home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1147 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [Færdig] Frem til fortiden # 73
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: [Færdig] Frem til fortiden # 73  (Læst 43184 gange)
Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 38
« Svar #90: 25 Dec 2012, 20:18 »

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 39
« Svar #91: 26 Dec 2012, 13:15 »

Risom
Manager

« Svar #92: 26 Dec 2012, 22:51 »

Smutter på skiferie i nat, så bloggen bliver lidt stille indtil det nye år. Der er måske internet deroppe, så der kommer muligvis et par updates. Hvis ikke, vil jeg prøve at få lagt noget over på min mobil og så finde et sted med internet for at få smidt en update op.

Vender stærkt tilbage Smiley

Xx Plov xX
Juniorspiller
**

« Svar #93: 26 Dec 2012, 22:53 »

Hvordan laver du det "look"?
Super fed blog.
Hvor skal du på skiferie henne, hvis man må spørge? Smiley

Først gik jeg til højre, så gik han til højre, så gik jeg til venstre, så gik han til venstre, så gik jeg til højre igen, så gik han ud og købte en pølse.

Risom
Manager

« Svar #94: 26 Dec 2012, 22:55 »

Geilo i Norge Smiley

Ændrer baggrundsfarven i word (Under sidelayout, sidefarve, brugerdefineret, RPG 124-137-156), så den passer til siden her. Derefter tager jeg bare et billede af teksten og uploader det. Skriv, lige, hvis du skal have det uddybet.

Xx Plov xX
Juniorspiller
**

« Svar #95: 26 Dec 2012, 23:01 »

Tror jeg har fattet det. God tur Smiley

Først gik jeg til højre, så gik han til højre, så gik jeg til venstre, så gik han til venstre, så gik jeg til højre igen, så gik han ud og købte en pølse.

Risom
Manager

« Svar #96: 26 Dec 2012, 23:02 »

Tror jeg har fattet det. God tur Smiley

Hvis du får problemer eller har spørgsmål, må du hellere end gerne skrive PB.
Mange tak Smiley

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 40
« Svar #97: 28 Dec 2012, 17:45 »

De unge sejrer
I Capital One Cuppens 4. runde - også kaldet ottendedelsfinaler - skulle vi møde Wigan på udebane. Efter et tæt program på det sidste, valgte jeg at stille op med ene reserver, da stamspillerne skulle spares dels efter mange kampe, og dels forud for lørdagens rivalopgør mod Everton på udebane.
Startopstillingen mod Wigan. Alder i parentes

Gennemsnitsalderen i startopstillingen var blot 19,7 år! Uden have fakta på det var jeg sikker på, at det var den yngste startopstilling nogensinde i klubben. Det var jo også et af mine varemærker at bruge unge spillere, så det var måske ikke den største overraskelse. Jeg brugte meget tid på taktikmødet til at forklare dem alle aftalerne, hvad de skulle gøre i de forskellige situationer. Desuden snakkede jeg med de fleste, som ikke var vant til at spille på 1. holdet, at de ikke skulle føle sig pressede, og at de skulle nyde det.

Det så ud til, at det gav pote. I hvert fald satte de unge talenter sig på kampen, og Wigans spillere virkede rystede over at blive kørt rundt af teenagere. Den offensive del af midtbanen var klart de mest uerfarne, men kampens anfører på holdet, Jonjo Shelvey, var utroligt hjælpsom og guidede dem hele tiden. Han var meget ledende, og var i høj grad medvirkende til, at vi havde overtaget.

Kampens første mål kom først efter 78 minutter, og vi kom bagud efter et indlæg, hvor Jordan Henderson glemte at dække op. Det var ulempen ved at bruge ham på backen, da han ikke var så vant til opdækningsaftalerne, men han fik dog taget revanche tre minutter senere, da han sendte et fladt spark efter et hjørnespark ind via stolpen.

Dermed skulle vi i forlænget spilletid. Igen lagde jeg vægt på det mentale aspekt i snakken til spillerne, og igen blev det en succes. Vi fortsatte trykket, og senere kunne Spencer Bloomfield heade indlægget fra Jordon Ibe i nettet. Bloomfield blev med sit første mål på førsteholdet den yngste målscorer i LFC nogensinde. Så var rollerne byttet om, og nu var det Wigan, som pressede. Vi holdt stand indtil overtiden af den forlængede, men så fik de udlignet på et direkte frispark.

Det betød, vi skule ud i en nervepirrende straffesparkskonkur rence, som jeg var bange for, da de unge måske ikke kunne klare. Derfor skulle der virkeligt lægges ro på, hvilket der kom, men jeg kunne mærke, at alle de unge var nervøse. Undtagen én, nemlig Jack Butland, der blev den store helt med tre redninger på de første tre forsøg. Samtidigt scorede Shelvey, Hendo og så kunne Bloomfield afgøre kampen, hvilket han gjorde.

Jeg var så glad. At se de unge vinde over et erfarent Premier League hold var virkeligt stort. Det her er endnu et step frem mod fortiden, da de bliver rigtigt gode om nogle år.
« Seneste Redigering: 28 Dec 2012, 17:47 af Risom » Logged

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 41
« Svar #98: 30 Dec 2012, 17:22 »

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 42
« Svar #99: 02 Jan 2013, 00:05 »

Aftale underskrevet
Siden Lucas Leiva blev solgt for et relativt stort beløb kort efter første sæsons afslutning, har vi stået med et tomrum på den defensive midtbane - også kaldet balancespilleren. Egentligt var det også planen at hente en erstatning for ham i sommer, men vi fandt aldrig den rigtige spiller - til den rigtige pris vel at mærke.

Franske Yann M'Vila var i kikkerten. Han var vel den perfekte spiller, som passede lige i den rolle på holdet. Der var bare ét problem, der viste sig at være altafgørende, selvom han var klar til at rejse, og vi var klar til at give ham en god kontrakt. Hans klub, Stade Rennais, krævede over 400 millioner, hvilket var et alt for højt beløb i vores optik. De ville ikke rykke sig overhovedet, så det blev ikke til et køb.

Det blev forvandlet til en hjernevrider i mit hoved. Vi kunne ikke finde en spiller med den fornødne kvalitet, som også var mulig at købe for en nogenlunde fornuftig pris. Vi søgte og søgte, men uden held, så det endte med, at jeg besluttede at bruge Jay Spearing samt at lære Hendo at spille den plads. Også Jonjo og Gerrard kunne godt tage over også, så det skulle ikke gøres til et større problem, end det faktisk var.

Jeg havde næsten glemt problemstillingen, da Ian Ayre havde fået nys om, at tyske Lars Bender var utilfreds i Leverkusen og gerne ville videre i karrieren. Vi fik arrangeret et møde en søndag efter deres ligakamp mod Nürnberg, som vi skulle overvære. Jeg blev hurtigt forelsket i ham som fodboldspiller pga. hans pasninger og hurtige fødder samt hans defensive spil. Ham skulle vi bare have. På mødet fremlagde de en yderst komfortabel pris, som vi fik forhandlet ned på sølle 165 millioner for en rigtig god fodboldspiller.

Derefter skulle vi forhandle kontrakt, hvilket vi gjorde i Liverpool. Lars Bender stod med fantastiske kort på hånden. Han havde ifølge agenten en aftale klar med nyrige PSG, hvis ikke vi kunne overbevise ham til at tage til LFC. Han nævnte først 6 millioner om måneden, som vi syntes var et svimlende beløb. Vi endte på 4,5, som vil gøre ham til den næstbedst betalte i klubben efter Gerrard. Det var et højt beløb, men når man tænker på, hvor billig overgangssummen nu engang var, og hvor meget luft vi trods alt stadig har, er det en rigtig fin aftale for en god spiller, der ankommer om et par måneder.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2013, 00:26 af Risom » Logged

Shaft
Manager

« Svar #100: 02 Jan 2013, 00:11 »

Utroligt meget informativt du kan skrive omkring en enkel transfer - det var dejligt at læse!

Har først lige opdaget bloggen nu, men vil i løbet af de kommende dage læse den lidt igennem. Det ser rigtig godt ud nemlig!

Har ikke noget kendskab til Lars Bender i FM, men er vild med ham som spiller i virkelighedens verden. Er han bare på nogenlunde samme niveau i FM, er han et genialt køb!

Risom
Manager

« Svar #101: 02 Jan 2013, 00:23 »

Utroligt meget informativt du kan skrive omkring en enkel transfer - det var dejligt at læse!

Har først lige opdaget bloggen nu, men vil i løbet af de kommende dage læse den lidt igennem. Det ser rigtig godt ud nemlig!

Har ikke noget kendskab til Lars Bender i FM, men er vild med ham som spiller i virkelighedens verden. Er han bare på nogenlunde samme niveau i FM, er han et genialt køb!

Først og fremmest tak for de rosende ord  Smiley

I de her updates prøver jeg at få en historie med i spillet, og det er jeg meget glad for, at nogle synes om.

Det har jeg heller ikke, men hans stats er vildt gode.

Risom
Manager

Sv: Frem til fortiden # 43
« Svar #102: 03 Jan 2013, 16:10 »

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #103: 03 Jan 2013, 17:10 »

Fremragende blog generelt. Jeg kan rigtig godt lide din måde at skrive på, det er meget underholdende. Jeg syntes i forhold til savet at det er bemærkelsesværdigt at du kan ligge nummer to med tanke på dit forholdsvis lave antal scoringer, men det hænger selvfølgelig også sammen med hvor mange du har lukket ind.

Jeg var dog ved at blive lidt forpustet ved en enkelt passage i din seneste update, nemlig den der lyder:
"Den 20. december var der lodtrækning til Champions Leagues ottendedelsfinaler, og her blev spanske Sevilla trukket som LFC's modstander, som mange mener, er en overkommelig opgave, og Liverpool har endda fordelen af at slutte på hjemmebane."

Pyha en masse komma'er, pas på med at det ikke tager overhånd nogle gange. Men det beviser meget godt niveauet af din blog at det er det eneste flueknepperi jeg kan finde frem (:

Så fortsæt endelig som du har gjort igennem alle 43 updates, jeg er fan (:
« Seneste Redigering: 03 Jan 2013, 17:14 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Risom
Manager

« Svar #104: 03 Jan 2013, 18:23 »

Tjo, defensiven fungerer meget godt og så har jeg nok været heldig med et par smalle sejre Wink
Ja, jeg kan faktisk godt se det nu, og ja, det er lige lovlig mange.. Skal nok prøve at få sådan nogle væk fremover.
Ellers så mange tak for de pæne ord!  Smiley

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010