Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
2 Brugere, 1044 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
23
Forfatter
Emne: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League (Læst 72656 gange)
Ymer
Reserveholdsspiller
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #52
«
Svar #255:
14 Maj 2013, 21:10 »
OKSerne i Superligaen
9. august - 29. august 2020
OKSerne buldre videre!
Jeg har tilsyneladende misforstået kvalifikationsregle
rne. Bronzepladsen i sidste sæson var åbenbart ikke nok til at kvalificere sig direkte til EL gruppespil. Næh nej, der skal spilles to kampe før det kan blive en mulighed. OKS II skal op imod mægtige Dynamo Kiev, så der venter en meget svær opgave for Kammeraterne. Men først gælder det sjette spillerunde imod Brøndby.
Kammeraterne får verdens bedste start på kampen i Brøndby! Claus Christensen scorer det hurtigste mål jeg nogensinde har set i min tid med FM. Der går kun 14-15 sekunder før bolden ligger bag Tørnes. Bonde smider en lang bold afsted fra midten af banen, Christensen piller den ned og hakker til den. Jubel! Brøndby svarer igen i det ottende spilleminut da en 29.årig Brent McGrath scorer med hovedet. 1. halvleg er en voldsom affære. Først er Tørnes langt ude af målet for at sparke væk. Bolden lander ved Christensen der sparker mod det tomme mål, men Tørnes når desværre at komme tilbage og redde på stregen. Christensen får minutter senere annulleret et mål og fem minutter før pausen slår Braken et indlæg ind der snyder Tørnes, men desværre rammer
den stolpen (og vist nok overlæggeren?) før den bliver sparket væk af forsvaret. OKS II skulle have været foran nu! Måske kommer de det i anden halvleg for lige inden pausen bliver BIF's Geoffrey Debruyne udvist for at tage med hænder. Med en mand i overtal og det spil OKSerne har præsteret i 1. halvleg burde det kunne lade sig gøre.
Ti minutter inde i anden halvleg sker det! Frank Nøhr sender et hjørnespark ind i hovedet på Amevor der scorer sit første officielle mål for OKS II. Stillingen holder kampen ud og Kammeraterne kan fejre deres første sejr over Brøndby nogensinde. Et meget flot resultat og en god optakt til en svær kamp mod Dynamo Kiev. En kamp der iøvrigt bliver spillet på TRE-FOR Park. (Mon ikke vi snart skal bygge et nyt stadion til os selv, Kasper Jensen?)
Lad Europaeventyret begynde!
Det er torsdag. Det er den 20. august. Det er 2020. Det er TRE-FOR Park og OKSerne løber på banen til klubbens første internationale kamp nogensinde! Dagens modstander er Dynamo Kiev. Europadebuten starter skidt. Kiev kommer foran efter fem minutters spil og stemningen på stadion er dalende. men ti minutter senere eksploderer det hele da Michael Bonde sender bolden ind i feltet hvor Simon Høgsholt stiger til vejrs og knaldhårdt header bolden i kassen og scorer hans eget og OKS II's aller første europæiske mål. Jublen er enorm! Et inferno af lyd! Et historisk øjeblik! OKSerne spiller bolden godt rundt, og kampen er lige. Vi er med i opgøret!
Efter pausen går der sølle to minutter før de 13.963 tilskuere der er mødt op atter kan brøle af lykke. Endnu engang er det Simon Høgsholt der er manden der bliver hyldet. Dmitri Ivanov og Høgen kombinerer sig igennem forsvaret og det hele ender med en stikning fra Ivanov og Høgsholt der efter en vaske ægte han-skyder-nej-han-venter situation triller bolden i nettet til føring og kampens resultat, 2-1. OKSerne har gjort det som ingen havde regnet med; slået traditionsklubben fra Ukraine! Nu skal det blive spændende hvordan det går i Kiev!
OKSerne tjener iøvrigt hele 2,5 millioner i entréindtægter til kampen, hvilket er OKS II rekord.
Europæiske tømmermænd
og returopgør i Ukraine
Brøndby IF -
OKS II
1-2
mål: Christensen, Amevor
skader: Nøhr
OKS II
- Dynamo Kiev
2-1
mål: Høgsholt x2
OKS II
- AGF
0-1
skader: Møller
Dynamo Kiev -
OKS II
0-0
skader: Nøhr, Bonde
OKSerne lider vist af såkaldte europæiske tømmermænd i 7. spillerunde mod AGF hvor den unge (nu 16-årige) Daniel Møller får sin debut. Elgaard begår straffe efter otte minutter, men heldigvis er Carstensen i målet frisk og piller bolden. Efter 20 minutters spil kommer AGF på 1-0 og dette bliver resultatet i en kamp hvor OKSerne faktisk kommer frem til mange chancer, men ingen er skarpe nok til at få dem sat ind. Ærgerligt!
Møller er med sine 16 år og en dag den yngste OKS II spiller nogensinde. Rekorden tilhørte tidligere Nicklas Margaard. OKS II ligger stadig nummer et. Nu med 16 point. Efterfulgt af Vejle og OB med 15. I næste spillerunde venter FCK der ligger på fjerdepladsen med 14 point.
Returkampen i mod Dynamo Kiev bliver spillet super defensivt af OKSerne. Vi gør vores bedste og det ukrainske mandskab har svært ved at komme frem til chancer. Kammeraterne har nærmest ti mand bag bolden hele tiden og venter bare på at losse den frem til en ensom Claus Christensen. Defensiven præsterer forbilledligt og OKSerne får et fantastisk og historisk 0-0 resultat og kvalificerer sig dermed til Europa League gruppespillet!!
OKSerne modtager 10,56 mio for deltagelse EL, hvor vi er kommet i gruppe H samme med Athletic Bilbao, Queens Park Rangers, FK Austria Wien.
Danske hold i Europa,
nye landsholdsspillere og farvel og på gensyn
Brøndby klarede ikke skærene i kvalifikationen til Champions League, men slog Spartak Moskva i EL-kvalen og er nu kommet i gruppe G med
CSKA Moskva, Celtic og Dnipro.
I Champions League er FCK i gruppe F med Tottenham, Molde og A.C. Milan
Den 28 august blev hele seks OKSer udtaget til landshold:
Carstensen og Vilfort er endnu engang blevet kaldt til samling med u19-holdet.
Christensen og Møller er igen blevet indkaldt til kampe med u21'erne.
Togos landstræner har sendt bud efter Amevor og Dmitri Ivanov er igen udtaget til Esternes landshold.
OKS II kan dermed prale af at have hele to A-landsholdsspillere på holdet.
Hollænder-floppet Kevin Coenraad er taget til Næsby II på fri transfer for at spille 2. Divisions fodbold.
Nicolaj Vilfort er blevet lejet ud til AC Horsens i 1. Division. Ham glæder jeg mig til at se hvordan udvikler sig!
FORZA KAMMERATERNE !!!
Et andet sted har Osasuna købt Jesper Juelsgård i Blackpool for 40 millioner kroner.
Special Guest Star banner af Rottenburg modtaget på "fan-mail". God stil
«
Seneste Redigering: 15 Maj 2013, 09:29 af Ymer
»
Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed
Ymer - Episode III
b0nb0n
Landsholdsspiller
Sv: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
«
Svar #256:
15 Maj 2013, 12:18 »
Super god start på sæsonen
For første gang, synes jeg dine indkøb viser noget klasse
De er sgu gode!
Wolverhampton - Klubben i England
Ymer
Reserveholdsspiller
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #53
«
Svar #257:
15 Maj 2013, 14:09 »
OKSerne i Superligaen
29. august - 30. september 2020
Høgsholt sparker OKSerne i front!
FC København -
OKS II
1-1
mål: Høgsholt
OKS II
- Viborg
3-0
mål: Høgsholt x2, Braken
Athletic -
OKS II
1-0
skader: Høgsholt, Custers
Lyngby -
OKS II
1-2
mål: Møller, Christensen
OB -
OKS II
1-1
En svær kamp mod de 8-dobbelt regerende mestre fra FCK var i vente i Parken i ottende spillerunde. OB havde forinden stjålet førstepladsen fra OKSerne og der skulle en (urealistisk) sejr til for at få duksepladsen tilbage. Københavnerne der op til sæsonstart har oprustet ved bl.a. at købe Michael Lumb ligger et tungt pres fra start. Kammeraterne spiller på kontrachancer, som i kampen mod Dynamo Kiev. Taktikken virker indtil fire minutter før pausen hvor FCK's 21-årige kroatiske forsvarstalent Zeljko Loncar scorer efter hjørnespark. OKSerne går ud til anden halvleg med fornyet energi og en ekstra angriber. Det giver pote syv minutter før slutfløjt hvor Simon Høgsholt får udlignet til slut resultatet 1-1. Et rigtig godt resultat for OKSerne der dermed holder FCK bag sig i tabellen! I næste runde venter Viborg der ligger på tiendepladsen. Elgaard er med på Månedens Hold for august.
Kammeraterne sidder på kampen fra start og Simon Høgsholt scorer efter et lille kvarter på et fladt skud fra midten af feltet. Fem minutter før pausen kan Sven Braken bringe OKSerne på 2-0. et minut inde i overtiden dræber Høgsholt det sidste håb i Viborgs øjne da han for alvor lukker kampen med sin anden scoring. Sejren betyder at OKS II atter er i toppen af tabellen, et point foran forfølgerne fra Vejle og OB. FCK på fjerdepladsen har 16 point mens Brøndby som nummer fem har 13 point. Simon Høgsholt er nummer et på topscorerlisten med syv mål. Braken og Høgsholt er på Ugens Hold.
OKSerne i Europa
OKSerne er taget med flyveren til nordspanien hvor de skal en tur til Bilbao. Athletic er kæmpe favoritter i opgøret og OKSerne skal tro på mirakler hvis de skal have noget med fra kampen. Vi blæser på hvad eksperterne siger om at stå defensivt, og går ud og koncentrerer os om vores eget spil, Wozniacki-stil.
Athletic bliver taget på sengen og formår slet ikke at få lagt det pres som alle havde regnet med. Foran kommer de heller ikke. OKSerne er til hele fodboldeuropas overraskelse de første til at få bolden i mål. Det er Simon Høgsholt der stiger til vejrs lige inden pausen og header bolden i kassen. Desværre for ham og OKS II bliver målet annulleret. Jeg synes nu stadig det er godt gået.
Vi skal helt hen i det 71. minut før spanierne formår at scorer. Der skal endda en fejlaflevering til fra Claus Carstensen i målet til før det lykkedes. Carstensen er ude af feltet og vælger at sparke bolden op midt i banen i stedet for bare at spille den til en fri Bonde eller losse den ud over sidelinjen. Bolde havner foran Cía der let kan helflugte bolden ned i det tomme mål.
Kampen ender 1-0. Det er bedre end jeg havde håbet på, men for satan det er bittert at målet er pga en personlig fejl. Der er tre dage til næste kamp, som er mod Lyngby.
Sejr i Lyngby og New New Firm
Første halvleg går med stille og roligt at spille bolden rundt og komme op i gear efter kun tre dages hvile siden turen til Spanien. Lyngby har intet at byde på og ser ud til at nyde det afslappede tempo. Efter pausen tager kampen fart og OKS II's yngste spiller, Daniel Møller springer op efter et hjørnespark og scorer sit allerførste OKS II mål. Han bliver dermed yngste målscorer for OKS II nogensinde da han slår Niklas Margaards rekord på 16 år og 147 dage med 118 dage. Han bliver samtidig yngste målscorer i suppen nogensinde da han slår
Kastriot Zenunis
rekord. Efter 65 minutters spil finder Sven Braken med en Xavi-agtig aflevering Claus Christensen der med en skudfinte snyder to
forsvare og Lyngbys målmand og efterfølgende kan trille bolden i mål. Bjarne Falk reducerer for Lyngby med 6 minutter igen. Møller er efterfølgende med på Ugens Hold.
Sidst der var New New Firm endte det med et vanvittigt 4-4 resultat der betød bronzemedaljer for OKSerne. Nu gælder det en førsteplads i superligaen og en stor pose med præmiepenge. OKSerne kan nøjes med et point da Vejle spillede 0-0 med AGF og dermed er af point med OKSerne der dog har spillet en kamp mindre.
OB kommer foran efter en halv times spil og OKSerne må kæmpe op ad bakke herfra. Vi er under massivt pres, men Carstensen på kassen og forsvaret gør det fremragende. Opgaven bliver gjort sværere da Ymer tidligt i kampen er løbet tør for udskiftninger da både Custers, Christensen og Berg må gå ud med skader. Men et kvarter før tid er der jubel på OKS II bænken da ingen ringere end Høgsholt får udlignet til slutresultatet 1-1.
OKS II ligger nummer et i superligaen efter 11 kampe. Det er en fuldstændig vild præstation! Vejle, FCK og OB er lige i hælene med hhv 23, 22 og 20 point, mens der er lidt mere luft til Brøndby der kun har 16. Oprykkerne fra Lyngby og Vestsælland ligger i bunden med 7 og 6 point. Kammeraterne bliver tildelt 25,29 millioner for den flotte førsteplads! Jeg tror bestyrelsesformand og ejer Kasper Jensen er tilfreds med sit køb af OKS II indtilvidere.
FORZA KAMMERATERNE !!!
Et andet sted har Danmark det vildt og slår Aserbajdsjan med 9-0 i VM-kvalen. Helenius står for fem af scoringerne
Endnu et Special Guest Star Banner endnu engang udført af Rottenburg
«
Seneste Redigering: 15 Maj 2013, 17:47 af Ymer
»
Ymer - Episode III
Rottenburg
Førsteholdsspiller
«
Svar #258:
15 Maj 2013, 15:09 »
Lækkert arbejde Ymer!
Og lækker bundbanners !
<3
Orko
Ynglingespiller
«
Svar #259:
15 Maj 2013, 17:11 »
Nice Nice Nice!
Måske har jeg misset det tidligere i bloggen, men hvordan ser din taktik ud??
Ymer
Reserveholdsspiller
«
Svar #260:
15 Maj 2013, 17:27 »
Citat af: Orko 15 Maj 2013, 17:11
Nice Nice Nice!
Måske har jeg misset det tidligere i bloggen, men hvordan ser din taktik ud??
Det har du
Men her kommer det bare igen:
"Jeg spiller en 4-4-2 og det har jeg gjort i stort set alle sæsoner. Jeg prøvede mig dog med Wester's Maestoso på et tidspunkt, men gik væk fra den efter 1 1/2 sæsons tid.
Generelle strategi:
stil - balanceret
strategi - offensiv
spillestil:
(hvad der ikke nævnes er sat til standard)
korte afleveringer
zonoopdækning
hårde indlæg
Defensiv linje er sat lidt til venstre for midten. stadig normal
tempo lidt til højre for midten. hurtig
blandet fokus på afl.
kontraangreb, ja
Jeg har sat målmanden til at lave lange udspark."
Det er dog begyndt at variere mere jo højere niveau jeg kommer op og spiller. Må selvfølgelig spille defensivt mod de stærke hold, etc. etc. men primært er det den ovenfor beskrevede 4-4-2 jeg kører med
Ymer - Episode III
NHL19
Ynglingespiller
«
Svar #261:
15 Maj 2013, 17:29 »
Hvodan ser rollerne ud på spillerne?
Ymer
Reserveholdsspiller
«
Svar #262:
15 Maj 2013, 17:54 »
Citat af: NHL19 15 Maj 2013, 17:29
Hvodan ser rollerne ud på spillerne?
Mm - rolle: Målmand
pligt: forsvar
Fh - rolle: back, pligt: support
fch - rolle: central forsvar, pligt: forsvar
fcv - rolle: central forsvar, pligt: forsvar
fv - rolle: wingback, pligt: automatisk
mh - rolle: bred midtbanespiller, pligt: automatisk
mch - rolle: central midtbanespiller, pligt: forsvar
mcv - rolle: central midtbanespiller, pligt: automatisk
mv - rolle: bred midtbanespiller, pligt: support
boch - rolle dybdeliggende angriber, pligt: angreb
bocv - rolle fremskudt angriber, pligt: angreb
tror det er standard det her, for jeg har ikke pillet ved dem
Ymer - Episode III
OnkelMorfar
Landsholdsspiller
«
Svar #263:
17 Maj 2013, 19:13 »
Så vil jeg også spørge lidt dumt, men hvordan ser dine spillere ud p.t.?
Det kunne være sjovt at se dine små stjernespillere.
Ymer
Reserveholdsspiller
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #54
«
Svar #264:
17 Maj 2013, 22:39 »
OKSerne i Superligaen
30. september - 6. november 2020
Legendernes aften!
Den falske hjemmebane, TRE-FOR Park, er pakket ind i rød-hvid konfetti og bannere med slagord. Klubejer Kasper Jensen har inviteret tidligere bestyrelsesmand Flemming Lindquist en tur i VIP-zonen og der skal bare hældes champagne ud! OKSerne er klar til at møde FK Austria Wien.
Efter 25 minutter er det ingen ringere end den levende legende Michael Ørgaard, der for en gangs skyld er på banen, der ligger en lang aflevering fra midten op mod en anden klublegende. Johan Tychsen tæmmer den let, tager et træk og skyder bolden i mål til OKS II føring. Det er mandens 105. mål for klubben! Fra Serie 3 til Europa League, Tychsen har været med hele vejen, og scoret i hver eneste sæson. Den mand er fantastisk!! Han må dog forlade banen fem minutter efter pausen med en skade. Zaimi kommer ind i stedet for som hængende angriber. Han skal kun bruge to minutter før han kan løfte armene i jubel. Zaimi sender Kammeraterne foran med 2-0 og TRE-FOR Park eksploderer i konfetti og romerlys. Lindquist og Jensen åbner en flaske Dom Pérignon. Tyve minutter før tid reducerer Rangelo Janga for Wien med et flot spark langt ude fra. OKSerne lægger pres på Wien i håbet om at lukke kampen og er utrolig tæt på flere gange men har ikke marginalerne med. Seks minutter før tid modtager Sven Braken sin anden advarsel og bliver præsenteret for det røde. OKSerne holder hjem og får tre sindsygt vigtige point på europakontoen mod FK Austria Wien med danske Jonas Hebo Rasmussen på holdet og indtager faktisk andenpladsen i sin gruppe over netop Wien og Q.P.R..
Tre point i fire kampe
Inden det gik løs i Europa igen skulle der spilles to kampe i den hjemlige liga. Det blev til uafgjort mod Midtjylland, hvor OKSernes eneste mål blev scoret af modstanderne. Den anden kamp blev en enormt skuffende 2-2'er mod FC Vestsjælland.
På Loftus Road starter det godt for Kammeraterne. Q.P.R.s målmand fumler efter ti minutter med bolden og Høgsholt får fat i
den, men formår at skyde forbi det helt tomme mål. En gigant brøler af såvel målmand, som Høgsholt. Seks minutter senere bliver hjemmeholdet tildelt er straffespark som de scorer på og kommer derfor foran 1-0. Lidt senere bliver Henrik Berg slagtet så hårdt i feltet at han må gå ud med en skade. Christensen tager sig af sparket men brænder. Han retter dog op på skaden da han scorer et rigtigt mål to minutter senere. Fem minutter før pausen scorer Q.P.R.s Mandzukic til 2-1 og tre minutter efter pausen sømmer han OKS II kisten til med et mål til 3-1. OKSerne ligger nummer tre i gruppen.
Hjemme i suppen taber vi atter point, denne gang mod Vejle, som ligger nummer to. Frank Nøhr står for udligningen i en skidt spillet kamp.
De halvsløje præstationer til trods, kan OKSerne trøste sig ved at både Nøhr og Møller er på Månedens hold for oktober.
Kommende stjerner og europæiske nederlag
Den 29 oktober skriver AGFs unge talent
Bjarne Falk
, der er udlejet i Lyngby, under på en 1 1/2 år lang kontrakt med OKS II. Ymer må smide 120.000 kroner for at få kløerne i højrekanten. Også AaBs unge midtbane
Lasse Lundquist
, der pt er udlejet i
OKS II
- FK Austria Wien
2-1
mål: Tychsen, Zaimi
skader: Tychsen
OKS II
- FC Midtjylland
1-1
mål: Selvmål
FC Vestsjælland -
OKS II
2-2
mål: Zaimi, Christensen
Queens Park Rangers -
OKS II
3-1
mål: Christensen
skader: Berg
VB Kolding -
OKS II
1-1
mål: Nøhr
skader: Sejersen
AaB -
OKS II
0-3
mål: Custers x2, Elgaard
skader: Møller
OKS II
- Queens Park Rangers
3-4
mål: Høgsholt, Christensen x2
Esbjerg, skifter til OKS II på en 1 1/2 lang aftale. Han er tilgengæld gratis for Ymer. To røverkøb som nok skal komme klubben til gode! De skifter begge den 5. januar 2021
Inden det igen går løs med europæisk bold skal der spilles kamp mod AaB. Det går godt for OKSerne der vinder kampen 3-0 og dermed kommer ud af stimen af uafgjorte kampe. Custers viser høj klasse og scorer to og lægger op til et mål.
Næste kamp i Europa er "hjemme" på TRE-FOR Park og modstanderen er igen Q.P.R.. Endnu engang skider Ymer på eksperternes råd og sætter alle sejl på offensiv spillestil. Ingen skal bestemme hvordan vi spiller. Slet ikke eksperterne på Ekstra Bladet eller Jan Mølby i Onsidestudiet der mener at OKSerne bliver nødt til at forsvare sig for at få noget med. Men som det gamle ordsprog siger er angreb det bedste forsvar!
Eftet et kvarter er boldbesiddelsen ligelidt fordelt 50-50%, men det er englænderne der kommer først på måltavlen. Det sker efter 17 minutter ved Mandzukic. OKSerne lader sig dog ikke ryste så let og efter en halv times spil driver Claus Christensen gæk med forsvaret og udligner på fornem vis. Kort efter kokser Nøhr på midten og taber bolden. Det udnytter Q.P.R. og Mehmedi scorer til 2-1 som er stillingen ved pausen.
Fem minutter inde i anden halvleg finder Høgsholt, der ikke har scoret i syv kampe, endelig netmaskerne og udligner på oplæg af Sejersen der har erstattet en ringespillende Frank Nøhr i pausen. Tre minutter efter dukker Mehmedi dog op igen og bringer udeholdet på vinderkurs. …igen. I det 70. minut vipper Custers bolden (lidt heldigt) hen over forsvaret hvor Christensen pludselig er helt fri og udligner. Nu stiller vi os defensivt og håber vi kan holde tæt. Men måske man bare skulle have holdt sig til angrebsfilosofien for fem minutter efter fuldender Mehmedi sit hattrick og scorer til slutresultatet 4-3 til Q.P.R.. Det var lige ved og næsten for OKS II der stadig ligger nummer tre og har en chance for at gå videre. Det kræver to sejre og at Queens Park Rangers taber deres sidste to kampe. …det sker nok ikke.
FORZA KAMMERATERNE !!!
Et andet sted skifter Brøndby for femte gang deres træner ud. Johnny Mølby overtager trænerstolen for anden gang.
Ymer - Episode III
Ymer
Reserveholdsspiller
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #55
«
Svar #265:
17 Maj 2013, 22:50 »
OKSerne i Superligaen
6. november - 19. december 2020
Spænding i toppen.
Knap så meget spænding mod Athletic!
OKS II
- Brøndby IF
2-0
mål: Custers, Høgsholt
skader: Høgsholt, Nøhr
OKS II
- FC Nordsjælland
1-2
skader: Custers
OKS II
- Athletic
3-5
mål: Christensen x2, Sneijder
skader: Bonde, Custers, Sigþórsson
AGF -
OKS II
1-2
mål: Høgsholt, Sigþórsson
skader: Sigþórsson
OKS II
- FC København
3-3
mål: Christensen, Bonde, Selvmål
skader: Elgaard
udv: Høgsholt, Zaimi
FK Austria Wien -
OKS II
0-8
mål: Høgsholt x2, Sneijder x3, Christensen x3
OKS II
- Lyngby
3-2
mål: Køhlert x2, Christensen
Kampen mod Brøndby er helt lige og ved pausen står den skam også 0-0. Efter pausen bliver de blå-gule tildelt et straffespark, men Carstensen viser klasse og reder på stregen. Få minutter efter kan Custers bringe Ymers drenge i front med 1-0 og bare tre minutter senere er det Høgsholt der efter et veludført angreb scorer til kampens slutresultat 2-0. Det ligner et Brøndby i krise.
I næste runde mod FC Nordsjælland går det knap så godt. Vi kommer ellers foran efter 14 minuttr da Michael Ørgaard, der har fået lov at starte inde, med en lækker, lækker aflevering finder Høgsholt der let kan heade OKSerne i front. Men i anden halvleg er der ti minutter med koncentrationssvigt i forsvaret og FCN går fra banen som vindere.
Toppen af Superligaen er nu super tæt, da både FCK, OKS II og Vejle har 33 point. OB har 32 mens netop FCN er oppe på 27.
Athletic var ikke rejst til Odense for at tabe og efter bare et kvarter er de foran 2-0. Det ser skidt ud for OKSerne, men efter 29 minutters spil er der pludselig kommunikationsprobl
emer i det spanske forsvar og Claus "CC" Christensen snyder offsidefælden og reducerer. OKS II er stadig med! Kort før pausen bliver det 3-1 ved gæsternes Perda og Ymer tager sig til hovedet. Det ser sort ud nu. Men tre minutter inde i førstehalvlegs overtid scorer Sneijder pludselig på magisk vis. Tak for ekstra tid til dommeren.
OKSerne får i anden halvleg rigeligt at se til. Custers må gå ud med en skade. Gæsterne får straffe og scorer. Sigþórsson må gå ud med en skade og vi kommer yderligere bagud med 5-2. CC får dog reduceret fem minutter før tid. Selvom det ikke er blevet til så mange point i Europa League, synes jeg nu at vi er i fin stand til at byde de store op til dans. Det skal nok blive godt i næste sæson!
Den efterfølgende kamp mod ligaens nummer 11 fra AGF er præget af trætte ben. Kammeraterne er pressede men trækker det længste strå og går fra kampen med en 2-1 sejr.
To helt igennem sindssyge resultater!
FCK og OKS II ligger nummer et og to med præcis lige mange point. Vinderen af dette opgør vil derfor indtage førstepladsen. OKSerne har endnu ikke prøvet at vinde over Københavnerne, så idag ville være et godt tidspunkt at prøve det på. Det bliver dog svært for Kammeraterne, som for tiden er plaget af skader. Både Berg, Ivanov, Nøhr, Sigþórsson og Custers må se til fra tribunen.
Stats fra FCK-kampen
FCK kommer hurtigt foran. Der går jun fem minutter. Et kvarter senere forværres OKS II's situation da Zaimi præsenteres for det røde kort. OKSerne fortsætter dog ufortrødent med samme offensive taktik, bare med en enkelt angriber. Efter 34 minutter er der gevinst da Daniel Møller finder Bonde der udligner til pausestillingen 1-1.
Kammeraterne kommer bedst fra pausen og kommer foran efter 52 minutters spil. Men minuttet efter udligner FCK. Kampen er en intens affære og med en halv time igen bliver OKSerne endnu færre på banen, da Høgsholt modtager sit andet gule kort. Tre minutter før tid scorer Saccani til 3-2, hvilket de fleste på stadion tror betyder sejr til FCK, men i det 90. minut slår Bonde et indlæg afsted. Ørgaard springer op i duel med målscorer Saccani som header bolden i eget net.
Et fuldstændig vildt resultat når man er to mand i undertal! Ymer har svært ved at tro at den kamp ikke endte i nederlag.
Inden OKSernes sidste kamp i Europa League annonceres det at Høgen og Bonde er på Månedens Hold for november.
Der skal også gives stemmer til Årets Spiller hvor tre OKSer (Custers, Møller og Elgaard) er nominerede. Jeg har har stemt taktisk på de ringeste af de nominerede spillere, fordi jeg er en uretfærdig lort der bare gerne vil have en OKSe til at vinde!
(Her følger referat af en vandvidskamp. Det står hen, uredigeret, som jeg skrev det løbende under kampen:)
-----------------------------------------------
sidste kamp i el i denne omgang. lad os afslutte med manér!
sneijder starter festen med mål efter 24 sekunder. drømmestart! han gør det igen sytten minutter senere. endnu engang er det cc der lægger op. høgen vil også være med og scorer til 3-0 efter 27 minutter. de medrejsende okser får virkelig noget for pengene!!
efter pausen lukker christensen kampen fuldstændig ned med et hovedstødsmål i det 47. minut! OKSerne er flyvende! et minut efter er han der igen! Det her er vanvittigt! Christensen er der igen i det 51. minut! hattrick i EL !!! den her kamp er den bedste kamp okserne har spillet nogensinde!! Wien er elendige og okserne er geniale! en fantastisk kombination! skal den gamle 8-0 mod varde rekord slåes idag?
det nærmer sig! bare 4 minutter efter fuldender sneijder også sit hattrick! fuuuuck jeg har det vildt! jaaaaaaa! Høgsholt gør det til 8-0!! der kun spillet 58 minutter!! Wien er det ringeste hold i FM!!! OKSerne vinder sensationelle 8-0 !!!
-----------------------------------------------
I 20. spillerunde, sidste inden vinterpausen venter Lyngby, som huserer på ligaens næstsidsteplads. Det er en kamp der skal vindes, både taget OKS II og Lyngbys
placeringer i betragtning og Kammeraternes suveræne afklapsning af Wien et par dage tidligere. Der er masser af optimisme, selvtillid og tro i OKS II truppen. Men vi trænger til vinterpause. Alle spillere er meget trætte! Vi må tage til kamp med kun 5 mand på bænken, da mange stamspillere endten er skadede eller i karantæne, hvilket vil være til Lyngbys fordel.
OKSerne kommer foran efter 7 minutter, ved Nicolaj Køhlert, der scorer sit første OKS II mål i denne sæson. Tyve minutter senere udligner Lyngby der virkelig giver mere modstand end Ymer havde håbet på. Med ti minutter tilbage af anden halvleg scorer Køhlert igen.I det 71. minut finder CC netmaskerne. Den unge, flyvende, Køhlert lægger op til scoringen. Tre minutter inde i overtiden får Lyngby et trøstemål.
FCK spillede 2-2 mod FC Vestsjælland og OKS II overvintre derfor 2 point foran københavnerne på andenpladsen. Vi har iøvrigt nået de magiske 40
Køhlert og Møller kommer på ugens hold. Nu venter der en velfortjent juleferie!
FORZA KAMMERATERNE !!!
Et andet sted overtager Johan Absalonsen trænersædet i Viborg
Ymer - Episode III
b0nb0n
Landsholdsspiller
«
Svar #266:
18 Maj 2013, 09:20 »
Ærgeligt med EL, men pyt. Nu hedder det CL næste sæson
Super flotte resultater
Wolverhampton - Klubben i England
Ymer
Reserveholdsspiller
Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #56
«
Svar #267:
18 Maj 2013, 18:27 »
OKSerne i Superligaen
19. december - 1. marts 2021
Vinterpause, awards og transferrekord
Endelig fik OKSerne den vinterpause de havde brug for. Der er skader der skal plejes og ben der skal hviles så vi er klar til at dele tæv ud på de danske stadions i foråret!
Formaliteterne skal selvfølgelig også passes. En håndfuld spillerkontrakter løber ud om et halvt års tid og derfor har Ymer sat sig ved forhandlingsbordet og forlænget et par aftaler. Michael Bonde, Høgsholt, Berg, Custers og træner Søren Krogh har alle fået forlænget deres aftaler. Aftalerne med "den gamle garde" bestående af Ørgaard, Jensen og Tychsen er også ved at løbe ud. Michael Ørgaard har dog ikke lyst til at forhandle og Jensen har ytret ønske om at skifte klub. Det er så ærgerligt at måtte slippe disse spillere, da de har betydet så meget for klubben og står mig underligt nært. Tychsen har forlænget frem til 2025. Ikke fordi han er god, eller vil kunne gøre en forskel, men fordi han er en slags maskot for klubben. Han SKAL bare være i truppen. Nicolaj Køhlert får heller ikke forlænget sin kontrakt. Han har skrevet under på en aftale med Stautrup IF i Danmarksserien, så der skifter han hen når sæsonen slutter. Indtil da kan han gå og hygge sig med lidt OKS II B Serie 3 bold. Måske han kan hjælpe dem op i Serie 2? Ilias Zaimis kontrakt udløber også, og den bliver ikke forlænget, da han ikke rigtig har slået til.
År 2021 starter fantastisk for OKS II og ikke mindst Ymer, der ganske fortjent bliver kåret som Årets Manager i Danmark. Et stort øjeblik! OKSernes purunge forsvarsspiller Daniel Møller render med prisen for Årets U17 Talent. CC napper Årets U21 Talent. Begge dele er meget fortjent! Et andet sted vipper Viktor Fischer endelig Christian Eriksen af tronen som sportsjournalistern
es darling og tager prisen som Årets Danske Spiller.
De flotte præstationer i suppen er ikke gået ejer/bestyrelsesformand Jensen forbi. Han og Ymer skruer sammen forventningerne i vejret og forventer Champions League kvalifikation! Derfor hæves transferbudgettet til 17 millioner kroner og det månedlige lønbudget ryger op på 980.000 kroner.
Det skal udnyttes, så kort efter sørger Ymer for at der bliver sat transferrekord i den lille klub fra Odense. OKS II slipper hele 750.000 kroner for Caracas' 25-årige venezuelanske landsholdsspiller (62 kampe) Eduardo Reyes (DM, M/OM (VC)). Han skriver under på en kontrakt frem til sommeren 2023 og får den højeste løn i OKS II nogensinde. Svimlende 75.000 kroner om måneden. Så nu må Sven Braken højne sit spil. Det er godt med lidt konkurrence om pladserne!
Citat af: OnkelMorfar 17 Maj 2013, 19:13
Så vil jeg også spørge lidt dumt, men hvordan ser dine spillere ud p.t.?
Det kunne være sjovt at se dine små stjernespillere.
Truppen foråret 2021:
Målmænd:
Simon Dahl
Claus Carstensen
Forsvar:
Daniel Møller
Mads Elgaard
Malte M. Carlsen
Peter Jensen
Mawouna Amevor
(Togo)
Hrannar Sigþórsson
(ISL)
Dmitri Ivanov
(EST)
Michael Bonde
Midtbane:
Frederik Sejersen
Henrik Berg
Robin Custers
(NL)
Eduardo Reyes
(VEN)
Frank Nøhr
Bjarne Falk
Sven Braken
(NL)
Michael Ørgaard
Ilias Zaimi
(NL)
Lasse Lundquist
Angribere:
Claus "CC" Christiansen
Simon "Høgen" Høgsholt
Johan Tychsen
Cees Sneijder
(NL)
Den kvikke læser vil notere sig at CC's værdi er steget fra 220.000 kr til 3 millioner i det halve år han har været i OKS II!
FORZA KAMMERATERNE !!!
Et andet sted røg Brøndby også ud i EL gruppespillet. FCK blev treer i CL gruppespil men blev efterfølgende slået ud af EL af Lyon.
«
Seneste Redigering: 18 Maj 2013, 20:45 af Ymer
»
Ymer - Episode III
Rottenburg
Førsteholdsspiller
«
Svar #268:
18 Maj 2013, 19:00 »
Ymer ^^
Du ved godt at du sagtens kan give dine spillere Øgenavne/Kælenavne i FM
Fx Høgen , CC osv
Ymer
Reserveholdsspiller
«
Svar #269:
18 Maj 2013, 19:08 »
Citat af: Rottenburg 18 Maj 2013, 19:00
Ymer ^^
Du ved godt at du sagtens kan give dine spillere Øgenavne/Kælenavne i FM
Fx Høgen , CC osv
jep. har jeg også gjort tidligere, med B.B. og Chilleren. har bare ikke lige fået det gjort endnu med de her drenge
Ymer - Episode III
Sider:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
23
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »