home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23472
  0 Brugere, 1009 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aarvi123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Ajax
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Ajax  (Læst 53752 gange)
Cesc
Landsholdsspiller

Sv: Ajax
« Svar #45: 28 Nov 2012, 17:38 »

I mit spil går det også fantastisk! Er allerede gået videre fra gruppen og er stadig ubesejret o ligaen! Vandt 1-0 over Barca i CHL, og det resultat glad blod på tanden så jeg efterfølgende nakkede Twente 5-2! Mit hold vendte også en udebanekamp mod AZ til sejr i de døende minutter.

Jeg synes mit rotationsprincip er fabel! Så vil ikke pille en spiller ud og sige han er fantastisk, men Alderwiereld og Vermeer, plus De Jogn er fantastisk spillere!

Dette indlæg er sendt fra iPhone 

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #46: 29 Nov 2012, 15:14 »

Så er jeg videre i Champions League på en 2. plads, og samtidig fører jeg ligaen ved julepausen med 10 point ned til AZ. Jeg var ubesejret, men i en dum udebanekamp mod VVV tabte jeg desværre i 19. runde med 2-0. Skidesurt, men sådan er det.

Eriksen er assistkongen, og min islandske angriber er bombeministeren. Kæft, de to gør det godt. Lucas Andersen er også rigtig god.

Jeg har trukket Galatasaray i CHL, og jeg regner med at gå videre! Desuden har jeg hentet Urby Emanuelson tilbage i Ajax-trøjen efter et exit i nogle sæsoner. Han bliver spændende at følge på venstrekanten, hvor han slår Victor Fischer ud på bænken.

Hvordan går det I jer andres spil?

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #47: 30 Nov 2012, 19:09 »

Nu har jeg fuldt med herinde i et stykke tid, og kunne ikke lade være med at komme med mine egne erfaringer;

Jeg et netop startet på 2. sæson. I første sæson nåede jeg højest overraskende hele vejen i semifinalen(!) i CL, dog efter nogle MEGET heldige lodtrækninger. Trak Fehnerbache i 1. knock out runde og Montpellier i kvartfinalen. I semifinalen røg jeg som ventet ud til Barcelona. Samtidig vandt jeg The Double, så en fantastisk første sæson!

I første transfervindue hentede jeg Jores Okore, Andreas Cornelius og nogle unge talenter (Jacob Dehn, Dejan Meleg etc.). Jores Okore gik med det samme ind og blev en nøglespiller, og ligger i hver kamp med et snit på over 7. Cornelius spiller fint, men mangler stadig træning. Han har dog et stort potentiale! Lucas Andersen og Viktor Fishcer gør det også kanon på trods af, at de ikke altid er at finde i startopstillingen. Jeg hentede desuden den egyptiske midtbanespiller Hosny på en fri transfer, som spiller rigtig godt som dybdeliggende playmaker eller central midtbanespiller.  Jeg har fået det fint til at fungere med Siem de Jong og Sigborsson, begge skiftevis som fremskudt angriber. Jeg spiller for det meste i en 4-2-3-1, med to offensive kanter og en offensiv midt. Jeg kan dog finde på, at tage de to kanter ind, og spille med tre centrale offensive midt. 4-3-1-2 fungerer også!

I transervinduet i sommeren 2013, fik jeg hentet Mattia Destro på en fri transfer - et rigtig røverkøb. I hans liga-debut scorede han hattrick, og har spillet virkelig godt! Samtidig hentede jeg Carlos Fierro som jeg forventer mig meget af. I vinterens transfervindue regner jeg med at skille med af med enten de Jong eller Sigborsson, da jeg har rigeligt med angribere nu. Hvem synes i, jeg burde skille mig af med?

Ps. Jeg havde store problemer med at finde en ordentlig højre back i første sæson. Jeg endte med bare at bruge Ricardo van Rihjn, hvilket viste sig at være rigtig smart. Han udvikler sig rigtig, rigtig godt, og er blevet en ganske god back. Har dog netop hentet Gino Peruzzi, som jeg også tror kommer til at gøre det godt!

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #48: 01 Dec 2012, 15:35 »

Synes van Rihjn er helt fabel. Han er virkelig solid på min højreback, og klart en af de første der bliver udvalgt til kampe i mit spil. Jeg synes han er stabil, sikker og god i sin boldomgang i hver eneste kamp!

Til dit spørgsmål: Jeg synes du skal skille dig af med Siem De Jong. Han er en fremragende spiller, men Sigborsson er virkelig en målscorer med stort M! Synes han er holdets allerbedste angriber ud fra mine erfaringer, og samtidig er han ung og udvikler sig. Han er klart værd at holde på lidt sæsoner endnu, da du helt sikkert kan tjene en kæmpe skilling på ham engang i fremtiden!

Jeg er selv kommet til starten af marts mener jeg. Mesterskabet er nærmest sikret og jeg er i kvartfinalen i Champions League. Det er pisse fedt at spille med Ajax, og jeg nyder at se alle danskerne på banen!

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #49: 02 Dec 2012, 22:31 »

Synes van Rihjn er helt fabel. Han er virkelig solid på min højreback, og klart en af de første der bliver udvalgt til kampe i mit spil. Jeg synes han er stabil, sikker og god i sin boldomgang i hver eneste kamp!

Til dit spørgsmål: Jeg synes du skal skille dig af med Siem De Jong. Han er en fremragende spiller, men Sigborsson er virkelig en målscorer med stort M! Synes han er holdets allerbedste angriber ud fra mine erfaringer, og samtidig er han ung og udvikler sig. Han er klart værd at holde på lidt sæsoner endnu, da du helt sikkert kan tjene en kæmpe skilling på ham engang i fremtiden!

Jeg er selv kommet til starten af marts mener jeg. Mesterskabet er nærmest sikret og jeg er i kvartfinalen i Champions League. Det er pisse fedt at spille med Ajax, og jeg nyder at se alle danskerne på banen!
Har det helt på samme måde med Van Rihjn, han er virkelig god for mig også. Men højrebacken er virkelig tynd, så jeg er ved at omskole Daley Blind til højre back, men jeg ved ikke hvor holdbar den løsning er og højrebacks er virkelig dyre hvis man skal have en god en. Hvad gør du hvis han bliver skadet?

Hvordan bruger du forresten Siborsson? Jeg kan ikke rigtig får ham i gang Skuffet

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

JimmyGP
Manager

« Svar #50: 03 Dec 2012, 00:05 »

Efter et dumt chrash (glemt at genaktivere autosave, DOH ticked off) med ærkerivalerne fra PSV Eindhoven ser jeg mig selv nødsaget til at gå i den anden grøft efter de mange roser til Fischer i går og i dag. Så må vi se om jeg kan få ligeså meget succes med Ajax, som vanen tro.

Jeg satser på offensiv fodbold med de mange unge talenter og planen er at skabe et slagkraftigt hold med unge hollandske talenter. Første opgave er derfor at scoute alle mine rivaler og så om der er noget der kan bruges hos "Jong Ajax". De unge spillere skal selvfølgelig ikke stå alene og jeg har da også lidt "ældre" spillere i kikkereten. I særdelshed kunne jeg godt tænke mig at tilknytte enten Maarten Stekelenburg eller Tim Krul på målmandsposten, men ellers kunne det være fedt at hente en Eljero Elia eller Klaas-Jan Huntelaar hjem til Amsterdam.

Målsætningen er selvfølgelig at gå efter den hollandske double hvert evigt eneste år, men at Eredivisie selvfølgelig har primært fokus. I Champions League satser jeg i første omgang på stabilitet i gruppespillet og de første tre sæsoner er målet "blot" videre avancement. Fra sæson fire indledes en mere permanent jagt på de afsluttende kampe og jeg mener at på tre til fem sæsoner bør man kunne skabe et ungt, talentfuldt hold, der kan spille sig i minimum kvartfinalen og gerne i semifinalen, men allerhelst i finalen i Champions League.

Grundstenen på holdet har de Boer allerede lagt og jeg forventer at udvikle Christian Eriksen til stjerne 10'eren med dirigentstokken. Udover Eriksen mener jeg også at have plads til "de andre" danskere og jeg kunne godt finde på at byde på både Okore og Cornelius. Det vil tiden kun vise. Når det nu er Ajax kunne jeg også (atypisk mig) finde på at hente flere "wonder kids" til klubben, da Ajax er en af verdens bedste udviklingsklubber. Adryan, Nem og Ademilson er tre spillere, som jeg overvejer, men nu får vi se.

- Veni, vidi, vici -

Czichy
Lilleputspiller
*

« Svar #51: 03 Dec 2012, 01:23 »

I mit spil går det også fantastisk! Er allerede gået videre fra gruppen og er stadig ubesejret o ligaen! Vandt 1-0 over Barca i CHL, og det resultat glad blod på tanden så jeg efterfølgende nakkede Twente 5-2! Mit hold vendte også en udebanekamp mod AZ til sejr i de døende minutter.

Jeg synes mit rotationsprincip er fabel! Så vil ikke pille en spiller ud og sige han er fantastisk, men Alderwiereld og Vermeer, plus De Jogn er fantastisk spillere!

Dette indlæg er sendt fra iPhone 

vil du ikke ligge din taktik op? den virker god, og kan slet ikke få mine igang

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #52: 03 Dec 2012, 14:04 »

Jeg har skrevet det en del gange, men mit ENESTE problem er stadig at mine angribere ingen mål scorer. Jeg bruger sigborsson som fremskudt angriber, men det virker ikke rigtig Skuffet Har i andre sat ham som target-man eller noget?
Det er dog et held at alle mine andre spillere så bidrager til målscoringen, for det går forrygende Smiley
« Seneste Redigering: 03 Dec 2012, 14:06 af snaever » Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #53: 03 Dec 2012, 15:07 »

Snaever @
Jeg bruger Sigborsson som fremskudt, og han gør det godt - men så heller ikke bedre, i og med, at han er skadet hele tiden. Babel kan jeg til gengæld anbefale på toppen! Ham og Fischer gør det rigtig godt, og de er ved at være mine to foretrukne. Ademilson er dog også fabel i stort set samtlige kampe.

Jeg er færdig med første sæson og i gang med anden. Vandt med otte point ned til VVV, og har vundet Super Cup mod Vitesse her i anden sæson.

Transfervinduet er ikke helt slut, men den eneste indadgående aktivitet er Essien som er kommet på en leje aftale. Ud er røget over 20 spillere, men mest kendt er nok Derk Boerrigter og Christian Poulsen.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #54: 03 Dec 2012, 15:41 »

Grunden til de manglende indkøb er dels, at jeg synes spillerne i FM13 er VANVITTIG dyre! Jeg kunne aldrig finde på at slippe 100 millioner for en spiller i en klub som Ajax, og derudover synes jeg det er sjovere med alle de unge talenter Ajax har!

I sommers kom der en ung spiller Mohamed Benali fra ungdomsrækkerne frem. En fantastisk regen spiller, som jeg har kæmpe forventninger til. Han har lige fået sin debut - 15 år gammel og 355 dage. Dermed slår han Seedorf som sad på rekorden i klubben. I samme kamp som han debuterede i... fik han da også lige titlen som den yngste målscorer i Ajax ;-)

I får et billede om et par sæsoner, når jeg har verdens bedste angriber ;-)

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

« Svar #55: 03 Dec 2012, 15:52 »

Kunne man ikk lokke dig til at smide et op af ham nu, også så man kan se hans udvikling?  Smiley

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #56: 03 Dec 2012, 15:55 »

Kunne man ikk lokke dig til at smide et op af ham nu, også så man kan se hans udvikling?  Smiley

Nej, jeg vil gerne lave et indlæg om hvordan man laver talentudvikling engang i fremtiden - og han kunne passende være eksemplet der i. Det kommer nok omkring jul og nytår.

Men I kan få et billede af mit ny indkøb:

Wink Wink Wink

JimmyGP
Manager

« Svar #57: 04 Dec 2012, 17:32 »

Hvordan er Lasse Schöne hos jer? Han er en stor brokrøv her.. Fik lige 90 minutter i anden runde af pokalen ellers primært skadet eller indskifter..

Skrevet på iPhone

- Veni, vidi, vici -

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #58: 04 Dec 2012, 17:44 »

Hvordan er Lasse Schöne hos jer? Han er en stor brokrøv her.. Fik lige 90 minutter i anden runde af pokalen ellers primært skadet eller indskifter..

Skrevet på iPhone

Jeg har omskolet De Jong til at være centralmidtbane spiller og det samme gør jeg med Lasse Schöne således at han er back-up til De Jong. Han er meget middelmådig for mig og har da også overvejet at skille mig af med ham  Peace

ronen
Førsteholdsspiller

« Svar #59: 04 Dec 2012, 18:01 »

Er netop blevet færdig med min første sæson med Ajax, og syntes selv det gik rimelig godt Smiley

Vandt mesterskabet, pokalen og kom i kvartfinalen i CL hvor jeg blev slået ud af Barca, så er ganske tilfreds.

Lige et SS af stillingen Smiley

Og et af mit hold Smiley

Det er ikke nødvendigvis den trup jeg har brugt hele tiden, for har skiftet lidt ud på forskellige pladser.

Af indkøb, fik jeg i starten af sæsonen Vanden Borre på en fri transfer og ham har jeg sgu været glad for Smiley

Har lige fået en ungdomsspiller op og er sikker på han nok skal blive til noget godt Smiley

Her til anden sæson regner jeg med at Babel ryger da han og jeg ikke er helt enig i hvordan team-talksne skal foretages, og da han til slut slet ikke vil starte en samtale, har jeg bestemt han må sælges. Udover det har jeg ikke de vilde salgsplaner, dog overvejer jeg at købe en ny reservemålmand da jeg synets Vermeer ind imellem laver nogle underlige ting, der desværre har kostet mål. Bare ikke sikker på hvem det skal være Smiley

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010