerer en debat, ved ikke at kunne perspektivere, men man bør også kunne følge emnet, ellers havner emnet jo helt til hønsene.
Jeg syntes at vi bør være kloge nok til at komme videre, men samtidig også passe på med at censurerer debatten herinde, da den så lige så godt kunne lade være med eksistere.
« Seneste Redigering: 25 Feb 2013, 20:50 af OnkelMorfar » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #50: 25 Feb 2013, 20:53 »

Det var nu en sjov drejning debatten har taget, det havde jeg ikke lige set komme Opstemt

Jeg tror et eller andet sted at alle har en form for magtfølelse over at styre en klub man kun kunne drømme om irl. Dertil vil jeg dog mene at det ikke alene er det som driver en til at game FM, men det at man kan ændre nogle ting og inddrage sine metoder og teorier i et så realistisk fodbold univers.

Parallelen til Hawk som magtliderlig moderator synes jeg er at skyde forbi målet, og åbenlyst ikke meningen med tråden. I fodbold uden filter, begynder de jo heller ikke at snakke om Werge's evner ( Ikke andet end ved glimt i øjet da Opstemt) , selvom emnerne kan være perspektiverende og bølgerne kan gå højt crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #51: 25 Feb 2013, 21:00 »

Parallelen til Hawk som magtliderlig moderator synes jeg er at skyde forbi målet, og åbenlyst ikke meningen med tråden. I fodbold uden filter, begynder de jo heller ikke at snakke om Werge's evner ( Ikke andet end ved glimt i øjet da Opstemt) , selvom emnerne kan være perspektiverende og bølgerne kan gå højt crazy

Det kommer jo naturligvis af hans indledning, VK. Hans første to linjer:

Eftersom dette er første skud på stammen i en række af forskellige debatoplæg, vil jeg gøre det simpelt til at starte med. Nej, jeg har ikke spillet FM siden FM2010. Ja, det er da frygteligt, og hvordan kan jeg sidde i et crew på FmFreaks, osv. osv. osv.

Oplægget går dernæst over i "magt", så det er vel ikke en uventet drejning...? Og det var jo altså ikke fordi Pjævs' indlæg var et direkte angreb om at han var en "magtliderlig moderator" - det var jo bare et spørgsmål til det, der rent faktisk står i oplægget. Fair nok at man ikke vil svare på det, og at man ikke vil have debatten over på det spor, men jeg synes ikke rigtigt, at det kan opfattes som et spørgsmål, der kom ud af ingenting.

verdenskrig
Manager

« Svar #52: 25 Feb 2013, 21:03 »

For at den her tråd skal blive god er vi nødt til at have en rød tråd i debatten. Hvilket det her naturligvis ikke er. Spørgsmålet lyder på om det at have magt er en delvis årsag til at game FM, og derfor er det naturligvis for langt ude at begynde en diskussion om det er det samme der gælder for at være crew/moderator.

Hvis vi skulle følge den stil, kunne vi jo komme længere og længere ud, og bevæge os længere og længere væk fra emnet. Jeg synes det lugter lidt af at nogen gerne vil have en konflikt, og det synes jeg er ærgeligt Smiley

Tråden her er i mine øjne en fin ide, som jeg nok selv vil deltage meget i. Men for at det skal blive godt så må vi holde os til et emne af gangen Peace

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #53: 25 Feb 2013, 21:14 »

Lad os nu komme videre. Selvom jeg personligt gerne så at debatten kunne figurerer uden for FM, så syntes jeg at denne tråd er utrolig spændende og sjov. Peace Den skal bare holde sig til emnet. Og den skal i hvert fald ikke blive en, for mig at se, personlig hetz, mod en moderator, lige meget hvor meget man mener at man har ret. Tag den over PB.

ptrN
Manager

« Svar #54: 25 Feb 2013, 21:38 »

Cry me a fucking river.

Manden bruger sin tid på at gøre sitet bedre for os alle, og i stiller spørgsmålstegn ved han motiv? Skal han spille FM for at kunne holde styr på alle de tosser der dagligt deler sin galde herinde (inkluderet undertegnede, minus tosse-delen)? - Selvfølgelig ikke. Og hvad så hvis han har lidt magt og bruger den. Det er jo ikke sådan at han er pædofil der har fået arbejde i en børnehave, selvom børnehaven-delen måske passer meget godt.

welbz is dat guy

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #55: 25 Feb 2013, 21:45 »

børnehaven-delen måske passer meget godt.

Hahah, kan kun være enig. Peace

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #56: 25 Feb 2013, 21:54 »

Jeg spiller ikke FM grundet den magt, man kan besidde i spillet. Jeg spiller først og fremmest FM, fordi jeg elsker fodbold fra bunden af hjertet, og fordi jeg finder de taktiske aspekter af spillet mere interessant end noget andet på denne klode. Det kan man få lov til at lege lidt med i FM, omend jeg mener, at FM sagtens kunne have været meget mere dybdegående i den taktiske del. Det, som driver mig til at brænde time efter time af på dette vidunderlige spil, er, at jeg kan fordybe og leve mig helt ind i spillet. Jeg spiller ikke over 100 sæsoner i ét save ligesom g00n. Jeg vil ikke føre et lille hold fra Irland til tops i Europa. Det vigtigste for mig i FM er, at realismen er høj således, at jeg kan leve mig ind i savet, som var det virkelighed.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #57: 25 Feb 2013, 22:17 »

Jeg er enig med Daniel i, at den realistiske del er meget vigtig, også aspektet at man kan prøve sig selv af som manager Peace Men om magten har en del aspekt, ved jeg ikke da det ikke er noget jeg tænker over, og formentlig ville være noget inderligt, man ikke ville tænke over Smiley
EDIT: Så begynder svarene at ankomme Opstemt

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #58: 27 Feb 2013, 20:05 »

Som jeg forklarede i sidste debatoplæg, har jeg ikke spillet FM siden 2010. For jer der ikke har været med så længe, kan jeg fortælle at det var anden gang at SI forsøgte sig med 3D til FM. Nu var det ikke nok med at man kunne lege manager på tegnebrættet - nu kunne man også se hvordan ens taktikker gjorde en forskel på banen, se spillernes løb og lave finjusteringer alt efter om spillerne spillede det spil som man gerne ville, tog de løb du ville have at de skulle, og stod på dødboldene som du havde bedt dem om at gøre. Eller kunne du?

Da jeg begyndte at spille fodboldmanagerspil var jeg 10. Jeg kan her, som en servicemeddelelse, oplyse at jeg er født i 1982. Ergo var mit første spil i 1992 - nok før de nogle af jer overhovedet var født. De skarpe brugere vil her sidde og sige "Ahhh, det var jo der det allerførste CM-spil blev udgivet". Ja, det er da rigtigt, men det var nu ikke det jeg tænkte på. Jeg var nemlig en af dem som begyndte managerkarrieren i Premier Manager. For jer der ikke kender til spillet, kan jeg oplyse om at man bl.a. kunne være så uheldig at en af sine spillere døde (!) ved at blive ramt af lynet, spillernes stats gik fra 0-99, og du kunne snyde ved at bruge telefonen (som man kontaktede sine spillere gennem) og ringe 781560, hvorefter ens spillere fik 99 i stats.

Men som I ved, udkom Championship Manager 1 samme år - et spil som excellerede ikke blot i grafik, men også spillerflade og dybde. Modsat Premier Manager så man ikke billeder af chancerne, men derimod var kampene udelukkende tekstbaseret. Det varede dog en del år før man fik spilmotoren til at køre med 2D-grafik. Personligt var jeg kæmpe fan. Det gjorde spillet så meget mere realistisk at jeg kunne se dem tosse rundt på banen, og det var sjældent at man så håbløse situationer som ikke ville opstå i virkeligheden. Jeg var hurtig til at hoppe med på 2D-vognen, mens min kære bror g00n stadig sad som en sur gammel mand (på trods af at han var i sine teenageår), og nægtede at ændre på det pga. traditionen ved at spille tekstbaseret.

Men vand løb under broen, årene gik, og langt om længe fik SI (efter bruddet med Eidos) lagt en 3D-motor ind i spillet. Som med alle nyfødte babyer kunne vi godt se at det ikke var videre kønt og levede slet ikke op til vores forventninger om at noget helt nyt og revolutionerende havde set verden. Så vidt jeg kunne se på vores kære FM-side, var skepsissen udbredt blandt brugerne, men vi så alle med milde øjne på det, da det trods alt var en nyfødt baby fra SIs side. Mon ikke det ville blive bedre i grafikken med årene? Målet var jo at vi skulle kunne spille FIFA med FM-features, altså den samme grafik som i FIFA, men med alle de finurligheder og features som vores FM har.

Og nu sidder vi her, snart 5 år efter og kigger på den nyfødte baby, der efterhånden burde være gammel nok til både at kunne gå, tale, kende farverne og lege krig med en fantasi der får dig til at frygte for hans helbred. Prøv du at åbne dit FM op og kigge på dine spillere under kampen. Er de pæne? Næh, ikke synderligt. Kan de agere fornuftigt ud fra den menneskelige intelligens som de burde besidde? Slet ikke. Reagerer de på dine taktiske tiltag? Måske.

Jeg gik selv væk fra at spille FM da vi kom til 10'eren. Ikke fordi at jeg blev træt af det, men simpelthen fordi at min computer ikke kunne klare det. Men efter at de første år med 3D var løbet af stablen, kan jeg på ingen måde se at det har forbedret mit FM. Det virker til at man længe har forsøgt at få en 3D-funktion til at fungere, som jeg sagtens kunne have været foruden. I hvert fald så længe at spilmotoren ikke gør det realistisk nok til at man får en fornemmelse af at det er sine spillere der render rundt og udøver sin taktik. Hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg faktisk foretrække 3D-motoren fra Premier Manager 97. Ikke fordi at det ligner Sensible Soccer, men fordi at spillerne rendte rundt i en nogenlunde fornuftig formation og rent faktisk spillede fodbold og ikke udførte hjerneblødning efter hjerneblødning. For nogen er 3D kommet for at blive, og jeg er bare en sur gammel mand der ikke vil affinde sig med det nye. Men jeg mener til gengæld at 3D-motoren er det største flop i CM/FMs historie og noget som de sagtens kunne fjerne igen uden at det ville gøre mig det store. Når jeg (snart) får en ny computer og dermed også FM igen, vil jeg med det samme deaktivere 3D-funktionen. Men hey, måske skulle man i stedet indføre kommentatorspor som i CM2 eller ligefrem få Svend Gehrs til at kommentere som i CM 97/98 Denmark. Så kan vi igen sidde og grine af at Svend Gehrs siger at "målmanden kan ikke gøre andet end at klappe af det mål". I de nyeste FM-versioner kan man nu næsten se at målmanden gør det - før skuddet overhovedet nærmer sig. Svend Gehrs og Clive Tyldesley (ja, ham kan I skam høre i FIFA nu) gjorde CM sjovt, men samtidig bevarede man realismen. 3D har ødelagt begge dele for FM.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #59: 27 Feb 2013, 20:31 »

Jeg kan sagtens starte hvis det er... Jeg er enig i, at 3D'en sagtens kunne være bedre - specielt samspillet mellem ME'en og 3D-delen - men ikke destomindre ville jeg ikke kunne undvære den.

Selvom 3D'en på ingen måde er til at prale af, er den for mit vedkommende stadig en stor del af underholdningen ved spillet. Når jeg sidder og ser kampen, er jeg faktisk ganske godt underholdt, ikke fordi det er et grafisk vidunder jeg er vidne til, men fordi det er spændende. Jeg går sgu op i om jeg vinder de kampe eller ej, og hvis mine spillere brænder en stor chance, kan jeg finde på at hamre i bordet, hvorimod jeg også kan komme med nogle glædesudbrud, hvis en af mine spillere klasker den ind fra 35 meter! Den følelse og spænding mister jeg totalt uden 3D'en. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg lever mig ikke halvt så meget ind i det, hvis det eneste der sker under en kamp, er et par rulletekster der skifter i bunden af skærmen. Så for mit vedkommende er 3D-delen vigtig, selvom den sagtens kunne forbedres!

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010