home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 828 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302637 gange)
ScottLind
Reserveholdsspiller

Sv: Computer tråden
« Svar #795: 08 Aug 2012, 01:09 »

Dér knækkede filmen lige for mig. Nu siger du godt nok, at du ikke vil tage en windows vs. apple, og det er fair nok. De er også gode til hver deres, og jeg vil gerne medgive, at en MB er for dyr, selv om jeg selv ejer en.
Men de er bestemt mere holdbare, og de falder slet ikke så drastisk i pris som windowsmaskiner. En almindelig bærbar til 6000 kroner er jo knap 2000 værd efter et år. Hvis man lige tager et hurtigt blik på DBA og søger på MBP vil de billigeste ligge på omkring 2000 eller over, og det er modellerne fra 07.
Hvis min Zepto fra 2008 stadig levede, ville jeg ALDRIG drømme om at få mere end 500 kroner for den. Jeg tror simpelthen ikke, at du kan finde en computer fra 07, der kan sælges for 2000 kroner.
Besværlige? Nu må du lige. Det handler jo om, at du sætter dig ind i, hvordan det fungerer. Al begyndelse er svær, og første gang du sad foran en windowsmaskine kunne du jo heller ikke alt. Det handler bare om, at du gider at sætte dig ind i det, og så er der ikke noget besvær. Jeg har haft mere besvær med mine windowscomputere end med min MB.

Desuden kan du godt få en MB til mindre end 12k, og du får studierabat hos Apple. Smiley

At prisen ikke faldet meget er måske ligeså meget pga. Apples brand som, at de holder sig godt, deres MacBooks.

Jovist er Macs dyre i nogle øjne, men det man betaler for er kvaliteten. Jeg havde engang en Asus bærbar som jeg gav 5500kr for i 2008. Det var en rigtig fin computer mht. hvilken hardware den havde på der tidspunkt. Den havde måske lidt bedre specs end MacBooks til 8000kr, men det var også den eneste.

Dengang stod mit valgt mellem at bruge 5500kr på den Asus og så spare nogle penge, eller købe en MacBook til 2500kr mere og så bruge en hel løn.

Gid jeg gjorde det! Den Asus blev kun brugt til skolebrug, og hold op hvor var den elendig. Tit hvor jeg havde fået fri, tog bussen hjem (halv times kørsel) og tog den op af tasken, havde tit bare været tændt og blevet pisse varm! Normalt når man lukker en bærbar computer, så skulle den gerne gå i dvale. Men det gad den aldrig.

Efter et halvt år var hængslerne (plastik) smeltet så meget, at de en dag knækkede da jeg åbnede computer.

Det er ikke fordi, at jeg ikke passe godt på den, for det gjorde jeg.

Min bror købte på samme tidspunkt en MacBook til de 8000kr, og den har han stadig i dag. Den larmer aldrig og bliver aldrig varm. Den har holdt til skolebrug hver dag i 4 år og den kører stadig som en drøm.

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Swizz CataR
Manager

« Svar #796: 12 Aug 2012, 22:52 »

Jeg vil lige tillade mig at låne denne tråd i håbet om, at en eller flere af jer computernørder derude, også sidder inde med en (stor) viden om spejlreflekskamerae r. Jeg har aldrig ejet et, og jeg ved generelt kun meget lidt om kameraer. Jeg ønsker at investere i et spejlreflekskamera nu, og har fået ind i hovedet, at Nikon er det jeg skal have Wink Er der nogen der har råd om, hvad man skal kigge efter, hvor dyrt det skal være for at være udmærket, og om Nikon i det hele taget er et godt valg?

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #797: 12 Aug 2012, 23:01 »

At prisen ikke faldet meget er måske ligeså meget pga. Apples brand som, at de holder sig godt, deres MacBooks.

Jovist er Macs dyre i nogle øjne, men det man betaler for er kvaliteten. Jeg havde engang en Asus bærbar som jeg gav 5500kr for i 2008. Det var en rigtig fin computer mht. hvilken hardware den havde på der tidspunkt. Den havde måske lidt bedre specs end MacBooks til 8000kr, men det var også den eneste.

Dengang stod mit valgt mellem at bruge 5500kr på den Asus og så spare nogle penge, eller købe en MacBook til 2500kr mere og så bruge en hel løn.

Gid jeg gjorde det! Den Asus blev kun brugt til skolebrug, og hold op hvor var den elendig. Tit hvor jeg havde fået fri, tog bussen hjem (halv times kørsel) og tog den op af tasken, havde tit bare været tændt og blevet pisse varm! Normalt når man lukker en bærbar computer, så skulle den gerne gå i dvale. Men det gad den aldrig.

Efter et halvt år var hængslerne (plastik) smeltet så meget, at de en dag knækkede da jeg åbnede computer.

Det er ikke fordi, at jeg ikke passe godt på den, for det gjorde jeg.

Min bror købte på samme tidspunkt en MacBook til de 8000kr, og den har han stadig i dag. Den larmer aldrig og bliver aldrig varm. Den har holdt til skolebrug hver dag i 4 år og den kører stadig som en drøm.
Den må du altså tage på egen kappe, ellers er der noget drastisk galt med din computer. Man kan selv indstille disse funktioner. Smiley

Nu ved jeg ikke sindssygt meget op computere, men jeg vil mene, at Mac og Apple er noget overvurderet og opreklameret lort. Jovist, du får kvalitet og fedt design, men priserne er jo hårrivende høje. Desuden er det også sjovt at se forskellige folk købe MB's, og de bruger jo intet af det, den er beregnet til. Det er tit unge tøser, som kun bruger en computer til at gå på Facebook med. Det er sindssygt, at de så vælger at gå ud og bruge så mange tusinde kroner på en computer.

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #798: 12 Aug 2012, 23:06 »

Jeg vil lige tillade mig at låne denne tråd i håbet om, at en eller flere af jer computernørder derude, også sidder inde med en (stor) viden om spejlreflekskamerae r. Jeg har aldrig ejet et, og jeg ved generelt kun meget lidt om kameraer. Jeg ønsker at investere i et spejlreflekskamera nu, og har fået ind i hovedet, at Nikon er det jeg skal have Wink Er der nogen der har råd om, hvad man skal kigge efter, hvor dyrt det skal være for at være udmærket, og om Nikon i det hele taget er et godt valg?

Hvorfor Nikon..? Må ærligt sig at jeg syntes det er noget lort, og det føles virkelig af plastik mellem hænderne. Desuden er deres menuer sindssygt svært at finde rundt i. Derimod Canon syntes jeg at man kan mærke man har kvalitet mellem hænderne, samt den er meget brugervenlig i menuen.

Fandt denne artikel omkring fotos og kameraer:
http://ekstrabladet.dk/ferie/foerdurejser/article1802949.ece

Swizz CataR
Manager

« Svar #799: 13 Aug 2012, 10:33 »

Hvorfor Nikon..? Må ærligt sig at jeg syntes det er noget lort, og det føles virkelig af plastik mellem hænderne. Desuden er deres menuer sindssygt svært at finde rundt i. Derimod Canon syntes jeg at man kan mærke man har kvalitet mellem hænderne, samt den er meget brugervenlig i menuen.

Fandt denne artikel omkring fotos og kameraer:
http://ekstrabladet.dk/ferie/foerdurejser/article1802949.ece

Fordi jeg har haft et i hånden, som jeg var meget godt tilfreds med billedmæssigt Wink Men min erfaring er så utrolig lille hvad angår spejlrefleks, så jeg er åben for alt. Men af hvad jeg kan se af dit link - tak for det -, så er det nærmest ligegyldigt hvilket et jeg vælger.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #800: 13 Aug 2012, 11:15 »

Hej Freaks.

Jeg har nu to bærbare computere i problemer. Den ene mangler windows, og den anden.. Tjah. Jeg ved det sgu ikke.

Måske nogen her ved hvad der er galt, og hvad jeg kan gøre?

Når jeg tænder den står der dette:

"PXE-E61: Media test failure, check cable"

"No bootable device -- insert boot disk and press any key"

Jeg har ingen anelse om hvad der kan gøres, eller hvad det betyder.

Håber nogen kan hjælpe.     Peace
« Seneste Redigering: 13 Aug 2012, 11:49 af Heckmann » Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #801: 14 Aug 2012, 11:37 »

Hvad siger folket til ASUS N56VZ? Jeg havde en HP Envy, men den gik af forskellige årsager tabt, og derfor er jeg blevet tilbudt sådan en fætter som erstatning.

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Drillo
Gæst

« Svar #802: 14 Aug 2012, 12:14 »

Hej Freaks.

Jeg har nu to bærbare computere i problemer. Den ene mangler windows, og den anden.. Tjah. Jeg ved det sgu ikke.

Måske nogen her ved hvad der er galt, og hvad jeg kan gøre?

Når jeg tænder den står der dette:

"PXE-E61: Media test failure, check cable"

Jeg har ingen anelse om hvad der kan gøres, eller hvad det betyder.

Håber nogen kan hjælpe.     Peace

"PXE-E61: Media test failure, check cable" prøv det der står i det link jeg har givet.
http://www.eksperten.dk/spm/536814

Hvis det ikke virker så skal du finde en windows cd og sætte den i computeren og trykke på Any key  Opstemt

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #803: 14 Aug 2012, 12:53 »

Hvad siger folket til ASUS N56VZ? Jeg havde en HP Envy, men den gik af forskellige årsager tabt, og derfor er jeg blevet tilbudt sådan en fætter som erstatning.
Fin, men kunne være et plus med en sdd-HD i stedet for.. Smiley Men godkendt pc.

DeBuur
Manager

« Svar #804: 14 Aug 2012, 17:52 »

Nice - jeg ville dog presse dem til at smide ekstra ramm i så der er min 8 gb - den HD der sidder i hører ikke til verdens hurtigste - 750 GB HDD / 5400 rpm det er flaskehalsen i denne lækre computer, fordelen er så at den ikke larmer så meget som en 7200 rpm.... men overvej om du ikke kan få lov at opgradere med en SDD hd... har selv lige bestilt en til min Asus bærbare  Opstemt du kan få en 256 gb for omkring 1600 kr

YNWA

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #805: 15 Aug 2012, 11:56 »

http://www.komplett.dk/k/config.aspx?ConfigSystemId=10630

et godt bud fra Komplett - leg selv med konfigurationen

http://www.topdata.dk/product.asp?product=8238

få dem til at montere en sdd hd til win og FM og tilvælg så der bliver 8 gb ramm

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99117&type=pcsystem

Alle forhandlere har jeg gode erfaringer med og jeg har købt mere end 30 pc eller bærbare igennem de sidste par år.

Så har jeg endelig fået købt den sidste af computerne og er indtil videre rigtig godt tilfreds med den. Super nice at kunne spille med så mange ligaer i fm!! Takker for hjælpen Wink

FC Barcelona

Heckmann
Reserveholdsspiller

« Svar #806: 15 Aug 2012, 12:38 »

"PXE-E61: Media test failure, check cable" prøv det der står i det link jeg har givet.
http://www.eksperten.dk/spm/536814

Hvis det ikke virker så skal du finde en windows cd og sætte den i computeren og trykke på Any key  Opstemt

Tak.

Nu står der bare:

Dvs at windows bare har slettet sig selv? Shockeret

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Anfield Road
Manager

« Svar #807: 02 Sep 2012, 18:56 »

Nogen der ved hvor lang tid et 6-cellers batteri holder?  Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

MR. Baun
Reserveholdsspiller

« Svar #808: 02 Sep 2012, 19:16 »

Har fået et godt øje til denne Computer!
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=9695198&ref=section

Hvad siger folk til den?
I må meget gerne komme med andre alternativer!

DeBuur
Manager

« Svar #809: 02 Sep 2012, 20:05 »

Har fået et godt øje til denne Computer!
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=9695198&ref=section

Hvad siger folk til den?
I må meget gerne komme med andre alternativer!

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=755136#extra.... samme bare med 2 gb ram mere

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752490 denne er væsentlig billigere og der er ikke det store forskel på gfx kortet.

Lidt dyrere alternativ..uden win 7

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision

YNWA

Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010