home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23583
  0 Brugere, 692 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Bwqkibor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmF Uden Filter
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FmF Uden Filter  (Læst 44848 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: FmF Uden Filter
« Svar #15: 22 Feb 2013, 21:04 »

Det kan jeg godt genkende Smiley

Det er netop udviklingen og de langsigtede planer jeg synes er så fede ved FM Smiley
Lige netop. Ellers havde jeg velsagtens slået mig til tåls med FIFA karriere. Det er den langsigtede plan der driver værket. FM er jo en evighedsmaskine, forstået på den måde at det aldrig slutter. Spiller man Assasins Creed eller sådan noget, så slutter det jo når historien er slut. I FM skaber man sin egen historie. Detaljegraden i spillet og følelsen af at det er lidt mere kompliceret end spil og vind er også en stor drivkraft. Om jeg spiller FM fordi jeg er et magliderligt røvhul ved jeg ikke, men jeg tror det ikke, omend det er præcis hvad jeg er  Djævel Grin

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

verdenskrig
Manager

« Svar #16: 22 Feb 2013, 21:24 »

Ja jeg sidder lidt i samme båd som Hawk. Er crew(pros) på et forum som overordnet set omhandler fm, uden at spille det ret ofte. Feels a bit wrong Opstemt

Har dog spillet spillet meget i mine yngre dage, og det hænder stadig at jeg starter et save. Det som alle dage har gjort FM til et spil jeg har gidet bruge tid på, er følelsen af at man indarbejder et koncept i sin klub. Her snakker jeg ikke bare om taktik, men lige så meget om måden at købe og sælge, og måden til at opbygge ens hold med typer. Både med hensyn til personligheder, men også fodboldmæssige egenskaber.

I et Wolfsburg spil jeg havde engang i FM 08, som mildest talt gik fremragende(Stoppede i 2043), der havde jeg nogle simple ting jeg gik efter. Købte ikke spillere med under 15 i beslutsomhed og arbejdsstyrke, og spillerne skulle for det meste have " Relativt Målbevidst" stående under personlighed. Derudover var det bare pisse fedt at hente unge talenter hele tiden, og krydre det med et par rutinerede til at agere stamme. Når man så har et spil kørende i over 20 sæsoner som jeg havde der, så bliver det fede at man hele tiden skal opretholde standarden på sit hold, og hele tiden sørge for at holde konceptet ind til livet.

FM er muligheden for at bruge de teorier og holdinger man har indenfor fodbold, på sit eget hold.

Jeg er dog mere fan af fifa. Noget af det som jeg finder allermest spændende ved fodbold er spilfilosofi, samt skabeloner i pasningsspillet. Det er noget jeg i sandhed kan bruge i fifa, hvor jeg selv styrer holdet aktivt, og og derfor kan afprøve de filosofier som findes i fodbold, og de former for pasningsspil man kan udnytte. Det gør også at jeg fra tid til anden ændrer stil og prøver en anden formation, samt en anden måde at agere rent pasningsmæssigt. Det fastholder også min motivation.

At det hele i sidste ende dog handler om at vinde - Det er jeg ikke uenig i Wink Grin

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Svartovich
Gæst

« Svar #17: 22 Feb 2013, 23:01 »

Jeg tror også en stor del af det er anderkendelse. Der er jo en grund til at glædestråden har næsten dobbelt så mange indlæg som argh tråden, da folk kan lide at få et klap på skulderen, eller ihvertfald vise deres gode resultater. De der sæsoner hvor man fucker fuldstændig op, har man ofte holdt for sig selv, men hvis man derimod hvis man har gået ubesejret gennem en sæson, skal andre se det. Selvfølgelig har alle det ikke sådan, men mange følger mønsteret inklusiv mig selv. Jeg ved også at mange er ligeglad med anderkendelsen, men det her er ihvertfald en vinkel for nogle. Jeg bliver da f.eks lidt irriteret når jeg vinder mesterskabet med Brøndby i første sæson og bestyrelsen siger jeg har gjort det ok, og forventeligt, i forhold til hvor ringe holdet er i den virkelig verden.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #18: 23 Feb 2013, 09:19 »

Hvad er pointen ved at bestille pizza? Ja ja, at man er sulten. Men det er jo også at have evnen og magten til at bestemme alt på sin pizza. Vi skriger aften eller aften på en pizza med endnu mere specielt fyld, netop fordi at vi vil vælge vores egen pizza, som kun vi vil have den. Og hvis pizzabageren er uenig med dig i dit pizzavalg, så er han jo en uvidende cunt, der får tilbage af samme skuffe. Hvad sker der, hvis du får den forkerte pizza? Du nægter at betale. Du straffer måske pizzabageren ved at vælge et andet pizzeria næste gang eller boycutter ham totalt. Hver gang du får en ny pizza får du masse ekstra fyld på, som får dig til at tro, at du fået skovlen endnu mere under pizzeriaet og nu bestemmer endnu mere end sidste gang. Det er et stort egoboost, der får dig til at føle, at du sidder på magten. Hvis verdenskrig sidder og bitcher over endnu engang at have fået en forkert pizza, hvad gør han så? Jamen så går han da ned til et andet pizzeria og designer en ny. For det er hvad, han ville gøre, hvis han sad på magten i det første pizzeria.

Det giver ca. lige så meget mening som dit afsnit, Hawkins.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Risom
Manager

« Svar #19: 23 Feb 2013, 10:25 »

Jeg er godt nok noget splittet her.

Ja, det er fedt at have magten og uddele bøder og sætte spillere af f.eks. Ja, det er fedt at bestemme, hvem der skal væk fra holdet osv. Altså vi vil jo gerne bestemme mest muligt i vores klub, og det bakkes IMO op af, at ikke ret mange har taget den nye sportdirektørdel her i FM13 i brug. Ja, det er fedt at kritisere andre managers groft i pressen, og det gør jeg da også, hver gang lejligheden byder sig.

Men jeg er til gengæld lige så enig med jer andre i, at det udviklingen, sejrene og anerkendelsen spiller en lige så stor rolle. Man søger jo på en måde anerkendelse, når man beretter om sine sejre på baggrund af sin egen udvikling af holder her på FmF, så jeg vil måske mene, at disse tre parametre hører sammen.

Nu er jeg ikke den store tilhænger af FIFA, men jeg spiller det da af og til mod venner og en sjælden gang online, men jeg vil bare sige, at jeg er langt mere tiltrukket af FM. Når man vinder en kamp eller turnering e.l. i FIFA, så er det for mig ikke ikke så stort som at skabe succes i FM. I Football Manager føler man virkelig, at man er skyld i de gode resultater osv. Og det er nok det, jeg finder så fantastisk ved FM; at man kan sætte sit præg på holdet fuldstændigt med de mange muligheder ift til FIFA. Taktik, transferpolitik, ageren i pressen osv. osv. og så derefter få succes med sit hold.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #20: 25 Feb 2013, 09:00 »

Jeg er ikke fan af at bruge ordet magt i FM, det klinger lidt hult i et fodboldspil. Havde det her været en side om Call Of Duty, Battlefield, Hitman eller andre spil hvor det i bund og grund går ud på atslå ihjel og fjerne magten fra andre, ja så kunne jeg godt se pointen.

For mit vedkommende er det fordi jeg elsker fodbold og synes det er sjovt at agere træner, sportschef, manager, presse-ansvarlig osv osv i et og samme spil. Det hold jeg skaber er mit hold og giver mig en mulighed for at føre mine taktiske evner (eller mangel på samme) ud i den virtuelle verden. Jeg vælger den vej holdet skal gå og er vild med at ligge de mere langstrakte strategiske planer for et hold, som fx vil føre et typisk britisk-spillende hold som Stoke til at være et hold der lever af hurtige pasninger og driblestærke spillere. Det er muligheden for at ændre på noget og selv skabe en fremtid for en klub som er spændende.

Alt det med at fyre spillere, give bøder, revse andre managere, pressekonferencer osv siger mig ikke noget. Det som giver mig lysten er det at skabe en taktik, sætte holdet efter det og føre det ud i spillet... Den tilfredsstillelse det giver når det hele smelter sammen og bare fungerer... Mums Smiley

Samtidig er spillet det værst crap når det ikke fungerer! Og det er lige præcis den udfordringm, at vi ikke ved hvor spillet havner, der gang på gang giver os lyst til liiige at starte et nyt spil...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #21: 25 Feb 2013, 13:35 »

Vi er heldigvis så forskellige, at vi også har forskellige indgange til spillet, og grunde til at spille det.

Personligt spiller jeg for udfordringens skyld. Jeg gider ikke topklubber, og jeg mister ganske ofte motivationen til spillet, når tingene begynder at køre, og jeg styrer mod det første mesterskab. Af samme grund har jeg ikke vundet Champions league siden dengang spillet hed Championship manager, og man kun kunne følge kampforløbet på tekst. Magt synes jeg faktisk man har for meget af i FM, jeg kunne godt tænke mig en sportsdirektør, der kunne ødelægge en sæson, ved at sælge holdets stjerne lige før transfervinduet lukkes, uden at hente en erstatning. Eller køber en løntung nulbon, og forlanger at han skal spille hver gang osv.

Og hvad pressekonferencer osv angår, så giver det ingen mening, at et hold fra fjerde kartoffelrække holder pressekonferencer før hver kamp. Så den del ønsker jeg mig også mindre af. Jeg ville ikke begræde det, hvis den del blev pillet helt ud af spillet, til den kom til at fungere lidt bedre.

Men nej, magt er ikke min motivation til at spille FM. Det er udfordringen.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #22: 25 Feb 2013, 13:39 »

Det er herligt at se at der kommer så mange velargumenterede indlæg som viser at man alligevel har et behov eller i hvert fald en lyst for at debattere FM, hvis blot der kommer en provokerende holdning på banen. Næste omgang af FmF Uden Filter vil være knapt så ensporet (og dermed ikke lægge op til en diskussion hvor alle har stort set samme mening) men derimod lægge mere op til en debat hvor jeg regner med at der kommer mange forskellige og nuancerede meninger.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #23: 25 Feb 2013, 15:25 »

Det er herligt at se at der kommer så mange velargumenterede indlæg som viser at man alligevel har et behov eller i hvert fald en lyst for at debattere FM, hvis blot der kommer en provokerende holdning på banen. Næste omgang af FmF Uden Filter vil være knapt så ensporet (og dermed ikke lægge op til en diskussion hvor alle har stort set samme mening) men derimod lægge mere op til en debat hvor jeg regner med at der kommer mange forskellige og nuancerede meninger.

Vil alle emner være centreret omkring FM, eller vil det også løsrive sig til andre emner, hvor FM ikke figurerer? Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #24: 25 Feb 2013, 15:27 »

I starten vil jeg forsøge at finde FM-emner, men det kan godt komme til at omhandle andre ting (f.eks. fodbold) hvis jeg lige får lysten til det, eller ikke kan finde på et FM-emne i skrivende stund. Smiley

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #25: 25 Feb 2013, 16:04 »

Okidoki Peace

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #26: 25 Feb 2013, 16:36 »

Hvorfor? Fordi vi stræber efter magt. Jeps, så er den ikke længere. Men lad mig da endelig uddybe før I flår jeres konfirmandskjorter i stykker og råber "HULK MAD"!

Er det grunden til at man spiller FM, eller grunden til at være moderator på en side, for et spil man ikke spiller?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #27: 25 Feb 2013, 16:41 »

Er det grunden til at man spiller FM, eller grunden til at være moderator på en side, for et spil man ikke spiller?

Det første er jo netop debatindlægget, det andet skal jeg ikke kunne svarr på og er i øvrigt en helt anden diskussion Smiley

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #28: 25 Feb 2013, 16:45 »

Det ville være en diskussion, der var meget interessant at tage. Jeg tror netop, at del 1 og del 2 er to sider af samme sag.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #29: 25 Feb 2013, 17:07 »

Det er meget muligt at du synes det Smiley

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010