home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 975 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Uheldig eller bare ufattelig ringe til fm?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Uheldig eller bare ufattelig ringe til fm?  (Læst 3928 gange)
amatøren
Lilleputspiller
*

Uheldig eller bare ufattelig ringe til fm?
« : 22 Dec 2012, 18:07 »

Hej FmFreaks.

Jeg har et lille problem i Football Manager. Jeg har spillet Football Manager siden 09 hvor jeg har haft et overtal af succes. Men i Football Manager 2013 har jeg det med at tabe, endda rigtig meget, jeg har prøvet karrierer med store hold som Utd, Arsenal, Psg, Chelsea, hvor jeg har det med, at vinde mesterskabet i første sæson og ikke andet, en okay sæson. Men i anden sæson vinder jeg ca. de første 10 kampe overlegen og så går det bare nedad og jeg bliver fyret. Jeg har også prøvet en række midter/bund hold som Aston Villa og Cardiff, Jeg er forrygende i de første par kampe, men så bliver jeg bare mere og mere ringe og kommer til at ligge solidt i bunden. Jeg husker at sparer spillere, og jeg har jo en masse erfaring fra de andre spil, hvor jeg har været en god fm spiller, hvor jeg blandt andet har ført Notts County til Chl titlen.
Er Football Manager 2013 blevet mere udfordrende? Eller er jeg bare blevet dårligere eller mere uheldig?

Hvis der er nogle der kan hjælpe mig med det, ville det være skønt, da jeg også har et vildt temperament  crazy
Mange tak på forhånd!  Opstemt
Hilsen Amatøren

Esmark11
Landsholdsspiller

Sv: Uheldig eller bare ufattelig ringe til fm?
« Svar #1: 22 Dec 2012, 18:16 »

Hej FmFreaks.

Jeg har et lille problem i Football Manager. Jeg har spillet Football Manager siden 09 hvor jeg har haft et overtal af succes. Men i Football Manager 2013 har jeg det med at tabe, endda rigtig meget, jeg har prøvet karrierer med store hold som Utd, Arsenal, Psg, Chelsea, hvor jeg har det med, at vinde mesterskabet i første sæson og ikke andet, en okay sæson. Men i anden sæson vinder jeg ca. de første 10 kampe overlegen og så går det bare nedad og jeg bliver fyret. Jeg har også prøvet en række midter/bund hold som Aston Villa og Cardiff, Jeg er forrygende i de første par kampe, men så bliver jeg bare mere og mere ringe og kommer til at ligge solidt i bunden. Jeg husker at sparer spillere, og jeg har jo en masse erfaring fra de andre spil, hvor jeg har været en god fm spiller, hvor jeg blandt andet har ført Notts County til Chl titlen.
Er Football Manager 2013 blevet mere udfordrende? Eller er jeg bare blevet dårligere eller mere uheldig?

Hvis der er nogle der kan hjælpe mig med det, ville det være skønt, da jeg også har et vildt temperament  crazy
Mange tak på forhånd!  Opstemt
Hilsen Amatøren

Jeg nægter at tro, at FM er ændret så meget, at dit niveau nu skulle være dårligere. Tror sværhedsgraden er meget li FM 2009. Når det er sagt skal man selvfølgelig have styr på den taktiske del af spillet herunder strategi og filosofi - der er skrevet meget godt om det herinde Thumbs Up et forhold som mentalitet er meget vigtigt at sætte rigtigt - husk slideren går fra et til 20 og et godt tip er kun at have en mentalitetsforskel på 1 mellem hver kæde.
« Seneste Redigering: 22 Dec 2012, 18:18 af Esmark11 » Logged

amatøren
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 22 Dec 2012, 23:33 »

Jamen, jeg har spillet siden 2009. Taktik er for mig det sjoveste, men intet fungerer, så ved ikke bare om jeg dropper lortet.

perb
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 25 Dec 2012, 18:03 »

Jamen, jeg har spillet siden 2009. Taktik er for mig det sjoveste, men intet fungerer, så ved ikke bare om jeg dropper lortet.
Jeg har spilelt siden 06-udgaven, og det er også først her i 13 jeg har fået problemer.. tror bestemt ikke det er dig... Nogen kan få det til fungere andre kan ikke. Jeg tror med de enorme fejl der ligger i match engine, skal du være heldig og ramme med din taktik, så den udnytter fejlene i match engine, eller også rammer din taktik ikke, og så bliver du røvpulet af match engine. Jeg har hørt flere der stadig kæmper med at opnå stabilitet tiltrods for vi næsten er ved vinter patchen.

Svartovich
Gæst

« Svar #4: 29 Dec 2012, 16:48 »

Jeg synes ikke jeg er decideret ringe til FM 2013, men føler klart større udfordring i år også. Har ikke spillet så meget, men det spil jeg spiller på nu, kom jeg på en 2. plads i første sæson (med FC Midtjylland), dog efter at have tabt stort set alt de første ti kampe, en af de hårdeste starter jeg har fået i alle mine FM år.

kasper
Juniorspiller
**

« Svar #5: 30 Dec 2012, 17:39 »

Husk at du ofte skal skifte indsillinger i din taktik. Indstillinger mod gode hold og dårligere hold skal være forskellige. Forskellige indstillinger ved Liga og cup kampe er også vigtig.
Jeg har en taktik gemt i 4 forskellige versioner afhængig af hvem jeg skal møde.

We love you OB, we do.
For vi er drengene fra fyn
HELLERE HAVNE I EN GOD TREKANT
END I EN OND CIRKEL.

plutonium
Manager

« Svar #6: 30 Dec 2012, 17:54 »

Det største problem er at de laver radikale ændringer med hver patch. Før den seneste kunne jeg godt få det til at fungere, men nu er det totalt lost for mig. Tror perb har meget ret i hans anskuelse, når han siger, at der er et meget lille antal taktikker der rent faktisk kan fungere i det her spil.

Jeg finder det i hvert fald problematisk, at jeg er nødt til at stå EKSTREMT lavt på banen for at undgå, at modstanderen får 20 friløbere i en kamp. Ulempen ved at stå så lavt er, at mine defensive spillere (inklusiv målmand) bliver rigtig gade for at spille den lige i fødderne på modstanderen, der så får nogle gigantiske scoringschancer på langskud. Derudover, så insisterer mine offensive spillere på at de skal skyde fra 25 meter, selvom jeg beder dem om aldrig at afslutte udefra. Ofte ender bolden tættere på hjørneflaget end målet.

Jeg synes FM13 har været en katastrofe indtil nu, men det har garanteret noget at gøre med, at jeg ikke kan knække koden. Jeg synes dog det er tankevækkende, at SI med hver patch laver rigtig store ændringer. Det er et tegn på, at de ikke engang selv er klar over, hvordan de vil have spillet skal være. Hvis de fik slået sig fast på noget, så kunne man endegyldigt afgøre, om det så er den enkelte spiller den er gal med, eller om det er ME'en der er ekstremt dårlig. Det er i hvert fald tankevækkende for mig, at jeg oprindeligt ikke kunne få noget til at fungere, men efter 3-4 patches faktisk kunne få spillet til at gøre som jeg ville, og når de så patcher den én gang til, så falder hele korthuset sammen på ny.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #7: 30 Dec 2012, 18:19 »

Det største problem er at de laver radikale ændringer med hver patch. Før den seneste kunne jeg godt få det til at fungere, men nu er det totalt lost for mig. Tror perb har meget ret i hans anskuelse, når han siger, at der er et meget lille antal taktikker der rent faktisk kan fungere i det her spil.

Jeg finder det i hvert fald problematisk, at jeg er nødt til at stå EKSTREMT lavt på banen for at undgå, at modstanderen får 20 friløbere i en kamp. Ulempen ved at stå så lavt er, at mine defensive spillere (inklusiv målmand) bliver rigtig gade for at spille den lige i fødderne på modstanderen, der så får nogle gigantiske scoringschancer på langskud. Derudover, så insisterer mine offensive spillere på at de skal skyde fra 25 meter, selvom jeg beder dem om aldrig at afslutte udefra. Ofte ender bolden tættere på hjørneflaget end målet.

Jeg synes FM13 har været en katastrofe indtil nu, men det har garanteret noget at gøre med, at jeg ikke kan knække koden. Jeg synes dog det er tankevækkende, at SI med hver patch laver rigtig store ændringer. Det er et tegn på, at de ikke engang selv er klar over, hvordan de vil have spillet skal være. Hvis de fik slået sig fast på noget, så kunne man endegyldigt afgøre, om det så er den enkelte spiller den er gal med, eller om det er ME'en der er ekstremt dårlig. Det er i hvert fald tankevækkende for mig, at jeg oprindeligt ikke kunne få noget til at fungere, men efter 3-4 patches faktisk kunne få spillet til at gøre som jeg ville, og når de så patcher den én gang til, så falder hele korthuset sammen på ny.

Har ikke haft problemer med at få resultaterne i FM13, før nu! Det har gået meget godt, og tror faktisk det var efter    sidste patch jeg også fik mine problemer, hvor jeg de sidste 2 sæsoner i prem. fik en 10. plads, ligger jeg nu en halv sæson inde og roder rundt omkring nedrykningsstregen. Så det er ret træls man bare ikke kan få det til at fungerer, i slutningen af sidste sæson begyndte det dårlige spil for mig  Græder Så har det på samme måde som dig pluto, hvis den nye patch også virker bare spil før den

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 02 Jan 2013, 14:18 »

Hmm, så fandt jeg hurtigt taktikken for mit spil med Spurs er det blevet til mesterskab i de 2 første sæsoner og fører med 4 point efter 25 kampe i 3. sæson. At det så mildest talt er gået rædselsfuldt i Europa og de hjemlige pokalturneringer vil jeg påstå er nedprioritering Rullende Øjne Til gengæld kan det også mærkes at især Lennon og Bale sidder udenfor, for de er utroligt vigtige for min taktik. Tilførslen af spillere er rimelig minimal - dog kom Götze ind i første sæson og Wilshere og Clichy ind i 3., som de eneste store indkøb. Ellers er det nuværende Spurs-spillere, som dominerer!

Dolph
Lilleputspiller
*

« Svar #9: 22 Jan 2013, 15:58 »

Overvejer seriøst at gå tilbage til 2012 er træt af at tabe konstant og STORT selv om hold der på papiret skulle være en walkover for mit hold.

Jeg håber at de snart får fikset alle de problemer der er i den her udgave.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #10: 22 Jan 2013, 16:00 »

Overvejer seriøst at gå tilbage til 2012 er træt af at tabe konstant og STORT selv om hold der på papiret skulle være en walkover for mit hold.

Jeg håber at de snart får fikset alle de problemer der er i den her udgave.

Hvilke indstillinger bruger du som favorit?

de stijl
Ynglingespiller

« Svar #11: 22 Jan 2013, 16:40 »

Jeg har været en dedikeret managerspiller siden 2008. 2011 brugte jeg over 1000 timer på. På trods af at have kostet mig et forhold til den eneste pige, der nogensinde har elsket mig for hvem jeg er, så fortryder jeg det ikke.

2013 er det ringeste managerspil af dem alle. Jeg bliver så nemt frustreret, når jeg spiller det, fordi at de små hold er blevet så åndsvagt svære at slå for de store hold. Jeg spiller fx et Ajax save, hvor jeg med flere spillere med "Super" moral, og med en perfekt sæsonforberedelse, spiller mod Nimegen og herefter Roda og bliver savet over 3-0, og 5-0.

Jeg slukkede herefter spillet. Og gider ikke røre ved det igen. Jeg bliver sur og irriteret, og det gider jeg ikke være. Havde jeg nu spillet fx Nimegen og havde tabt til 3-0 havde jeg tænkt - fint!! Så er det realistisk. 

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 22 Jan 2013, 17:11 »

Jeg har været en dedikeret managerspiller siden 2008. 2011 brugte jeg over 1000 timer på. På trods af at have kostet mig et forhold til den eneste pige, der nogensinde har elsket mig for hvem jeg er, så fortryder jeg det ikke.

2013 er det ringeste managerspil af dem alle. Jeg bliver så nemt frustreret, når jeg spiller det, fordi at de små hold er blevet så åndsvagt svære at slå for de store hold. Jeg spiller fx et Ajax save, hvor jeg med flere spillere med "Super" moral, og med en perfekt sæsonforberedelse, spiller mod Nimegen og herefter Roda og bliver savet over 3-0, og 5-0.

Jeg slukkede herefter spillet. Og gider ikke røre ved det igen. Jeg bliver sur og irriteret, og det gider jeg ikke være. Havde jeg nu spillet fx Nimegen og havde tabt til 3-0 havde jeg tænkt - fint!! Så er det realistisk. 

Jeg synes godt nok det er skræmmende at høre at man kan tabe et forhold på gulvet pga. et computerspil.  Ubeslutsom

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Bourinho
Ynglingespiller

« Svar #13: 22 Jan 2013, 17:47 »

Jeg synes godt nok det er skræmmende at høre at man kan tabe et forhold på gulvet pga. et computerspil.  Ubeslutsom

Ja, det er dælme godt nok vildt!!!!!! Så er man glad for at spille Manager......

vnGism
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 23 Jan 2013, 18:01 »

Jeg tilskriver mig det her topic - jeg er færdig med 2013'eren og hopper til bare til FM12.

Det er simpelthen gået fra at være et spil hvor man med moderat mange timer kunne vinde moderat, til at være et spil hvor man skal hellige sig spillet for at opnå et realistisk resultat.

Jeg har nu spillet 5 spil med Liverpool over 3 sæsoner hver gang, alle sammen med samme resultater. Vinder den ene kamp 5-0 over Manchester City for derefter at tabe 0-3 til Southampton og Reading.

Hvis der er nogen som har en idiotsikret måde at blive dygtig til FM2013, så råb endelig højt. Jeg har forsøgt mig med alt, sågar gået så langt som at downloade andres taktikker hvor 99 % af brugerne har vundet PRL med Swansea og lign. hold - det endte med en 7. plads som højeste resultat.

Whine out.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010