Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1243 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
9 # Atlético Madrid
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: 9 # Atlético Madrid (Læst 5744 gange)
Guffenn
Førsteholdsspiller
9 # Atlético Madrid
«
:
03 Nov 2012, 00:03 »
Nu er der endnu en gang kommet et nyt FM spil ud og det udnytter jeg ved at starte på en ny blog. De sidste 2 måneder af FM12 spillede jeg et langt spil med Atletico Madrid, og det spændende spil har så gjort at jeg har fået samme lyst i det nye spil og det er derfor en af grundene til at jeg har valgt at skrive om dem. En anden grund er at man faktisk ikke hører meget om den spændende klub herinde. Klubben havde ikke engang en klub tråd i FM12 forummet.
Jeg vil skrive om et par kampe i hver blog, og hvad der nu ellers lige ligger i spillet som skal med i de forskellige updates. Jeg skal lige ordenligt i gang med spillet før den første og rigtige updates kommer.
Den første update kommet nok i morgen.
Håber i vil læse med.
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 19:52 af Guffenn
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
KarelPoborský
Landsholdsspiller
Sv: Intro # Atlético Madrid
«
Svar #1:
03 Nov 2012, 00:35 »
Rigtig spændende med en blog omhandlende Atletico Madrid!
Jeg vil følge med!
Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!
Guffenn
Førsteholdsspiller
«
Svar #2:
03 Nov 2012, 09:50 »
02.07.2012
Et par ord fra den nye manager:
"Jeg er meget stolt over at være blevet ansat som mananger i så stor en klub som Atlético Madrid er. Diego Simone er en stor manager og at tage over for ham er stort for mig. Selvom jeg kun har fået en kontrakt på 1 år, så er jeg sikker på at jeg kan overbevise bestyrelsen om at jeg skal have en længere kontrakt på et senere tidspunkt.
Min fem årige plan for klubben er at vi skal vinde så meget vi kan! Det vil sige at jeg vil gå all in i alle turneringer som vi er med i. I år har bestyrelsen bestemt at målet er at nå en plads i ligaen så vi kan deltage i en europæisk turnering næste år og jeg kunne ikke være mere enig. Vi deltager samtidig i Euro cuppen og jeg satser hårdt på at nå langt og binde turneringen for andet år i træk.
I dette transfer vindue vil der nok ikke komme så mange handler, jeg er godt tilfreds med hvordan min trup den ser ud og jeg er sikker på at vi kan levere præstationer som er på højde med vores fremtidige mål
Selvfølgelig hvis der kommer et godt tilbud på en spiller, enten til køb eller salg så kigger vi selvfølgelig på tilbuddet og ser om det er en spiller vi har brug for.
Jeg ser frem til en stor fremtid og en stor udfordring i klubben.
Tak fordi i ville lytte til mig."
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
«
Svar #3:
03 Nov 2012, 11:54 »
15.08.2012
"Om få dage starter ligaen, og vi ligger ud med at møde Deportivo på udebane. Det er nu vores spillere skal vise at de er helt klar.
De har vist rigtig gode takter i opstart fasen, hvor der er kommet en sejr ud af fire af vores venskabskampe og den succes skal vi tage
med os når ligaen starter.
Vi var lidt uheldige da vi mødte Leverkusen på deres hjemmebane, da de udnyttede vores fejl og kom foran, men vi kæmpede videre
og senere i kampen kunne vi få det reducerende mål.
Vendskabskampe:
Leverkusen 1 - 1 Atl. Madrid
Novara 0 - 3 Atl. Madrid
Frankfurt 1 - 3 Atl. Madrid
Hudderfield 0 - 1 Atl. Madrid
Deportivo har spillet samme antal venskabskampe som os og har, som os, spillet en uafgjort og vundet 4, men som jeg ser det har vi
mødt stærkere modstandere end dem og med vores trup så sejr jeg os som favorit i denne kamp.
Med hensyn til taktikken så er jeg kommet frem til forskellige som jeg vil drage nytte af. Begge taktikker har samme grundplan,
men det er vigtigt at kunne ændre sin taktik, når man kigger på hvilken modstander man skal møde. Jeg kommer til at satse mest på den defenvise
så vi har en spiller som kan hjælpe forsvaret og være en støtter til midtbanen."
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 2 # Atlético Madrid
«
Svar #4:
03 Nov 2012, 18:00 »
01.10.2012
FUSTRATION
Efter 6 kampe i Liga BBVA kan man til meget stor overraskelse finde Atl. Madrid liggende på en 17 plads. En 17 plads som skuffer alle i klubben og ikke mindst alle klubbens fans, som havde regnet med at holdet ville have fået
Deportivo 2 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid 0 - 2 Barcelona
Atl. Madrid 2 - 1 Chelsea
Atl. Madrid 3 - 0 Mallorca
Atl. Madrid 3 - 0 Dinamo
Zaragoza 2 - 1 Atl. Madrid
Celta 0 - 3 Atl. Madrid
Atl. Madrid 0 - 1 Levante
en meget bedre start på ligaen, men sådan har det bestemt ikke været. Atl. Madrid ligger der hvor de gør fordi at de på ingen måder har formået at score de mål som de har haft brug for og så samtidig lukker de mange mål ind.
LIGA BBVA
Efter rigtig gode takter i venskabskampene udtalte træner Mathias Hansen, at han var sikker på at successen kunne videre bringes til ligaen, men sådan blev det ikke helt. Holdet mødte i første runde Deportivo, og der fik holdet det første nederlag, da Deportivos Nelson Olivera rev Atl. Madrid rundt med sine to mål. Falcao gjorde hvad han kunne for at få et uagjort resultat, men det var ikke godt nok.
Alle var dog sikre på at det kun var den kamp man ville tabe, fordi det er sådan et godt hold, så de burde ligge med i toppen og vinde de fleste kampe.
Det blev dog ikke nemmere af at næste modstander var Barcelona, holdet spillede dog rigtig godt igennem hele kampen og fik lukket ned for Barcelona og ind til overtiden var Atl. Madrid kun bagud 1-0, men så fik Messi lige skubbet bolden, lidt ufortjent, ind over stregen.
Så kom der et lille plaster på såret da Atl. Madrid hjemme vandt 3-0 over Mallorca. En super kamp hvor der blev spillet rigtig flot fodbold, men desværre så var det altså ikke enden på de tabte kampe, for ugen efter mødte de Zaragoza på udebane og måtte tage hjem med et nederlag på 2-1.
På udebane mod Celta fik piben en anden lyd, Falcao, som ikke har spillet skide godt i kampene indtil dags dato, leverede en rigtig god præstation og scorede 2 mål. Efter kampen mod Celta var det Levante som kom på besøg hos Atl. Madrid og et meget skuffende nederlag på 1-0 blev en realitet.
KAMPE
|
LIGA BBVA
|
SPILLERSTATISTIK
SUPER CUP
Atl. Madrid vandt sidste års Europa League og skulle derfor op imod Chelsea i super cuppen. En kamp som faldt lige efter at holdet havde tabt de to første kampe i Ligaen og derfor var der ikke ret store forventninger til holdet, for fansne havde jo oplevet hvordan de spillede.
Ramires fik bragt Chelsea foran efter 22 minutter og det skuffede kun fansne endnu mere for der var ikke meget håb at finde.. Indtil at Juanfran, få minutter efter fik reduceret og kun 8 minutter senere stod der 2-1 til Atl. Madrid, det andet mål af Falcao.
En stolt sejr for fansne af Atl. Madrid og et lille plaster på de elendige resultater i ligaen.
EUROPA LEAGUE
Gruppen i Europa League er blevet trukket og man må sige at Atl. Madrid har rigtig store chancer for at komme videre da de er endt i en nem gruppe. Metalist, Dinamo og Neftci er Atl. Madrids modstander i gruppen, og det burde ikke være nogen stor opgave at komme videre.
Den første kamp i gruppen blev spillet hjemme mod Dinamo og efter to sejr mod henholdsvis Chelsea og Mallorca, så havde truppen en god portion selvtillid inden opgøret og det endte da også med at kampen blev vundet 3-0, med mål af; Domingo Cisma, Diego Godin og Diego Costa.
Gruppe J
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 20:52 af Guffenn
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 3 # Atlético Madrid
«
Svar #5:
03 Nov 2012, 20:25 »
11.11.2012
Metalist 1 - 2 Atl. Madrid
Athletic 0 - 1 Atl. Madrid
Betis 1 - 1 Atl. Madrid
Neftci 2 - 1 Atl. Madrid
Osasouna 0 - 2 Atl. Madrid
Tenerife 0 - 5 Atl. Madrid
Atl. Madrid 2 - 0 Valladolid
Atl. Madrid 2 - 0 Neftci
Espanyol 0 - 3 Atl. Madrid
KURSEN ÆNDRET
Efter nogle dårlige kampe i ligaen er holdet kommet ind i en meget bedre stime og er nu oppe på 5 sejre i træk og holdet er nu at finde på en tredje plads, 8 point efter Barcelona som ligger sikkert på første pladsen, så vores nye mål må være at blive ved med at arbejde hårdt i hver kamp så en sejr kan hives hjem, så vi kan få skubbet Real Madrid væk fra anden pladsen.
LIGA BBVA
Efter holdet tabte til Levante, var den næste modstander på programmet Athletic Bilbao. Det var en meget lige kamp og holdet kæmpede bragt for den 1-0 sejr som de til sidst hev hjem og stimen med sejre kunne forsætte. Søndag d. 11 Oktober mødte vi Betis hjemme i egen hule, kampen endte 1-1, hvilket var lidt skuffende fordi at alle gerne havde set stimen forsætte, men det var selvfølgelig ikke et nederlag.
De næste tre kampe i ligaen blev til tre sejre, med en målscore på 7-0, hvilket må siges at være rigtig acceptabelt. Diego Costa og Falcao lavede begge et hattrick, samlet i de tre kampe og Christian Rodriguez scorede det syvende mål.
Stimen som ubesejret i ligaen er nu oppe på 5 kampe i træk.
KAMPE
|
LIGA BBVA
|
SPILLERSTATISTIK
EUROPA LEAGUE
Holdet brager videre i Europa League, men ikke uden smerter. Efter kampen mod Dinamo mødte Atl. Madrid andenpladsen i gruppen, Metalist. Falcao og Godin sikrede en 2-1 sejr, men sejren kunne have været større men det glippede da Falcao brændte et straffespark.
En stor overraskelse kom til live da Atletico Madrid tabte 2-1 til bundholdet i gruppen, Neftci. Hvad der skete den aften er ikke til at sige, men tabte gjorde vi.
Der var retur kamp hjemme på Vicente Calderón mod Neftci ca. to uger efter nederlaget og her blev der gået all in, der blev gjort alt for at revanche kampen blev vundet, og det gjorde den også med 2-0. Raul Garcia og Christian Rodriguez sikrede sejren.
Gruppe J
POKALTURNERINGEN
D. 31.10 indtrådte Atletico Madrid i den spanske pokalturnering 4. runde, hvor modstanderen var Tenerife. Falcao var fantastisk den aften og han stod for aftens show med ikke mindre en fire mål. Det sidste mål blev scoret af Gabi.
Returkampen bliver spiller hjemme d. 28.11.
«
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 4 # Atlético Madrid
«
Svar #6:
04 Nov 2012, 13:00 »
01.01.2013
LIGA BBVA
De gode takter i ligaen forsatte meget længe og indtil nederlaget mod Valencia havde holdet ikke tabt i 8 kampe i streg. Et nederlag i stimen ændrede ikke meget ved holdets selvtillid eller ved stillingen. Atl. Madrid er stadig af finde på en tredje plads, et par point efter Real Madrid og Barcelona som hele tiden sejre.
De fleste kampe er endt som små sejre til Atl. Madrid, en sejr er en sejr og alt tæller i ligaen. En kamp som der var lidt mere gang i var da Atletico Madrid
Atl. Madrid 2 - 0 Malaga
Dinamo 2 - 3 Atl. Madrid
R. Sociedad 0 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid 1 - 0 Tenerife
Atl. Madrid 1 - 0 Rayo
Atl. Madrid 2 - 1 Metalist
Atl. Madrid 1- 2 Valencia
Atl. Madrid 4 - 0 Osasuna
Getafe 1 - 3 Atl. Madrid
Osasuna 0 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid 0 - 0 Granada
var på besøg hos Getafe. Getafe kom foran efter 12 minutter, men Falcao og Juanfran mente at kampen skulle spilles anderledes, så efter 22 minutter bankede Falcao første mål ind og 10 minutter efter gjorde Juanfran det til 2-1, kampen endte 3-1 og Falcao scorede hans andet mål i kampen efter 72 minutter.
Falcao
har spillet rigtig godt i de seneste kampe og han er nu oppe på 12 liga mål i 14 kampen, hvilket må siges at være mere end acceptabelt.
COURTOIS
|
JUANFRAN
|
LIGA BBVA
EUROPA LEAGUE
I Europa cup, som det jo rent faktisk hedder, vandt Atletico Madrid sikkert gruppe J med 15 point. En form på 5-0-1 og en målscore på 13-6.
Efter at Neftci havde fået en røvfuld hjemme på Vicente Calderon var den næste modstander Dinamo på udebane, og det var en meget lige kamp. Atl. Madrid var foran 3-1 indtil 74 minut, hvor Dinamo kom på 2-3, men de var aldrig tæt på at få reduceret helt og få en uafgjort.
Sidste kamp i gruppen blev spillet hjemme mod Metalist og Atl. Madrid var allerede videre til knockout kampene så de havde ikke meget at spille for, men det blev dog til endnu en sejr som blev sikret med to mål af Falcao.
I første knockout gruppe er modstanderen Levski, en kamp som ikke burde give alt for mange problemer. Levski havde en form på 3-0-3 i gruppen og kom videre med 9 point.
Vinderen af de to kampe skal op imod enten Montpellier eller Galatasaray.
GRUPPE J
|
1. KNOCKOUTRUNDE
|
2. KNOCKOUTRUNDE
SPANSKE POKALTURNERING
I pokalturneringen kom vi nemt videre fra 4 runde, anden kamp mod Tenerife endte 1-0 så vi kom videre med samlet 6-0. I femte runde af turneringen kom vi op imod Osasuna, et hold som der ikke er blevet tabt til med Mathias Hansen ved roret, og der blev heller ikke tabt denne gang.
Den første kamp blev spillet hjemme på Vicente Calderon og der blev gået hårdt til den. Falcao blev kampens spiller med 2 mål. Adrian og Christian Rodriguez scorede også hvert et mål og dermed var en sejr på 4-0 en realitet.
Returkampen blev spillet på udebane og der var ikke mange som regnede med at Osasuna ville komme tilbage i kampen og det gjorde de skam heller ikke. Mario Suarez sikrede en 1-0 sejr og et samlet resultat på 5-0.
I kvartfinalen møder Atletico Madrid Malaga.
KOMMENTAR FRA MANAGER; MATHIAS HANSEN
"Jeg er glad for at vi nu har fået succes i alle turneringer vi deltager i, vi havde det svært i starten og hvorfor det ikke gik bedre, det skal jeg ikke kunne sige, alle ændringer tager tid og at klubben fik en ny manager op til sæson start har sikkert været en stor ændring for mange af spillerne, og det tager som sagt tid at vænne sig til.
Vi skal viderefører sucessen her fra efteråret til resten af sæsonen så vi har en chance for at få skubbet Real Madrid af andenpladsen og derved få sølvtøjet til vores klub.
Af transfers ved jeg ikke endnu hvad der skal ske, jeg kan sige så meget at vi kigger rundt i verden for at se om der skulle være spillere som kan hjælpe os på vores vej og gøre vores team bedre, men indtil der intet konkret er, så kan jeg ikke sige så meget endnu"
«
Seneste Redigering: 04 Nov 2012, 13:05 af Guffenn
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 5 # Atlético Madrid
«
Svar #7:
04 Nov 2012, 13:32 »
05.01.2013
TRANSFER RYGTER
I følge den spanske avis AS er Fernando Llorente på vej til at skrive kontrakt med Atletico Madrid og et eventuelt skifte vil ske den 1. juli 2013. Fernandos kontrakt udløb her til nytår og der er ikke kommet noget nyt om en forlængelse mellem ham og Athletic Club Bilbao, så historien om et skifte til Atl. Madrid kan meget vel være ægte.
Avisen har haft kontakt med Mathias Hansen og har fået en udtalelse fra manageren.
"Rygtet er ikke noget jeg kender til. Som sagt så holder vi øje med markedet og hvis den rette spiller dukker op, så handler vi, andet har jeg desværre ikke at sige på nuværende tidspunkt"
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 6 # Atlético Madrid
«
Svar #8:
04 Nov 2012, 19:57 »
21.02.2013
LIGA BBVA
Det kører rigtig godt for holdet i Ligaen og anden pladsen er stadig vores og der bliver kæmpet som en gal på at få anden pladsen. Sæsonens vigtigste kamp blev spillet d. 12. januar hvor det blev spillet mod Real Madrid, en kamp
Sevilla 0 - 1 Atl. Madrid
Malaga 0 - 3 Atl. Madrid
Atl. Madrid 2 - 1 Real Madrid
Atl. Madrid 3 - 1 Malaga
Atl. Madrid 1 - 1 Deportivo
Atl. Madrid 1 - 0 Rayo
Barcelona 4 - 1 Atl. Madrid
Rayo 1 - 2 (s) Atl. Madrid
Atl. Madrid 2 - 1 Celta
Mallorca 0 - 1 Atl. Madrid
Levski 0 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid 1 - 0 Zaragoza
Atl. Madrid 2 - 0 Levski
hvor fansne var sikre på at holdet ville tabe, fordi at Real bare er bedre, men det var en chance for at komme på samme antal point med Real og så komme et skridt tættere på. Koke scorede allerede efter 12 minutter og Atl. Madrid fik den bedste start som de kunne få. Higuain reducerede, og til aller sidst, efter 73 minutter scorede Diego Costa sejrs målet og Atl. Madrid vandt kampen 2-1. En stor og meget vigtig sejr.
I de efterfølgende kampe var det vigtigt at få 3 point med hjem fra hver kamp så holdet kan komme op på anden pladsen. Den efterfølgende kamp var imod Deportivo, det var chancen for at sikre andenpladsen og chancen for at få revanche fra den første kamp i ligaen, men igen drillede Deportivo og Atl. Madrid fik kun en uafgjort. Et skidt resultat, da alle havde håbet på en sejr.
Ugen efter var Atl. Madrid på besøg hos Barcelona og sikken røvfuld de fik. Det startede meget godt da Juanfran allerede efter 38 sekunder bringer Atl. Madrid foran, men længe skulle der ikke gå før at Messi gjorde det til både 1-1 og 2-1 og kampen endte til sidst 4-1 til Barcelona.
Heldigvis er Atl. Madrid stadig at finde på tredjepladsen og der er kun 2 point op til andenpladsen.
LIGA BBVA
EUROPA LEAGUE
I Europa cuppen forsætter successen stadigvæk, begge kampe mod Levski blev vundet sikkert og den næste modstander er Galatasaray, en god lodtrækning hvis man spørger manager Mathias Hansen, nu må vi se hvordan det kommer til at gå. Alle håber på en sejr.
Første kamp mod Levski blev spillet på udebane og et lidt tilbage trukket Atl. Madrid vandt kampen 1-0. Levski er ikke et holdt som nogle i klubben kender til, så derfor blev der spillet lidt sikkert. Men kampen blev vundet sikkert.
Anden kamp var der plads til lidt mere frie tøjler og der bliver spillet rigtig god fodbold og det unge talent Koke bringer Atl. Madrid foran efter blot 7 minutter og Diego Costa bidrager med et mål 60 minutter senere.
1. KNOCKOUTRUNDE
SPANSKE POKALTURNERING
Det var tæt på at gå galt da Atl. Madrid spillede mod Rayo i pokaltuneringen. Den første kamp blev vundet 1-0, på mål af Adrian. Fansne var sikre på at de nu var videre, selvom kampen kun blev vundet med 1 mål. Men det gik ikke som alle havde håbet i returopgøret, for kampen blev tabt 1-0 og derfor skulle der til sidst spilles straffespark. Courtois var hamrende god i kampen og redde en del straffespark som sikrede Atl. Madrid sejre.
I finalen mødes Real Madrid.
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 16:54 af Guffenn
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Fresse94
Landsholdsspiller
Sv: 7 # Atlético Madrid
«
Svar #9:
04 Nov 2012, 20:34 »
Kan du smide spillerstatistik op for ligaen?
Derudover god blog.
Guffenn
Førsteholdsspiller
«
Svar #10:
05 Nov 2012, 10:15 »
Der kommer nok 2 opdateringer eller sådan senere i dag, så skal jeg nok lige sørge for at få det med
Det var allerede i planerne.
Og tak for rosen.
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #11:
05 Nov 2012, 10:48 »
Kan du ikke uddybe din taktik en smule? Spiller du mest med 4-1-2-2-1 eller 4-2-3-1? Hvilke roller bruger du og generelle holdindstillinger?
Guffenn
Førsteholdsspiller
«
Svar #12:
05 Nov 2012, 15:56 »
Citat af: Nekker 05 Nov 2012, 10:48
Kan du ikke uddybe din taktik en smule? Spiller du mest med 4-1-2-2-1 eller 4-2-3-1? Hvilke roller bruger du og generelle holdindstillinger?
Jeg spiller udelukkende 4-1-2-2-1, så vi ikke spiller alt for offensivt. Det med holdindstillinger og roller har jeg ikke rigtigt ændret, for jeg er ikke så klog på de forskellige spiller og hvilke roller som passer til spillerne. Jeg har været i situationer under kampe hvor jeg har skiftet fra standard til måske at spille offensivt eller på kontra, eller sådan, men ellers er det ikke rigtig noget jeg har sat mig ind i.
Det kunne være at det var noget jeg skulle gøre
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
«
Svar #13:
05 Nov 2012, 16:54 »
07.04.2012
LIGA BBVA
Der har ikke været mange overraskelser på det sidste hos Atl. Madrid. Fem ud af seks kampe er blevet vundet, hvor kampen mod Valladolid endte uadgjort, 2-2. De gode resultater i ligaen, resulterede i af Atletico Madrid nu er at finde på en andenplads med 64 point, og med Real Madrid lige i hælene med 61 point på tredjepladsen. Det er en stor succes for manageren og for holdet, at de nu er med i løbet om mesterskabt efter at have været tæt på at ligge under nedrykningstregen i starten.
LIGA BBVA
|
HOLDSTATISTIK
|
SPILLERSTATISTIK
EUROPA LEAGUE
Vi har afsluttet en periode med en hel del gode Europa cup kampe og Atl. Madrid har ført sig frem på internationalt plan. Alt ser rigtig godt ud.
Levante 0 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid 3 - 2 Athletic
Atl. Madrid 0 - 1 Galatasaray
Betis 0 - 1 Atl. Madrid
Galatasaray 0 - 2 Atl. Madrid
Atl. Madrid 2 - 0 Osasuna
Valadolid 2 - 2 Atl. Madrid
Schalke 0 - 2 Atl. Madrid
Atl. Madrid 3 - 2 Espanyol
Galatasaray kom på besøg da den første kamp i anden knockoutrunde skulle spilles. En kamp som var meget lige og desværre ikke endte med at tippe til den rigtige side, da Galatasaray kunne tage en 1-0 sejr med hjem til Tyrkiet. Ikke det bedste resultat at tage med sig til retur kampen på udebane. En kamp som meget nemt kunne blive rigtig sværd, for det er udebane kampe tit.
Men der blev brugt store ord i omklædningsrummet og Atl. Madrid spillede deres røv i laser og Falcao især.
Falcao fik prisen for kampens spiller, da han var manden bag kampens to mål, for Atl. Madrid vandt med nød og næppe kampen 2-0 og gik dermed videre på reglen om udebane mål.
I kvartfinalens første kamp skulle det spanske hold på besøg i Tyskland. Et af tyskernes store hold, nemlig Schalke 04 var modstanderne i kvartfinalen. Falcao er en mand som ikke kan stoppe med at score mål på række og det ser ud til at han er en hård mand at få stoppe foran målet. Indtil videre har han samlet scoret omkring 31 mål i denne sæson og det må man sige er mere end acceptabelt. To af de 31 mål faldt i kampen mod Schalke. Det første mål kom efter blot 9 minutter og man må sige at spanierne havde styr på den kamp, for Schalke havde ikke meget at komme med og cirka 30 minutter senere scorede Falcao igen og denne gang kampens sidste mål.
«
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Guffenn
Førsteholdsspiller
Sv: 8 # Atlético Madrid
«
Svar #14:
05 Nov 2012, 19:50 »
13.05.2012
LIGA BBVA
På nuværende tidspunkt er der tre liga kampe tilbage; Granada, Sevilla og Real Madrid. Atletico Madrid har stadig
Atl. Madrid 3 - 2 Schalke
Malaga 1 - 3 Atl. Madrid
Atl. Madrid 1 - 1 R. Sociedad
Liverpool 1 - 1 Atl. Madrid
Rayo 1 - 1 Atl. Madrid
Atl. Madrid (s) 1 - 1 Liverpool
Valencia 1 - 2 Atl. Madrid
Atl. Madrid 0 - 1 Getafe
andenpladsen, men kun ét point skiller dem og Real Madrid. Det ser ud til at Real Madrid kampene i denne sæson bliver de vigtigste, at Atl. Madrid møder dem i sidste runde bliver alt afgørende, for hvem der får andenpladsen. Og om få dage møder Atl. Madrid, Real i finalen i den spanske pokalturnering, men nok om det.
Flere uafgjorte resultater er nok grunden til at kampen i toppen er blevet mere lige. Tre kampe ud af seks er blevet vundet og hvor to er endt uafgjort og så tabte Atl. Madrid den seneste kamp 0-1 til Getafe.[floa
"Jeg er sikker på at når denne sæson er slut så ligger vi nummer to og har fået sølvtøjet. Vi har spillet rigtig godt på det seneste og det er vigtigt at vi holder niveauet så vi ikke falder igennem og lader Real Madrid rende med andenpladsen og det er også derfor at jeg priotere kampen mod netop Real Madrid højest. Den kamp skal vindes" - Mathias Hansen, manager Atletico Madrid.
LIGA BBVA
|
HOLDSTATISTIK
|
SPILLERSTATISTIK
EUROPA LEAGUE
Europa cuppen har været en stor succes for Atl. Madrid, de har slået flere store hold ud af turneringen og pt. er de oppe imod Schalke hvor de fører 2-0. Returopgøret blev en sand målfest og inkluderede 5 mål. Falcao satte festen igen efter 17 minutter og derfra blev der kun kæmpet hårdere, fra begge lejre. Neustädter fra Schalke udlignede efter 42 minutter, men kun få minutter senere var Falcao igen foran målet og bragte spanierne foran igen. Kampen ender 3-2 til Atl. Madrid og de er dermed videre til semifinalen og mødte Liverpool.
Liverpool var bestemt den største modstander som Atl. Madrid var oppe imod under turneringen og det var bestemt også to svære kampe som de fik spillet. Første kamp blev spillet på Anfield Road og det var et tæt pakket stadion som Atl. Madrid kom til. Kampen var noget lige og chancerne kom fra begge sider af. Målkongen Falcao fik bolden ind bag Pepe Reina efter blot 6 minutter, den bedste start som Atl. Madrid kunne tænke sig. Desværre udlignede Razvan Rat i det 18 minut og derefter kom der ikke flere mål.
Anden kamp var en sand dræber. Endnu en lige kamp, hvor begge hold skabte store chancer for at få en plads i den store finale. Falcao bragte Madrid foran i tillægstiden efter første halvleg og da Liverpool ikke havde scoret efter 80 minutter var alle sikre på at Madrid skulle vinde denne kamp og komme sikkert videre til finalen, men Jose Sosa scorede for Liverpool efter 83 minutter. I den ekstra spilletid blev der ingen mål scoret og derfor måtte kampen ud i straffesparkskonkur
rence.
Miranda, Gabi, Emre, Falcao og Filipe scorede alle deres mål og inden spillere brændte for Madrid. Hos Liverpool scorede Johnson, Agger og Sosa og desværre for Liverpool brændte Sosa deres afgørende spark og endnu en gang
var Madrid videre i turneringen.
I finalen mødes Atl. Madrid og Napoli.
NY KONTRAKT?
Der var under to måneder til at managerens kontrakt udløb, før at ledelsen kom med et nyt tilbud på en ny kontrakt til den, indtil videre, succesfulde manager som har gjort et godt stykke arbejde for den spanske klub.
Den nye kontrakt startede d. 03.05.2017 og Mathias vil modtage 305.000 per uge.
Det var en kontrakt som der ikke gik længe før der blev skrevet under på, en løsning som alle i klubben var godt tilfredse med.
"Jeg er meget henrykt over at Mathias har valgt at skrive under på en ny kontrakt og jeg håber at han vil blive indtil kontrakten slutter og så må vi til den tid se om der skal en ny på bordet.
Mathias har bragt god succes til klubben og vi kan være stolte af at vi nu er i Europa cup finalen som vi ser meget frem til." - Lazaro Albarracin, Direktør Atl. Madrid.
«
Seneste Redigering: 05 Nov 2012, 20:53 af Guffenn
»
The Journeyman
Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »