home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 816 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  TV Serier.
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 83 Udprint
Forfatter Emne: TV Serier.  (Læst 224460 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #480: 14 Maj 2011, 18:08 »

Er nok på bølgelængde med Yessir her, kan klart bedst lide de serier uden dåselatter, givetvis fordi jeg bare bedst kan lide den lidt mere subtile humor, mens den mere overspillede humor især i Friends og også til tider i HIMYM godt kan genere mig lidt (er dog vild med serierne alligevel). Jeg ved ikke om dåselatteren er den ting der nødvendigvis er den afgørende faktor, i mine øjne er der to tilgange til komedieserier, den ene serverer al humor og punchlines på et fad til seeren, her snakker vi f.eks. Friends, 2½ men, HIMYM etc. mens andre lader en tænke sig om bare en lille smule for at finde humoren, ikke at det kræver større analytiske evner, men skaberne går ud fra at seerne selv kan finde de sjove replikker/situationer/handlinger uden at det skal skæres ud i pap med brug af punchlines, dåselatter, osv., Arrested Development er nok det tydeligste eksempel på den tilgang (og gør det til perfektion), mens Modern Family også gør det til en vis grænse. It's Always Sunny ligger midtimellem, i og med at humoren er komplet skåret ud i pap, mens der til gengæld ikke bruges dåselatter.

Jeg synes ikke at dåselatteren er det afgørende, der er masser af sjove serier med dåselatter. Men foretrækker man ikke at få sin humor serveret på et fad, er det klart at dåselatteren går en lidt på, og man hurtigt kommer til at associere det med dårlig humor, fordi det bliver brugt i de serier man bryder sig mindst om.

*edit* tror i øvrigt lige jeg har taget FMFs pris for længste sætning uden punktum.
« Seneste Redigering: 14 Maj 2011, 18:10 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #481: 14 Maj 2011, 18:14 »

Bare lige for at skære det ud i pap - dåselatter kan skam også sagtens irritere mig, jeg er bare slet ikke enig i at en serie bliver mindre sjov bare fordi der er dåselatter.
Logged



Gungner
Gæst
 
Sv: TV Serier.
« Svar #482: 15 Maj 2011, 06:33 »

Er nok mest til "ikke-Komedie" serier, så som CSI (alle tre), Dexter, Criminal Minds, Psych
Logged

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #483: 17 Maj 2011, 17:38 »

Jeg tror det her må være tråden jeg skal stille mit spørgsmål i. Ved I hvor man kan købe According to Jim med danske undertekster butik såvel som internet, jeg har kørt en masse google sider igennem, men kan ikke finde en side, hvor kan jeg kan købe det,ved I det?
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #484: 17 Maj 2011, 17:44 »

Jeg tror det her må være tråden jeg skal stille mit spørgsmål i. Ved I hvor man kan købe According to Jim med danske undertekster butik såvel som internet, jeg har kørt en masse google sider igennem, men kan ikke finde en side, hvor kan jeg kan købe det,ved I det?

Moviezoo.dk har dem, men de er vidst ikke mulige at købe endnu Smiley

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #485: 17 Maj 2011, 17:52 »

Moviezoo.dk har dem, men de er vidst ikke mulige at købe endnu Smiley


Den side har jeg også været inde på, og nu "overvåger" jeg dem, så jeg får en mail, når de kommer på lager, men ellers tak for hjælpen  Opstemt

Nogen andre forslag?
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #486: 17 Maj 2011, 17:53 »

Den side har jeg også været inde på, og nu "overvåger" jeg dem, så jeg får en mail, når de kommer på lager, men ellers tak for hjælpen  Opstemt

Nogen andre forslag?

Så lidt Wink

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Gungner
Gæst
 
Sv: TV Serier.
« Svar #487: 18 Maj 2011, 08:25 »

Er nok på bølgelængde med Yessir her, kan klart bedst lide de serier uden dåselatter, givetvis fordi jeg bare bedst kan lide den lidt mere subtile humor, mens den mere overspillede humor især i Friends og også til tider i HIMYM godt kan genere mig lidt (er dog vild med serierne alligevel). Jeg ved ikke om dåselatteren er den ting der nødvendigvis er den afgørende faktor, i mine øjne er der to tilgange til komedieserier, den ene serverer al humor og punchlines på et fad til seeren, her snakker vi f.eks. Friends, 2½ men, HIMYM etc. mens andre lader en tænke sig om bare en lille smule for at finde humoren, ikke at det kræver større analytiske evner, men skaberne går ud fra at seerne selv kan finde de sjove replikker/situationer/handlinger uden at det skal skæres ud i pap med brug af punchlines, dåselatter, osv., Arrested Development er nok det tydeligste eksempel på den tilgang (og gør det til perfektion), mens Modern Family også gør det til en vis grænse. It's Always Sunny ligger midtimellem, i og med at humoren er komplet skåret ud i pap, mens der til gengæld ikke bruges dåselatter.

Jeg synes ikke at dåselatteren er det afgørende, der er masser af sjove serier med dåselatter. Men foretrækker man ikke at få sin humor serveret på et fad, er det klart at dåselatteren går en lidt på, og man hurtigt kommer til at associere det med dårlig humor, fordi det bliver brugt i de serier man bryder sig mindst om.

*edit* tror i øvrigt lige jeg har taget FMFs pris for længste sætning uden punktum.

Problemet er, at en serie som Venner der optages foran live publikum stadig ligger dåselatter ind. Det får virkelig en til at tænke over hvor dumme de egentlig tror man er.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: TV Serier.
« Svar #488: 22 Maj 2011, 13:18 »

Bottom - Kald det plat, men jeg synes dælme det er fantastisk god humor.
Specielt der hvor de går i panik og tæver gas-manden med en stegepande!
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #489: 09 Jun 2011, 15:07 »

Underligt at se et melankolsk afsnit af South Park

Vil ikke komme med spoilers, men hvis Matt & Trey er trætte af South Park, de har jo en del andet af se til pt., så ville dette afsnit være den perfekte afslutning på serien. 15 år og som afsnittet hedder "You're getting older", så kan de måske føle, at de vil prøve nye ting.

Eller også tager de bare pis på folk endnu engang Wink
Men all over - herligt afsnit anyway!
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #490: 07 Jul 2011, 01:08 »

Jeg leder efter en ny sjov serie, efter jeg har set alle afsnit af How I met your Mother 1000 gange. Har derudover også set Two and a half men afsnittene rigtig, rigtig mange gang. Men venter nu på hh. sæson 6 (HIMYM) og sæson 8 (Two and a half men).
Jeg leder egentlig efter en ny sjov serie, efter jeg har følgende serier på DVD.

Friends - 10 sæsoner
Two and a half men - 7 sæsoner (Venter på 8)
How i Met your mother - 5 sæsoner (Venter på 6)
Simpsons - 12 sæsoner (Gået død i det)
Kongen af queens - 4 sæsoner
Langt fra Las Vegas - Alle sæsoner

Har tænkt lidt på at købe sæson 1-3 for 249 kr. af Big bang Theory, men jeg ved ikke helt om serien er pengene værd. Smiley
Ellers andre serier, i mener jeg burde tage til overvejelse?
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #491: 07 Jul 2011, 01:12 »

Community, The Middle, Hard Times of RJ Berger, Malcolm in the Middle, Boston Legal, Everybody hates Chris, Family Guy, The Cleveland Show.
Logged


patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #492: 07 Jul 2011, 01:14 »

Jeg takker. Smiley
- En eller to, du kan fremhæve af overnævnte serier?
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #493: 07 Jul 2011, 01:31 »

http://cdon.dk/film/big_bang_theory_-_sæson_1-3_(3_disc)(import)-11945647
Hvorfor er den så billig på Cdon.com, men på moviezoo koster alene sæson 1, lige så meget som de 3 serier på cdon til sammen?
Bare utrolig godt tilbud, eller? Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: TV Serier.
« Svar #494: 07 Jul 2011, 01:31 »

Jeg takker. Smiley
- En eller to, du kan fremhæve af overnævnte serier?

Community - Abed & Troy - La Biblioteca
The Middle - Amen, Sue, Brick og Axel. Især Brick Heck er en fornøjelse.
Hard Times of RJ Berger - Babes!
Malcolm in the Middle - Kult
Boston Legal - Denny Crane!
Everybody hates Chris - Det er Chris Rock!
Family Guy - Stewie Griffin og Glen Quagmire
The Cleveland Show - En af de sejeste fra Family Guy i sit eget show, Cleveland Brown

Jeg kan ikke fremhæve en eller to af disse serier, men skrev, hvorfor du skulle se dem.  
Logged


Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 83 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010