home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 770 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  ChelsKY - en lidt anderledes Blog, check den ud..!!
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: ChelsKY - en lidt anderledes Blog, check den ud..!!  (Læst 11445 gange)
fiskeduserne
Juniorspiller
**

ChelsKY - en lidt anderledes Blog, check den ud..!!
« : 23 Okt 2006, 19:00 »

lChelsea sir' du? lyder jo relativt nemt!!

Det troede jeg så også.. I de foregående FMs har jeg dog aldrig rigtig kunne få det til at fungere med dem, det var som om de havde for mange stjerner som ikke fattede teamwork. Så nu besluttede jeg mig for at prøve igen, da jeg med stjerne som Lampard, Ballack, Sheva udgjorde det dyreste hold i verden..
Transferbudgettet blev også en af grundene til jeg lige skulle lege lidt med dette latterligt gode hold - 800 mioDKK

Personligt hader jeg Chelsky (nok pga at mit hold Liverpool ikke har 70 mia hos en oliebums),men alle de mange penge fristede alligevel.

Jeg besluttede mig for at forstærke mig med en;
Angriber/Boksspiller
Højre back
Ekstra kant

Alle skulle være i den dyre ende af stjerner, da bestyrelsen (ikke mig Rullende Øjne) ønskede dette

1. indkøb: Jeg havde spottet David Villa og Miro Klose.. hvem mon jeg skulle vælge? Jeg besluttede mig for at vælge at satse på Villa for at bringe lidt eksotisk spil ind, istedet for det tunge Tysk/Engelske spil som Chelsea plejer at praktisere.
Det gik relativt nemt og efter 325mio DKK var Villa i min trup, efter blot 8 manager døgn.

2. Indkøb: Nu skulle jeg finde en ung kantspiller som allerede var stabil. Salomon Kalou og Shaun Wright Phillips viste ringe takter i Venskabskampene og derfor så jeg at han ikke passede på mit hold. Da jeg spurgte Lampard hvem han kunne forslå gav han mig Tottenhams Aaron Lennon i tankerne, og d. 22. juli var han Chelsea spiller for 345mio kroner

3. indkøb: nu var kassen snart tom.. havde brugt næsten 700 mio og kunne nok ikke finde en back for 100 mio
Derfor skulle jeg ind og sælge lidt spillere. Nu var det så heldigt at Tottenham jo var kommet til penge pga mig og Lennon. Så de købte Shaun wright for 120 mio funny
Derudover Røg Paulo Ferreira til Lyon for 110 mio.. Så nu var der penge i kassen
Jeg havde længe været ude efter Dani Alves fra Sevilla og nu var transfer vinduet snart slut så jeg fyrede op for et bud på 350 mio.
Der gik dog ikke mere end et døgn før der var 7 andre interesserede klubber med store penge. Så på besynderlig vis røg prisen ned og ikke op. Jeg endte med at få ham for 150 mio ca.

Nu var mit team perfekt! udover at Cudicini min 2. keeper blev skadet og jeg havde lige lidt penge på kistebunden.
4. indekøb: Igor Akinfeev fra CSKA 21-årig keeper (kan anbefales) for 130 mio dkk

Det var så lidt preseason, nu skulle vi så se om det havde båret frugt.

August måned:

Der var lige en Charity Shield der skulle overståes mod Liverpool: Her havde jeg endnu ikke fået Dani alves så det blev opstillingen var således:
................... ................... .............Robben ...............
............Carvalh o........Ballack... ................... .....Drogba
Cech.....Terry..... ................... ........Lampard.... ..........
............Boulahr ouz......Essien.... ................... ....Sheva
................... ................... ............Lennon. .................

3fc, 2 dm/m, 1 omc, 1 omc/v, 1 omc/h, 2 Bo

Dette var nu den officielle taktik

Jeg vandt 2-0 på mål af Drogba og Shevchenko

1. liga kamp:   Portsmuoth - Chelsea 1-1... Meget skuffende (Villa lavede basse)
2. liga kamp:   Chelsea - Charlton 1-0.. Meget skuffende, men 3 point.. (Villa som målmager)
3. liga kamp:   Chelsea - Wigan 1-1.. Meget skuffende (Lennon på tavlen)
Disse skuffende resultater medførte en 4. plads hvilket vidst er remilig fint med 2 uafgjorte.. Alle de andre hold smed også alle point væk.

Dejligt at se at pappas nyindkøb sørger for målene!!!:P

Fortsættelse følger.. (det her er blir en konge Blog)Opstemt:D:D
« Seneste Redigering: 24 Okt 2006, 19:21 af fiskeduserne » Logged

Metsu1
Manager

Sv: ChelsKY - kan jeg finde ud af dem i år? (kongeblog)
« Svar #1: 23 Okt 2006, 19:44 »

Rigtig god start, jeg synes det lyder rigtig spændende.

Jeg må dog indrømme, at jeg er lidt bange for, at din manglende evne til at vinde titler med Chelski i tidligere spil, sige mere om dine evner som FM manager end om, at der er for mange stjerner på Chelski's hold  funny

Men endnu en gang, en rigtig lovende start og iøvrigt spændende opstilling med 3 mand på stribe nede i bag, især når man lige har brugt 150 mio på en højre back  Thumbs Up

fiskeduserne
Juniorspiller
**

« Svar #2: 23 Okt 2006, 20:00 »

Jeg har også vundet titler med dem før, men syntes det ofte var svært at få til at fungere:P ved ik hvorfor.. et hold som man u har jeg vundet langt mere med os tottenham for den sags skyld.. hvis du læste ovenover opstillingen havde jeg endnu ikke fået dani alves og var derfor nødsaget til at spille med 3 bagi da jeg ingen højre back udover Geremi havde:D
men ellers tak

fiskeduserne
Juniorspiller
**

September!!!
« Svar #3: 23 Okt 2006, 21:16 »

September!!

NU skulle vi til at igang med Champions Legue (en fuldstændig overflødig turnering, på højde med Royal League (har måske lidt ondt i røven mht fck)) og lodtrækningen fandt sted. Gruppen kunne ha været led hvis jeg havde trukket f.eks. barca werder osv..
Men istedet fik jeg den mest usexede gruppe NOGENSINDE

Bordeaux
Chelsea
Standard Liege
F(u)CK

Så dette burde være ren Walk over:
Den 1. kamp i CL blev derfor mod Bordeaux på udebane og dette skulle blive et mareridt..
Skudstatiskken sagde: 3-32 i Chelsea favør..

Slutresultatet sagde derimod: 2-0 til hjemmeholdet... LOOOOL.. Jeg tabte dermed med 2 og fortsatte den elendige start.. Men nu skulle tingene tage en drejning..

Da jeg skulle spille den 1. kamp i over 2 uger i Premier League var der derfor pres på og jeg skulle møde Blackburn ude.. Her viste mit hold skarpheden.. Efter at ha været bagud 1-0 indtil 10 min før tid, blev der lavet radikale ændringer.. Jeg var ellers gået over til en ny formation med 4 bagi..

Men valgte at smide cole ud og tage den 3. angriber ind (Schevshenko), sætte lampard på den offensive midt, og GUNG HO tacts.. her lavede Sheven en assist til Villa og i 92. min gik der FCK i den og jeg fik et meget tvivlsomt straffe. Villa sku normalt ha sparket men jeg valgte at pille ham ud da han blev skadet i situationen ..
LAMPARD SCORER  LAMPARD SCORER  LAMPARD SCORER

Så var sejren i hus, og Villa kampens spiller med en klokkeklar 9-pind
4. ligakamp: Blackburn - Chelsea 1-2
5. ligakamp: Tottenham - Chelsea 0-1

Den 5. kamp i premier legue blev igen en 1 målssejr.. Spillet har stadig ikke været prangende men resultaterne begyndte at komme.. Nu skulle vi til CL igen mod Københavnerne..
Her blev det som forventet en sejr

2. CL kamp Chelsea - FCK 2-0 (måslcorer: Frank lampard og Michael "hvem ellers" Gravko selvmål)

September begyndte altså skidt, men sluttede med 3 sejre på stribe, og David Villa og Aaron Lennon har spillet fantastisk.. DAni Alves er ikke helt igang, hvilket også gælder Ashley Cole..
Indtager nu en 2. plads i ligaen..

« Seneste Redigering: 23 Okt 2006, 23:22 af fiskeduserne » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #4: 23 Okt 2006, 21:37 »

Hvordan ser en sexet gruppe i CL ud??  Rullende Øjne  funny

fiskeduserne
Juniorspiller
**

« Svar #5: 23 Okt 2006, 21:41 »

En sexet gruppe? hehe. Man utd, Bayern, Barca, Brøndby:D
Bare ikke Bordeaux FCk og Standard

ZhotLog
Gæst

« Svar #6: 23 Okt 2006, 21:42 »

Synes faktisk at denne blog er super lovende, dog kunne dog måske skrive en lidt længere kommentar til hver kamp. Men ellers super sjov og god læsning Thumbs Up

Soccerpop
Gæst

« Svar #7: 23 Okt 2006, 21:45 »

Synes det er lidt mærkeligt at du skriver paranteser inde i parateserne. Grin

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 23 Okt 2006, 21:53 »

det betyder jo bare man skal læse den inderste parantes først Opstemt eller så noget :S

DeBuur
Manager

« Svar #9: 23 Okt 2006, 21:57 »

hmmm - jeg forstår ikke helt dine indkøb især ikke på højre back pladsen og især ikke når du vil satse på 3 i forsvaret - men det bliver spændende at følge.

Jeg har altid spillet 4-5-1 med Chelsea også indimellem prøvet med 3-1-3-3 hvis der virkelig skal spilles offensivt.

Jeg er selv igang med et spil hvor jeg har købt Klose + sweinsteiger og der bomber klose vildt...

YNWA

fiskeduserne
Juniorspiller
**

« Svar #10: 23 Okt 2006, 22:06 »

Nu vil jeg ikke spille med 3 bagi.. Det skal lige gøres klart.. det skete da jeg ikke havde nogen højre back pga af salget af Paulo Ferreria.. Ellers stiller jeg med min 4 backkæde, men hvis Dani Alves skulle gå hen og få en skade som han også har gjort, er der 3 bagi, så der er også er plads til lidt større stjerner offensivt..

ATT: Zhotlog..
Skal nok skrive lidt mere til hver kamp fra nu af.. men hvis der ikke står det store er det ikke værd at skrive hjem om..

ATT: DeBuur: som du kan se har jeg også prøvet at hente klose men valgte Villa.. Kunne godt forestille mig Scweiny og KLose ville bombo hos chelsea.. tysk stil ER Chelsea
« Seneste Redigering: 23 Okt 2006, 22:08 af fiskeduserne » Logged

kongboje
Gæst

« Svar #11: 23 Okt 2006, 22:19 »

Elsker dig jens, god blog.. men ikk så god som min.. Opstemt

AlexSN
Landsholdsspiller

Sv: September!!!
« Svar #12: 23 Okt 2006, 22:49 »

September!!

NU skulle vi til at igang med Champions Legue (en fuldstændig overflødig turnering, på højde med Royal League (har måske lidt ondt i røven mht fck)) og lodtrækningen fandt sted. Gruppen kunne ha været led hvis jeg havde trukket f.eks. barca werder osv..
Men istedet fik jeg den mest usexede gruppe NOGENSINDE

Bordeaux
Chelsea
Standard Liege
F(u)CK

Halli Hallo, det var ikke pænt sagt  Cool
De er trods alt Danske mestre  Opstemt Wink

fiskeduserne
Juniorspiller
**

Oktober...
« Svar #13: 23 Okt 2006, 23:05 »

Oktober!

Så blev det oktober.. ja og hvad så.. ik en skid.. Mit hold stank, og jeg stank som manager.. ej! nu begyndte de mange penge der var blevet brugt endelig at give et afkast!

6. ligakamp
Sæsonens første brag i PL skulle til at finde sted d. 1. Oktober.
Chelsea - Man Utd
Mit hold havde lige fået et ordentlig slag lige i face...!! Arjen Robben var ude med en skade (PIIIISS), spilleren med flest assist og bedste Gennemsnit på mit hold!
Mit mål mht. transferpolitik er i sidste ende at få C. Ronaldo fra Man u, da han er ligeså gå højre kant som Robben er venstre.. Så når Robben ik ku være med hvad gør man så? Man sætter da bare Ashley Cole til at Tackle Christiano "baby face" Ronaldo som en i helvede!! og efter 10 min af kampen på Stamford Bridge var han sat ud af spillet og skadet i over 1 måned HAHAHA!!

Men så efter 22 min kom Louis Saha på tavlen og der stod jeg med røven i vandskorpen..
Her efter gik det jo fra total Man U dominans til en trist og grå affære, selv ikke engang Michael Schäffer kunne ha peppet den kamp op.. Men i 78. minut valgte Lampard så at fyre den ind i muren på et frispark og derfefter banke returen op i hjørnet og Edwin Van der Sars  løg har aldrig været længere.. BANG
LAMPARD SCORER  LAMPARD SCORER  LAMPARD SCORER igen

Der er derfor stadig ikke mange point på kontoen, men en 2. plads er da stadig min med 12 point kun!

7. ligakamp: Chelsea - Everton
Lampard (23.) 1-0
Mikel Arteta (67.) 1-1

Nu ligger pappa så nr. 1 med 13 point.. Et rimlig usædvanligt syn.. man må godt nok sige de andre hold er ligeså ustabile som mig, hvis ikke mere:P

8. ligakamp: Newcastle - Chelsea 0-1
Villa (28.) 0-1

En sikker sejr igen kun med en enkelt pind..

9. ligakamp: Chelsea - Watford 2-1
En ufattelig spændende kamp hvor David Villa sørgede for 1-0 målet, men i 88 min udlignede Watford.. Jeg satte John Obi Mikel ind, i sidste minut, lige efter udligningen for at satse ultimativt, og i samme minut (89.) vælger han at skyde fra 35 meter og score. Dette blev også månedens mål i PL, og en kneben 1 målssejr Igen Igen Igen.. Igen

Denne måneds højdepunkter kom i CL... Jeg skulle møde Standard Liege 2 gange inden for 14 dage, og dette oprettede spillernes ellers lidt ringe moral.

3. Cl kamp Chelsea - Standard 4-0
Aaron Lennon (2.)
Salomon Kalou (27.)
Ballack (44.)
Lampard (56.)

4. Cl kamp Standard - Chelsea 0-4
Dette blev en gentagelse af sidste møde mod dem. Jeg tværede dem ud!! NICE! og så var der vidst ikke mere i den turnering.. nu skulle den bruges til reservebold..
Målscorere: Lennon, Joe Cole, Schevshenko og Villa.. Villa havde visrt nedadgående form kurve og var derfor blevet bænket til fordel for Drogba.. Men han ville det anderledes da han kom på banen de sidste 20 min.!! Shockeret

Oktober måned forløb kanon og jeg ligger nr. 1 i PL og CL.. Vi bomber derudaf!! lylylylylylyl

Urlacher
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 24 Okt 2006, 00:39 »

1. indkøb: Jeg havde spottet David Villa og Miro Klose.. hvem mon jeg skulle vælge? Jeg besluttede mig for at vælge at satse på Villa for at bringe lidt eksotisk spil ind, istedet for det tunge Tysk/Engelske spil som Chelsea plejer at praktisere.
Det gik relativt nemt og efter 325mio DKK var Villa i min trup, efter blot 8 manager døgn.

Ved ikke hvor vild jeg er med det køb. Ikke noget med David Villa at gøre, mere noget med at han har en frikøbelsesklausul på 260 mill, så du derfor brugte 65 mill i overkanten  Opstemt

Long Live Spurs!

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010