home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  1 Bruger, 695 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jeres taktiske erfaringer?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: Jeres taktiske erfaringer?  (Læst 62998 gange)
Bademesteren
Manager

Sv: Jeres taktiske erfaringer?
« Svar #195: 17 Nov 2006, 10:44 »

Super indlæg Thore...

Når jeg får fat på Sunbao, så smider jeg min taktik op til download, hvis ellers han giver mig lov.  Grin

Det gjorde han sgu', så nu kan I læse om og hente Bademesterens Diamant 07 her.
« Seneste Redigering: 17 Nov 2006, 14:09 af Bademesteren » Logged

cube
Manager

« Svar #196: 17 Nov 2006, 15:40 »

Jeg begynder at tro, jeg har ramt plet med en taktik! Lige nu ser mit HSV mandskab i hvert fald ganske imponerende ud når det går på banen.
Formationen ser således ud:

AC          AC
OMC
MV         MC         MH

FV     FC     FC     FH
MM

Denne formation bruges både hjemme og ude. Dog er der en smule ændringer: På hjemmebane har de to fløje lang pil fremad. På udebane har fløjene slet ingen pil, mens MC'en har kort pil bagud. Dermed bliver der spillet en smule mere angrebsivrigt og fremadrettet hjemme, end der gør ude.
Jeg har dog erfaret at begge taktikker i et vist omfang kan bruges både ude og hjemme. Jeg har f.eks. lige slået Bremen 3-1 hjemme med min udebanetaktik.

Jeg benytter mig af et 3-trins system således at forsvarerne er meget defensive og angriberne meget offensive. Det er fordelt således:

Mentaliteter:
FC/FC: 2
FV/FH: 5
MC: 8
MV/MH: 11
OMC: 14
AC/AC: 17

Afleveringerne er direkte, tempoet er hurtigt og den defensive linie er en smule mere offensiv en standard.

Her følger spillerinstrukserne for de forskellige roller på holdet:

Backs: Lige præcis defensiv mentalitet. Kreativiteten er standard - altså lige i midten. Hele holdet med undtagelse af MC, OMC og de to AC'ere, kører med direkte spilninger - ca. 4 hak til højre for midten. Ryk fremad,  løb med bolden og indlæg er sat til ofte, resten blandet.

Midterforsvarere: Ekstremt defensive og ikke kreative. Dybe stikninger er sat til blandet, resten til sjældent. Derudover dækker begge mand tæt markering.

Fløje: Faktisk meget tæt på standardinstillinge n. Den eneste forskel er bare at de har sjældent i langskud. Kreativiteten er 2-3 hakker mod højre.

Central midtbane: Afskærmingen første hak i ofte og mentaliteten er to hakker til venstre for midten. Han har standard kreativitet. Selvom han fungerer som skraldemand må han gerne være med i det offensive og derfor har han ofte i ryk fremad, langskud og dybe stikninger, mens han har blandet i indlæg og løb med bolden.

Offensiv midtbane: En klassisk OMC. Kreativ, offensiv og med en fri rolle. Han har ofte i ryk fremad, langskud og dybe stikninger og blandet i resten. Altså det samme som MC'en.

Angribere: Ekstremt offensive (grundet 3-trins systemet selvfølgelig) og med første hak i ofte i kreativitet. Har ofte i ryk fremad og blandet i resten.

De seneste resultater med den her taktik ser sådan ud:

3-0 Rostock
0-0 Karlsruhe
10-0 Hajduk (Champions League)
4-0 Cottbus
3-0 Leverkusen
0-0 Monaco (Champions League)
1-0 Hertha BSC
4-0 Unterhaching
1-1 Real Madrid (Champions League)
2-3 Hannover
3-1 Werder Bremen

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #197: 17 Nov 2006, 15:51 »

Jeg spiller med den taktik Cube brugte i Lazio og jeg har vundet CL og ligaen med CSKA. Lige nu er jeg så kommet til Hannover og der fører jeg rækken ved juletid og er videre i Uefa cuppen så helt dårlig går det ikk med den anden taktik Cube. Smiley

Hala Madrid!

cube
Manager

« Svar #198: 17 Nov 2006, 15:53 »

Jeg spiller med den taktik Cube brugte i Lazio og jeg har vundet CL og ligaen med CSKA. Lige nu er jeg så kommet til Hannover og der fører jeg rækken ved juletid og er videre i Uefa cuppen så helt dårlig går det ikk med den anden taktik Cube. Smiley

Godt gået =) jeg spillede sådan set med 2 forskellige taktikker i Lazio. Hvilken én er det?

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #199: 17 Nov 2006, 15:56 »

Det var den du skrev i bloggen på et tidspunkt. Så prøvede jeg bare den (mener kun der var en også en med Manchester City) bare også virkede den perfekt.

Hala Madrid!

cube
Manager

« Svar #200: 17 Nov 2006, 16:08 »

Det var den du skrev i bloggen på et tidspunkt. Så prøvede jeg bare den (mener kun der var en også en med Manchester City) bare også virkede den perfekt.

Nej jeg har brugt flere taktikker. Hvad formation er det?

Bademesteren
Manager

« Svar #201: 17 Nov 2006, 17:29 »

Slet ikke tosset at vinde CL med CSKA - lad os endelig høre mere om den taktik...

morten81
Reserveholdsspiller

« Svar #202: 17 Nov 2006, 19:40 »

Jeg har en lille teori. Og den er at jo før man skifter sin taktik til næste kamp jo bedre resultat. Men det er kun noget jeg tror!

Hvor skifter i taktikken, hvis den da skal ændres til næste kamp?

cube
Manager

« Svar #203: 17 Nov 2006, 19:43 »

Jeg har en lille teori. Og den er at jo før man skifter sin taktik til næste kamp jo bedre resultat. Men det er kun noget jeg tror!

Jeg skifter den efter jeg har trykket Gå til kamp. Tror ikke der er nogen forskel.

N17
Manager

« Svar #204: 17 Nov 2006, 19:55 »

hvis de skal holde realismen oppe, så vil det betyde noget at skifte den tidligt, som Morten81 siger. Men tvivler nu på det, men nu overrasker FM jo ofte i realisme Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Bademesteren
Manager

« Svar #205: 17 Nov 2006, 20:23 »

Ved ikke om det betyder noget som helst, men for en sikkerhedsskyld, så skifter jeg taktikken så snart jeg kan, så holdet har længere tid til at vænne sig til instruktionerne.

...Men som sagt, jeg ved ikke om det hjælper.  Forlegen

cube
Manager

« Svar #206: 17 Nov 2006, 21:21 »

Nu har jeg spillet 2 sæsoner med HSV og i begge har jeg vundet Bundesligaen og Pokalturneringen, så man kan vel godt kalde min taktik en succes =)

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #207: 17 Nov 2006, 21:24 »

Nu har jeg spillet 2 sæsoner med HSV og i begge har jeg vundet Bundesligaen og Pokalturneringen, så man kan vel godt kalde min taktik en succes =)
)
hva er det for en taktik cube (min ven  Wink )

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Zone 43
Manager

« Svar #208: 17 Nov 2006, 21:33 »

)
hva er det for en taktik cube (min ven  Wink )
Jeg begynder at tro, jeg har ramt plet med en taktik! Lige nu ser mit HSV mandskab i hvert fald ganske imponerende ud når det går på banen.
Formationen ser således ud:

AC AC
OMC
MV MC MH

FV FC FC FH
MM

Denne formation bruges både hjemme og ude. Dog er der en smule ændringer: På hjemmebane har de to fløje lang pil fremad. På udebane har fløjene slet ingen pil, mens MC'en har kort pil bagud. Dermed bliver der spillet en smule mere angrebsivrigt og fremadrettet hjemme, end der gør ude.
Jeg har dog erfaret at begge taktikker i et vist omfang kan bruges både ude og hjemme. Jeg har f.eks. lige slået Bremen 3-1 hjemme med min udebanetaktik.

Jeg benytter mig af et 3-trins system således at forsvarerne er meget defensive og angriberne meget offensive. Det er fordelt således:

Mentaliteter:
FC/FC: 2
FV/FH: 5
MC: 8
MV/MH: 11
OMC: 14
AC/AC: 17

Afleveringerne er direkte, tempoet er hurtigt og den defensive linie er en smule mere offensiv en standard.

Her følger spillerinstrukserne for de forskellige roller på holdet:

Backs: Lige præcis defensiv mentalitet. Kreativiteten er standard - altså lige i midten. Hele holdet med undtagelse af MC, OMC og de to AC'ere, kører med direkte spilninger - ca. 4 hak til højre for midten. Ryk fremad, løb med bolden og indlæg er sat til ofte, resten blandet.

Midterforsvarere: Ekstremt defensive og ikke kreative. Dybe stikninger er sat til blandet, resten til sjældent. Derudover dækker begge mand tæt markering.

Fløje: Faktisk meget tæt på standardinstillinge n. Den eneste forskel er bare at de har sjældent i langskud. Kreativiteten er 2-3 hakker mod højre.

Central midtbane: Afskærmingen første hak i ofte og mentaliteten er to hakker til venstre for midten. Han har standard kreativitet. Selvom han fungerer som skraldemand må han gerne være med i det offensive og derfor har han ofte i ryk fremad, langskud og dybe stikninger, mens han har blandet i indlæg og løb med bolden.

Offensiv midtbane: En klassisk OMC. Kreativ, offensiv og med en fri rolle. Han har ofte i ryk fremad, langskud og dybe stikninger og blandet i resten. Altså det samme som MC'en.

Angribere: Ekstremt offensive (grundet 3-trins systemet selvfølgelig) og med første hak i ofte i kreativitet. Har ofte i ryk fremad og blandet i resten.

De seneste resultater med den her taktik ser sådan ud:

3-0 Rostock
0-0 Karlsruhe
10-0 Hajduk (Champions League)
4-0 Cottbus
3-0 Leverkusen
0-0 Monaco (Champions League)
1-0 Hertha BSC
4-0 Unterhaching
1-1 Real Madrid (Champions League)
2-3 Hannover
3-1 Werder Bremen

Wink

edit; Det der mentalitet, hvorfor står det med tal? Det gør det da ikke under taktik? Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

United-styrer
Gæst

« Svar #209: 17 Nov 2006, 21:51 »

Wink

edit; Det der mentalitet, hvorfor står det med tal? Det gør det da ikke under taktik? Rullende Øjne

Det fortæller bare, hvor mange skub han giver den til højre fra nul af ;-)

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010