Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 884 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
Drømmen der brast
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
Forfatter
Emne: Drømmen der brast (Læst 3649 gange)
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
Drømmen der brast
«
:
04 Dec 2012, 14:46 »
Update 1:
Så lå jeg der igen, endnu en aften med alt for meget alkohol, og alt for lidt søvn. Det var faktisk sådan jeg følte langt de fleste søndage, når jeg vågnede engang over middag. Lejligheden så også farlig ud, det var simpelthen så rodet, at man knapt kunne skimte gulvet. Det var som om at mit liv kun var gået en vej, og det var nedad efter at jeg havde fået beskeden om, at jeg ikke længere kunne spille fodbold, blot i en alder af 24, fordi jeg var født med en fejl i hjertet. Jeg var ellers i gang med en lovende karriere, hvis jeg selv skulle sige det. Jeg var i en ung alder draget imod syd for at spille fodbold, nemlig i Borussia Mönchengladbach. Her havde jeg fået hele min fodboldopvækst, og da jeg blev tvunget til at stoppe min fodbold karriere havde jeg allerede spillet mere end 100 Bundesliga kampe for dem. Jeg nåede også lige at få min debut på landsholdet, noget som jeg egentlig bare syntes gjorde det hele endnu mere ærgerligt, da det nemlig altid havde været min store drøm at spille i de nationale farver.
Pga. mine mange år i Gladbach, og min relativt fremtrædende rolle i klubben, som en fast spiller i start-11’eren fik jeg da også tilbudt et job i klubben, da det stod klart at jeg ikke længere selv kunne spille fodbold. Jobbet gik ud på at jeg skulle lede klubbens U-19 hold, og hjælpe de unge knægte på holdet med at udvikle sig til fremtidens førsteholdsspillere
. Hvilket var noget jeg tog imod med kyshånd dengang, da jeg slet ikke følte mig klar til at forlade fodboldverdenen i så ung en alder.
Nu lå jeg så her, 3 år efter jeg startede mit arbejde med ungdomsholdet. Det var faktisk et spændende job, fordi jeg nu kunne se de unge knægte der var på mit hold dengang jeg tog over, begynde at slå igennem på førsteholdet, hvilket var noget jeg var meget stolt over. Jeg følte mig nærmest som ”en af dem” når vi rendte rundt ude på træningsbanen, og det var først nu her, 3 år efter min diagnose at det var ved at gå op for mig, at jeg aldrig kom til at spille fodbold på professionelt plan igen.
På trods af at mit alkohol niveau i blodet igennem hele weekenden, nok havde været for højt, så havde jeg alligevel tænkt over det tilbud som bestyrelsesformande
n, Rolf Königs var kommet med i fredags. Nemlig om jeg kunne tænke mig at tage styringen over klubbens førstehold, han var åbenbart blevet overbevist af mit arbejde med klubbens ungdomshold, da jeg jo ikke rigtig havde nogen anden erfaring som træner. Personligt var jeg da glad for det ansvar som klubben, åbenbart var klar på at vise mig, alligevel var jeg bange for at det var for tidligt i min trænerkarriere, og at jeg derfor ville falde igennem og blive en fiasko. Alligevel var der noget inde i mig der sagde at jeg skulle tage jobbet, jeg følte ligesom at det var nu eller aldrig. Derfor fik jeg endelig kæmpet mig op af sofaen og fundet min mobil frem, fandt Königs nummer og ringede ham op. Jeg følte at telefonen ringede i flere minutter, og jeg nåede at skifte mening flere gange inden han endelig tog den. ”Jeg tager jobbet. Vi ses på dit kontor i morgen” svarede jeg kort, hvorefter jeg hurtigt lagde på. Jeg havde aldrig følt mig så fortjent til en cognac, efter min egen mening i hvert fald.
Anfield Road
Manager
Sv: Drømmen der brast
«
Svar #1:
04 Dec 2012, 14:52 »
Flot skrevet
Jeg er klart med. Jeg prøvede selv med klubben sidste år, men allerede efter to måneder in game gik jeg død. Så jeg tror du vil klare dig bedre end mig
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Aggergaard
Reserveholdsspiller
«
Svar #2:
04 Dec 2012, 15:04 »
Rigtig godt skrevet...
Glæder mig til at se hvad det fører til.
Far til tre...
Lily 13/04-08
Clara 11/02-11 RIP
Nicolai 12/11-12
Tid. Nehmo - Nu. Aggergaard
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
«
Svar #3:
04 Dec 2012, 16:20 »
Citat
Flot skrevet
Jeg er klart med. Jeg prøvede selv med klubben sidste år, men allerede efter to måneder in game gik jeg død. Så jeg tror du vil klare dig bedre end mig
Mange tak for din kommentar. Og ja, det håber jeg da ihvertfald
Citat
Rigtig godt skrevet...
Glæder mig til at se hvad det fører til.
Mange tak for din kommentar
Dida
Gæst
«
Svar #4:
05 Dec 2012, 11:43 »
Spændende, jeg følger klart med
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
«
Svar #5:
05 Dec 2012, 15:17 »
Update 2:
Jeg vågnede brat, da jeg begyndte at få stråler af morgensolen i øjnene, jeg skyndte mig ud af sengen for at kigge hvad klokken var, shit! Klokken var allerede kvart over 10, jeg havde aftalt at mødes med Königs klokken 11 på hans kontor. Dette betød at jeg havde 45 minutter, til noget jeg normalt brugte halvanden time på. Fordi jeg vågnede så sent kom jeg ud af døren, uden at have været i bad, fået børstet tænder eller fået noget at spise, noget som normalt betegnede en rigtig lorte dag, for mit vedkommende. Da jeg endelig trillede ind på parkeringspladsen foran træningsanlægget, hvor også Königs havde kontor var klokken allerede et par minutter over 11, jeg sprang ud af bilen og løb det sidste stykke. Da jeg endelig nåede ind på kontoret sad han lige så stille og bare betragtede mig, hvorefter han små flabet bedte mig om at sætte mig, og komme til tiden fremover, hvilken start tænkte jeg. Efter et par timers møde havde vi fået alle detaljerne på plads, og Königs bedte mig om at møde op til et pressemøde senere på dagen, hvilket jeg selvfølgelig gjorde.
På pressemødet skulle jeg uddybe hvilke planer jeg havde med klubben, og hvordan jeg havde tænkt mig at udvikle den, så den kunne komme tilbage til gamledages storhed. Jeg forklarede at jeg gerne ville spille boldbesidende fodbold, dog ikke som man kender det fra Barcelona og lignende. Jeg ville nemlig gerne have spredt spillet noget mere ud, og udnytte kanterne. Jeg fik dog også lovet at jeg gerne vil spille angrebsfoldbold, så vidt spillermaterialet tillader det.
Transfers var dog også et emne på pressemødet, hvor jeg forklarede at jeg gerne ville købe unge, talentfulde spillere. Noget som jeg garanteret havde med mig, fra min tid som ungdomstræner, jeg forsikrede dog også om at det stadig var nødvendigt med noget rutine. Til sidst sluttede jeg af med at jeg var meget taknemmelig, over at have fået chancen for at styre en klub som har så stor en plads i mit hjerte, og at jeg ikke kunne vente med at komme i gang med arbejdet.
Da pressemødet endelig var slut, hvilket føltes som en evighed hvis jeg selv skulle sige det. Skyndte jeg mig ud i min bil, klokken havde allerede passeret midnat, så jeg ville bare hjem hurtigst muligt. Jeg skyndte mig at parkere, hvorefter jeg låste mig ind i opgangen, gik op på 4 sal hvor jeg boede, og låste mig ind. Det første der mødte mig, var den forfærdelige lugt af indelukkethed, det kunne være at det var på tide at lufte ud. På vej over til altandøren, var jeg flere gange ved at falde i alt det rod, som var spredt ud over hele lejligheden. Tanken om at rydde op, strejfede mig kort, den var dog heller ikke i mit hoved længe, jeg besluttede mig for bare at gøre det i morgen. I stedet satte jeg mig ned i sofaen, og skænkede mig selv en ordentlig cognac.
Aggergaard
Reserveholdsspiller
«
Svar #6:
05 Dec 2012, 16:31 »
Endnu engang rigtig godt skrevet.
Den måde du skriver på, fanger virkelig, det er simpel, ligetil og dejligt overskueligt læsning...
Glæder mig til at læse om dine transfers og hvilke ungdomsspiller der får chancen, under dig. Hvad jeg kan forstå går du meget op i talentarbejdet, hvilket jeg også gør...
Glæder mig til næste update...
Far til tre...
Lily 13/04-08
Clara 11/02-11 RIP
Nicolai 12/11-12
Tid. Nehmo - Nu. Aggergaard
Robberman
Landsholdsspiller
«
Svar #7:
05 Dec 2012, 17:37 »
Citat af: Anfield Road 04 Dec 2012, 14:52
Flot skrevet
He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez
Anfield Road
Manager
«
Svar #8:
05 Dec 2012, 17:38 »
Citat af: Robberman 05 Dec 2012, 17:37
Rolig nu
Du skal nok få din chance
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Robberman
Landsholdsspiller
«
Svar #9:
05 Dec 2012, 17:39 »
Citat af: Anfield Road 05 Dec 2012, 17:38
Rolig nu
Du skal nok få din chance
Risom
Manager
«
Svar #10:
05 Dec 2012, 17:50 »
2 indlæg i træk af Robberman bestående af kun en smiley. Det er vel også en måde at udtrykke sig på
Angående bloggen, synes jeg du beskriver tingene meget godt, og jeg ser frem til mere
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
Robberman
Landsholdsspiller
«
Svar #11:
05 Dec 2012, 17:59 »
Citat af: Risom 05 Dec 2012, 17:50
2 indlæg i træk af Robberman bestående af kun en smiley. Det er vel også en måde at udtrykke sig på
Jeg er en mand af få ord ...
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
«
Svar #12:
05 Dec 2012, 18:24 »
Citat
Endnu engang rigtig godt skrevet.
Den måde du skriver på, fanger virkelig, det er simpel, ligetil og dejligt overskueligt læsning...
Glæder mig til at læse om dine transfers og hvilke ungdomsspiller der får chancen, under dig. Hvad jeg kan forstå går du meget op i talentarbejdet, hvilket jeg også gør...
Glæder mig til næste update...
Først og fremmest, igen tak for din kommentar
Og ja, det er rigtigt. Der vil blive lagt vægt på at udvikle nogle af talenterne, som allerede er i klubben, og nogle der vil komme til. Men alt det, vil der komme meget mere om i de næste par updates
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
«
Svar #13:
06 Dec 2012, 14:05 »
Update 3
Så sad jeg her igen, i min trofaste sofa, rodet var væk for længst, eller rettere, jeg havde fået ryddet det meste op aftenen forinden. Klokken var igen et godt stykke over midnat, mere præcist 02:15 det var næsten det værste ved jobbet, de utroligt lange dage. Det havde været et par hektiske små 2 måneder, siden jeg tog over som cheftræner for Gladbach. Jeg havde efterhånden fået lært mine spillere de mest grundlæggende principper i min taktik, og de var stille og roligt begyndt at lære den, selvom der stadig var lang vej. Truppen havde også fået et par tilføjelser, imens der også var blevet sagt farvel til en enkelt. Danskeren Jores Okore fra Fc nordsjælland, var kommet ind for 12 mio, nordmanden Ruben Yttergård Jenssen var også kommet til fra Tromsø, for 17 mio dog ville langt det meste blive betalt på afbetaling. Den aldrende Roel Brouwers var også taget til Hannover, da jeg ønskede at sælge lidt ud af de ældre, løntunge spillere.
Træningskampene op til den nye sæson var også blevet spillet, dog ikke med mig i spidsen, sådan noget pjat syntes jeg ikke jeg har tid til. Derfor stod min assistent for dem, og det var faktisk gået ganske fint med 5 sejre, 1 uafgjort og 2 tabte. Min egen debut kom dog først i 1 runde af pokalturneringen hvor vi skulle møde Rostock på udebane, her gik det dog anderledes nervøst og vi skulle helt ud i straffespark før det lykkedes os at gå videre, efter kedelige 0-0 i den ordinære tid. Men det var først nu, den første rigtige prøve kom for mig som manager, vi skulle nemlig ud og spille 2 kampe imod Brügge for at kvalificere os til Champions League, en relativt nem lodtrækning i forhold til hvem vi kunne have mødt. Efter min egen mening, så set i lyset af lodtrækningen var det nærmest et krav at vi kvalificerede os, for at jeg ikke blev en fiasko fra start.
Træningskampe
Indgående transfers
Udgående transfers
Taktik
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
«
Svar #14:
07 Dec 2012, 12:23 »
Update 4
Klokken havde kun lige passeret 8, alligevel sad jeg allerede på mit kontor, selvom dagens træning først skulle gå i gang kl. 10. Jeg havde dog en god grund, der var nemlig brug for en masse arbejde hvis vi vi ikke skulle falde totalt sammen i vores næste kampe, det så nemlig ikke alt for nemt ud. Først Wolfsburg ude, efterfulgt af Manchester United & Dortmund på udebane. Resultaterne havde faktisk været udmærket i mine første kampe som træner, det lykkedes os nemlig lige præcis at slå Brügge ud a CHL-kvallen med samlet 5-4, vi løb dog ind i et knebent nederlag ude imod Leverkusen, efterfulgt af en hjemmesejr over Düsseldorf. I Champions League var vi havnet i en meget svær gruppe som bestod af: PSG, Manchester United, Zenit og så os selv, Gladbach. Målet i denne gruppe måtte være at tage 3 pladsen foran Zenit så vi kunne ryge over i Euro League.
Spillet derimod var en helt anden sag, på trods af resultaterne virkede spillerne endnu ikke sikre i den måde jeg gerne ville spille på. Vores sejre havde været meget knebne, og direkte pga. modstanderens fejl, noget som jeg virkelig følte vi havde brug for at få rettet op på, medmindre vi skulle løbe ind i nogle ordentlige øretæver i den nærmeste fremtid. Vi havde desværre også fået et par skader til nogle af førsteholdsspillern
e, blandt andet må vi undværer Oscar Wendt i op til 4 måneder.
Resultater
«
Seneste Redigering: 07 Dec 2012, 12:26 af ReaLFCK
»
Sider:
[
1
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »