home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 562 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Musik tråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: Musik tråden  (Læst 432337 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1155: 24 Jun 2011, 11:37 »

Jeg har lige lavet en "site:www.buzzjack.com the rumour said fire" og den eneste, som nævner sangen derinde, er sådan set mig i en eller anden 'charts-tråd'. Jeg er rimelig overbevist om, at sangen kun er blevet et hit i Danmark og til dels i Tyskland, da den var med i en biografreklame for Berlin.

Lavede også netop den søgning og blev enig med mig selv om at det godt kunne gå, og både Mew, Hurt og Kent har været med tidligere, alle 3 langt mere kendte. (bare for at nævne nogle).
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1156: 24 Jun 2011, 12:55 »

Selv har jeg valgt et band, som jeg helt tilfældigt faldt over via en youtube-session. De hedder 'Other Lives'. De minder en anelse om The National og The Middle East.
Har anskaffet mig begge deres to seneste albums og de skuffer bestemt ikke.

Det er den her, jeg har tænkt mig at sende ind. Synes, det er et helt fanstastisk nummer.
Other Lives - Tamer Animals

<a href="http://www.youtube.com/v/u0BxEKw8a04?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/u0BxEKw8a04?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Udmærket sang. Kunne være man skulle prøve at lytte lidt mere til dem.

Synes på et tidspunkt den minder lidt om Buffalo Soldier - kan næsten høre "in the heart of America" for mig.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1157: 25 Jun 2011, 22:10 »

Man kan nu se hele Den Sorte Skoles koncert på Roskilde 09 ifm. festivalens 40-årsjubilæum inde på Vimeo.

For dem der ikke kender Den Sorte Skole (har været nævnt en enkelt gang i tråden helt tilbage på side 4), kan jeg fortælle at det er et dj-kollektiv indenfor genren turntablism. Deres musik består udelukkende af samples fra andre musikere, som så bliver sat sammen på kryds og tværs af genrer, resultatet er umanerligt fedt, og deres koncert på Roskilde '08 er også en af de bedste jeg til dato har oplevet.

Jubilæumsmixet er lidt mere strømlinet end deres normale musik, men stadig også ret fedt.

Af deres normale musik er det svært at pege på enkelte numre, da det imo er bedre at høre hele sæt med dem, men denne er ret kendt, mens denne er en af mine personlige favoritter (den her er også fed.) De fanger ikke nødvendigvis første gang, men på sigt er blandingen af alt fra albansk folkemusik og gamle danske sange til swing og oldschool hiphop umulig ikke at komme til at elske.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1158: 29 Jun 2011, 15:23 »

Andre der er faldet over The Weeknds mixtape 'House of Balloons'? Manden er nok et af de mest hypede navne for tiden, og med god grund imo. Jeg er absolut ikke til R'n'B (skyer det som pesten normalt), men må sige at det er et drøngodt album. I modsætning til det meste af den metervaremusik der bliver lavet inden for genren for tiden har det her faktisk en vis kunstnerisk ambition og det er svært at pege på nogen oplagte singler fra skiven, bl.a. fordi de fleste af numrene er for lange til radiobrug og fordi han også er gået lidt (dog kun lidt) væk fra den klassiske vers-omkvæd-vers-omkvæd-omkvæd-omkvæd-omkvæd opbygning.

Teksterne handler om nattelivet, med stoffer, sex, utroskab og hvad der ellers hører til, men ikke med den klassiske 'fuck hvor er vi seje, vi ejer klubben' atittude, men nærmere fortalt fra en kynisk, kontant og let sørgmodig fortæller. Der er en stor kontinuitet over skiven, der kulminerer i mit favoritnummer The Knowing, der både rent musikalsk og tekstmæssigt fungerer perfekt som afslutning på skiven. Teksterne på skiven rejser en del spørgsmål, netop fordi bagmanden ikke selv tager stilling til særligt meget af det han synger, synes han det liv han lever er fedt? Lever han i det hele taget det liv han beskriver eller er det ren fiktion og hvordan kan han være så apatisk og ligeglad ift. at hans kæreste knalder udenom? Skiven skal helt klart høres i sin helhed, men skal jeg pege på andre numre der er gode må det især være The Morning og Wicked Games.

Det er sikkert ikke et album jeg kommer til at høre 100 gange, dertil siger genren mig sgu for lidt og mens der er mange passager der lyder fedt, er der også en del der bliver lige vel kedelige og trækker ud for længe. Ikke desto mindre er det nok det suverænt bedste R'n'B jeg har hørt og et drøngodt album.

Jeg ved at der også er blevet lækket lidt andet fra manden og at der skulle komme flere mixtapes fra ham i løbet af året, men har endnu ikke fået lyttet til noget andet end House of Balloons fra ham.

*edit*
Mixtapet kan i øvrigt hentes gratis her
« Seneste Redigering: 29 Jun 2011, 23:31 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1159: 29 Jun 2011, 21:47 »

Det er et fantastisk album, og tror det er det jeg har hørt flest gange i de sidste par måneder. Kan klart anbefales Smiley
Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1160: 07 Jul 2011, 00:26 »

Logged

Kolo Abib Touré

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1161: 08 Jul 2011, 22:35 »

<a href="http://www.youtube.com/v/7QAPzrK0SC4?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/7QAPzrK0SC4?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Musik tråden
« Svar #1162: 08 Jul 2011, 22:39 »

http://soundcloud.com/bas/evilangle-aintnopartylikeelectroparties
Lækkert elektronisk mix. Det er 77 minutter langt, men kvalitet hele vejen igennem. Smiley

Logged

mbbn
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1163: 08 Jul 2011, 22:58 »

http://soundcloud.com/bas/evilangle-aintnopartylikeelectroparties
Lækkert elektronisk mix. Det er 77 minutter langt, men kvalitet hele vejen igennem. Smiley

Indeed! Super fedt  Peace
Logged


Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1164: 09 Jul 2011, 11:25 »

Nu kan jeg se der er lagt et nummer op der hedder Dustbowl. Det giver mig inspiration til at smide lidt op fra Joe Bonamassa's seneste album der netop hedder Dustbowl:

Her er det sangen Tennessee Plates hvor John Hiatt er med indenover.. fantastisk  Cool
http://www.youtube.com/v/AVhoFbjByZA

Her bliver title nummeret spillet live:
http://www.youtube.com/v/B07mTSIbcxE
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SkovGaards
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Musik tråden
« Svar #1165: 09 Jul 2011, 11:31 »

http://www.youtube.com/v/0znzBFv9inM

Fantastisk dejlige toner! Ikke noget man finder så meget af i Danmark mere efter Natasjas død, men nej hvor den sang der er guf.

Kaka, lyder i øvrigt meget lig Natasja.
Logged


KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1166: 09 Jul 2011, 12:41 »

http://soundcloud.com/bas/evilangle-aintnopartylikeelectroparties
Lækkert elektronisk mix. Det er 77 minutter langt, men kvalitet hele vejen igennem. Smiley


Må indrømme at det slet ikke er mig, i den boldgade kan jeg langt bedre lide de mere symfoniske og melodiøse trance mixes. F.eks. A State of Trance, der er også mange gode Essential mix(es)
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1167: 17 Jul 2011, 22:12 »

Jeg har lige lavet en "site:www.buzzjack.com the rumour said fire" og den eneste, som nævner sangen derinde, er sådan set mig i en eller anden 'charts-tråd'. Jeg er rimelig overbevist om, at sangen kun er blevet et hit i Danmark og til dels i Tyskland, da den var med i en biografreklame for Berlin.

Burde ikke være et problem. Derudover har der været indsendt sange, som har været overraskende kendte.

Selv har jeg valgt et band, som jeg helt tilfældigt faldt over via en youtube-session. De hedder 'Other Lives'. De minder en anelse om The National og The Middle East.
Har anskaffet mig begge deres to seneste albums og de skuffer bestemt ikke.

Det er den her, jeg har tænkt mig at sende ind. Synes, det er et helt fanstastisk nummer.
Other Lives - Tamer Animals

<a href="http://www.youtube.com/v/u0BxEKw8a04?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/u0BxEKw8a04?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Haha, satans. Havde forudset en høj rangering, men 2. plads var over forventning. Ærgerlig, den ikke lige nappede 1.pladsen. Det er åbenbart kun os danskere, som er vilde med Rumour generelt, Krook.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1168: 17 Jul 2011, 22:21 »

Havde heller ikke forudset så høj placering til dig, det var et godt nummer, men ikke af den type jeg personligt kan gå fuldstændig amok over. Det har dog ramt godt ind i BJs smag. Surt du lige blev snydt for sejren til sidst, men du slog da i hvert fald mig noget så eftertrykkeligt denne gang.

Så er det i gang med at lede efter gode obskure indienumre igen de næste par måneder. Mange af de mest oplagte jeg ville have valgt er allerede taget tidligere eller en tand for kendte (Kent, Mew, Veto, etc.). Tror man kunne have fundet et Antlers nummer eller to der ville gøre det godt, men med deres nye skive er de blevet lidt for kendte. Spekulerer pt. i noget Spleen United eller Gingerninja, men førstnævnte vil næppe gøre det godt og sidstnævnte er nok en tand for lettilgængeligt. Må se om jeg ikke kan finde noget godt indtil da.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Musik tråden
« Svar #1169: 17 Jul 2011, 22:43 »

Ja, Antlers er for kendte, det er jeg sikker på. Bone Will Break Metal ville uden tvivl gøre det godt, da det er et fantastisk nummer. Den er dog ikke tilgængelig på Youtube og har aldrig været det pgr. af copyright. Spleen Uniteds transformation til det langt mere elektroniske - ja, nærmest danceprægede - er jeg personligt ikke ret glad for. Er dog glad for noget af deres gamle materiale, så det kunne være en mulighed.

Overvejer selv om jeg skal tage en mindre let-tilgængelig sang. Og gerne dansk denne gang - selvom jeg ofte har tænkt det og endt med et udenlandsk band. Sleep Party People - A Sweet Song About Love kunne være halvsjov at sende ind - den ville nok klare sig forfærdeligt, men jeg har en svaghed for den sang. I Got Your On Tape - Somersault, Kill Screen Music - Shimmering Lights og Surfing The Warm Industry har/er måske også kandidater. Jeg ender dog sikkert med at finde noget helt andet.
Logged

Sider: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010