home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 430 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124504 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #195: 09 Jan 2013, 20:30 »

Åh du store Wester, jeg beder dig... Græder
Har du et råd til en taktik til mit Liverpool hold?! (stor krise)
Spiller 4-2-3-1
G Johnson-Skrtel-Agger-Enrique
--------Joe Allen-Lucas Leiva----(sommetider Henderson for at aflaste)
Chamberlain-Gerrard-Suarez----(suarez, Borini, Assaidi, Downing og Andre Schürlle, skifter for det meste på OMV)
-------------Neymar--------------

Kan ikke få mit hold til at fungere optimalt, får kæmpe snittere af stor hold, i PrL, men dominere i ChL

Håber du har et godt forslag, er villig til at prøve ALT! Opstemt

Har du testet min Swansea taktik? Tror måske den kunne virke med Liverpool...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #196: 09 Jan 2013, 20:30 »

Offensiven

Nogen har måske fanget at jeg er noget firkantet i min tankegang og jeg har nogle faste ting der går igen og igen. Jeg har rigtig svært ved at tænke ud af boksen og vender altid tilbage til de ting jeg kender. Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at tænke lidt anderledes med offensiven denne gang end jeg normalt ville.





Den boldvindende midtbanespiller

Om han er mere end del af den defensive del af spillet end den offensive kan sagtens diskuteres. Han store opgave er at erobre bolde på den centrale midtbane og spille dem simpelt og hurtigt videre til mere kreative folk såsom 10eren eller wings. Hans store opgave er de erobringer så vi netop kan fange modstanderen ude af balance og slå kontraen og derfor har jeg valgt at præsenterer ham i den offensive del. Han er i support rolle og det er præcis, det han skal bidrage med rent offensivt. Han skal yde support. Han skal liste sig med frem i feltet eller være på kanten af feltet ved indlæg fra kanterne. Og så skal han opsnappe de løse bolde og sætte dem simpelt i spil igen.

9eren og 10eren

Hele konceptet er at spille på kontra og enkelte har nævnt en hurtig angriber på toppen måske ville være en fordel med sådan en tilgang. Jeg har dog valgt en lidt anden synsvinkel. For jeg har valgt en Target man i Support som 9eren og det er der flere grunde til.

Jeg spiller en meget direkte stil og bolden skal gerne så hurtigt som muligt op til min angriber. Her kan man ikke forvente, at han så laver one man show og sørger for det hele selv. Jeg vil have en mand der kan holde på den, så det er 2. bølgen der skal komme som raketterne og her har 10eren en hovedrolle. 10eren er manden bag min target man og i den defensive formation er han den centrale midtbanespiller i offensive rolle.

Med min opsætning så er det ikke ligefrem det kreative og den store frihed der er i højsædet. Jeg har dog valgt at give netop 10eren en fri rolle og sætte hans kreativitet højt. Jeg vil gerne have det er ham der laver de gode løb fremad i banen og de må gerne varierer højre/venstre, ned og frem i banen.

Wings

I undre jer måske over jeg har valgt wings i support eftersom jeg spiller med kontra som kræver løb fremad. Grunden er dog simpel. Jeg vil gerne have deres indlæg lidt mere blandet end ved baglinjen. Jeg vil ligeledes også gerne have dybe afleveringer fra kanten til min 10er. Sidst men ikke mindst, så skal de ikke for langt frem og ”spærre” pladsen for 10eren. Ved at holde deres løb lidt, så giver det 10eren mere plads også udad over kanten, hvor wings så kan krydse ind hvis han tager det løb.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #197: 09 Jan 2013, 21:03 »

De sidste ting

Langskud

Normalt spiller jeg aldrig med langskud men når man er bundhold kunne det være et farligt våben og jeg ville vælge 2 eller max. 3 til at skyde udefra men det kræver de som minimum har 13+ i langskud ellers er det helt håbløst.

Dødbolde

Husk at bruge tid på dette. Jeg har ikke lavet en og den er helt standard. Dødbolde vil være et vigtigt våben som undertippet. Du kan sikkert finde en på FM scenen som vil give succes.

Resultaterne

Jeg har kun spillet en halv sæson men jeg har mange andre FM-projekter i gang så tester ikke yderligere på denne. Resultaterne skal ses i lyset af, at jeg intet har gjort andet end at spille kampe. Jeg har været på ferie mellem kampene og brugt den samme start 11er hele vejen. Det kostede lidt i december, da de var kørt helt ned. Det taget i betragtning, så er jeg ok tilfreds med resultaterne. Det vigtige er, at taktikken gør det jeg gerne vil have og henter de point som var målsætningen.



Download

Steven Seagal download
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #198: 10 Jan 2013, 00:15 »

Maestoso

Maestoso er et italiensk musikudtryk som vel bedst oversættes til majestætisk. Udtrykket bliver brugt når et stykke musik skal lyde storladent, heroisk og triumferende som f. eks den olympiske fanfare. – Ja som I kan høre, så bevæger vi os i det store luftlag med dette nye taktiske projekt og det er der en grund til.

Jeg føler mig nemlig klar til at lave mit svendestykke i FM13.

Jeg har siden FM13 ikke spillet et eneste alm. savegame, næsten alt min tid i FM er blevet brugt på det taktiske både i min egen og i andres taktiske tråde. Jeg har brugt enorm meget energi på det taktiske og jeg syntes efterhånden, at jeg er klar. Jeg vil samle alle de indtryk, fifs og ideer jeg har fået indtil videre og der har flere af jer bidraget. Især har Herlev, Dickos999 og JonTolstrup været til stor inspiration og jeg har tænkt mig at stjæle deres ideer. Så tak drenge.. Med mindre det mislykkes totalt! Så F*** jer…
« Seneste Redigering: 10 Jan 2013, 00:37 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #199: 10 Jan 2013, 00:35 »

Søger testpersoner

Til dette projekt søger jeg testpersoner som vil teste taktikken sammen med mig. Jeg vil gerne teste taktikken i flere lande og med forskelligt rangeret hold. Fordelen ved at være testperson er at du får taktikken sendt på PB med det samme. Jeg har dog et par krav til testpersonerne.

1: Du må ikke lave noget som helst om på taktikken mens du tester. (Andet end mentaliteten i løbet af kampene)

2: Du skal teste den i mindst en sæson

3: Du må ikke poste SS af taktikken men kun fortælle om dine resultater i tråden

4: Du må ikke videresende taktikken til andre

Grunden til disse regler er, at jeg gerne vil holde ideen med tråden, at en taktik ligesom bliver bygget op fra bunden og giver et taktisk indblik for læseren.

Jeg vil ikke overraskende selv teste den med Man Utd og Arsenal er allerede valgt af Skofoed95. Så jeg mangler ikke flere engelske tophold. Jeg søger derfor andre lande og lavere rangeret hold til test.



Målsætningen

Målsætningen er, at den fungerer 100 % hos alle tophold i alle lande. Håbet er så, at den også fungerer godt ved lavere rangeret hold og det er det som vi skal teste.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #200: 10 Jan 2013, 00:39 »

For blot en time siden blev du kåret til årets bruger, og nu har du allerede arbejdshandskerne på igen! Virkeligt imponerende det du har gang i her Wester! Thumbs Up
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #201: 10 Jan 2013, 00:40 »

Jeg er med på en omgang test. Jeg spiller med Inter Smiley
Logged




Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #202: 10 Jan 2013, 00:41 »

For blot en time siden blev du kåret til årets bruger, og nu har du allerede arbejdshandskerne på igen! Virkeligt imponerende det du har gang i her Wester! Thumbs Up

Det var faktisk meningen jeg skulle holde en lille pause fra det taktiske men der var en bruger på FMD der spurgte efter hjælp og så opstod denne ide.. Så det var ikke med vilje  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #203: 10 Jan 2013, 00:41 »

Jeg er med på en omgang test. Jeg spiller med Inter Smiley

Nice... Sender taktikken til dig på PB
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #204: 10 Jan 2013, 00:47 »

Den ser rigtig spændende ud, jeg kan især godt lide at det ligner at du opbygger taktikker ud fra nogle de samme principper som jeg selv gør. Smiley

Jeg synes dog allerede nu, at højre/venstre side balancen ser lidt ujævn ud. Det bliver i alt fald spændende at teste den Smiley
Logged




Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #205: 10 Jan 2013, 00:48 »

Den ser rigtig spændende ud, jeg kan især godt lide at det ligner at du opbygger taktikker ud fra nogle de samme principper som jeg selv gør. Smiley

Jeg synes dog allerede nu, at højre/venstre side balancen ser lidt ujævn ud. Det bliver i alt fald spændende at teste den Smiley


Ja den er skæv men det er helt med vilje.. Forklaring kommer senere...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #206: 10 Jan 2013, 00:52 »

Jeg glæder mig til at høre nærmere om den Smiley

Jeg skal lige tæve parma, og løfte scudettoen nok engang, samt prøve at liste pokalen med de store øre fra City, der ellers står til at genvinde den.. efter det går jeg i gang med et frisk save Smiley
Logged




Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #207: 10 Jan 2013, 00:52 »

Det lyder satme spændende Wester! ville rigtig gerne hjælpe med at teste men er gang i et Tottenham save som jeg ikke lige kan løsrive mig fra Smiley Men håber det ender ud i positive test-resultater Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #208: 10 Jan 2013, 01:08 »

Balanceret

I får lige et lille uddrag fra en Skype samtale



Citat
Jon Tolstrup: Virker det for dig med Fluid?

Thomas Westermann: ja men ikke optimalt

Thomas Westermann: det er bedre med balanceret

Jon Tolstrup: For mig virker balanced kun.

Thomas Westermann: ja balanceret er det nye sort i FM.. Sidste år var det flydende

Jon Tolstrup: Nemlig.

Jon Tolstrup: Det er underligt.

Thomas Westermann: de skal jo komme med noget nyt

Jon Tolstrup: Det er jo dét.



Så har I vist gættet spillestilen…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #209: 10 Jan 2013, 09:22 »

Er ved at skulle starte et Svendborg save, så hvis du vil have den testet på et absolut bundhold siger du bare til
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010