home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 293 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  At scoute et talent eller finde spiller der er gode til ens hold?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: At scoute et talent eller finde spiller der er gode til ens hold?  (Læst 6687 gange)
vest-star
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: At scoute et talent eller finde spiller der er gode til ens hold?
« Svar #15: 03 Dec 2012, 12:09 »

Hvis du overordnet bare følger det spillet anbefaler, så er det fint nok Smiley

Spillet fremhæver jo automatisk de absolutte nøglestats, når du vurderer en spillers evner på en bestemt plads. Men udover dem er det rigtigt, at der er andre skills der vil have en vis betydning i form af at være støtteskills, men der skal man egentlig bare bruge sin sunde fornuft når man vurderer spillerne.

Der er ikke en oversigtstråd her på siden, der viser alle de primære- og støtteskills for alle positioner og spilleroller. Jeg har overvejet at lave en, men det vil blive så meget gentagelse på gentagelse, at jeg tvivler på at det ville blive brugt særlig meget.

jeg ville bruge den:D
Logged

En gang brøndby, ALTID brøndby.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: At scoute et talent eller finde spiller der er gode til ens hold?
« Svar #16: 13 Dec 2012, 00:34 »

Jeg er rigtig glad for den formulering, for her er der noget meget afgørende Wink

Det er nemlig et spørgsmål om mulighed. Jeg tror sagtens en spiller med sågar 1 i determination kan nå sit fulde potentiale. Det er et spørgsmål om spilletid, hvordan han bliver brugt på banen og om alle eksterne faktorer går op i en højere enhed. En spiller der bliver brugt forkert vil, uanset hans færdigheder, få dårlige karakterer i kampene fordi han spiller dårligt. Dermed vil hans CA ikke stige, og derfor kan selv en spiller med 20 i determination risikere aldrig at nå sit potentiale.

Hvis en spillers professionalisme, skadesfrekvens, stabilitet og flere andre delelementer går op i en højere enhed, så vil det sammen med en korrekt anvendelse på banen medføre, at han vil opnå sit potentiale. Men det er rigtigt, at determination kan gøre, at en spillere LETTERE kan nå sit potentiale. Det kan vi da hurtigt blive enige om.

Det er også på alle leder og kanter i en træners interesse at få determination op hos sine unge spillere, men som sagt, så tror jeg snarere det har noget at gøre med om man får brugt spillerne rigtigt, end om de har et højt niveau i determination alene, der afgør om de ender med at nå deres potentiale, og om de får bedre vurderinger med tiden. Jeg har da også startet sæsoner med spillere på 28+, der fik 2½ stjerne af mine trænere i vurdering, men fordi de leverede fantastiske resultater i kamp efter kamp, så blev de vurderet til 4 i slutningen af sæsonen. Det har altså ikke noget at gøre med deres determination, men derimod deres kampform og mentalitet at gøre Smiley

Trænervurderinger siger noget om spillerens niveau i forhold til truppens gennemsnit, og igen må jeg pointere, at en spiller der bliver brugt rigtigt, men har et lidt lavere CA end naboen vil blive vurderet højere af trænerne, end en spiller der bliver brugt forkert, men har et lidt højere CA.
Beklager mit sene svar og er enig med dine betragtninger og fik mig nok formuleret lidt skævt, da jeg selvfølgelig sagtens kan se en spiller med 1 i determination nå sit PA.
Det er sjovt du siger du nævner spillere med 2½ stjerne, der i løbet af sæsonen vurderes til 4 stjerner - det oplevede jeg med Ledley King for vel 2-3 spil siden, hvor han via fremragende præstationer gik fra 4. valg (mener jeg) til førstevalg og en stigning på 1½ stjerne i vurderingen.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010