home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1093 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  taktik er umulig at få til at fungere i 2013
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: taktik er umulig at få til at fungere i 2013  (Læst 26323 gange)
Guldbrand
Blogmester

Sv: taktik er umulig at få til at fungere i 2013
« Svar #15: 09 Nov 2012, 13:12 »

Dennis96

Det første som der springer mig i øjnene i forhold til taktik, er hvor meget du ønsker at spille bredt. Når du spiller bredt, så ønsker du at dine spillere skal bruge hele banen, og i dit tilfælde, så er det jo nærmest til det ekstreme. Altså vil dine spillere brede sig ud over hele banen, og dermed også øge afstanden til hinanden. Offensivt betyder det at dine spillere skal aflevere over en længere distance, hvilket naturligvis vil øge chancen for fejlafleveringer, mens det defensivt vil betyde at du bliver meget sårbar over for kontrachancer og bolderobringer, da dine spillere skal løbe nogle ekstra meter for at komme tilbage og lukke af for modstanderne..

Derudover syntes jeg heller ikke at dine bredde og defensive linje passer særlig godt sammen. Dit hold er jo ikke specielt offensivt, men alligevel vil du spille meget bredt. I mine øjne, så vil man først spille meget bredt, når man kommer op på modstandernes banehalvdel, hvor det er nødvendigt at spille bredt for at åbne op for modstandernes kompakte defensiv. Altså, når man har svært ved at bryde igennem, så kan man spille offensivt for at modstanderne har et større areal at dække over, hvilket vil kunne åbne op for dine spillere centralt i banen.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg sætte din bredde noget ned i forhold til nu.

Som en tommelfingerregel til nye spillere, så kan man altid tage udgangspunkt i en af de taktikker der er under "strategi" - f.eks. kontrollerende, kontra, offensiv, og så justere lidt på dem - Bare et par hak til den ene eller anden side. På den måde vil man kunne sikre at der er en god mening med ens taktik, og at den har den rette balance.

Når man så bliver lidt mere erfaren, så kan man begynde at tweake lidt ekstra på de forskellige indstillinger, for at tilpasse sin taktik bedst muligt..

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #16: 09 Nov 2012, 13:50 »

Dennis96

Det første som der springer mig i øjnene i forhold til taktik, er hvor meget du ønsker at spille bredt. Når du spiller bredt, så ønsker du at dine spillere skal bruge hele banen, og i dit tilfælde, så er det jo nærmest til det ekstreme. Altså vil dine spillere brede sig ud over hele banen, og dermed også øge afstanden til hinanden. Offensivt betyder det at dine spillere skal aflevere over en længere distance, hvilket naturligvis vil øge chancen for fejlafleveringer, mens det defensivt vil betyde at du bliver meget sårbar over for kontrachancer og bolderobringer, da dine spillere skal løbe nogle ekstra meter for at komme tilbage og lukke af for modstanderne..

Derudover syntes jeg heller ikke at dine bredde og defensive linje passer særlig godt sammen. Dit hold er jo ikke specielt offensivt, men alligevel vil du spille meget bredt. I mine øjne, så vil man først spille meget bredt, når man kommer op på modstandernes banehalvdel, hvor det er nødvendigt at spille bredt for at åbne op for modstandernes kompakte defensiv. Altså, når man har svært ved at bryde igennem, så kan man spille offensivt for at modstanderne har et større areal at dække over, hvilket vil kunne åbne op for dine spillere centralt i banen.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg sætte din bredde noget ned i forhold til nu.

Som en tommelfingerregel til nye spillere, så kan man altid tage udgangspunkt i en af de taktikker der er under "strategi" - f.eks. kontrollerende, kontra, offensiv, og så justere lidt på dem - Bare et par hak til den ene eller anden side. På den måde vil man kunne sikre at der er en god mening med ens taktik, og at den har den rette balance.

Når man så bliver lidt mere erfaren, så kan man begynde at tweake lidt ekstra på de forskellige indstillinger, for at tilpasse sin taktik bedst muligt..

kan godt se hvad du mener nu, og har ændret lidt i det, men det jeg syntes er svært er at få lukket ordenligt at i forsvaret, de kan spille en lang bold og så løber mine spiller baglæns og bliver på den måde overløbet på den front, har valgt at spille med kontrolleret og stift.

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #17: 09 Nov 2012, 13:52 »

Hvis du ofte bliver overrendt, så kan man enten stille sig længere tilbage, og dermed lukke afstanden mellem målmanden og forsvaret. Omvendt kan man også stille sig højere på banen, presse højt så de ikke får mulighed for at lave kvalificerede lange afleveringer, samtidigt med at man spiller på offside, for netop at fange deres angribere i en offside fælde..

Men desto mere du spiller bredt, desto mere plads får dine modstandere også centralt i banen til at fører bolden frem, og til at lægge en god aflevering til deres angribere. Så det kan helt bestemt også være en årsag til at du har svært ved at lukke af...

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #18: 09 Nov 2012, 13:55 »

Hvis du ofte bliver overrendt, så kan man enten stille sig længere tilbage, og dermed lukke afstanden mellem målmanden og forsvaret. Omvendt kan man også stille sig højere på banen, presse højt så de ikke får mulighed for at lave kvalificerede lange afleveringer, samtidigt med at man spiller på offside, for netop at fange deres angribere i en offside fælde..

Men desto mere du spiller bredt, desto mere plads får dine modstandere også centralt i banen til at fører bolden frem, og til at lægge en god aflevering til deres angribere. Så det kan helt bestemt også være en årsag til at du har svært ved at lukke af...

hvis du var mig hvordan ville dine holdindstruktioner se ud?
muligvis også på en defensivt taktik.?

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #19: 09 Nov 2012, 14:05 »

hvis du var mig hvordan ville dine holdindstruktioner se ud?
muligvis også på en defensivt taktik.?

Det er meget svært at sige, for jeg vil direkte gå ind og kigge på spillerne, og deres styrker og svagheder. Den defensive linje hænger for mig at se, meget sammen med hurtigheden, luftstyken og de mentale egenskaber for den centrale forsvarsspillere...

Har jeg f.eks. to meget langsomme forsvarsspillere, så er det klart at jeg ikke skal ud i nogen løbe dueller med modstandernes angribere. Så derfor vil jeg gerne stå dybt i banen. Men jo længere tilbage jeg står på banen, jo bedre skal de også være i luftrummet, da jeg ellers vil blive meget udsat over for indlæg i feltet.

Har de tilgengæld gode mentale egenskaber, såsom placeringsevne og samarbejde mm. så kan man begynde at spille på offside fælder, og på den måde stå højere på banen.

Men det afhænger også meget af mine angribere, for det nytter ikke noget at presse modstanderne helt i bund, hvis nu man har en hurtig angriber, som i stedet skal ud i løbedueller med forsvaret.

Så det er meget svært at sige, og det afhænger rigtig meget af holdet og de styrker/svagheder man har. 

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #20: 09 Nov 2012, 14:18 »

Det er meget svært at sige, for jeg vil direkte gå ind og kigge på spillerne, og deres styrker og svagheder. Den defensive linje hænger for mig at se, meget sammen med hurtigheden, luftstyken og de mentale egenskaber for den centrale forsvarsspillere...

Har jeg f.eks. to meget langsomme forsvarsspillere, så er det klart at jeg ikke skal ud i nogen løbe dueller med modstandernes angribere. Så derfor vil jeg gerne stå dybt i banen. Men jo længere tilbage jeg står på banen, jo bedre skal de også være i luftrummet, da jeg ellers vil blive meget udsat over for indlæg i feltet.

Har de tilgengæld gode mentale egenskaber, såsom placeringsevne og samarbejde mm. så kan man begynde at spille på offside fælder, og på den måde stå højere på banen.

Men det afhænger også meget af mine angribere, for det nytter ikke noget at presse modstanderne helt i bund, hvis nu man har en hurtig angriber, som i stedet skal ud i løbedueller med forsvaret.

Så det er meget svært at sige, og det afhænger rigtig meget af holdet og de styrker/svagheder man har. 

så ud fra mit hold kan du ikke fortælle hvordan du vil spille eller hvad?
- følger dine råd og jeg må erkende det virker Smiley
altid rart med nogle guides til hvordan man bliver bedre.

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #21: 09 Nov 2012, 14:31 »

så ud fra mit hold kan du ikke fortælle hvordan du vil spille eller hvad?
- følger dine råd og jeg må erkende det virker Smiley
altid rart med nogle guides til hvordan man bliver bedre.

Prøver lige at starte et spil med Malaga, og så give en lynvurdering af holdet, og hvordan jeg sådan lige ummidelbart ville spille med dem. Har du købt nogen i forhold til deres nuværende trup?

Guldbrand
Blogmester

« Svar #22: 09 Nov 2012, 14:54 »

Nu har jeg hurtigt kigget truppen igennem, og hvis jeg skal tage udgangspunkt i det, sammenholdt med den formation og de spillere du har valgt, så ville jeg nok sætte mine indstillinger i stil med disse:

Den defensive linje kan være meget svær at sætte, specielt fordi dine centrale forsvarsspillere har en fin hurtighed, men egentlig heller ikke mere end det. Tilgengæld har du i Demichelis en god mand i luftrummet, så hvis du fik en tilsvarende makker, så ville jeg overveje at stå noget dybere..

Af roller, så vil jeg ændre din boldvindende til en alm. central midtbanespiller (defensiv), så han på den måde står dybere i banen, og dermed lukker bedre af centralt i banen. Den boldvindende står mig bekendt noget længere fremme på banen.

Hans makker vil jeg nok ændre til enten en playmaker eller en dybdeliggende playmaker, og så flytte Isco ned på den position, og så Andersson op på den offensive, da han har meget mere fart i fødderne..

Edit: hvad sker der lige for at billedet er så stort..?   Huh
« Seneste Redigering: 10 Nov 2012, 11:45 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #23: 09 Nov 2012, 14:59 »

Glemte at sige at du også skal spille med hårde indlæg, så længe du spiller med Saviola på toppen... Kan se at det fik jeg ikke markeret...

mathiastr
Lilleputspiller
*

« Svar #24: 09 Nov 2012, 15:32 »

Har prøvet i en uge, og prøve på at finde en god taktik med massevis indlæg til min store boks spiller Kozak
ps. er Brighton?? Nogle der kan hjælpe?

Guldbrand
Blogmester

« Svar #25: 09 Nov 2012, 15:42 »

Har prøvet i en uge, og prøve på at finde en god taktik med massevis indlæg til min store boks spiller Kozak
ps. er Brighton?? Nogle der kan hjælpe?

Hvis du ønsker at slå masser af indlæg, så skal man helst gerne stå meget højt i banen. Derfor vil jeg stille den defensive linje til at være på offensive, og måske endda et par hakker mere end det. På den måde presser du spillet op på deres banehalvdel, så din angriber kommer tættere ind i feltet, og derfor øger sin chance for at scorer med hovedet.

Dog kræver det at du enten har nogle meget hurtige forsvarsspillere, eller mentalt kloge spillere, så du kan spille på offside reglen. For jo højere du står på banen, jo mere plads åbner du op for bagud. Derfor skal dine forsvarsspillere enten kunne løbe med modstanderne i løbeduellerne, eller fange dem i offside fælderne. Du kan evt. også gøre brug af en sweeper målmand, men han alene kan ikke gøre det.

Ellers så er det vigtigt i mine øjne at man lukker godt af centralt i banen/foran dine forsvarsspillere, så modstanderne ikke modtager bolden i mellemrummet mellem din midtbane og forsvar, for derefter at slå en hurtig kontra på dig.

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #26: 09 Nov 2012, 16:07 »

tusind tak guldbrand. har lige et spørgsmål mere, hvis jeg nu gerne vil have 2 taktiker og så den 2 hvis jeg kører en 4-4-1, som skal være kontra bold hvordan vil spillerollerne og holdindstruktion så være, har prøvet mig meget frem og tilbage men det virker ikke for mig, Smiley

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #27: 09 Nov 2012, 16:21 »

tusind tak guldbrand. har lige et spørgsmål mere, hvis jeg nu gerne vil have 2 taktiker og så den 2 hvis jeg kører en 4-4-1, som skal være kontra bold hvordan vil spillerollerne og holdindstruktion så være, har prøvet mig meget frem og tilbage men det virker ikke for mig, Smiley

hvis jeg var dig, så ville jeg lave to taktikker der hver især udnytter dine angribers spidskompetancer. Den ene taktik skal udnytte Saviola, hvor du gerne må stå lidt dybt i banen, og have en playmaker til at sende bolde i dybden til Saviola, som så skal udnytte det rum der bliver skabt bag om modstandernes forsvar fordi du står dybt, og dermed lokker modstanderne frem.

Den anden taktik skal tilgodese Cruz, som er stærk i hovedspillet. Her skal du stå langt fremme på banen, og presse modstanderne så din angriber kommer så tæt på mål som overhovedet muligt. Her skal du bare være opmærksom på at der skabes rum bag dit forsvar, hvorfor du enten skal bruge hurtige forsvarsspillere, eller spille på offside, som kræver kloge midterforsvar..

Ved at have disse to taktiske setup's så kan du stort set bryde igennem hvilken som helst modstander. Står modstanderne dybt i banen, så udnytter du indlæg fra kanterne, og bliver du i stedet presset, så udnytter du kontra'er og Saviolas hurtighed..

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #28: 09 Nov 2012, 16:29 »

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at smide 11 mand på banen, ellers kan du få problemer crazy

Ej, kan se du har fået en masse hjælp af Guldbrand, og det vil være et godt råd at lytte godt efter til det han siger, da det han lukker ud plejer at være rigtigt! Læs evt. diverse taktikguides rundt omkring, for selv at blive bedre til det taktiske. Det er trods alt federe at lave sin egen taktik, end bare at gøre som andre eller endda downloade en! Smiley
« Seneste Redigering: 09 Nov 2012, 16:32 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #29: 09 Nov 2012, 16:37 »

hvis jeg var dig, så ville jeg lave to taktikker der hver især udnytter dine angribers spidskompetancer. Den ene taktik skal udnytte Saviola, hvor du gerne må stå lidt dybt i banen, og have en playmaker til at sende bolde i dybden til Saviola, som så skal udnytte det rum der bliver skabt bag om modstandernes forsvar fordi du står dybt, og dermed lokker modstanderne frem.

Den anden taktik skal tilgodese Cruz, som er stærk i hovedspillet. Her skal du stå langt fremme på banen, og presse modstanderne så din angriber kommer så tæt på mål som overhovedet muligt. Her skal du bare være opmærksom på at der skabes rum bag dit forsvar, hvorfor du enten skal bruge hurtige forsvarsspillere, eller spille på offside, som kræver kloge midterforsvar..

Ved at have disse to taktiske setup's så kan du stort set bryde igennem hvilken som helst modstander. Står modstanderne dybt i banen, så udnytter du indlæg fra kanterne, og bliver du i stedet presset, så udnytter du kontra'er og Saviolas hurtighed..
tak skal du have guldbrand Smiley

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at smide 11 mand på banen, ellers kan du få problemer crazy

Ej, kan se du har fået en masse hjælp af Guldbrand, og det vil være et godt råd at lytte godt efter til det han siger, da det han lukker ud plejer at være rigtigt! Læs evt. diverse taktikguides rundt omkring, for selv at blive bedre til det taktiske. Det er trods alt federe at lave sin egen taktik, end bare at gøre som andre eller endda downloade en! Smiley
ja, men som sagt jeg har prøvet mig frem og tilbage, og der intet der har hjulpet, jeg gider ikke downloade nogle taktiker da jeg syntes det fede går lidt af det, har taget guldbrand råd og lavet lidt om på det da jeg syntes det passer bedre Smiley
- men tak skal i have.

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010