home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 396 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Real Sociedad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Real Sociedad  (Læst 21150 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Real Sociedad
« : 01 Nov 2012, 15:22 »



BAGGRUND
Klubben kommer fra byen San Sebastian i det helt nordlige Spanien, lige på grænsen til Frankrig og Pyronæerne. Byen var den tidligere kong Alfredo III’s opholdssted om sommeren, hvilket førte til klubbens tildeling af titlen ”Real”. Grundet den korte afstand til Bilbao er Athletic Bilbao selvsagt ærkerivalen over dem alle. Tidligere førte begge klubber samme transferpolitik, hvor de kun hentede baskiske spillere. Denne sprang Sociedad dog fra tilbage i 1980’erne, og siden har man således hentet de spillere man mente manglede uanset baggrund.

Real Sociedad har tidligere vundet Liga BBVA to gange, nemlig i sæsonerne 1980-81 og 1981-82. Derudover er man endt på 2. og 3. pladsen flere gange, senest i 2002-03 sæsonen, hvor man hentede sølvmedaljerne, kun overgået af Real Madrid. Tragist var det, at man tabte guldet i sidste spillerunde. Siden har klubben været en tur i Liga adelante, før man nu igen jagter den øverste halvdel af La Liga. Potentialet er igen blevet til at tage at føle på, så nu er det blot op til dig at føre klubben frem over stepperne!

FORVENTNINGER OG ØKONOMI
Bestyrelsens forventninger:Midterplacering
Spillemæssige forventninger:Udviklede spillere gennem eget ungdomssystem
Transferbudget:0 DKK
Lønbudget:2,55 mio. pr. uge
Anvendt løn:2,53 mio. pr. uge

TRUPGENNEMGANG
Målmandsposten er ganske sikkert dækket ind hos Real Sociedad. Førstevalget må uden tvivl være Claudio Bravo, der via sine stats ganske fortjent også er førstevalg for Chiles landshold. Bravo er en yderst kompetent målmand, der især udmærker sig ved sine hurtige reflekser og sine hurtige og lange udkast. Som mange sydlandske målmænd er han dog lidt mere sprællende end de europæiske, om end dette ikke er på et ødelæggende niveau i Bravos tilfælde. Som backup har man den sikre Enaut Zubikarai og det unge håb Enrique Royo.

Forsvaret er relativt smalt og begrænset, men har alligevel sine lyspunkter. Selvom mange spillere kan spille mange positioner, og selvom der også er nok spillere til hver position, så er niveauet ikke lige fantastisk hos dem alle. På venstrebacken bør det primære valg stå mellem lejede Jose Angel og klubbens egen Alberto De la Bella, der begge har et rimeligt niveau, men som dog begge har deres forcer i offensiven. På højrebacken står valget mellem Dani Estrada og Liassine Cadamuro, der igen begge primært har forcerne offensivt. Cadamuro er ekstremt fleksibel hvad angår sin position, og er nok mere defensivt orienteret end Estrada, der til gengæld slår nogle særdeles giftige indlæg.

I centerforsvaret finder man en af holdets helt store profiler, nemlig den unge Inigo Martinez. Den 21-årige spanier er et kæmpe forsvarstalent, der foruden udmærkede defensive tekniske stats også har en sublim placeringsevne og et godt langskud. Eneste minus må være hans høje aggressivitet, som dog forhåbentlig kan tøjles af hans andre fornuftige mentale stats. Ved siden af ham står valget mellem Mikel Gonzalez og Ion Ansotegi. Den mest fuldendte af de to er Gonzalez, om end hans styrke især ligger i tacklingerne, mens Ansotegis uden tvivl er i hovedspillet. Valget kan derfor træffes på baggrund af modstanderen man møder. Der er flere mulige fjerdevalg som fx Javi Ros og Cadamuro, men ingen af de to har et højt nok niveau på denne position i længden.

På midtbanen er man rigtig stærkt besat. Centralt er der rigelige alternativer både defensivt, centralt og offensivt. Især den unge stamme med Javi Ros, Asier Illaramendi og Ruben Pardo er fleksible og kan spille både defensivt og centralt. Pardo især rummer et kæmpe talent. Dertil kommer adskillige alternativer hvor det mest spændende uden tvivl er David Zurutuza, der er en ganske dygtig offensiv midtbanespiller.
På kanterne finder man endnu to af holdets store profiler. På højrekanten er det klare førstevalg Xabi Prieto, der uden tvivl er en af klubbens mest kreative spillere. Som ordentlig backup for ham er kun alle venstrefløjene. Her er Antoine Griezmann det oplagte førstevalg, mens Gonzalo Castro og Carlos Vela også er udmærkede valg. Griezmann er endnu et af klubbens kæmpe talenter, og han har derfor evnerne til fra start at være en nøglespiller for holdet.

I angrebet er man rigtig tyndt besat. Man har to direkte angrebsspillere, mens Vela også kan gøre det godt her. Først og fremmest har man Imanol Agirretxe, der er sublim med hovedet men som ikke kan meget andet. Han er derfor en typisk boksspiller, der dog mangler den store fysik for virkelig at fylde boksen ud. Alternativet er uruguayske Diego Ifran, der er mere alsidig. Han mangler dog i den grad nogle spidskompetencer for virkelig at være farlig. Vela er derfor et udmærket valg her, trods hans manglende kynisme foran mål. Den opvejes til fulde af hans evner som dribler og hans speed.


Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #1: 01 Nov 2012, 15:24 »

Jeg regner stærkt med at starte op med Real Sociedad når spillet udkommer imorgen, og jeg håber da på ikke at være den eneste!

Klubben rummer oceaner af talent, men en skrantende økonomi samt et halvsvagt forsvar gør, at der er nok at arbejde med i mange sæsoner fremadrettet. Jeg håber at kunne få hevet flere af jer med på vognen, således at vi sammen kan få nogle super fede spil med denne klub!
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #2: 01 Nov 2012, 15:33 »

Rigtig godt indlæg du fik skrevet, Swizz! Det giver virkelig lyst til, at prøve Sociedad af, når spillet nu udkommer. De har et rigtig spændende spillermateriale synes jeg, med bl.a. Vela og Agirretxe i front og selvfølgelig Griezmann Xabi Prieto og samt mange andre talenter!

Det kunne være, at man skulle prøve dem af som sit første spil! Smiley
Logged

Arsenal <3

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #3: 01 Nov 2012, 15:47 »

Havde overvejet at mit første spil skulle være med Sociedad, må dog indrømme efter at have læst denne indledning er jeg ikke længere i tvivl. Super godt skrevet, og jeg starter også mit første spil med Sociedad lige så snart den "rigtige" udgave udkommer!  Thumbs Up
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #4: 01 Nov 2012, 15:49 »

Glimrende med en klubtråd! Jeg overvejede selv at starte en, men fint at du kom mig i forkøbet! Wink

Det er uden tvivl en enormt spændende klub som endda besidder ganske fine faciliteter sammenlignet med andre spanske klubber. Min plan er således ligeledes at starte et spil med dem i morgen.

Efter min mening er der to klare mangler - bredde i forsvaret samt en ekstra mand til angrebet. Da jeg har erfaret i betaen at det er muligt at få hævet lønbudgettet, kan man ende op med et transferbudget på omkring de 10 mio. Derudover er det muligt at sælge Markel (fra reserveholdet) for et par millioner.
Med dette enorme budget, er min plan således at skaffe en breddespiller til forsvaret, gerne på fri transfer hvis muligt, samt en ung angriber. Her har jeg erfaret at det faktisk er muligt at lokke Helenius og Cornelius til klubben. Det kræver dog noget seriøst wheelin' and dealin'!

Taktisk overvejer jeg stadigvæk flere muligheder. En af mulighederne kunne være en klassisk 4-4-2 med diamant på midten. Midtbanen og angrebet ville således blive udgjort af:
DM: lllarramendi
MH: Xabi Prieto
MV: Griezmann
OM: Zurutuza
Bo: Agurretxe (targetman el. lignende)
Bo: Carlos Vela (Skarpretter - hans målscorings egenskaber er faktisk bestemt ikke ringe, og jeg har tidligere fået spandevis af mål fra ham, netop som rollen som skarpretter. Han har hurtigheden, mentalitet og mon ikke at hans afslutninger han forbedres en smule igennem træning?)

Et køb af Helenius eller Cornelius ville således være perfekt, da han derved ville kunne rotere med Agurretxe, og formentlig overtage positionen indenfor en sæson eller to.
Jeg har godt nok mine tvivl om Griezmann på venstrefløjen, og hvorvidt han kompetencer bliver udnyttet til fyldest, da han derved ikke han udnytte sine fine kompetencer foran mål.

Der er dog en masse som skal afprøves, og jeg ser frem til at komme i gang!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #5: 01 Nov 2012, 17:35 »

Udmærket idé. Dog, så får du ikke rigtig udnyttet Pardos egenskaber til fulde. Godt nok kan han spille offensivt, mens hans evner er bedre centralt vil jeg tro - jeg har dog ingen erfaringer.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #6: 01 Nov 2012, 17:57 »

Udmærket idé. Dog, så får du ikke rigtig udnyttet Pardos egenskaber til fulde. Godt nok kan han spille offensivt, mens hans evner er bedre centralt vil jeg tro - jeg har dog ingen erfaringer.

Det er sandt, selvom det selvfølgelig er svært at udnytte samtlige spillere optimalt.
Evt. er der mulighed for en 4-5-1 med følgende opstilling:
CM: IIIarramendi (Boldvindende)
CM: Pardo (dybdeliggende)
OH: Prieto (Kantspiller)
OM: Vela (Indvendig angriber/trequista
OV: Griezmann (Kantspiller)
Bo: Agirretxe (Targetman)

Pga. mine tidligere gode erfaringer med Vela, vil jeg meget gerne give ham muligheden for at banke kasser ind. En mere tilbagetrukket rolle med plads til hans farlige løb, vil måske ikke være nogen helt dårlig idé.
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #7: 01 Nov 2012, 23:19 »

I øvrigt kan det nævnes, at der i reservetruppen render en ung angriber ved navn Iker Hernández rundt, som af klubbens assistent manager, bliver vurderet til 4,5 stjerne.

Det er formentlig noget højt sat, men umiddelbart vil jeg vurdere, at potentialet er til stede.

Hans målrettethed på 10 er naturligvis noget lavt, men via rette vejledning, burde det være muligt at rette op på dette.
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #8: 02 Nov 2012, 13:24 »

Så er jeg endelig kommet hjem, og skal til at igang med mit første save i FM13! Andre der allerede er startet? Smiley

Vender lige tilbage når jeg har overstået de første par træningskampe  Thumbs Up

Edit: Hold da op! Der er godt nok ikke meget råderum på transfersiden her i første vindue  Skuffet
« Seneste Redigering: 02 Nov 2012, 14:55 af ReaLFCK » Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #9: 02 Nov 2012, 17:12 »

Første "rigtige" kamp ender 0-2 til Sociedad på Camp Nou!
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #10: 02 Nov 2012, 20:08 »

Imponerende resultat! Hvilken formation benytter du?
Jeg er stadigvæk igang med træningskampene, og har endnu ikke lagt mig fast på en taktik.
På transferfrontet har det lykkedes mig, efter laaaange forhandlinger, ingen ringere end Andreas Cornelius! Derudover har jeg lejet Nolito som skal agere back-up på kanterne.
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #11: 02 Nov 2012, 20:11 »

Jeg spiller 4-4-2 diamant, og har så rodet lidt selv med de andre indstillinger.

Jeg ved ikke, det lykkedes ikke mig at få solgt nogen som helst, derfor lød mit transferbudget på 0.- og selvom jeg var helt oppe og byde 40mio over 48 måneder ville FCK ikke af med Cornelius  Sur

Så må prøve mig igen, til vinter eller til sommer når der forhåbentligt er lidt mere at rykke rundt med  Wink
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #12: 02 Nov 2012, 20:23 »

Som nævnt, også en af de formationer jeg prøver af Smiley

Du kan bede bestyrelsen om at forøge dit lønbudget. I første omgang siger de altid nej, men ved at pointere at klubben ellers vil blive overhalet af konkurrenter, burde du få et ja.
Det er lykkedes for af to omgange, hvilket har sikret mig et transferbudget på omkring de 20 millioner.

Han er sært, med ham Cornelius. Jeg sikrede ham for 8 millioner + 10 millioner over 48 måneder. Det var vel at mærke i starten af transfervinduet, så det kan meget vel have haft indflydelse.
I betaen oplevede jeg dog at han på ingen måde ville skifte til mit Newcastle hold, så han er en smule utilregnelig.
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Real Sociedad
« Svar #13: 02 Nov 2012, 20:40 »

Vil jeg da helt klart prøve, og så se om det kan lykkedes mig at hente ham her til vinter. Da de dsv ikke rigtig er lykkedes mig at få gang i Vela, overhovedet. Dog bomber Aggiretxe  Tunge
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #14: 02 Nov 2012, 20:41 »

Håber det lykkedes dig! Wink
Har du prøvet ham som skarpretter? Der plejer han at være skarp!
Hvordan spiller du Agirretxe? høje bolde til låget? Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010