home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 347 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Wester’s taktiske tråd
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd  (Læst 124143 gange)
Oliveragr
Gæst
 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #330: 01 Maj 2013, 11:59 »

Virker slet ikke med Milan. Ligger nr otte midt i november. Har ikke ændret i taktikken og stiller op:
Abbiati-De sciglio-Zapata-Mexes-Antonini-Boateng-Nocerino-Montolivo-El Shaarawy-Balotelli-Pazzini
Logged

floe89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #331: 04 Aug 2013, 13:32 »

De 5 offensive

Nu har vi gennemgået 5 x 5 reglen og har de 5 defensive på plads. Så nu gennemgår vi de 5 offensive som ser således ud i formationen:





Fremadrettet playmaker - Support

Grunden til han er i support er han skal kravle ind i hullet bag de andre 4 offensive spillere og fordele bolden rundt. De 4 andre er i fri rolle og bevæger sig derfor meget rundt og playmakerens rolle er at fordele boldene og designe angrebet. Det hul mellem de 4 offensive og de 5 defensive kalder jeg smørhullet og har været det igennem en del gange.


Farvekoderne for det første er: RØD er playmakeren – Grøn er midterforsvaret - Gul er 2. kæden med backs og balancespilleren - Blå er resten af de 4 offensive.



Det er i det rum playmakeren søger hen og der har han et hav af spilmuligheder rundt om sig. Grøn og gul holder sig som regel bag ham og ved siden af ham mens de 4 blå bevæger sig frit rundt og skifter positioner hvilket giver et levende angreb. Playmakeren spiller med mixed afleveringer, for nogle gange spiller han kort til gul kæde eller til blå kæde som søger ned i smørhullet til ham. Andre gange direkte stikninger ned i ”Den falske 9er hullet” som jeg beskriver senere.

Det er i smørhullet det meste af magien skal skabes med denne taktik. Der vil nogle gange komme ting fra kanten men det er de dybe stikninger til blå gruppe der satses på.



Offensivmidtbanespi ller – Offensiv

En den oprindelige Gung-Ho lå han på den centrale midtbane sammen med playmakeren og tog de dybe løb længere tilbage på banen. Ved at sætte ham længere frem i sit udgangspunkt, så håber jeg på langt flere gennemløb fra ham. Håbet er, at han bliver sat op af den falske 9er og IF med deres dybe afleveringer når 9eren falder ned i banen eller IF krydser ind i banen.

Han vil dog tit bevæge sig i ”Smørhullet” sammen med Playmakeren og der skal han selvfølgelig fordele spillet og sætte IF og 9eren op med dybe afleveringer.



Wing - Offensiv

I den oprindelige Gung-Ho startede jeg ud med 2 IF men fandt hurtigt ud af, at der manglede indlæg og deres løb annullerede hinanden. Så jeg skiftede den ene ud med en Wing og det fungere ganske fint. Han job er ret simpelt. Til baglinjen og send bolden ind i feltet, hvor 9eren, 10eren og IF gerne skulle befinde sig.



Indvendig angriber – Offensiv

Rollen er lidt ligesom den offensive midtbanespiller, hele meningen er at han skal udnytte hullet som den komplette angriber efterlader når han falder ned. Han tager deres udgangspunkt på kanten og krydser ind i banen. Det gør den svære at dække op, for hvem skal tage dem? Backs, midterforsvaret eller midtbanen? Meningen er faktisk at han skal score mindst ligeså mange mål som angriberen og det bedste bud på sådan en spiller er vel C. Ronaldo.



Komplet angriber - Support

Er en nøglefigur i denne taktik, for hans rolle som komplet angriber i support er livsvigtig. Hans bevægelser er frie og kreative, som helst skulle gøre han nogle gange bevæger sig væk fra den centrale position. Enten ved at gå ned i banen eller rykke ud i siderne og dermed åbne et hul som inside forwards og midtbanen kan udnytte. En angriber der bevæger sig væk fra den klassiske position som angriber og dermed efter et hul uden nogen angriber. Det er det hul vi vil udnytte med løb fra den centrale samt inside forwards.

Han er dog ikke en helt falsk 9er, da jeg også har brug for andre ting i hans position, såsom at holde på bolden indtil flere offensive spillere kommer med frem. Samtidig med jeg også gerne ser han til tider tager rollen som poacher og selv tager løbet i hullet.

Hej Wester.

Har igennem det meste af fm 13 faktisk brugt din Gung Ho taktik med en del succes til følge. Synes dog generelt at at min angriber og IF scorer for få mål.
Har du her efter forsøgt og haft held med andet end komplet ang support?
Kunne det virke at ændre off midt til support og den komplette angriber i support til offensiv eller skarpretter i stedet for?

På forhånd tak.

Mvh Danni
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd
« Svar #332: 04 Aug 2013, 14:36 »

Du kunne jo teste det.. Måske en targetman ville være god...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 21 22 [23] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010