Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 09:41:44
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 1083 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Omklædningsrummet
taktik er umulig at få til at fungere i 2013
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
Forfatter
Emne: taktik er umulig at få til at fungere i 2013 (Læst 26401 gange)
asroma1987
Ynglingespiller
Sv: taktik er umulig at få til at fungere i 2013
«
Svar #75:
13 Nov 2012, 08:09 »
Citat af: Guldbrand 09 Nov 2012, 20:43
Nu har jeg haft mulighed for at kigge lidt nærmere på det, og var det mig der skulle styrer FC Bayern, så ville jeg spille offensivt, over kanterne og med masser af indlæg ind i feltet, hvor man har et par stærke angribere i luftrummet.
For at udnytte Pizzaro og hans styrke i luftrummet, så er det i mine øjne vigtigt at man står højt på banen, så ens kanter kan komme til baglinjen og slå et indlæg, samtidigt med at min angriber ved at stå højt på banen, ikke skal løbe mange meter for at komme ind i feltet for at få en kvalificeret afslutning på mål.
Derfor har jeg valgt en meget høj defensivlinje. Samtidigt spiller jeg bredt for at lukke op i banen, så modstanderne skal løbe ekstra meter, og forsvarer over et større område for at lukke ned for mig. Dette skulle gerne give mere plads til både mine kanter, samt mine centrale spillere.
Tempoet er sat til højt, da jeg ønsker en hurtig boldomgang, der skal flytte modstanderne rundt på banen. Dette skal specielt ses i lyset af, at Müller dermed vil kunne løbe i nogle huller som vil kunne opstå i deres defensiv.
Defensivt betyder det, at når jeg står med så høj en defensiv linje, at jeg skal være meget opmærksom på at der opstår en masse plads bag bagkæden, som modstanderne nemt vil kunne udnytte. Derfor er det vigtigt at have nogle intelligente forsvarsspillere der ved hvordan man skal placere sig, og hvornår de skal trække modstanderne i offside. Her har Bayern heldigvis nogle fine forsvarsspillere som jeg mener kan løfte denne opgave.
Angående rollerne, så havde jeg glemt at sætte Neuer til en sweeper målmand, for det syntes jeg at han skal være. Han er god til at komme ud, og god i en-mod-en situationer. Samtidigt vil han være med til at dække af i rummet bag forsvarskæden.
De to centrale forsvarsspillere har jeg sat til at være "stoppere". På den måde presser de højere op på banen, og lukker af i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen. Det efterlader dog et endnu større område bag dem, men der skulle de gerne være så stærke rent mentalt, at de ved hvornår og hvordan de skal trække deres modstandere offside - Men oplever du at de scorer for mange mål på friløbere, så skal du ændre dette...
Midtbanen syntes jeg skal være to centrale midtbanefolk, hvor den ene er defensiv og den anden support. Dette betyder at de begge bidrager i begge faser af spillet, men at den ene står længere tilbage for at hjælpe forsvaret. Desuden skal holdet spiller over kanterne, hvorfor det ikke er nødvendigt med nogle specielle roller til midtbanen, såsom en playmaker. Ved at de er alm. centrale forsvarsspillere, så kommer de forhåbentlig også til nogle chancer, og gør at du er farlig fra distancen, hvilket kan være vigtigt når modstanderne pakker sig alt for meget sammen..
Resten af holdet giver mere eller mindre sig selv. Pizzaro er valgt som Skarpretter, da han bare skal ligge i feltet konstant, og ikke begynde at søge ud af feltet. Han skal udelukkende sørge for at hamre bolden i kassen.
Men giv meget gerne noget respons på hvordan du klarer dig, såfremt du anvender taktikken. Jeg har jo ikke haft mulighed for at afprøve det, så det vil være rart at hører hvordan du klarer dig med taktikken, for at se om mine ideer bag den, rent faktisk virker..
Nu er jeg blevet fyret 4 gange med Roma men så prøvede jeg din Bayern taktik og den fungerer sgu. Det der er godt er at den er balanceret til at starte med, så kan man selv justere taktikken inden kamp.
Spiller jeg på udebane sætter jeg den på kontra, spiller jeg hjemme lader jeg den enten være på balanceret eller sætter den på kontrollér eller offensiv. Nu er jeg da begyndt at vinde kampe, efter jeg er blevet fyret
«
Seneste Redigering: 13 Nov 2012, 08:31 af asroma1987
»
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #76:
13 Nov 2012, 09:33 »
Citat af: asroma1987 13 Nov 2012, 08:09
Nu er jeg blevet fyret 4 gange med Roma men så prøvede jeg din Bayern taktik og den fungerer sgu. Det der er godt er at den er balanceret til at starte med, så kan man selv justere taktikken inden kamp.
Spiller jeg på udebane sætter jeg den på kontra, spiller jeg hjemme lader jeg den enten være på balanceret eller sætter den på kontrollér eller offensiv. Nu er jeg da begyndt at vinde kampe, efter jeg er blevet fyret
Super at du har opået succes med taktikken.
Men hvis du har sat de indstillinger ind som jeg har gjort, så gør det ingen forskel om du spiller kontra, kontrollerende eller offensivt, da de indstillinger er overrullet af de indstillinger der er sat i forvejen.. Det samme gør sig gældende med om du spiller stift/flydende eller balanceret..
Plambek
Gæst
«
Svar #77:
13 Nov 2012, 10:17 »
Citat af: Guldbrand 13 Nov 2012, 09:33
Men hvis du har sat de indstillinger ind som jeg har gjort, så gør det ingen forskel om du spiller kontra, kontrollerende eller offensivt, da de indstillinger er overrullet af de indstillinger der er sat i forvejen.. Det samme gør sig gældende med om du spiller stift/flydende eller balanceret..
[/quote
Lige et opklarende spørgsmål, det vil altså sige, at hvis du har ændret på specifikationerne, så kan skifte nok så meget fra offensiv til defensiv, uden at det vil have nogen indflydelse?
plutonium
Manager
«
Svar #78:
13 Nov 2012, 10:21 »
Det kan bekræftes
Du kan eventuelt prøve det i en kamp
Starte den med fikserede specifikationer, og så ændre strategien i løbet af kampen. Så tjekke indstillingerne med den ændrede strategi. De vil ikke have ændret sig.
Noget jeg ikke selv har tjekket er, om spillernes individuelle instrukser ændrer sig. Jeg kunne godt forestille mig at nogle af mentaliteterne påvirker spillernes instrukser. Fx vil contain (den mest defensive strategi) nok gøre at spillernes fremadløb bliver sat til minimum. Men det har jeg som sagt ikke tjekket.
Men holdets overordnede indstillinger kan ikke ændres med strategiændringer, hvis du har sat dem til en fast værdi.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Plambek
Gæst
«
Svar #79:
13 Nov 2012, 10:28 »
Citat af: plutonium 13 Nov 2012, 10:21
Det kan bekræftes
Du kan eventuelt prøve det i en kamp
Starte den med fikserede specifikationer, og så ændre strategien i løbet af kampen. Så tjekke indstillingerne med den ændrede strategi. De vil ikke have ændret sig.
Noget jeg ikke selv har tjekket er, om spillernes individuelle instrukser ændrer sig. Jeg kunne godt forestille mig at nogle af mentaliteterne påvirker spillernes instrukser. Fx vil contain (den mest defensive strategi) nok gøre at spillernes fremadløb bliver sat til minimum. Men det har jeg som sagt ikke tjekket.
Men holdets overordnede indstillinger kan ikke ændres med strategiændringer, hvis du har sat dem til en fast værdi.
Tak for det hurtige svar, det giver jo meget god mening, men det var ikke noget jeg selv havde tænkt over!
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #80:
13 Nov 2012, 15:34 »
Citat af: Guldbrand 13 Nov 2012, 09:33
Jeg er ikke helt med her... Hvis jeg sætter holdets indstillinger på fx. kontra og ikke ændrer på spillernes indstillinger, men i løbet af kampen ændrer det til fx. offensiv vil det gøre en forskel? Men hvis jeg så ændrer på spillernes indstillinger kan jeg sådan set spille kontrolleret, kontra, offensiv eller andet uden det gør nogen forskel?
Plambek
Gæst
«
Svar #81:
13 Nov 2012, 15:42 »
Citat af: Nekker 13 Nov 2012, 15:34
Jeg er ikke helt med her... Hvis jeg sætter holdets indstillinger på fx. kontra og ikke ændrer på spillernes indstillinger, men i løbet af kampen ændrer det til fx. offensiv vil det gøre en forskel? Men hvis jeg så ændrer på spillernes indstillinger kan jeg sådan set spille kontrolleret, kontra, offensiv eller andet uden det gør nogen forskel?
Sådan som jeg har forstået det, så vil det gøre en forskel hvis du ændre holdets indstillinger fra fx offensiv til kontra, men IKKE hvis du har ændret ved de specifikke indstillinger. Se på den taktik guldbrandt har uploadet, her har han specifikt gået ind og ændret ved indstillingerne, altså fx flyttet den defensive linie. Når han har gjort dette, så vil den forblive det samme sted, uanset om man så sætter holdet til kontra eller offensiv.
Håber forklaringen giver mening
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #82:
13 Nov 2012, 16:08 »
Citat af: Nekker 13 Nov 2012, 15:34
Ændre man på indstillingerne kontra, kontrollerende, offensiv etc. så går man jo ind og ændre på indstillingerne for den defensiv linje, bredde, tempo osv..
Men hvis man i forvejen har ændret på de specifikke indstillinger, så vil disse være de "gældende" også selvom man ændre til en anden overordnet indstilling.
Men som pluto er inde på, så ved jeg heller ikke om der er noget ved spillernes individuelle indstillinger som ændre sig, men jeg tror det ikke, hvis jeg skal være ærlig.. Men det er ikke noget jeg har testet eller lagt mærke til..
Plambek
Gæst
«
Svar #83:
13 Nov 2012, 16:21 »
Citat af: Guldbrand 13 Nov 2012, 16:08
Ændre man på indstillingerne kontra, kontrollerende, offensiv etc. så går man jo ind og ændre på indstillingerne for den defensiv linje, bredde, tempo osv..
Men hvis man i forvejen har ændret på de specifikke indstillinger, så vil disse være de "gældende" også selvom man ændre til en anden overordnet indstilling.
Men som pluto er inde på, så ved jeg heller ikke om der er noget ved spillernes individuelle indstillinger som ændre sig, men jeg tror det ikke, hvis jeg skal være ærlig.. Men det er ikke noget jeg har testet eller lagt mærke til..
Har et mere overordnet spørgsmål til dig Guldbrand, for betyder det så at du selv spiller på samme måde i alle dine kampe, eller ændre du også lidt afhængig af om du er på ude eller hjemme bane?
kakafreaken
Reserveholdsspiller
«
Svar #84:
13 Nov 2012, 21:02 »
Citat af: BelthazorDK 09 Nov 2012, 10:57
Jeg har nu ikke noget imod at smide mine op, for resultaterne vil jeg henvise til
Brøndby IF klubtråden
, men kort sagt, har de på 5 år vendt brøndbys nedtur og bragt os til en EL og en CHL finale plads.
Den første er den mere "sikre", hvor man ikke går efter at besidde bolde så meget som man går efter bare at skrabe point sammen, nøglerne er udholdne backs, en defensiv midtbanespiller som kan aflevere en bold og generobre den, en god spilfordeler samt en forholdsvis hurtig angriber som passer i rollen "skarpretter".
Version 1.1
Taktik to bygger på samme grundprincipper, dog med mere vægt på at holde i bolden, hvilket betyder at angriberen er blevet til en dybdeliggende support type, der satses mere på ungdommen på mit hold og her føler jeg personligt denne passer perfekt. Min ældste spiller i sæsonen 2017/18 er 23 år, men kun 5 spillere er over 20 år. Den bygger på et flydende spil hvor alle spillere har ansvar i begge retninger.
Version 1.2
Disclaimer: Jeg siger ikke taktikken passer ind hvor som helst, ej heller at mine resultater vil blive duplikeret hvis i prøver med Brøndby IF (EL finale i 3. sæson, CHL finale i 4. sæson), men jeg syntes da at der er basis for at sige at det virker.
Hvad program skal jeg bruge for at åbne filen?
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
«
Svar #85:
13 Nov 2012, 21:48 »
ehm filen skal bare ligges i "C:\Users\DITBRUGERNAVN\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2013\tactics", så burde den være med inde i spillet
I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!
asroma1987
Ynglingespiller
«
Svar #86:
14 Nov 2012, 08:53 »
Så fik jeg spillet 1. sæson færdig og jeg sluttede på en 5. plads, så nu står den på EL fodbold næste sæson.
De nye sæson forventninger:
Kval til CL - 150 mio til spiller køb/ 47 mio pr. måned i lønninger:D
Bliver spændende...Nu prøver jeg så købe Sebastian Corchia til højre back
warmon
Landsholdsspiller
«
Svar #87:
14 Nov 2012, 12:07 »
Citat af: asroma1987 14 Nov 2012, 08:53
Så fik jeg spillet 1. sæson færdig og jeg sluttede på en 5. plads, så nu står den på EL fodbold næste sæson.
De nye sæson forventninger:
Kval til CL - 150 mio til spiller køb/ 47 mio pr. måned i lønninger:D
Bliver spændende...Nu prøver jeg så købe Sebastian Corchia til højre back
Det lyder da dejligt der er kommet nogle flere penge i kassen hos dig end mig?
kan du fortælle lidt nærmere om din sæson inde i romatråden?
Journeyman
er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #88:
14 Nov 2012, 14:48 »
Citat af: Plambek 13 Nov 2012, 16:21
Har et mere overordnet spørgsmål til dig Guldbrand, for betyder det så at du selv spiller på samme måde i alle dine kampe, eller ændre du også lidt afhængig af om du er på ude eller hjemme bane?
Tidligere, og som mine taktiske teorier også tager udgangspunkt i, der plejer jeg at ændre fra kamp til kamp, alt efter oddsene på kampen.
Dog er jeg gået over til at sætte en fast taktik, som jeg så kører med igennem alle sæsonens kampe - Men det er mest af alt, for at udfordre mig selv på en anderledes måde.
Strandgaard82
Lilleputspiller
«
Svar #89:
14 Nov 2012, 20:00 »
Guldbrand du skal have kæmpe ros. Ikke så meget for det, der står her i tråden, men for den artikel du har lavet.
Jeg har startet adskillige spil, reloadet adskillige spil for at få en taktisk frisk start på sæsonen, men jeg har slet ikke kunnet finde ud af taktikdelen. Jeg har spillet det spil her i 15 år og jeg har aldrig været så meget på hælene som denne gang. Spillet var kort uspilleligt for mig.
Efter at have læst din artikel har jeg fået styr på taktikken og ligger nu nr. 2 med Blackburn, som jeg før var ved at rykke ned mig, fordi jeg tog præcis den modsatte filosofi og tilgang til spillet end jeg skulle. Der er godt nok kun spillet 5 kampe og en i ligacuppen, men jeg har indtil videre en målscore på 15-3, er videre i ligacuppen og har 13 point i ligaen.
Tudind tak skal du have
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »