home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 673 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 432414 gange)
Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1185: 03 Aug 2011, 23:36 »

Tror, du vil finde en masse af de der forfærdelige poprock bands ala' Nickelback, 3 doors down, Green Day.

Findes der en UK-udgave?
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1186: 04 Aug 2011, 22:49 »

Efter jeg blev glad for Bon Ivers seneste album, gik jeg i krig med hans første album der i sin tid var endnu mere hypet end det nye, det skuffede dog en kende og jeg må sige at det ikke rigtigt har fanget mig.

Sjovt - jeg har det fuldstændig omvendt. Det nyeste album virker ikke så inspireret, som For Emma, Forever Ago. Og jeg ved nu ikke, om det første var mere hypet. Har hørt MEGET mere til Bon Iver, end til FEFA, da det i sin tid kom frem.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1187: 04 Aug 2011, 23:12 »

Elsker "For Emma Forever Ago". Måske netop fordi det er så skrabet som det er. Har endnu ikke købt hans nye album, men har hørt det en enkelt gang og der var jeg ikke imponeret. Men sådan er det jo ofte... Ærgrer mig i øvrigt ustyrligt meget over ikke at have fået billetter til hans koncert i København til efteråret.

Tror, du vil finde en masse af de der forfærdelige poprock bands ala' Nickelback, 3 doors down, Green Day.

Findes der en UK-udgave?

Der figurerer da glimrende bands som: The Who, Grateful Dead, R.E.M(Som var glimrende op gennem firsene!), Robert Plant, Pink Floyd, The Rolling Stones(Måske ikke deres bedste sange, men fedt band), Pearl Jam, Soundgarden, Red Hot Chili Peppers og Alice In Chains...

At de gode navne så bliver sjældnere jo længere op mod nutiden vi kommer på listen er bare ærgeligt. Og at det ikke er de bedste sange fra de bands jeg nævner, som har ligget nummer 1 er også ærgeligt. Men der er da en del glimrende bands på listen..
Logged

Isolation

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1188: 06 Aug 2011, 02:38 »

<a href="http://www.youtube.com/v/HHoREhj4n2I?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/HHoREhj4n2I?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>


<a href="http://www.youtube.com/v/rQWYEje2bM0?version=3&amp;amp;hl=da_Dk" target="_blank">http://www.youtube.com/v/rQWYEje2bM0?version=3&amp;amp;hl=da_Dk</a>



« Seneste Redigering: 12 Aug 2011, 01:38 af Njaourinho » Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1189: 06 Aug 2011, 11:38 »

The Cave er meget lækker live. Klikkede videre til Jessi J's cover af Young Blood, dumt gjort. Glæder mig desuden vildt og voldsomt til The Shins' næste album

Af livevideoer har jeg en forkærlighed for Rammsteins Stripped, der godt nok er lidt ældre end dem du linker
<a href="http://www.youtube.com/v/Qrgfe8N9-FE?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Qrgfe8N9-FE?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Fantastisk sted de spiller, vildt publikum, og et i virkeligheden ikke voldsomt avanceret nummer, men med lige dele Rammsteinsk råstyrke og strygergåsehud. Völkerball dvd'en er i det hele taget fantastisk, glæder mig helt utroligt til jeg skal ind og se dem igen til vinter.

Ellers har vi også denne fra Det nye talkshow, kan ikke huske om den måske har været linket i tråden før.
<a href="http://www.youtube.com/v/1tqqGbSheoM?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/1tqqGbSheoM?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Nu vi alligevel linker live videoer vil jeg benytte lejligheden til skamløst endnu engang at linke det der måske er mit favoritnummer

Derudover er jeg faldet lidt for dette Alice in Wonderland remix, meget trippy.

Hørte i øvrigt et interview med The floor is made of lava på P3 her den anden dag. Var ret glad for mange af numrene på deres debutskive, der havde en dejlig "we don't give a fuck"-vibe. De fortalte bl.a. at de var booket til et arrangement på Fanø, for at vise unge at man ikke behøver at drikke for at have det sjovt. Enhver der kender The floor is made of lava vil nok kunne se ironien, i og med at de da om nogen forstår at feste, ryge, drikke igennem og hvad der ellers hører til. Hvilket da også tydeligt kan ses på denne video (live version af Do your sister starter ved 3:20)
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1190: 08 Aug 2011, 00:51 »

Var egentlig også ret vild med The Floor Is Made Of Lava, men den mere poppede, mainstreame lyd på deres nyere materiale ville jeg gerne have været foruden. Jeg har det på samme måde med Kings Of Leon - sjovt nok lyder begge bands fuldstændig ens nu.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1191: 08 Aug 2011, 20:30 »

Hører man interviewet på P3 og sammenkobler det med de ting de siger i videoen, står det ret klart hvorfor det gik sådan. Da de begyndte deres første album havde de ingen planer om at lave musik eller albums eller noget som helst i den stil. Deres bassist kunne ikke rigtigt spille bas, så forsangeren måtte stå for at skrive bassen, mens størstedelen af deres indspilningstid bare gik med at snakke og lave larm. Resultatet var et album med total "fuck hvor er vi ligeglade" og "kunne det her være sjovt? Fint så gør vi det" attitude, i det hele taget et album der ikke var noget vidunder rent musikalsk, men havde en helt unik charme. Jeg går ud fra at det har været en helt anden proces da de skulle lave album 2, alene forskellen i titel siger vel det hele, lige pludseligt er der tale om en mere kontrolleret proces med et mål og lyden blev derefter. Howl at the moon var jo ikke et skidt album, men det havde bare ikke All juice no fruits charme.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1192: 08 Aug 2011, 22:40 »

Meget sjov læsning, Krook. Du har uden tvivl hørt mere TFIMOL end jeg har, men det lyder til, at du har lidt samme mening. Howl At The Moon havde bestemt gode numre, men jeg savnede den lidt mere eksperimentende, generende lyd, som på en særlig måder giver - og som du selv siger det - charme. Ved du om de arbejder på nyt for tiden?

Forresten: Den her single har snart været ude i et stykke tid, og hvis det er standarden på Hurry Up, We're Dreaming, så holder jeg fest, hvor alle inviteret. Knaldhamrende fed.

<a href="http://www.youtube.com/v/EDyonn3mQj8?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/EDyonn3mQj8?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
« Seneste Redigering: 08 Aug 2011, 22:45 af Njaourinho » Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1193: 08 Aug 2011, 23:25 »

Jeg er såmænd på ingen måde kæmpe Lava fan, har hørt dem lidt on/off de sidste par år og lytter stadig til numre fra deres første album med jævne mellemrum. Det var bare så tydeligt ud fra udviklingen i lyd samt det de fortalte i de 2 interviews jeg har hørt med dem hvad der var sket.

Fedt nummer i øvrigt, de seneste du har linket har ikke fanget helt, men den der skal jeg nok blive glad for.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2011, 23:30 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1194: 09 Aug 2011, 05:22 »

Hvis man er til hip-hop, vil det betale sig at læse følgende. Hvis du ikke er til hip-hop... så læs det alligevel. :-)

Jeg er inde på Soundvenues hjemmeside flere gange dagligt, og læser de fleste anmeldelser. Når der så engang imellem bliver smidt 5 eller 6 stjerner efter en plade som lyder interessant og hvor kunstneren for mig er ukendt, bliver jeg nysgerrig. Forleden læste jeg så anmeldelsen af Shabazz Palaces - Black Up og derefter tog jeg chancen og købte pladen på iTunes Store. Jeg har hørt pladen igennem én gang og allerede ved første gennemlyt, lød det hele godt. Nummeret 'Free Press and Curl' har jeg hørt en del gange siden. Som I også kan læse jeg frem til, bliver pladen kaldt for årets alternative hip-hop album.

I januar-måned i år, udsendte Jay-Z & Kanye West singlen 'H•A•M', som jeg ikke synes særlig godt om (jeg hørte den én gang i januar og har ikke hørt den siden skal det siges). Da jeg kom hjem fra en måneds rejse i Kenya/Tanzania her i starten af august, opdagede jeg at de søreme havde udgivet endnu en single fra den kommende plade - Watch the Throne. Singlen hedder 'Otis' og jeg var solgt lige med det samme! Pissefedt hip-hop nummer uden autotune eller det der ligner. Den er helt klart et lyt værd, hvis man er til mere old school hip-hop. Jeg er i dette øjeblik blevet færdig med at høre pladen igennem, og det er et af de bedste hip-hop albums jeg har hørt. Selvom Kanye til tider er en idiot, må man give ham RESPEKT for at smide My Beautiful Dark Twisted Fantasy på gaden sidste år og så allerede nu, igen, levere så god en plade. 5 stjerner ud af 6 fra min side.

Og så har Pusha T lavet et nummer sammen med Tyler, the Creator, ved navn 'Trouble on My Mind'. Også et solidt nummer, men slet ikke på niveau med The Thrones (Jay-Z & Kanye) 'Otis'!

Og d. 13. september kommer der en del plader som jeg glæder mig til, men der er dog én plade jeg glæder mig mest til den dato. Das Racists første studiealbum, Relax, bliver smidt på gaden den dag, hvilket der er rigtig mange der venter med stor spænding på. Hvis man ikke kender noget til Das Racist, kan jeg fortælle at det er tre (to rappere) fra USA, med rødder udenfor USA, der nu er bosat i Brooklyn, NYC, som har udgivet to mixtapes indtil videre, som ligger til fri download. Det er også meget anbefalelsesværdigt hvis man er til hip-hop.

Das Racist - Sit Down, Man (feat. El-P)
Logged


Arsenal Football Club


KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1195: 09 Aug 2011, 23:30 »

Lyder sgu godt NF, der er meget der jeg skal have tjekket ud. Kan godt lide at Kanye først "tager tronen" med MBDTF og så under et år senere udgiver et album der hedder "Watch the Throne". Vil i øvrigt anbefale at du lige smækker et par favoritnumre ind når du anbefaler artister, gør det væsentligt nemmere at komme igang med at lytte til den pågældende kunstner, da man har et sted at starte.

Er der i øvrigt nogen her der skal ind og se Arcade Fire om to uger? Har hørt dem en smule de sidste par år, men det har taget fart her på det sidste efter jeg først blev vild med Intervention samt My Body is a Cage
og efterfølgende med stort set alt de har lavet. Har desværre pubcrawl som del af introforløb den pågældende dag, men overvejer det nu alligevel, der går nok en pæn tid før muligheden byder sig igen og de har The William Blakes som opvarmning (!).
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1196: 11 Aug 2011, 20:49 »

Godt at høre, Krook! Og mht. Arcade Fire, så ville jeg vildt gerne se dem, men pga. transporten (som gør det hele dobbelt så dyrt, fordi jeg bor i Odense) har jeg valgt at droppe det. Men hvor ville jeg dog gerne!!!

Efter endnu flere gennemlyt, kan jeg nu frasortere et par numre fra Watch the Throne. Tilbage som de stærkeste numre står nu;

Murder to Excellence
Et nummer der handler om bandeopgør og generelt om volden på gaden blandt sorte mennesker. Nummeret er fem minutter langt og den første halvdel har Swizz Beatz produceret og den sidste halvdel har S1 produceret (så vidt jeg ved). Sidste halvdel er efter min mening den fedeste. Den første halvdel er nu også pisse fed!

Gotta Have It
Meget kort nummer, men superfedt. Dette nummer er et godt eksempel på deres geniale evne til at finde de perfekte samples.

New Day
Et nummer hvor Yeezy og Hova rapper om, at de ikke vil have at deres sønner (som ikke engang er født) skal leve det samme liv som dem, med paparazzi, fjendskaber og hvad der ellers hører til et liv som stjerne-rapper. I dette nummer har de samplet det legendariske nummer Feeling Good, som bl.a. Muse har lavet en g-e-n-i-a-l udgave af. Her er den dog mixet til næsten ugenkendelighed.

Otis (feat. Otis Redding)
Er nævnt to indlæg længere tilbage. Men det er bare en perfekt balance mellem Yeezy og Hovas rapstykker. Helt perfekt flettet sammen og igen har de valgt at sample en legende, nemlig den afdøde Otis Redding. Det er meget respektfuldt af dem at sætte den afdøde Otis på som featuring på nummeret.

Derudover er Niggas in Paris og That's My Bitch fede numre!
Logged


Arsenal Football Club


Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1197: 12 Aug 2011, 01:37 »

<a href="http://www.youtube.com/v/FcNUFOlynPI?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/FcNUFOlynPI?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1198: 15 Aug 2011, 04:38 »

Okay, helt ny er den ikke. Men da jeg faldt over "Hør mit hjerte slå" igår blev jeg alligevel forelsket. Xanders part er helt okay, men Bai-D er jo vild. Fy hvor er jeg vild med den her sang!

<a href="http://www.youtube.com/v/ZV3_PfUdLb8?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ZV3_PfUdLb8?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

PS. Hvor er Youtube-funktionen dog helt ude i hampen. Man skal da næsten kende nogle små kneb, hvis det skal lykkedes i første hyg.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2011, 04:47 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1199: 17 Aug 2011, 22:47 »

Jeg hørte en sang i dag men ved ikke hvad den hedder.

De synger noget med "can you feel it in the air" og senere i sangen kommer der dette "boom ah yeah yeah, boom ah yeah yeah"

Hvad kan det være for en? :p
Logged

Sider: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010