home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 376 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  2' il fondatore.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 2' il fondatore.  (Læst 4351 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
2' il fondatore.
« : 30 Apr 2013, 09:42 »

ilfondatore
Han havde set lidt af hvert i løbet af sit liv. Sendt rundt omkring fra den eneste klub til den anden uden mulighed for at slå sig ned. Han havde nydt sin karriere, nydt at se de tre store klubber indefra, nydt at score mål for landsholdet og deltage i slutrunderne. Han havde nydt den anseelse der fulgte med ham som italiensk landsholdsspiller. Samtidigt var han dog også genstand for evig kontrovers. Hans privatliv fik aldrig ro, og med flere scoringer i den italienske modelverden, var han ikke alene blevet et objekt for fodboldpressen, men også sladderpressen. Det var dog ikke nok. I mellemtiden havde han fundet sin endelige fremtid. Han ville forsøge og give de italienske spillere noget han selv synes han manglede som ung spiller. En talentfabrik. En talentfabrik med et klokkeklart koncept i stil med Ajax, Dortmund og andre klubber af den slags.

Han ville være grundlæggeren - il fondatore.

updates
1' den store plan
2' mødet


truppen
« Seneste Redigering: 01 Maj 2013, 16:37 af -LFC- » Logged

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #1: 30 Apr 2013, 11:23 »

Det her, det ser jeg frem til at læse mere om! Spænd på hvilken klub il fondatore vælger at slå sig ned i.
Thumbs Up
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Dida
Gæst
 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #2: 30 Apr 2013, 13:36 »

Lyder rigtig spændende LFC Smiley
Følger helt sikker med..
Logged

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #3: 30 Apr 2013, 17:25 »

Navnet lyder italiensk, så jeg skyder på... Roma? Peace Men spændende start. Følger helt sikkert med. Smiley
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #4: 30 Apr 2013, 18:16 »

Spændende!
Med overskriftens farvevalg kunne klubben meget vel være Cagliari, Bolonga eller måske Genoa.
Logged

FCK

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #5: 30 Apr 2013, 19:13 »

spændende start Smiley
- følger med!
Logged

H A L A   M A D R I D!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #6: 30 Apr 2013, 23:25 »

Jeg takker jer allesammen! Glæder mig, at der er så stor opbakning allerede fra introen til en blog ovenpå en blogkonkurrence. Holdet og manageren venter vi lidt med at afsløre. Jeg har startet spillet i dag, så jeg spiller lige lidt, mens jeg også skal have mulighed for at udfolde mig grafisk, så de første par update bliver lidt korte og teaseragtige.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 0' il fondatore.
« Svar #7: 01 Maj 2013, 00:47 »

ilfondatore - 1' den store plan
Han vandrede langs den gamle havn med hans nye assistent. Ansættelsen af ham og hans assistent var en del af en større udskiftning i personaletoppen fra præsidenten. Sammen med dem var kommet en ny sportsdirektør, brasilianer vist nok, samt en eller anden gammel ræv fra Atalanta ind som akademichef. Nok havde han bestået sin trænereksamen med topkarakterer og virkeligt imponeret på kurset, men han havde ikke regnet med, at man turde give ham chancen så hurtigt. Som spiller var han speciel. En målscorer med en karriere der bragte ham til tre lande og tolv klubber så vidt han selv kunne huske. Han var ikke berømt for stabilitet ihvertfald. En mærkelig mand at vælge til et langsigtet projekt. Et umuligt projekt.

Han havde dog sagt de rigtige ting til samtalen. Klubben var i skidt økonomisk forfatning med stor gæld, mange lånte spillere og månedligt underskud, men han havde en plan for hvordan klubben kunne overleve og på sigt vokse. Han ville revolutionere klubben med en stor plan, der hang sammen i trin.

- et nyt scoutingnetværk opbygget af folk fra andre lande
- det ville lede til forhåbentligt billigt scoutede talenter
- talenter der kan sælges videre
- indtægterne fra disse salg bruges til langsomt at hente nye talenter og skabe overskud
- talenterne skulle samtidigt gerne langsomt men sikkert kunne løfte klubben mod bedre resultater og flere indtægter den vej
- disse indtægter bruges på nye faciliteter der forbedrer klubbens omdømme og gør den mere attraktiv, samt bedre fra egne rækker

Det er en plan som samtlige fodboldfagfolk i bund og grund har, men han var sikker på, at han kunne få den til at lykkes. Der var meget arbejde forude vidste han, men han havde den målrettethed og den kølighed til at få ting til at ske. Han ville give italiensk fodbold noget nyt. Give den et løft. Også kunne det da være meget fedt, at få en ny storklub der sidst blev mester cirka. 90 år forinden dags dato. En af de få klubber han selv ikke havde optrådt for.

Han kendte ikke sin assistent, og han var endnu ikke helt sikker på, at han kunne lide hans måde og være på. Assistenten var seks år ældre og hentet af sportsdirektøren og akademichefen. Han betvivlede ikke hans faglighed. Assistenten kom direkte fra italiensk fodbold største talentfabrik pt. og han var sikker på, at denne herre på 44 år kunne bidrage med noget. Noget ekspertise han aldrig selv ville få. Så måtte han lære at kunne lide ham på den ene eller den anden måde.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2013, 16:14 af -LFC- » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 1' il fondatore.
« Svar #8: 01 Maj 2013, 08:18 »

Jeg gætter på han vælger udinese Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1' il fondatore.
« Svar #9: 01 Maj 2013, 08:58 »

A.S. Casale Calcio?
Logged

welbz is dat guy

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2' il fondatore.
« Svar #10: 01 Maj 2013, 16:36 »

ilfondatore - 2' stormødet
Arbejdet var nu så stille og roligt gået i gang, og han havde haft de første træninger med spillerne og dannet sig det første indtryk om hvordan han ville angribe denne klub taktisk. Assistenten var han også kommet bedre ind på livet med. På hans egen opfordring havde de taget en tur på en afsides liggende, diskret, men hyggelig bar for at komme bedre ind på hinanden. De havde begge to følt det værende en lidt skæv beslutning fra præsidenten og sportsdirektøren at udforme så stor og omfattende plan også parre to folk der ikke kender hinanden, og havde derfor en anelse svært med hvordan de skulle agere overfor hinanden. Ham selv fordi han ingen anelse havde om hvem hans fem år ældre assistent var. Assistenten fordi det var hans største job og han nu skulle arbejde tæt sammen med en af de angribere han respekterede mest. Det var jo begrænset hvor mange der havde lavet over 20 mål for Italien. Selv havde han foretrukket en anden assistent. Han ønskede to typer, og fik noget helt tredje. Han havde håbet på en fodboldspiller fra samme tid som ham selv, eller en rigtig rutineret ræv der havde været i gamet længe og fik en 44-årig fagmand der langsomt, men sikkert havde arbejdet sig op. Turen på baren havde dog været givende, og deres respekt for hinanden voksede dag for dag, som de så hvad hinanden kunne. De var sammen om noget stort.

Præsidenten havde indkaldt til et internt stormøde, hvor alle ansatte i klubben var inviterede. Det var kun de vigtige der kendte dagsordenen. Den store plan som præsidenten havde lagt for klubben, men præsidenten indkaldte alle ansatte til orientering. Selv sad han på forreste række med assistenten ved sin side, klart til at tale i fem minutter i løbet af mødet. Præsidenten orienterede om planen og understregede vigtigheden i, at alle forstod deres rolle og var klar over, at der er mulighed for, at de bliver skiftet ud, hvis de ikke leverede varen. Præsidenten snakkede om den udfordring klubben er i, og mindedes for bare et par år siden, hvor det hele var langt mere positivt, men han havde en drøm og bad alle om at drømme den med ham. Præsidenten kaldte ham op. Han var ikke den store taler og gjorde det kortere end de fem minutter han var blevet tildelt, og snakkede egentligt bare præsidenten efter munden, inden præsidenten rundede det halvanden time lange møde af. Visionen var klar. Trin-raketten skulle affyres og drømmen var, at de om ti år stod med.

- Tre mesterskaber
- To pokaltitler
- En europæisk titel
- Eget stadion
- Italiens bedste talentfabrik

Assistenten var relativt tavs efter de forlod klubben. Han var målløs over, at han var kommet så langt efter at have arbejdet sig den tunge vej op fra bunden. Han klappede ham blot på skulderen inden han satte sig i bilen og kørte sin vej.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2013, 16:37 af -LFC- » Logged

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 2' il fondatore.
« Svar #11: 01 Maj 2013, 18:19 »

Kan godt lide at du virkelig trækker spændingen mht hvilken klub det skal være. Jeg er ikke velbevandret nok i Italien til at kunne regne den ud Smiley
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 2' il fondatore.
« Svar #12: 11 Maj 2013, 22:00 »

Håber så meget på Bologna:-).. Har Sel efter et par sæsoners tilløb endelig kastet mig over dem. Mine fingre er krydset:-)
Logged

PatrickOlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 2' il fondatore.
« Svar #13: 11 Maj 2013, 23:31 »

Mega spændende blog!

Det lugter lidt af Christian Vieri?
Logged

"I think Paul Scholes is the best player in England. He's got the best skills, the best brain. No one can match him."There isn't a player of his mould anywhere in the world."  - Sir Alex Ferguson

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2' il fondatore.
« Svar #14: 12 Maj 2013, 00:23 »

Ja, jeg blev fyret hos det oprindelige hold, men jeg synes selv jeg havde en god idé, så jeg vil ikke udelukke, at farverne muligvis skifter. Hehe.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010