home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1254 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Traditionsrig underdog - forsøg på overlevelse
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Traditionsrig underdog - forsøg på overlevelse  (Læst 4545 gange)
MunkKasper
Juniorspiller
**

Traditionsrig underdog - forsøg på overlevelse
« : 08 Feb 2013, 21:05 »

Traditionsrig underdog - forsøg på overlevelse

Jeg er helt ny som blogger i FM, og er helt ny blogger generelt, men jeg håber I vil tage godt imod mig, og at mine blogs vil være interessante og spændende at læse.
Jeg vil skrive om min karriere med et bundhold, fuld af traditioner, og mit kortsigtede mål er at overleve første sæson, for så dernæst at etablerer mig en af verdens aller sværeste ligaer, og måske efter flere år at nå til tops.
Eftersom de 2 Formel-1 rigmænd har overtaget klubben, starter jeg ud med et godt budget og godt hold. Dermed er det også et mål at få spillet holdet sammen, fundet den rigtige taktik og få opfyldt mine mål.

MunkKasper
Juniorspiller
**

Sv: Traditionsrig underdog - forsøg på overlevelse
« Svar #1: 09 Feb 2013, 19:27 »

Ny mand, nye tider

Efter kort tid med Harry Redknapp som manager for den traditionsrige rigmandsklub, besluttede staben at ansætte den urutinerede manager Kasper Munk, som ikke har den store erfaring som cheftræner. Han har tidligere været seriespiller/træner, men ellers intet. Q.P.R. har med denne mand forsøgt at forny tiderne i klubben, og få indført et solidt forsvarsspil, der skal kunne holde dem over stregen. Dette kunne man samtidig se på deres indkøb af ny keeper, 2 nye klasseforsvarer og en lejet back fra United.
Q.P.R. endte lige over stregen i deres første sæson i den bedste engelske række i flere år. De endte med 1 point mere end Bolton, som dermed var nødt til at ryge en tur ned i npower Championship. Dernæst ansatte de Redknapp, for en meget kort periode, før Kasper Munk, skulle forsøge sig med underdogs’ene fra London.
« Seneste Redigering: 10 Feb 2013, 20:22 af MunkKasper » Logged

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #2: 10 Feb 2013, 15:41 »

Transfer og nøglespillere

Selvom han kom til klubben med et transferbudget på 50 mio. kr., fik han ikke lavet de store transfers i det første transfervindue, grundet den i forvejen stærke trup. Han fik dog investeret i de danske stortalenter; Jores Okore fra FC Nordsjælland, for kun 12 mio. kr.
Som sagt ankom han til Loftus Road Stadium, med en fantastisk trup. Mange topspillere var hentet til klubben fra flere store klubber fra både ind- og udland. Nu gælder det den urutinerede manager at få spillet truppen sammen, hvilket bliver svært, da der er hentet spillere fra vidt forskellige ligaer, som bænkevarmere hos Man. Utd., Man City, Real Madrid, topkeeper fra Serie A, kæmpe talent fra Superligaen og klasse defensiv fra Ligue 1.

Keeper
Det klare førstevalg på målmandsposten, foran Robert Green er Júlio César. Júlio kommer fra den italienske topklub Inter, hvor han har stået som en af ligaens bedste i flere år. Han har masser af rutine, og sørger derfor også for, at Q.P.R.’s målscorer er den klart bedste i bunden af tabellen.

Forsvar

José Bosingwa og Stéphane Mbia skal styre den defensive del af Queens Parks spil. Bosingwa der kommer fra Chelsea, og har en gennemsnitsbedømmel se på 7.12, er klart førstevalg på højrebacken, og Stéphane Mbia, som både fungerer som defensiv midtbanespiller og central forsvarsspiller, dog mest som forsvarsspiller, hvor han kommer til at lægge med enten Okore eller Onuoha.

Midtbane
På kanterne vil de to bænkevarmere fra, de henholdsvis to topklubber Man Utd. og Man City, komme til at ligge. Park Ji-Sung og Shaun Wright-Phillips har begge hurtigheden og rutinen fra det høje niveau. Sikre førstevalg på mine to kanter. En udfordrer på begge positioner er dog den unge Junior Hoilett, som har vidst klasse i sæsonnens opstartsfase.
Som fortrukne valg på den centrale midtbane ligger Alejandro Faurlin, som viste klasse i kampen om oprykningen til Premier League i sæsonen 10/11. Han kommer til at ligge med Esteban Granero, som kommer fra den spanske topklub Real Madrid, også som bænkevarmer. Her skal de to klassespillere, med vidt forskellig karakter, forsøge at være samlingspunkt for en ellers fantastisk trup.

Angreb
Helt fremme er der ingen tvivl. Djibril Cissé blev hentet til klubben sidste sæson, hvor det dog ikke blev til særlig mange kampe. 8 af slagsen, og 6 mål. Jeg vil forsøge med hans rutine og hurtighed, at få sat gang i målmaskinen, som han specielt viste, da han var i Panathinaikos.
Bag ham kommer den marokkanske teknikker, Adel Tarabt, til at lægge, hvor han, med hans teknik og flair for spillet, skal lægge de dybdeliggende og afgørende afleveringer fremad banen.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3: 10 Feb 2013, 15:44 »

Ganske fint selvom jeg ikke vil sige at der er den store udfordring i QPR netop pga. spillerne og økonomien Smiley. Men hvorfor skriver du "de danske stortalenter" og så kun nævner Okore?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #4: 10 Feb 2013, 16:03 »

Ganske fint selvom jeg ikke vil sige at der er den store udfordring i QPR netop pga. spillerne og økonomien Smiley. Men hvorfor skriver du "de danske stortalenter" og så kun nævner Okore?
Det er en fejl, det kan jeg godt se. ved ikke hvorfor jeg har skrevet det :/
-Nej det er rigtigt, men mit mål er som sagt også at nå til tops i de kommende sæsoner, og få opbygget holdet, da en del af stjernerne er godt oppe i årene Smiley
Men tak for responsen.

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #5: 10 Feb 2013, 16:26 »

Sæsonnen nærmer sig - venskabskampene

Kasper Munk og co. skulle nu starte sæsonen med venskabskampene, hvor det gik fantastisk. Det blev til 4 ud af 5 sejre i forsæsonen, med en målscore på 12-5.

Doncaster – Q.P.R. – 1-0
Munks debut som manager endte ikke som forventet, da de blå-hvide måtte se sig slået af Doncaster fra Englands næstbedste række. Kampens eneste mål blev scoret af Martin Woods, der gjorde det til 1-0 efter 31 min. Debuten stod for første skud på en startopstilling og taktik, hvilket ikke virkede som det skulle.
Duisburg – Q.P.R. – 1-4
Munk startede denne gang med hele 6 nye spillere inde fra start, hvilket skulle vise sig at give pote, da Fábio(12’) og Kieron Dyer(54’) lavede en kasse hver. De to øvrige mål blev scoret af Djibril Cissé(75’) og selvmål fra Duisburg(90+1’)

Grimsby – Q.P.R. – 0-3
Munk forsøgte sig nu med en enkelt ændring i opstillingen fra kampen mod Duisburg, nemlig en 4-3-2-1, med Andy Johnson helt fremme, grundet en halvskadet Cissé. Dette var, endnu en gang, det rigtige valg for Kasper Munk. Andy Johnson bragte gæsterne fra London foran efter blot 20 min., hvorefter Granero(38’) og den indskiftede Hoilett(66’) fik sendt bolden i nettet hos Grimsby.

Q.P.R. – Roma – 3-2
Denne kamp var på forhånd udset til at være en kamp der bare skulle overstås for den italienske topklub Roma. Det blev tværtimod et brag af en kamp, da Roma måtte vende tomhændet hjem uden nogle point. Det blev til 2 tidlige mål fra kampen spiller, Adel Tarabt (str 16’, 24’). Derefter scorede Pjanic(35’) og Lemala(40’), før den indskiftede angrebsspiller, Jamie Mackie(59’), forholdsvis tidligt skulle afgøre kampen på et fantastisk langskud.

Q.P.R. – Cardiff – 2-1
Cardiff skulle nu møde det selvtillidsfyldte London hold, der lige havde slået Roma 3-2. I denne kamp stillede manager Kasper Munk, med halvt reserve hold, da nøglespillerne var forholdsvis trætte efter den fantastiske kamp ugen før. Derfor fik mange nye chancen, og Andy Johnson(9’) havde endnu engang fået lov at starte inde i stedet for Cissé, hvilket skulle vise sig at være en fordel, da Tarabt sender bolden i dybden, hvorefter englænderen fornemt og sikkert sparker den i gæsternes netmasker. 7 minutter inden scorede Cardiff, nemlig efter blot 2 min., da Q.P.R. blev fanget i en fantastisk omstilling af en af favoritterne til oprykning fra npower Championschip. Herefter blev det en kamp kontrolleret fuldstændig fra Q.P.R.’s side, dog uden mål, før Cissé blev skiftet ind 10 min. før tid, og afgjorde kampen blot 5 min. inden slutfløjtet.

Munk og co. var nu klar til at tage hul på den hårde sæsonstart mod henholdsvis Man City og Tottenham.

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #6: 10 Feb 2013, 19:29 »

Munk debuterer for Q.P.R.

Nu gjaldt det virkelig for Munk og co. Han skulle nu overbevise staben i London klubben, hvad han bestod af, og hvorfor han var det rette valg for klubben, frem for Harry Redknapp. Venskabskampene havde han klaret perfekt, og præstationerne skulle nu tages med over i Ligaen, hvor det gjaldt overlevelse.
Q.P.R. startede ud med to hårde kampe. Nemlig mod titeludfordrerne fra Manchester City, og topholdet Tottenham. Kampen mod City endte over alle forventninger, hvor City måtte tage hjem med kun et enkelt point. Kampen endte 1-1, målscorer Cissé(22’) og Nasri(57’). Kampen efter gik Q.P.R. på White Hart Lane med lidt for meget selvtillid. De blev kørt over, og kampen endte 4-1 til Tottenham. Det startede med to tidlige scoringer, da Bale(4’) og Dembélé(18’) var på pletten. Adebayor scorede på straffe lige inden halvleg, og Spurs kunne nu gå til pause med en 3-0 føring. Munk og co. skulle forsøge at rejse sig og kæmpe sig tilbage i kampen, hvilket delvist lykkedes. 2. halvleg endte 1-1, på mål af Adebayor(56’) igen, kort efter pausen og et enkelt trøstemål af Shaun Wright-Phillips(65’).
De næste par kampe var med blandede følelser. For Q.P.R. slog både Huddersfield og West Ham ud af Capital One Cup, samtidig med at de tabte nogle vigtige kampe, mod West Bromwich og Norwich, og røg ud i 3. runde af Captal One Cup til Everton, i en spændende kamp, der skulle afgøres i overtiden, hvor Shane Duffy skulle afgøre kampen. Derudover fik de vigtige point mod Sunderland(2-1), Aston Villa(1-1), Liverpool(0-0)og Everton(2-0), der kampe forinden lige havde slået dem ud af Capital One Cup.
Den sidste kamp inden halvsæson skulle spilles mod Blackburn i årets 2. turnering; FA Cup, der endte 4-1 til de blå-hvide fra London, fra mål af 3 indhoppere. Først Bobby Zamora(23’) og dernæst Hogan Ephraim(33’). Kort inde i 2. halvleg var Blackburn lige ved at gøre kampen spændende, da Grant Hanley(58’) scorede et fantastik hovedstødsmål. Trods spændingen scorede, kampens spiller og endnu en indhopper i startopstillingen, Jamie Mackie til 3-1, før den centrale midtbanespiller Esteban Granero(90+1’) skulle sætte sejren på plads i overtiden.
Munk og co. kunne nu se tilfreds tilbage på en veloverstået 1. halvdel af første sæson. Efter 22 kampe lagde de på 14 pladsen med 22 point, og en målscorer på -6, trods de få mål der er blevet scoret for Q.P.R. Der var kun 4 point ned til stregen, hvilket er et godt resultat, eftersom målet for første sæson er at overleve, og 7 point op til midten af tabellen, hvor Newcastle ligger med 29 point.

Zrave
Ynglingespiller

« Svar #7: 10 Feb 2013, 20:19 »

Gode updates so far.
Følger Smiley

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #8: 10 Feb 2013, 20:36 »

Måltørke og fornyelse helt fremme!

Trods den fine placering halvt inde i sæsonen for Q.P.R., er der et kæmpe problem. Bomberen fra Panathinaikos scorer ingen mål. Djibril Cissé er manden. Han lavede 43 mål 55 kampe for den græske klub, men kan ikke få gangen i målmaskinen trods hans fantastiske egenskaber og fantastiske trup bag sig. Cissé har blot lavet 8 mål i 21 kampe, og kan langt fra kritiserer hans resten af truppen, specielt forsvaret, for Q.P.R. er nemlig et af de hold i bunden af tabellen med den bedste målscorer. Dette er grundet den fantastiske bagerste kæde bestående af:

Fábio      Mbia      Okore       Bosingwa
                 Júlio César

Manden der måske skal ende de blå-hvides måltørke er:
•   Nyindkøbt i den italienske klub Fiorentina
•   Endnu et dansk talent
•   God fysisk, både styrke- og speedmæssigt
•   God med hovedet og afslutter godt.
•   Han er 18 år

Der er selvfølgelig tale om den tidligere FCK angriber Kenneth Zohore, som skal kæmpe med den mere erfarende Djibril Cissé om pladsen på toppen af Q.P.R.’s startopstilling. Cissé har manglet en konkurrent til pladsen på toppen, som Andy Johnson og Jamie Mackie, hvilket måske er grunden til at han ingen mål har lavet. Den nu større konkurrence kan forhåbentlig få ham i målhumør, så Munk og co. kan kravle endnu længere op i tabellen.

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #9: 10 Feb 2013, 20:38 »

Gode updates so far.
Følger Smiley
Mange tak Smiley
Jeg gør mit bedste i hvert fald. Jeg er som sagt helt ny, og har en masse nyt at lære, men jeg synes det er sjovt at skrive og læse blogs om FM, hvilket også gør spillet mere spændende efter min mening Rullende Øjne

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #10: 10 Feb 2013, 21:40 »

Jeg undskylder forvirringen i min blog i forrige update, hvor jeg kom til at skrive i nutid, hvilket jeg ikke har gjort tidligere, og heller ikke er min plan at gøre fremover.
I de næste skal jeg nok få skrevet i datid, så det er nemmere at følge med for jer Wink

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #11: 10 Feb 2013, 22:58 »

Fin blog, men dog forstår jeg ikke at Cisse spiller alene angriber og så dybteliggende support, jeg kan godt forstå han ikke score mål, men der må være en mening med det Smiley

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #12: 10 Feb 2013, 23:51 »

Fin blog, men dog forstår jeg ikke at Cisse spiller alene angriber og så dybteliggende support, jeg kan godt forstå han ikke score mål, men der må være en mening med det Smiley
Dette er en fejl, da Cissé selvfølgelig spiller skapretter, da det er her han udnytter hans hurtighed og afslutninger bedst.
-Men tak for responsen Opstemt

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #13: 11 Feb 2013, 00:56 »

Målorgie på Loftus Road

Efter en opadgående stime sejrsmæssigt i den 1. halvdel af første sæson for Kasper Munk og Queens Park Rangers, var det nu på tide at tage revanchekampen op mod Tottenham, der havde slået Londonklubben 4-1 i sæsonen anden kamp. Det skulle vise sig at blive en revanche der ikke vil blive glemt i meget lang tid. Kampen blev spillet på Loftus Road, og blev overværet af 18.439 tilskuere i 7 °C kulde. Q.P.R. gik på banen med masser af selvtillid fra kampen 7 dage forinden, hvor de i FA Cuppen havde slået Blackburn 4-1. Dette var ikke tilfældet for Spurs teamet. De havde kun vundet 1 ud af de seneste 8 kampe i Premier League, og lå på en 5. plads i tabellen.

Kampen var selvfølgelig forinden startfløjtet spået til, at gå til André Villas-Boas’ drenges fordel, og det var den stadig efter 29 min., hvor, den lejede backspiller fra Manchester United, Fábio, sparkede bolden i eget net fra et indlæg af Gareth Bale. Der gik dog ikke lang tid før den unge brasilianer gjorde skaden god igen, ved at tage et langt løb nede fra backen af, og sætte bolden i netmaskerne bag den franske landsholdsmålmand Hugo Lloris. Efter denne scoring var det som Queens Park drengene vågnede op på ny, og overtog spillet fuldstændig. Dog blev det ikke til endnu en scoring i 1. halvleg. Alt dette gjorde, for Kasper Munk, teamtalken i halvlegen meget nemmere, da hun kun kunne rose og motivere spillerne endnu mere, modsat André Villas-Boas, der i et mislykkedes forsøg kun kunne prøve, at genoprette motivationen og komme tilbage i kampen.

Som sagt var det et mislykkedes forsøg af Spurs bossen, for Adel Tarabt var nemlig på pletten 3 min. inde i anden halvleg, da han, fra en repost af Shaun Wright-Phillips sparkede den sikkert ind bag Tottenhams keeper. Kampen udviklede sig endnu mere til et rent overtag af de blå-hvid stribede fra London, og Totten nåede ikke at få et ben til jorden, før Stéphane Mbia, efter 51 min., headede bolden i kassen fra forreste stolpe på et hjørnespark af Esteban Granero. Herefter blev Fábio og Jamie Mackie skiftet ud til fordel for Luke Young og Alajandro Faurlin. Den lynhurtige, tidligere Manchester City kantspiller, Shaun Wright-Phillips ville også være med i målfesten, og gjorde det til 4-1, på et lækkert løb ind i banen, hvorefter han dribler en mand, og scorer iskøligt. Kampen var ikke slut endnu. Kampen spiller, Stéphane Mbia(bed. 9.3), ville endnu en gang på måltavlen, da han fremragende headede den sidste bold bag Hugo Lloris 1 min. før slutfløjtet på Loftus Road.

Queens Park Rangers kunne nu gå i omklædningsrummet med armene over hovedet og jubel,
efter at have slået en af ligaens bedste hold, med sæsonens største sejr.

MunkKasper
Juniorspiller
**

« Svar #14: 11 Feb 2013, 18:46 »

Opsummering af Capital One og FA Cup

Capital One Cup
Hudersfield (H)     2-1
West Ham   (H)     1-0
Evertin        (U)     0-1

Huddersfield
Det hele startede godt ud, da Queens Park Rangers I 3. runde af Capital One Cuppen trak Huddersfield. Cuppen var ikke en del af Kasper Munks mål i løbet af sæsonen, og derfor stillede han med reservehold, da Huddersfield, fra landets tredje bedste række, gæstede Loftus Park. Dette var Kasper Munks tredje kamp i sæsonen, og han havde kampen forinden lige tabt 4-1 til Tottenham. Dermed var holdet, i blå-hvide trøjer, der gik på banen, ikke et hold fyldt med selvtillid. Trods manglen på samme, vandt de med 2-1 på mål af Fábio(26’) og Jamie Mackie(84’).

West Ham
Som sagt var Capital One Cuppen ikke en cup Kasper Munk havde blandt hans mål for sæsonen. Så grundet dette og det hårde kampprogram stillede han med reservehold igen. Men denne gang med Bobby Zamora på toppen frem for Jamie Mackie. Dette gav pote efter 21 min., hvor han headede bolden i netmaskerne hos gæsterne. Kampen var 100 % styret af West Ham, der som det eneste bare manglede at skyde bolden bag den brasilianske keeper. Dette førte til endnu en sejr for Munk og co. i Capital One Cup 3. runde

Everton
For første gang i turneringen skulle Q.P.R. spille på udebane. De skulle mod vest til The Tofees fra Everton, der stod klar med fuldt førstehold, mod et svækket Q.P.R. hold, der både havde Fábio, Cissé og Park Ji-Sung, de tre nøglespillere, på bænken. På toppen var det nu Andy Johnsons tur til at starte inde, hvilke var en fiasko, eftersom han brændte 2 kæmpe chancer. Grundet uskarpheden, blev Queens Park fanget på en fantastisk omstilling fra Everton, der førte til kampens eneste scoring, af Shane Duffy efter 29 min.

Fa Cup
Blackburn   (H)   4-1
Cardiff       (H)   1-0
Man Utd     (U)   1-2

Blackburn
I modsætning til Capital One Cup, var FA Cup en turnering Kasper Munk gerne ville langt i, da der i denne turnering er meget prestige. Fa Cup 3. runde trak Q.P.R. – Blackburn op af hatten. Munk stillede næsten med fuldt førstehold,
og dette skulle vise sig at være starten på en fantastisk stime af sejre. Lige fra startfløjtet var Q.P.R. da også i fuldt overtag, og havde alt boldbesiddelsen og chancerne. Det første mål blev scoret af Hogan Ephraim(21’), der i kampen erstattede Shaun Wright-Phillips. Der gik ikke lang tid, før den unge kant igen var spil. Et super opspil, og en fantastisk afslutning fra kanten af feltet, gjorde det til 2-0 efter 33 min. Kort inde i anden halvleg var det indskiftede Jamie Mackies, der nu skulle vise sig at være målfarlig, go sparkede bolden sikkert i netmaskerne på en friløber. Senere fik Blackburn et kontramål fra Grat Hanley, og til sidst satte Granero punktum i kampen, og scorede 1 min. inde i overtiden.

Cardiff
Cardiff stod nu for tur. Dette var Q.P.R.’s kamp nr. 6 uden nederlag, og 4. runde af FA Cup var ingen undtagelse, trods den svækkede startopstilling. Dette var også grundet den smalle sejr på kun 1-0. Kampens eneste mål blev scoret efter 33 min., hvor Onuoha headede bolden i kassen fra et hjørnespark af Adel Taarabt.

Man Utd

I FA Cup 5. runde skulle Queens Park nu op mod en meget bedre modstander end tidligere. Nemlig storfavoritterne fra Manchester. Kampen blev overtaget af De røde Djævle fra start af, og Ashley Young kunne efter 21 min. bringe hjemmeholdet foran, efter et godt sololøb op ad banen. Kort tid efter erobrede Q.P.R. bolden på midten, og kunne køre kontra. Dette førte til et mål af Djibril Cissé(36’), der med dette mål kunne ende hans måltørke i fire kampe. Som sagt havde United alt spillet, og Ronney kunne efter 59 min. heade bolden ind til 2-1, hvilket også blev kampen resultat.

Q.P.R. var nu ude af turneringen, lige inden kvartfinalen, hvor de kunne have mødt Millwall fra npower Championship.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010