home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 872 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spiller du på et instrument?
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Spiller du på et instrument?  (Læst 8344 gange)
whitE_
Reserveholdsspiller

Sv: Spiller du på et instrument?
« Svar #45: 20 Mar 2008, 10:09 »

Wow!

http://www.youtube.com/v/pqashW66D7o - Jaco Pastorius, også et godt bud på den bedste.

Thore
Manager

« Svar #46: 30 Maj 2011, 21:21 »

Jeg vil da lige hive fat i den her tråd igen.
Det er jo et ganske spændende emne, hvor det må være rig mulighed for en god snak  Smiley

Jeg har selv kastet mig over mundharpen. Jeg er altid haft en fascination for blues musik, og det lyder super fedt når der lige bliver fyret en harpe solo af.
Jeg har ikke lært så meget endnu, men det skrider da fremad.

Andre der spiller mundharpe?

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Erzael
Manager

« Svar #47: 30 Maj 2011, 21:55 »

Haha, er pudsigt nok også begyndt at eksperimentere på diverse percussion instrumenter på det seneste, hvor mundharpen er en af dem. Jeg har ikke sat mig ned og brugt ordentlig tid på det endnu, da selve tiden ikke har været der. Men det kunne da være man skulle gøre det her i Himmelfartsferien. Wink
Udover det spiller jeg bas, og har gjort det i lidt over et år nu.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #48: 30 Maj 2011, 22:21 »

Er en mundharpe percussion?

Jeg spiller selv lidt trommer, bl.a. i dette FREMRAGENDE!! nummer: Opstemt

<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/eFtK77scKOs?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/eFtK77scKOs?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>

EDIT: Gaah en eller anden moderator, fix lige mit Youtube-link, så jeg kan se hvordan det gøres Tunge

EDIT2: There you go. Du kan sende en PB hvis du vil have en youtube-vejledning Tunge
« Seneste Redigering: 30 Maj 2011, 23:18 af Muten » Logged

Erzael
Manager

« Svar #49: 30 Maj 2011, 22:27 »

Er en mundharpe percussion?

Jeg spiller selv lidt trommer, bl.a. i dette FREMRAGENDE!! nummer: Opstemt

<a href="http://www.youtube.com/v/eFtK77scKOs" target="_blank">http://www.youtube.com/v/eFtK77scKOs</a>

EDIT: Gaah en eller anden moderator, fix lige mit Youtube-link, så jeg kan se hvordan det gøres Tunge

http://www.youtube.com/v/eFtK77scKOs

Nej, og skulle da også lige til at markere det med anførelsestegn. Men et instrument som er til at stoppe i lommen, ikke behøver strøm osv. Så percussion er nok forkert ordvalg, min fejl Wink

Thore
Manager

« Svar #50: 30 Maj 2011, 22:45 »

Haha, er pudsigt nok også begyndt at eksperimentere på diverse percussion instrumenter på det seneste, hvor mundharpen er en af dem. Jeg har ikke sat mig ned og brugt ordentlig tid på det endnu, da selve tiden ikke har været der. Men det kunne da være man skulle gøre det her i Himmelfartsferien. Wink
Udover det spiller jeg bas, og har gjort det i lidt over et år nu.

Jeg kan i hvert falde godt anbefale en mundharpe  Thumbs Up Den er billig, den er forholdvis nem og gå til, og man kan få en rigtig fed lyd ud af den, selvom man ikke er specielt øvet  Smiley

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #51: 01 Jul 2011, 01:28 »

Jeg faldte lige over denne tråd, om musikinstrumenter.

Jeg har egentlig spillet trommer i nogle år efterhånden, men min udvikling er gået i stå, da jeg simpelthen ikke har øvet mig, andet end til den undervisning, jeg fik engang. Trommesættet herhjemme, har også bare samlet støv. Men nu vil jeg prøve at komme lidt i gang igen, og selvom jeg godt kan en del ting på et trommesæt, er jeg slet ikke så god, som jeg burde være, hvis jeg nu bare havde øvet lidt mere.

Jeg gør et nyt forsøg nu.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #52: 01 Jul 2011, 02:44 »

Jeg faldte lige over denne tråd, om musikinstrumenter.

Jeg har egentlig spillet trommer i nogle år efterhånden, men min udvikling er gået i stå, da jeg simpelthen ikke har øvet mig, andet end til den undervisning, jeg fik engang. Trommesættet herhjemme, har også bare samlet støv. Men nu vil jeg prøve at komme lidt i gang igen, og selvom jeg godt kan en del ting på et trommesæt, er jeg slet ikke så god, som jeg burde være, hvis jeg nu bare havde øvet lidt mere.

Jeg gør et nyt forsøg nu.

Smid nogen videoer af dig selv på Youtube, så vi kan se dine skillz Wink

Enzo
Manager

Sv: Musik tråden
« Svar #53: 26 Feb 2013, 16:15 »

Nogle herinde som spiller guitar? Smiley

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #54: 26 Feb 2013, 16:54 »

Ja.

KyleBrotzman
Gæst

« Svar #55: 26 Feb 2013, 16:56 »

Definer spiller. Har jeg en? Ja. Kan jeg spille på den? Nej. Står den ovre i hjørnet, samler støv og lignet et spild af 2k fordi jeg er for doven til at lære det? Yup.

Enzo
Manager

« Svar #56: 26 Feb 2013, 20:19 »

Ja.

Ser du - Jeg har også investeret i en guitar, og jeg er vildt glad for at spille på den, og jeg er vildt påsat på at lære det - Jeg har endnu ikke formået at lære en sang. Jeg kan enkelte akkorder som G, D og A og så kan jeg lidt op og ned spil (Uden at overdrive)

Du har ikke eventuelt et råd der kan få mig i gang og på rette spor? Smiley Det ville hjælpe mig virkelig meget ...

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Batigol
Manager

« Svar #57: 26 Feb 2013, 20:34 »

Altså jeg fik undervisning i et halvt år og jeg lærte ikke voldsomt meget, nok mest fordi jeg ikke for alvor investerede tid i det, udover når jeg var til undervisning. Hvis du ikke gider at bruge penge på at lære det, kan du bare surfe rundt på YouTube og se nogle videoer. Lær dig selv de mest basale og nødvendige akkorder (der er du allerede godt på vej med G, D og A) og prøv at finde nogle lette sange at lære at spille. Ultimate-Guitar.com er som regel det bedste sted at finde akkorder eller tabs. Men grundlæggende vil jeg sige at man sagtens kan lære sig selv at spille. En af mine gode venner har lært sig selv det, og er rigtig, rigtig dygtig. Det er sådan set bare et spørgsmål om at investere i det og give sig selv tid og plads til at udvikle sig på.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Enzo
Manager

« Svar #58: 26 Feb 2013, 20:36 »

Altså jeg fik undervisning i et halvt år og jeg lærte ikke voldsomt meget, nok mest fordi jeg ikke for alvor investerede tid i det, udover når jeg var til undervisning. Hvis du ikke gider at bruge penge på at lære det, kan du bare surfe rundt på YouTube og se nogle videoer. Lær dig selv de mest basale og nødvendige akkorder (der er du allerede godt på vej med G, D og A) og prøv at finde nogle lette sange at lære at spille. Ultimate-Guitar.com er som regel det bedste sted at finde akkorder eller tabs. Men grundlæggende vil jeg sige at man sagtens kan lære sig selv at spille. En af mine gode venner har lært sig selv det, og er rigtig, rigtig dygtig. Det er sådan set bare et spørgsmål om at investere i det og give sig selv tid og plads til at udvikle sig på.

Tak for svaret - Et brugbart et af slagsen endda Wink

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #59: 28 Feb 2013, 14:02 »

Ser du - Jeg har også investeret i en guitar, og jeg er vildt glad for at spille på den, og jeg er vildt påsat på at lære det - Jeg har endnu ikke formået at lære en sang. Jeg kan enkelte akkorder som G, D og A og så kan jeg lidt op og ned spil (Uden at overdrive)

Du har ikke eventuelt et råd der kan få mig i gang og på rette spor? Smiley Det ville hjælpe mig virkelig meget ...

For mig, så det der virkede bedst var undervisning, jeg kæmpede meget på selv at lære det, men jeg fandt aldrig helt ud af hvordan jeg skulle gøre, og jeg var simpelthen så utålmodig, så jeg startede til undervisning, der lærte jeg det så. Men jeg har også en rigtig god ven der er enormt god til guitar. Der er mange måder at lære det selv på, der er den der Ultimate-guitar.com side, som næsten har alle sange. Ellers kan du tjekke songsterr.com, det er en side med tabs, men den har også rytmen i sangen også. Men det er nok bedst hvis du bruger en side som ultimate-guitar, hvor du skal lytte dig selv til rytmen i sangen, da det nok er den bedste måde at lære det på.
Der er også en bog Justinguitar beginners songbook, som jeg synes er rigtig god. Da den har rigtig mange sange og den lærer dig "strumming patterns" og akkorder. Samtidigt så har ham her Justinguitar fyren optaget ham selv spille alle sangene i bogen på youtube, hvor han også går step for step i hver takt i sangen. Du kan prøve at tjekke nogen af hans videoer ud på youtube. Han er nok den jeg ville anbefale størst, hvis du vil lære det vha. youtube Smiley

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010