home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 739 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302541 gange)
xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

Sv: Computer tråden
« Svar #825: 18 Sep 2012, 19:11 »

Siden igår har min computer været meget mærkelig. Den er meget langsom, den fryser til tider i flere minutter og tog sidste gang jeg startede den op 7-8 minutter om at starte op. Jeg har ikke downloadet noget på den, jeg har ikke været inde på alle mulige mærkelige mistænkelige hjemmesider på den.. Det startede dengang jeg kom til sæson 16/17 i FM, ved ikke om det har noget med det at gøre. Har virkelig brug for noget hjælp drenge..

Hala Madrid!

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #826: 27 Sep 2012, 10:42 »

Hej,

Min computer er lige netop gået ned, så jeg søger en erstatning. Der er ikke de vilde krav: Den skal være billig (3.000 maks) og ikke en af de der små computere. Omkring 15" (eller lidt mindre, hvis det findes).

Jeg har fundet to:
- http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-F501U-XX055V-2342713.html
- http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-A53U-SX298V-2321928.html

Er nogen af dem gode, eller er der bedre alternativer derude? De skal bare kunne køre Office, FM og have plads til eventuelle film, jeg måtte købe. Mange tak!

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #827: 27 Sep 2012, 10:58 »

Jesper spar nu noget mere op du får intet der er værd at eje til den pris Smiley

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #828: 27 Sep 2012, 11:11 »

Kan sgu da ikke spare op, når det er nu og her den skal bruges crazy

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #829: 27 Sep 2012, 11:12 »

Så lån :p

ask-ikk
Ynglingespiller

« Svar #830: 27 Sep 2012, 13:06 »

Kan sgu da ikke spare op, når det er nu og her den skal bruges crazy
Køb en på afbetaling. 3000 kr får du ikke meget computer for :-)

Legenden
Manager

« Svar #831: 27 Sep 2012, 13:11 »

Så I mener ikke, at der skulle være mulighed for at køre Office, FM og bruges som lager for hans "købte" film?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller

« Svar #832: 27 Sep 2012, 13:38 »

Så I mener ikke, at der skulle være mulighed for at køre Office, FM og bruges som lager for hans "købte" film?

Office kan man helt sikkert køre på en 3K-computer, købte film kan selvfølgelig både afspilles og lagres derpå, men FM ville jeg godt nok få mareridt over, at spille derpå!

Aldrig alene!

Legenden
Manager

« Svar #833: 27 Sep 2012, 13:51 »

Har selv en computer, der kostede 2k eller sådan noget for 3 år siden. Den kan fint bruges til at lagre film og Office kører også nemt på den. Har dog ikke installeret FM på den, fordi min skærm er mikro lille.

Nu er jeg selv vant til at spille FM på en 10 år gammel stationær pc, så jeg ville være ovenud lykkelig, hvis jeg havde den pc til 3k at spille FM på, tror jeg. Smiley

Jeg mener bare, at hans krav ikke er bestemt store, så jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne købe en til 3k. Men det er jo nok bare mig.

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #834: 27 Sep 2012, 15:10 »

Ellers vent til reklamerne kommer i weekend,  og se hvad de har af tilbud. Der plejer altid at være noget til 3-3500 kr.

plutonium
Manager

« Svar #835: 29 Sep 2012, 01:39 »

Jeg har et spørgsmål til folk, der ved noget om hvordan hardware arbejder sammen.

Jeg har et problem med en harddisk, der har en fejl. Den skal derfor skiftes. Jeg ledte i første omgang efter en harddisk magen til, da den burde virke optimalt sammen med computerens øvrige dele. Men jeg kan så læse mig til, at på trods af at være en 'udmærket' harddisk, så er den ikke mere end gennemsnitlig på markedet.

Når jeg nu alligevel skal ud at købe harddisk, så tænker jeg at jeg lige så godt kan købe en ordentlig en. Hvad skal jeg da være opmærksom på?

Det er den her harddisk jeg pt har og skal have udskiftet. En venlig sjæl må meget gerne skære ud i pap, hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg går ud og vælger en harddisk! Selvom jeg har god styr på computere, så er det primært software crazy

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DeBuur
Manager

« Svar #836: 29 Sep 2012, 08:51 »

Jeg har et spørgsmål til folk, der ved noget om hvordan hardware arbejder sammen.

Jeg har et problem med en harddisk, der har en fejl. Den skal derfor skiftes. Jeg ledte i første omgang efter en harddisk magen til, da den burde virke optimalt sammen med computerens øvrige dele. Men jeg kan så læse mig til, at på trods af at være en 'udmærket' harddisk, så er den ikke mere end gennemsnitlig på markedet.

Når jeg nu alligevel skal ud at købe harddisk, så tænker jeg at jeg lige så godt kan købe en ordentlig en. Hvad skal jeg da være opmærksom på?

Det er den her harddisk jeg pt har og skal have udskiftet. En venlig sjæl må meget gerne skære ud i pap, hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg går ud og vælger en harddisk! Selvom jeg har god styr på computere, så er det primært software crazy

Har du overvejet en sdd HD ? de kan erhverves fra 800 kr for 128 gb - så smider du windows på den og FM Wink + du smider en almindelig HD i til lagring.

Hvis du vælger at smide en almindelig HD i så har jeg haft gode erfaringer med at købe de modeller der er beregnet og testet til at side i en server.

Selv har jeg kun haft en HD der brændte af efter 2 mdr. og det var en Toshiba,,, men jeg har absolut ikke belæg for at hævde at de laver dårligere HD end andre.

Seagate og WD er de mærker jeg har arbejdet med og denne model kunne være en du kunne overveje:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdd1/hdd-sata35/hdwd1003fbyx.html men tjek lige om du ikke kan køre med en SATA-600 så er udvalget lidt større.

YNWA

plutonium
Manager

« Svar #837: 29 Sep 2012, 11:37 »

Jeg har ikke overvejet så meget, må jeg indrømme. Jeg har rodet meget med computere gennem årene, men det har primært været i softwaren, så det med at udskifte hardware er kun noget jeg ved hvordan man gør, men ikke hvilke komponentmodeller der er bedre end andre. Jeg aner ikke hvad jeg skal se på ved harddisk fx.

Derfor har jeg ikke overvejet en ssd HD, for jeg ved sandsynligvis ikke hvad det er Tunge

Min computer har oplevet seriøse problemer med crashes, frys og blå skærm, så nu har jeg byttet om på de to interne harddiske der var, hvilket har hjulpet så langt, at jeg nu kan bruge computeren igen. Problemet er bare, at den anden harddisk ikke fungerer mere. Det betyder at jeg er gået fra 2 TB til 1 TB. Så jeg skal have en ny harddisk. Jeg ønsker naturligvis at få noget bedre end det jeg har, hvis det er muligt, uden at betale kassen for det.

Derfor tror jeg det er bedst at holde mig til interne harddiske der dybest set fungerer på samme måde som det jeg har i forvejen, men måske har nogle lidt bedre egenskaber/driftssikkerhed.

Du skal ellers have mange tak for svaret, DeBuur Thumbs Up
Jeg prøver at se på den du anbefalede, og ser mig ellers lidt omkring og samler inspiration!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DeBuur
Manager

« Svar #838: 29 Sep 2012, 12:31 »

Jeg har ikke overvejet så meget, må jeg indrømme. Jeg har rodet meget med computere gennem årene, men det har primært været i softwaren, så det med at udskifte hardware er kun noget jeg ved hvordan man gør, men ikke hvilke komponentmodeller der er bedre end andre. Jeg aner ikke hvad jeg skal se på ved harddisk fx.

Derfor har jeg ikke overvejet en ssd HD, for jeg ved sandsynligvis ikke hvad det er Tunge

Min computer har oplevet seriøse problemer med crashes, frys og blå skærm, så nu har jeg byttet om på de to interne harddiske der var, hvilket har hjulpet så langt, at jeg nu kan bruge computeren igen. Problemet er bare, at den anden harddisk ikke fungerer mere. Det betyder at jeg er gået fra 2 TB til 1 TB. Så jeg skal have en ny harddisk. Jeg ønsker naturligvis at få noget bedre end det jeg har, hvis det er muligt, uden at betale kassen for det.

Derfor tror jeg det er bedst at holde mig til interne harddiske der dybest set fungerer på samme måde som det jeg har i forvejen, men måske har nogle lidt bedre egenskaber/driftssikkerhed.

Du skal ellers have mange tak for svaret, DeBuur Thumbs Up
Jeg prøver at se på den du anbefalede, og ser mig ellers lidt omkring og samler inspiration!

SDD hardiske er markant hurtigere end en almindelig hdd.. men også meget dyrere - køber du en sdd hd så skal der medfølge en holder så monterer du den bare der hvor din nuværende hd sidder.
Prisen på en 500 gb sdd er over 3000 kr så derfor nøjes du med en lille 128 gb som hoved hd og en almindelig hd som lagerkapicet f.eks på 2 gb.

vælger du en almindelig hd så er den model jeg henviser til beregnet til at køre 24 timer i døgnet hvorimod en almindelig typisk er beregnet til at køre 8-9 timer i døgnet.
Priserne er ens så vælg den model der holder længst.

YNWA

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #839: 10 Okt 2012, 16:07 »

Lavede lige systemgendannelse på min computer, og herefter forsvandt microsoft 10. Er det noget jeg kan få igen på en eller anden måde?

Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010