home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1018 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  FM 13 er ufattelig svært?
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM 13 er ufattelig svært?  (Læst 3355 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FM 13 er ufattelig svært?
« : 18 Nov 2012, 01:30 »

Hej. Jeg har spillet FM i mange, mange år, og har altid relativt hurtigt kunne gennemskue AI'en.

Men i FM13, synes jeg spillet er blevet svært, hvis ikke umuligt. Jeg synes at lige meget hvilke hold jeg spiller med, så går det bare af lort. Mine hold, uanset hvordan jeg tweaker taktiken kan 1) ikke holde en boldbesiddelse, 2) ikke slå indlæg, 3) score, 4) undgå at få røde kort.

Jeg startede med Everton, og efter 10 kampe, havde jeg vundet 2, tabt 7, og 1 uafgjort. Jeg havde scoret 9 mål og fået 23 imod, samt 5 røde kort. Og jeg spiller altså ikke med hårde taklinger. Jeg vil skyde på at jeg havde mellem 30-40 % af boldbesiddelsen pr. kamp.

Jeg tænkte så, at okay, jeg prøver med en af de store hold, for at lære spillet mens der samtidig kommer lidt succes. Så jeg startede op med Man Utd, og efter 5 kampe havde jeg vundet alle, men igen kun med omkring 35-45 % af boldbesiddelsen. Efter en halvsæson havde holdet scoret ca. 1,4 mål pr. kamp og ladet 1,1 gået ind. En middelplacering i tabellen samt et truende exit i CL. Samtidig havde holdet modtaget 8 røde kørt!!!!
Og det var med en anderledes taktisk end den jeg brugte i Everton.

Så nu startede jeg op med FCK, og vandt første kamp hjemme mod Horsens heldigt 1-0. Fik rødt kort og 44 % i boldbesiddelse.
Anden kamp ude mod Randers, og der blev det til 2-0 nederlag, og holdet skabe ikke én chance indenfor målrammen.

Tredje kamp var i Parken mod Esbjerg og efter første halvleg var jeg bagud 2-0, og havde 37 % i boldbesiddelse, og får rødt (2 gule) inden pausen.

Så nu fik jeg nok. Jeg lukkede FM ned. Noget jeg ikke har gjort siden Championship Manager-dagende. Frustreret og sur over, at spillet virker helt umuligt.

Hvordan i hede hule helvede kan et hold, hvor man spiller kontrollerende, korte pasninger, og hvor man vil holde boldbesiddelsen ikke gøre netop dette!?!?! Det bør hold som FCK og Man Utd kunne gøre relativt nemt?

Jeg har ikke brug for at folk siger jeg bitcher, for det gør jeg!

Jeg vil bare gerne vide om jeg virkelig er den eneste der oplever at taktik-delen er helt til hest i denne her udgave, og slet ikke er samarbejdsvillig?

Jeg gider i hvert fald ikke at spille FM før der kommer en patch, for spillet virker sgu slet ikke. Måske er det bare mig der pludselig er blevet taktisk dum i løbet af FM12 og FM13....

Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #1: 18 Nov 2012, 01:43 »

Nu kan jeg se at mit FM13 er version 1.0. - bør Steam ikke automatisk hente den, eller hvordan fanden skal jeg få spillet opdateret?
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #2: 18 Nov 2012, 02:11 »

Steam bør opdatere automatisk jo... med mindre du har valgt det fra, tag at tjek spillet engang.

Nu har jeg indtil videre kun haft gang i mit Arsenal save lidt mindre end en halv sæson, og i ligaen kan jeg heldigvis få spillet mig til en del sejre, men det er bestemt ikke i overbevisende stil. I CHL er det helt af helvede til, men jeg har indtil videre skudt skylden på at jeg ikke stillede med nogen over 25 imod Gladbach og da jeg så mødte Benfica var jeg ramt af skader til blandt andet Arteta og Carzola, som ellers var dem der var kommet godt igang på min vigtige midtbane...

Så har indtil videre skudt skylden på at jeg har gjort nogle dumme valg eller har været skades ramt, men er dog blevet ret så træt af at se mine forsvarer løbe baglæns imens modstandernes angribere tonser afsted imod målet. Jeg har prøvet at afhjælpe det ved at prøve at sætte mine midtbanefolk til at spille mere defensivt, men taktikkerne går ikke rent ind som de gjorde i FM12, også selvom man prøver at få det samme op at køre i den nye udgave.

Så er enig med dig i, at det ikke er lige så nemt som sidste udgave, men håber at de snart fixer det med en patch, så jeg kan udnytte de sparsomme minutter, som studiet og festerne efterlader, kan veksles til nogle sejre i FM13.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #3: 18 Nov 2012, 02:14 »

Jeg er helt enig med dig. Jeg synes også at FM13 er utroligt svært at regne ud rent taktisk. Jeg vælger at bruge ordet svært, for der er jo nogen der har knækket koden. Men netop som det er tilfældet med dig, så er jeg en efterhånden erfaren FM-gamer, og jeg har altid haft stor succes med FCK i de forskellige udgaver. Men i FM13 kan jeg ikke få noget til at virke.

Jeg prøver netop at spille med boldbesiddelse og tålmodig opbygning, men selv mod små hold kan jeg have svært ved at bevare mere end 52-53 % boldbesiddelse. De fleste kampe ender med en lidt heldig scoring til mig, så jeg vinder 1-0.

Spillet er åbenbart blevet ændret i en retning, der gør at jeg ikke længere kan bruge det jeg ville kalde min sunde fornuft i spillet. Jeg sætter spillernes og holdets overordnede indstillinger til at passe med den type fodbold jeg gerne vil spille, men resultatet er at spillerne ikke kan. Så tweaker jeg for at imødekomme ME'en, men resultatet er det samme. Jeg har ikke opgivet FM13 på nogen måde, men jeg må blankt erkende, at spillets ME ødelægger et spil, der ellers virker helt igennem forrygende mellem kampene.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sterling
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #4: 18 Nov 2012, 02:27 »

Nu har jeg et fantastisk save kørende med Tottenham, hvor jeg har fået opbygget et godt hold, men jeg har egentlig haft succes lige fra start.

Det overrasker mig, at nogle har så svært ved det, da jeg ikke rigtig har gjort så meget taktisk. Jeg har én spillefilosofi, som jeg bruger i tre forskellige formationer.

I gennemsnit har jeg nok 60% af spillet og i nogle ender jeg endda med at have 70% og vinder med store margen - hjemme såvel på udebane.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #5: 18 Nov 2012, 02:28 »

Jeg er helt enig med dig. Jeg synes også at FM13 er utroligt svært at regne ud rent taktisk. Jeg vælger at bruge ordet svært, for der er jo nogen der har knækket koden. Men netop som det er tilfældet med dig, så er jeg en efterhånden erfaren FM-gamer, og jeg har altid haft stor succes med FCK i de forskellige udgaver. Men i FM13 kan jeg ikke få noget til at virke.

Jeg prøver netop at spille med boldbesiddelse og tålmodig opbygning, men selv mod små hold kan jeg have svært ved at bevare mere end 52-53 % boldbesiddelse. De fleste kampe ender med en lidt heldig scoring til mig, så jeg vinder 1-0.

Spillet er åbenbart blevet ændret i en retning, der gør at jeg ikke længere kan bruge det jeg ville kalde min sunde fornuft i spillet. Jeg sætter spillernes og holdets overordnede indstillinger til at passe med den type fodbold jeg gerne vil spille, men resultatet er at spillerne ikke kan. Så tweaker jeg for at imødekomme ME'en, men resultatet er det samme. Jeg har ikke opgivet FM13 på nogen måde, men jeg må blankt erkende, at spillets ME ødelægger et spil, der ellers virker helt igennem forrygende mellem kampene.

Lige præcis at spille med høj possession synes jeg ikke er svært. Men jeg kan ikke spille en normal 4-4-2 mere.

Til gengæld synes jeg, spillet er sjovere, fordi man kan spille langt flere opstillinger med succes.
Logged

Sterling
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #6: 18 Nov 2012, 02:36 »

Lige præcis at spille med høj possession synes jeg ikke er svært. Men jeg kan ikke spille en normal 4-4-2 mere.

Til gengæld synes jeg, spillet er sjovere, fordi man kan spille langt flere opstillinger med succes.
Jeg varierer også mine opstillinger, da jeg netop ved, hvilken opstilling der passer bedst til modstanderens..
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #7: 18 Nov 2012, 05:15 »

Jeg har haft gang i 3 spil indtil videre.
Første spil var med Rangers, hvor jeg med 5 kampe tilbage i 5. sæson havde sikret mig mesterskabet i den bedste række. Jeg skulle bruge 2 år i den 2. bedste række, men ellers var det en stor succes med generel høj boldbesiddelse, masser sejre og meget få røde kort, som jo er det helt modsatte af dig. (3 røde kort på de 5 sæsoner).

Andet spil var med Southampton, hvor jeg endte på en flot 4. plads efter første sæson, hvilket jeg finder ret godt, når man ser på deres seeding + de spillere man har til rådighed vs. de andre tophold i spillet.

Tredje og sidste spil er med FCK, hvor jeg lige nu er lidt over halvejs med FCK. jeg er på 2. pladsen, 2 point efter OB, der har en Emil Larsen, der har scoret flere mål end han har spillet kampe. Men alt i alt synes jeg faktisk spillet er til at arbejde med taktisk!

Så hvad den store forskel skyldes, det ved jeg ikke.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Crillae
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #8: 18 Nov 2012, 10:38 »

Jeg startede også ud med at quitte spillet en enkelt gang, fordi jeg startede som FCK, og efter de 3 første superliga kampe havde jeg en målscore på 0-10...

Jeg var, lige som dig, frustreret og vidste ikke hvad jeg skulle gøre.
Jeg startede så op med et FCK spil igen ( I det første havde jeg spillet offensivt, med to offensive midtbaner ). Nu tænkte jeg så at jeg ville prøve at spille mere "sikkert" med en flad 4-4-2, og det var ganske enkelt hvad der hjalp på mit spil. Siden da er det gået over alt forventning.

I mine øjne er FM 13 en del sværere end det plejer at være - men kommer du først igang, så er det sgu lige så fedt som altid :-)
Logged

"BIF: Velkommen til sydsiden... Af nedrykningsstregen!"

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #9: 18 Nov 2012, 10:50 »

Jeg startede også ud med at quitte spillet en enkelt gang, fordi jeg startede som FCK, og efter de 3 første superliga kampe havde jeg en målscore på 0-10...

Jeg var, lige som dig, frustreret og vidste ikke hvad jeg skulle gøre.
Jeg startede så op med et FCK spil igen ( I det første havde jeg spillet offensivt, med to offensive midtbaner ). Nu tænkte jeg så at jeg ville prøve at spille mere "sikkert" med en flad 4-4-2, og det var ganske enkelt hvad der hjalp på mit spil. Siden da er det gået over alt forventning.

I mine øjne er FM 13 en del sværere end det plejer at være - men kommer du først igang, så er det sgu lige så fedt som altid :-)

Lige nu holder jeg mig langt væk fra spillet. Blev sgu så sur over det i går, og jeg gider simpelthen ikke spille et spil der ødelægger mit humør.

Problemet er at spillet opfører fuldstændig ulogisk. Og så gider jeg simpelthen ikke bruge energi på det. Jeg har spillet i mange år (+15 år snart) og aldrig har jeg oplevet at spillet er så svært at greje.

Måske er tiden bare løbet fra mig, for hvis FM bliver ved med at stige i sværhedsgrad, så har jeg ikke tid og lyst til spillet mere.
Logged


Crillae
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #10: 18 Nov 2012, 10:54 »

Lige nu holder jeg mig langt væk fra spillet. Blev sgu så sur over det i går, og jeg gider simpelthen ikke spille et spil der ødelægger mit humør.

Problemet er at spillet opfører fuldstændig ulogisk. Og så gider jeg simpelthen ikke bruge energi på det. Jeg har spillet i mange år (+15 år snart) og aldrig har jeg oplevet at spillet er så svært at greje.

Måske er tiden bare løbet fra mig, for hvis FM bliver ved med at stige i sværhedsgrad, så har jeg ikke tid og lyst til spillet mere.

Spillet er til tider MEGET urealistisk vil jeg sige.
Havde lige en kamp i forrige sæson i CL. FCK - Man City. Da der stod 90 minutter på uret, stod der 0-12....??!
Det har givet mig MANGE sure miner, og flere gange er jeg blevet nødt til at lukke spillet ned i arrigskab, simpelthen fordi det kan få mit pis i kog!

Jeg synes der er STOR forskel i 'sværhedsgraden' fra FM12 kontra FM13. Du er ikke ene om at mene dette!
Logged

"BIF: Velkommen til sydsiden... Af nedrykningsstregen!"

Meulensteen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #11: 18 Nov 2012, 11:18 »

Er enig i, at FM13 er sværere end de foregående spil. Jeg har selv kun haft et save kørende, hvilket er med Brøndby. Hele første halvsæson lå jeg til nedrykning, og intet synes at gå min vej. Men slutter altså sæsonen på en 4. plads og får billetten til Euro Cup, så mit bedste råd er at have en masse tålmodighed og bliv ved med at spille :-)
Logged

Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå

Kaffe
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #12: 18 Nov 2012, 11:58 »

Jeg synes det er meget op til tilfældighederne i den her version.

Jeg har oplevet at Esbjerg vandt første sæson i ligaen, helt suverænt. Næste år lagde de til nedrykning.
Men så kom VB Kolding og vandt den. Det er meget svingende resultater jeg oplever. Jeg kan heller ikke forstå en klub som FCK, nærmest ikke har været over 6 pladsen..
Logged

Halløjsa.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #13: 18 Nov 2012, 12:43 »

Nu har jeg ikke spillet FM så meget endnu, men noget som jeg tror har fået en markant større indvirkning på resultatet, er moralen hos spillerne. Jeg syntes det virker til at ens team-talks er blevet markant vigtigere, og at man ofte får bedre resultater ved også at anvende individuelle team talks til en lille håndfuld spillere.

Selv når man har god moral over hele linjen, så tror jeg at det er vigtigt at man bruger individuelle team talks til de spillere, vis moral ikke er helt i top.

Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: FM 13 er ufattelig svært?
« Svar #14: 18 Nov 2012, 13:03 »

Har det på samme måde. Haft et save med Aab, første sæson blev jeg nummer 2, anden sæson ligger jeg nummer 10 efter 14 kampe og har kun fået en ny målmand og angriber???

Har haft et save med Liverpool efter 20 kampe ca. ligger jeg nede i bunden af PL. 

Når jeg spiller med begge hold har jeg mellem 55 65% af spillet, næsten hver kamp. Men mit problem er at jeg ikke kan lave mål og jeg lukker alt for mange mål ind. Nu har jeg spillet Manager i mange år. Jeg synes godt nok det her spil er for svært og jeg har ikke rigtig lysten til at spil det mere......
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010