home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1235 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Die Wölfe - De Grønne Ulve angriber
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Die Wölfe - De Grønne Ulve angriber  (Læst 6961 gange)
Gungner
Gæst

Sv: Die Wölfe - De Grønne Ulve angriber
« Svar #15: 13 Dec 2012, 18:25 »

DECEMBER 2012

Et år når sin afslutning

Wolfsburg altid nævnt først

Leverkusen (H) 1-1 | Nürnberg (U) 3-1 | Dortmund (H) 1-0 | Heidenheim (U) 2-0

December startede med et brag mod Leverkusen der kom til Volkswagen Arena i stærkeste opstilling. De startede dog også ganske fornuftigt og kom til mere end en chance i løbet af første halvleg. Men selvom de pressede på, var det Die Grüne der kunne tage føringen ved Ivica Olic da han dukkede op foran mål i fri position og satte foden på et fladt indlæg fra højre. Den føring holdt til pausen, efter en meget lige første halvleg. I anden halvleg startede Leverkusen på samme måde som i første, med et stort pres og masser af chancer. Det gav pote da André Schürrle fik udlignet på et flot langskud der dog ramte Naldo og dermed fangede Benaglio på det forkerte ben. Et par minutter efter fik Olic en chance for at fordoble sin målscore, men han sparkede ved siden af mål. Dybt inde i overtiden kunne Leverkusen have taget sejren, men Benaglio viste sin klasse og snuppede et flot forsøg fra distancen.

Dernæst ventede en udebane-tur til Nürnberg, og efter en chokstart fra værtene, var det dog os der kunne trække sig sejrsrigt ud af opgøret. Efter cirka otte minutters spil, bragte Nürnberg sig foran ved Tomás Pekhart der opsnappede en dårlig tilbagelægning fra Rodriguez og runde Benaglio før han sendte bolden i kassen. Denne chokstart viste sig dog at have en positiv effekt, for kun to minutter senere var det Jan Polak der kunne udligne da han tog chancen udefra og bragede bolden op i hjørnet, uden chance for keeperen. Derefter gik kampen ind i en rolig periode, før topscorer Olic bragte os foran med 2-1 efter han afdriblede Nilsson i forsvaret og sparkede bolden over i det lange hjørne. Efter pausen fortsatte vi med at presse, og det gav pote efter 58 minutter da indskiftede Jönsson spillede ét-to med Hasebe og udplacerede Schäfer i Nürnbergs mål. Mere skete der ikke, og vi kunne derfor tage en meget vigtig sejr og holde os fast i topstriden.

Næste kamp var på papiret en rigtig svær en, da vi fik besøg af de forsvarende mestre Dortmund. Det starter ikke sindsygt godt, da vores vice-anfører Polak bliver skadet og må lade sig skifte ud efter kun tretten minutter. Det betød at unge Adryan kom på banen, og han klarede det fornuftigt. Dortmund kom til flere chancer, men specielt Lewandovski var en synder, da han misbrugte flere oplagte chancer. I den anden ende kom Simon Kjær højest på et hjørnespark, men sendte bolden lige over mål med et fremragende hovedstød. Det betød at første halvleg endte uden scoringer, og det kunne vi vist være mest tilfredse med. I pausen fortalte jeg mine spillere at den her kamp altså godt kunne vindes, og det lader til at de lyttede. Cirka ti minutter inde i anden halvleg sendte Vieirinha en bold ind i feltet. Ingen Dortmund spillere formåede at sende den væk, og så kunne Olic tæmme den og sparke den ind bag Weidenfeller. Der blev ikke scoret mere, og endnu en vital sejr kunne hentes.

Sidste kamp i dette år skulle spilles mod Heidenheim, i 3.Runde af pokal-turneringen. Ligesom i de foregående runder, stillede jeg med flere reserver, men det betød ikke det store, vi var dem stadig overlegne. Olic havde fået en pause, og istedet for ham spillede hollandske Bas Dost. Han viste hvorfor han skal have mere spilletid, da han efter fjorten minutter nåede højest på et indlæg fra Jönsson og headede bolden ind bag en sprællende målmand. Resten af halvlegen blev brugt på at spille bolden rundt, og Heidenheim kom faktisk slet ikke til en eneste chance. I anden halvleg sendte jeg Vieirinha på banen, og han skulle kun bruge to minutter før han også havde scoret. Efter at have modtaget bolden, afdriblede han to mand i højresiden før han bragede bolden over i modsatte side til 2-0. Resten af kampen var ret kedelig, da Heidenheim tydeligvis ikke troede på sig selv, og vi var ikke interesserede i at overanstrenge os, hvilket betød at 2-0 også blev kampens resultat. Vi var dermed videre til 4.Runde af turneringen som jeg måske bør overveje at være interesseret nu. Efter en god December måned var vi tilbage på førstepladsen i ligaen, og kunne derfor kalde os "Herbst-Meister".

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #16: 13 Dec 2012, 23:37 »

et lækkert at se der endelig er nogen som spiller med Wolfsburg, jeg følger helt sikkert med!

TOOOOOOOOR FÛR DIE WÖLFE!

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Gungner
Gæst

« Svar #17: 15 Dec 2012, 00:07 »

JANUAR 2013

Transfer-markedet er åbent!

Når Januar starter, betyder det også at transfer-vinduet åbner i en måned og vi havde allerede forhørt os om nogle spillere sidst i December. Nu var det så tid til at gøre noget ved det. Første prioritet var en målmand, efter som kun Diego Benaglio har kvaliteten til at spille Bundesliga bold. De to reserver er langt under middel, for at sige det positivt. Der var to muligheder, og de hed Sergio Asenjo og Antonio Adan. Adan var den billigste, men Asenjo var den bedste, så valget endte med at falde på Sergio Asenjo. Asenjo kostede £7,75 millioner, hvilket er rigtig meget for en reserve, men hvis han præsterer i venskabskampene der følger, så kan det ikke udelukkes at han kan overtage førstepladsen i målet. Asenjo er født i Palencia, og startede sin karriere i Valladolid, hvor han spillede for B-Holdet i to år inden han blev kaldt op til førsteholdet. Der spillede han også i to år, inden Atletico Madrid købte ham i 2009. Nu var han altså i overskud, og havde bedt om en transfer, og det bed Wolfsburg mærke i. Asenjo selv glæder sig til at prøve kræfter med udlandet: "Ja. det bliver spændende. Jeg taler dog ikke tysk, hvilket kan blive en forhindring, men heldigvis er der flere spansk-talende spillere i truppen, så jeg håber de kan give mig en hjælpende hånd. Men jeg er ikke kommet for at lære sproget, jeg er kommet for at vinde trofæer og spille kampe. Nu må vi se hvordan det udvikler sig", siger Asenjo.

Asenjo er dog ikke den eneste spiller der er kommet til, da man har hentet to spillere ind på leje-aftaler. Den første er Barcelona's 22-årige fløj, Cristian Tello, der ikke får meget spilletid i Barca. Det vil han dog få i Wolfsburg, hvor der mangler en til at rotere med Vieirinha og Pilar. Den anden mand der er kommet til, er den tidligere Arsenal spiller Eduardo, der skal agere back-up for Ivica Olic i angrebet. Wolfsburg har sikret sig fri-købsklausuler hos begge spillere, så de kan købes permanent hvis deres leje-aftale går godt. Tello's fri-købsklausul ligger på £1,2 millioner, mens Eduardo's hedder £3,2 millioner.

Haenge
Lilleputspiller
*

« Svar #18: 15 Dec 2012, 06:04 »

Super god blog, keep up the good work Smiley

Bimmand
Gæst

« Svar #19: 15 Dec 2012, 14:44 »

Synes du stiller det super lækkert op.
Dejligt overskueligt, du har en fast læser her Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #20: 19 Dec 2012, 07:41 »

Tak skal i have for jeres svar Smiley Altid rart at vide når følger med Smiley
Bare som en lille oplysning kan det siges at denne blog altså IKKE er død, men jeg har simpelthen så travlt med andre ting mellem jul og nytår, så næste update kommer nok ikke før starten af det nye år Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 19 Dec 2012, 09:09 »

Spiller du stadig 4-1-2-2-1?

Gungner
Gæst

« Svar #22: 19 Dec 2012, 09:10 »

Jeg kalder den nu 4-5-1, men ja det gør jeg Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #23: 19 Dec 2012, 09:16 »

Ja, den har mange navne... Det er gode resultater du har fået skabt!

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010