home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1096 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  taktik er umulig at få til at fungere i 2013
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: taktik er umulig at få til at fungere i 2013  (Læst 26332 gange)
chelsea1977
Lilleputspiller
*

Sv: taktik er umulig at få til at fungere i 2013
« Svar #30: 09 Nov 2012, 20:09 »

ok guldbrand du lyder til at have styr på det. vil til at starte med min ønske klub bayern munchen og vil spille 4-2-3-1 som de gør og som tyskland gør. har du nogle tanker til den taktik tænker på så kæderne fungere sammen da du virker til at være sat godt ind i det, bare så man kan gøre sig nogle overvejelser

Guldbrand
Blogmester

« Svar #31: 09 Nov 2012, 20:12 »

ok guldbrand du lyder til at have styr på det. vil til at starte med min ønske klub bayern munchen og vil spille 4-2-3-1 som de gør og som tyskland gør. har du nogle tanker til den taktik tænker på så kæderne fungere sammen da du virker til at være sat godt ind i det, bare så man kan gøre sig nogle overvejelser

Ja jeg skal nok prøve at kigge på det. Jeg skal lige starte et nyt spil op, og så lige kigge lidt på truppen inden jeg kommer med en tilbagemelding..

chelsea1977
Lilleputspiller
*

« Svar #32: 09 Nov 2012, 20:34 »

Mange tak guldbrand sku klasse du gider det  fordi syntes de har et mega godt hold er jo næsten  tyskland landshold så kan ikke forstå at man ikke kan styre kampene meget mere og at de står langt fra hinanden og kan overspilles uden problemer  men mange tak

Guldbrand
Blogmester

« Svar #33: 09 Nov 2012, 20:43 »

Nu har jeg haft mulighed for at kigge lidt nærmere på det, og var det mig der skulle styrer FC Bayern, så ville jeg spille offensivt, over kanterne og med masser af indlæg ind i feltet, hvor man har et par stærke angribere i luftrummet.

For at udnytte Pizzaro og hans styrke i luftrummet, så er det i mine øjne vigtigt at man står højt på banen, så ens kanter kan komme til baglinjen og slå et indlæg, samtidigt med at min angriber ved at stå højt på banen, ikke skal løbe mange meter for at komme ind i feltet for at få en kvalificeret afslutning på mål.

Derfor har jeg valgt en meget høj defensivlinje. Samtidigt spiller jeg bredt for at lukke op i banen, så modstanderne skal løbe ekstra meter, og forsvarer over et større område for at lukke ned for mig. Dette skulle gerne give mere plads til både mine kanter, samt mine centrale spillere.

Tempoet er sat til højt, da jeg ønsker en hurtig boldomgang, der skal flytte modstanderne rundt på banen. Dette skal specielt ses i lyset af, at Müller dermed vil kunne løbe i nogle huller som vil kunne opstå i deres defensiv.

Defensivt betyder det, at når jeg står med så høj en defensiv linje, at jeg skal være meget opmærksom på at der opstår en masse plads bag bagkæden, som modstanderne nemt vil kunne udnytte. Derfor er det vigtigt at have nogle intelligente forsvarsspillere der ved hvordan man skal placere sig, og hvornår de skal trække modstanderne i offside. Her har Bayern heldigvis nogle fine forsvarsspillere som jeg mener kan løfte denne opgave.

Angående rollerne, så havde jeg glemt at sætte Neuer til en sweeper målmand, for det syntes jeg at han skal være. Han er god til at komme ud, og god i en-mod-en situationer. Samtidigt vil han være med til at dække af i rummet bag forsvarskæden.

De to centrale forsvarsspillere har jeg sat til at være "stoppere". På den måde presser de højere op på banen, og lukker af i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen. Det efterlader dog et endnu større område bag dem, men der skulle de gerne være så stærke rent mentalt, at de ved hvornår og hvordan de skal trække deres modstandere offside - Men oplever du at de scorer for mange mål på friløbere, så skal du ændre dette...

Midtbanen syntes jeg skal være to centrale midtbanefolk, hvor den ene er defensiv og den anden support. Dette betyder at de begge bidrager i begge faser af spillet, men at den ene står længere tilbage for at hjælpe forsvaret. Desuden skal holdet spiller over kanterne, hvorfor det ikke er nødvendigt med nogle specielle roller til midtbanen, såsom en playmaker. Ved at de er alm. centrale forsvarsspillere, så kommer de forhåbentlig også til nogle chancer, og gør at du er farlig fra distancen, hvilket kan være vigtigt når modstanderne pakker sig alt for meget sammen..

Resten af holdet giver mere eller mindre sig selv. Pizzaro er valgt som Skarpretter, da han bare skal ligge i feltet konstant, og ikke begynde at søge ud af feltet. Han skal udelukkende sørge for at hamre bolden i kassen.

Men giv meget gerne noget respons på hvordan du klarer dig, såfremt du anvender taktikken. Jeg har jo ikke haft mulighed for at afprøve det, så det vil være rart at hører hvordan du klarer dig med taktikken, for at se om mine ideer bag den, rent faktisk virker..
« Seneste Redigering: 09 Nov 2012, 21:05 af Guldbrand » Logged

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #34: 09 Nov 2012, 20:57 »

Nu har jeg haft mulighed for at kigge lidt nærmere på det, og var det mig der skulle styrer FC Bayern, så ville jeg spille offensivt, over kanterne og med masser af indlæg ind i feltet, hvor man har et par stærke angribere i luftrummet.

For at udnytte Pizzaro og hans styrke i luftrummet, så er det i mine øjne vigtigt at man står højt på banen, så ens kanter kan komme til baglinjen og slå et indlæg, samtidigt med at min angriber ved at stå højt på banen, ikke skal løbe mange meter for at komme ind i feltet for at få en kvalificeret afslutning på mål.

Derfor har jeg valgt en meget høj defensivlinje. Samtidigt spiller jeg bredt for at lukke op i banen, så modstanderne skal løbe ekstra meter, og forsvarer over et større område for at lukke ned for mig. Dette skulle gerne give mere plads til både mine kanter, samt mine centrale spillere.

Tempoet er sat til højt, da jeg ønsker en hurtig boldomgang, der skal flytte modstanderne rundt på banen. Dette skal specielt ses i lyset af, at Müller dermed vil kunne løbe i nogle huller som vil kunne opstå i deres defensiv.

Defensivt betyder det, at når jeg står med så høj en defensiv linje, at jeg skal være meget opmærksom på at der opstår en masse plads bag bagkæden, som modstanderne nemt vil kunne udnytte. Derfor er det vigtigt at have nogle intelligente forsvarsspillere der ved hvordan man skal placere sig, og hvornår de skal trække modstanderne i offside. Her har Bayern heldigvis nogle fine forsvarsspillere som jeg mener kan løfte denne opgave.

Angående rollerne, så havde jeg glemt at sætte Neuer til en sweeper målmand, for det syntes jeg at han skal være. Han er god til at komme ud, og god i en-mod-en situationer. Samtidigt vil han være med til at dække af i rummet bag forsvarskæden.

De to centrale forsvarsspillere har jeg sat til at være "stoppere". På den måde presser de højere op på banen, og lukker af i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen. Det efterlader dog et endnu større område bag dem, men der skulle de gerne være så stærke rent mentalt, at de ved hvornår og hvordan de skal trække deres modstandere offside - Men oplever du at de scorer for mange mål på friløbere, så skal du ændre dette...

Midtbanen syntes jeg skal være to centrale midtbanefolk, hvor den ene er defensiv og den anden support. Dette betyder at de begge bidrager i begge faser af spillet, men at den ene står længere tilbage for at hjælpe forsvaret. Desuden skal holdet spiller over kanterne, hvorfor det ikke er nødvendigt med nogle specielle roller til midtbanen, såsom en playmaker. Ved at de er alm. centrale forsvarsspillere, så kommer de forhåbentlig også til nogle chancer, og gør at du er farlig fra distancen, hvilket kan være vigtigt når modstanderne pakker sig alt for meget sammen..

Resten af holdet giver mere eller mindre sig selv. Pizzaro er valgt som Skarpretter, da han bare skal ligge i feltet konstant, og ikke begynde at søge ud af feltet. Han skal udelukkende sørge for at hamre bolden i kassen.

Men giv meget gerne noget respons på hvordan du klarer dig, såfremt du anvender taktikken. Jeg har jo ikke haft mulighed for at afprøve det, så det vil være rart at hører hvordan du klarer dig med taktikken, for at se om mine ideer bag den, rent faktisk virker..

@ Guldbrand, nu følger jeg lidt med på sidelinjen i dette forum, og undrer mig om du har ændret på de personlige indstillinger hos den forreste mand? Som skrapretter er han sat til at presse på hele banen af spillet, og vil jo søge væk fra feltet når modstanderen har bolden, dermed vil han ikke være at finde i feltet? Eller er det bare mig der har misforstået det eller overset noget?

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

chelsea1977
Lilleputspiller
*

« Svar #35: 09 Nov 2012, 21:00 »

Kanon arbejder som nattevagt så prøver dine ideer i nat og vender tilbage

chelsea1977
Lilleputspiller
*

« Svar #36: 09 Nov 2012, 21:02 »

Hvordan ville du sætte ham tror du har ret mener at det var det jeg havde gjort  men hvad med resten af spillerne har du ændret noget på dem

Guldbrand
Blogmester

« Svar #37: 09 Nov 2012, 21:04 »

@ Guldbrand, nu følger jeg lidt med på sidelinjen i dette forum, og undrer mig om du har ændret på de personlige indstillinger hos den forreste mand? Som skrapretter er han sat til at presse på hele banen af spillet, og vil jo søge væk fra feltet når modstanderen har bolden, dermed vil han ikke være at finde i feltet? Eller er det bare mig der har misforstået det eller overset noget?

Nej, jeg har ikke ændret på nogle af de personlige indstillinger.

Men der er jo intet galt i at han presser, for at få bolden. Men når det er at holdet selv har bolden, så er det at det er vigtigt at han bliver centralt i banen, og altid søger at komme til en målchance. Her er det mine erfaringer at skarpretteren er bedst, da de andre roller godt kan finde på at søge i andre områder, eller måske mere er ment som en support rolle.

En skarpretter vil altid have øje for at løbe i hullerne og komme til en chance. Og det er i bund og grund det eneste han skal, da alle de andre nok skal sørge for de andre opgaver.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #38: 09 Nov 2012, 21:13 »

Nej, jeg har ikke ændret på nogle af de personlige indstillinger.

Men der er jo intet galt i at han presser, for at få bolden. Men når det er at holdet selv har bolden, så er det at det er vigtigt at han bliver centralt i banen, og altid søger at komme til en målchance. Her er det mine erfaringer at skarpretteren er bedst, da de andre roller godt kan finde på at søge i andre områder, eller måske mere er ment som en support rolle.

En skarpretter vil altid have øje for at løbe i hullerne og komme til en chance. Og det er i bund og grund det eneste han skal, da alle de andre nok skal sørge for de andre opgaver.

Okai, ingen problem Smiley ville blot forhøre mig Smiley

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #39: 09 Nov 2012, 21:15 »

Okai, ingen problem Smiley ville blot forhøre mig Smiley

Det er også helt i orden.. Spørg endelig løs, såfremt du har nogle spørgsmål. Det kan jo nemt være at jeg har overset noget, eller at andre også får gavn af spørgsmålet..   Wink

Mathi89
Reserveholdsspiller

« Svar #40: 09 Nov 2012, 21:15 »

Jeg har nu ikke noget imod at smide mine op, for resultaterne vil jeg henvise til Brøndby IF klubtråden, men kort sagt, har de på 5 år vendt brøndbys nedtur og bragt os til en EL og en CHL finale plads. Cool

Den første er den mere "sikre", hvor man ikke går efter at besidde bolde så meget som man går efter bare at skrabe point sammen, nøglerne er udholdne backs, en defensiv midtbanespiller som kan aflevere en bold og generobre den, en god spilfordeler samt en forholdsvis hurtig angriber som passer i rollen "skarpretter".

Version 1.1

Taktik to bygger på samme grundprincipper, dog med mere vægt på at holde i bolden, hvilket betyder at angriberen er blevet til en dybdeliggende support type, der satses mere på ungdommen på mit hold og her føler jeg personligt denne passer perfekt. Min ældste spiller i sæsonen 2017/18 er 23 år, men kun 5 spillere er over 20 år. Den bygger på et flydende spil hvor alle spillere har ansvar i begge retninger.

Version 1.2

Disclaimer: Jeg siger ikke taktikken passer ind hvor som helst, ej heller at mine resultater vil blive duplikeret hvis i prøver med Brøndby IF (EL finale i 3. sæson, CHL finale i 4. sæson), men jeg syntes da at der er basis for at sige at det virker.

Har downloadet dine taktiker og vil afprøve dem i united.. men synes at 1.1 er den samme som 1.2 kan det passe? Smiley

morten #7
Ynglingespiller

« Svar #41: 09 Nov 2012, 21:50 »

Og så lige for at blære mig lidt, så er det altså ikke umuligt i 13'eren. Beviset? Sejr i PrL i første sæson med Liverpool!  Hævet Øjenbryn

Hvilken taktik spillede du med der ? Smiley

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #42: 09 Nov 2012, 22:19 »

Har downloadet dine taktiker og vil afprøve dem i united.. men synes at 1.1 er den samme som 1.2 kan det passe? Smiley

Altså de bruger samme opstilling, 1.2 er bare tilpasset til at være mere boldbesiddende, og så arbejder jeg på i 1.3 at vende trekanten på midten om således der kommer en Trequartista i spil Smiley

1.2 er som skrevet mest af alt baseret på en mere "defensiv" angriber, en type som kan holde bolden og spille den rundt, samtidigt med han kan score mål. indtil nu er min angriber blevet topscorer i sæsonen, og mine unge drenge slog PSG i CHL gruppespillets første kamp med den Smiley

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Anfield Road
Manager

« Svar #43: 09 Nov 2012, 23:49 »

Nogen der kan svare mig på hvorfor mine lange afleveringer ikke virker når jeg spiller mere direkte, men fungerer når jeg spiller kortere?  Huh Det samme gør sig gældende den anden vej  Skuffet Det giver jo overhovedet ingen mening...

Edit: i det hele taget giver FM13 ingen mening taktisk. Jeg sætter den til at spille kontra, og så går den bare op og angriber og sætter sig på kampen(!). Jeg sætter den på kontroller og den bliver presset helt i bund, men laver nogen fantastiske kontraer...
« Seneste Redigering: 09 Nov 2012, 23:52 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #44: 10 Nov 2012, 00:07 »

Nogen der kan svare mig på hvorfor mine lange afleveringer ikke virker når jeg spiller mere direkte, men fungerer når jeg spiller kortere?  Huh Det samme gør sig gældende den anden vej  Skuffet Det giver jo overhovedet ingen mening...

Edit: i det hele taget giver FM13 ingen mening taktisk. Jeg sætter den til at spille kontra, og så går den bare op og angriber og sætter sig på kampen(!). Jeg sætter den på kontroller og den bliver presset helt i bund, men laver nogen fantastiske kontraer...

Har sjovt nok samme problem.
Kast alle frem og de kontrollerer kampen, jeg får sjældent en chance.
En mand i undertal og på kontra og jeg scorer oftest 2 mål. Helt ude i hampen!

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010