home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 325 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  FC Barcelona
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona  (Læst 18391 gange)
probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #15: 04 Dec 2012, 21:29 »

hvordan ville i stille et barca hold i en 4 2 2 2 formation?

neymar er indkøbt som som den eneste!
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #16: 13 Dec 2012, 13:19 »

Synes desværre, at denne tråd går død i hver eneste nye udgave af FM-serien. Og det er der sikkert en grund til - nemlig, at det ikke er sjovt at spille med spillets bedste hold, og der er ingen udfordringer. Jeg vil dog modbevise dette, og skabe nogle udfordringer og mål for mig selv (og andre, hvis i også får lyst til et game med Barcelona) for at holde motivationen oppe over en længere periode.

Mange snakker om, at man vil skabe "Barca-taktikken" med korte afleveringer og høj boldbesiddelse. Her vil jeg allerede sætte mig første udfordring, for for mig at se, er dette ikke så meget i højsædet hos Barcelona, som det var under Guardiola-tiden. Tito har revolutioneret den sædvanelige tiki-taka til et mere direkte spil - til tider. Og man kan tydelig læse mine betragtninger ud fra statisikkerne i denne sæson. Boldbesiddelsen er knap så markant, som under Guardiola, hvilket er en effekt er mere direkte spil. Derudover scores der flere mål og lukkes, desværre, også flere ind. Dette er helt naturligt med et mere direkte spil (dog holder man selvfølgelig også nogle gange fast i bolden som tidligere, men der er en større tendens til at spille mere direkte - ser vi også ved, at midterforsvarerne laver mange lange afleveringer - det gjorde de ikke tidligere). Så jeg vil i første omgang lave en taktik til Barcelona, hvor der fokuseres på et mere direkte spil.

Næste udfordring er selvfølgelig Messi's rolle i denne taktik. Planen er, at han skal ligge som OMC og enten have trequesta (staves) eller IA som rolle - kommer jeg ind på omkring taktikken.

Den sidste udfordring for nu er det 3-mands forsvar, som Guardiola indførte i starten af sidste sæson, hvor vi alle husker, at Villareal blev sendt hjem fra Camp Nou med en 5-0 afklapsning. Denne vil jeg også eksperimentere med, og vender tilbage, når jeg har fundet den rette. Derudover har jeg allerede erfaret, at man ikke kan leve på udelukkende 1 taktik i FM13. Det lure AI'en allerede efter 1 sæson, og derfor vil jeg forvirrer modstanderne med 2 forskellige taktikker. Dog vil 3-mands forsvaret primært blive brugt i de lettere hjemmekampe, mens den anden, så vil blive brugt i resten.

Dette er mine 3 primære opgaver i starten af spillet, men har dog også andre langsigtede mål:

Taktik

3-mands forsvar
Mere direkte taktik
Messi-rollen som falsk 9'er

Resultater

Vinde CHL 2 gange i træk
Vinde alt i løbet af en sæson indenfor 3 år
Forblive verdens bedste hold på ranglisten

Hold

Blive mere spansk og egen avl præget
Finde erstatninger for Xavi, Villa, Puyol (og Valdes)

Jeg vender tilbage, når taktikker osv. er afprøvet og fungerer Wink
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Arff
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona
« Svar #17: 14 Dec 2012, 14:25 »

Synes desværre, at denne tråd går død i hver eneste nye udgave af FM-serien. Og det er der sikkert en grund til - nemlig, at det ikke er sjovt at spille med spillets bedste hold, og der er ingen udfordringer. Jeg vil dog modbevise dette, og skabe nogle udfordringer og mål for mig selv (og andre, hvis i også får lyst til et game med Barcelona) for at holde motivationen oppe over en længere periode.

Mange snakker om, at man vil skabe "Barca-taktikken" med korte afleveringer og høj boldbesiddelse. Her vil jeg allerede sætte mig første udfordring, for for mig at se, er dette ikke så meget i højsædet hos Barcelona, som det var under Guardiola-tiden. Tito har revolutioneret den sædvanelige tiki-taka til et mere direkte spil - til tider. Og man kan tydelig læse mine betragtninger ud fra statisikkerne i denne sæson. Boldbesiddelsen er knap så markant, som under Guardiola, hvilket er en effekt er mere direkte spil. Derudover scores der flere mål og lukkes, desværre, også flere ind. Dette er helt naturligt med et mere direkte spil (dog holder man selvfølgelig også nogle gange fast i bolden som tidligere, men der er en større tendens til at spille mere direkte - ser vi også ved, at midterforsvarerne laver mange lange afleveringer - det gjorde de ikke tidligere). Så jeg vil i første omgang lave en taktik til Barcelona, hvor der fokuseres på et mere direkte spil.

Næste udfordring er selvfølgelig Messi's rolle i denne taktik. Planen er, at han skal ligge som OMC og enten have trequesta (staves) eller IA som rolle - kommer jeg ind på omkring taktikken.

Den sidste udfordring for nu er det 3-mands forsvar, som Guardiola indførte i starten af sidste sæson, hvor vi alle husker, at Villareal blev sendt hjem fra Camp Nou med en 5-0 afklapsning. Denne vil jeg også eksperimentere med, og vender tilbage, når jeg har fundet den rette. Derudover har jeg allerede erfaret, at man ikke kan leve på udelukkende 1 taktik i FM13. Det lure AI'en allerede efter 1 sæson, og derfor vil jeg forvirrer modstanderne med 2 forskellige taktikker. Dog vil 3-mands forsvaret primært blive brugt i de lettere hjemmekampe, mens den anden, så vil blive brugt i resten.

Dette er mine 3 primære opgaver i starten af spillet, men har dog også andre langsigtede mål:

Taktik

3-mands forsvar
Mere direkte taktik
Messi-rollen som falsk 9'er

Resultater

Vinde CHL 2 gange i træk
Vinde alt i løbet af en sæson indenfor 3 år
Forblive verdens bedste hold på ranglisten

Hold

Blive mere spansk og egen avl præget
Finde erstatninger for Xavi, Villa, Puyol (og Valdes)

Jeg vender tilbage, når taktikker osv. er afprøvet og fungerer Wink

Jeg er lige startet med Barca, og har samme vision som dig - at videreføre Barca stilen, og at blvie den største manager i Barcelonas historie. Jeg ønsker at hente unge spillere, og selv færdiguddanne dem som fodboldspillere, og give dem et Barcelona-præg. Her tænker jeg at hente unge spillere, og ellers bruge hvad akademiet vil producere.

Dog synes jeg, at jeg mangler en centralforsvarer, og tænker, om der er nogle, der har erfaringer med hvem man skal hente? Kravene er egentligt ikke så store, blot at han ikke er for dyr at signe. Det må gerne være en ung spansk spiller, selvom jeg ikke rigtigt synes, at det er muligt at finde sådan en.

Hvad angår taktik, har jeg valgt den klassiske 4-3-3, med en defensiv midtbanespiller, som skal være en form for bolderobrer, som man i virkeligheden ser i Barcelona. Endvidere, har jeg sagt begge mine backs som wingbacks, og så givet mine kanter tilladelse til at trække ind i banen, og gøre plads til mine offensive backs.
Messi ligger som IRL, som den falske 9'er, hvilket åbner rum til Fabregas som felt-til-felt spiller, hvor han skal løbe i de tomme rum, som Messi skaber. Det samme gør sig gældende for de to kantspillere.
Logged

"Vi kan tabe, men aldrig besejres"

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #18: 14 Dec 2012, 14:48 »

Jeg er lige startet med Barca, og har samme vision som dig - at videreføre Barca stilen, og at blvie den største manager i Barcelonas historie. Jeg ønsker at hente unge spillere, og selv færdiguddanne dem som fodboldspillere, og give dem et Barcelona-præg. Her tænker jeg at hente unge spillere, og ellers bruge hvad akademiet vil producere.

Dog synes jeg, at jeg mangler en centralforsvarer, og tænker, om der er nogle, der har erfaringer med hvem man skal hente? Kravene er egentligt ikke så store, blot at han ikke er for dyr at signe. Det må gerne være en ung spansk spiller, selvom jeg ikke rigtigt synes, at det er muligt at finde sådan en.

Hvad angår taktik, har jeg valgt den klassiske 4-3-3, med en defensiv midtbanespiller, som skal være en form for bolderobrer, som man i virkeligheden ser i Barcelona. Endvidere, har jeg sagt begge mine backs som wingbacks, og så givet mine kanter tilladelse til at trække ind i banen, og gøre plads til mine offensive backs.
Messi ligger som IRL, som den falske 9'er, hvilket åbner rum til Fabregas som felt-til-felt spiller, hvor han skal løbe i de tomme rum, som Messi skaber. Det samme gør sig gældende for de to kantspillere.
Inigo Martinez fra Real Sociedad er voldsomt god. Ellers er der en som Jordi Amat som jeg drømmer om at hive til netop Sociedad og lade ham danne makkerpar med førnævnte Martinez.
Logged

welbz is dat guy

Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #19: 14 Dec 2012, 14:50 »

Synes desværre, at denne tråd går død i hver eneste nye udgave af FM-serien. Og det er der sikkert en grund til - nemlig, at det ikke er sjovt at spille med spillets bedste hold, og der er ingen udfordringer. Jeg vil dog modbevise dette, og skabe nogle udfordringer og mål for mig selv (og andre, hvis i også får lyst til et game med Barcelona) for at holde motivationen oppe over en længere periode.

Mange snakker om, at man vil skabe "Barca-taktikken" med korte afleveringer og høj boldbesiddelse. Her vil jeg allerede sætte mig første udfordring, for for mig at se, er dette ikke så meget i højsædet hos Barcelona, som det var under Guardiola-tiden. Tito har revolutioneret den sædvanelige tiki-taka til et mere direkte spil - til tider. Og man kan tydelig læse mine betragtninger ud fra statisikkerne i denne sæson. Boldbesiddelsen er knap så markant, som under Guardiola, hvilket er en effekt er mere direkte spil. Derudover scores der flere mål og lukkes, desværre, også flere ind. Dette er helt naturligt med et mere direkte spil (dog holder man selvfølgelig også nogle gange fast i bolden som tidligere, men der er en større tendens til at spille mere direkte - ser vi også ved, at midterforsvarerne laver mange lange afleveringer - det gjorde de ikke tidligere). Så jeg vil i første omgang lave en taktik til Barcelona, hvor der fokuseres på et mere direkte spil.

Næste udfordring er selvfølgelig Messi's rolle i denne taktik. Planen er, at han skal ligge som OMC og enten have trequesta (staves) eller IA som rolle - kommer jeg ind på omkring taktikken.

Den sidste udfordring for nu er det 3-mands forsvar, som Guardiola indførte i starten af sidste sæson, hvor vi alle husker, at Villareal blev sendt hjem fra Camp Nou med en 5-0 afklapsning. Denne vil jeg også eksperimentere med, og vender tilbage, når jeg har fundet den rette. Derudover har jeg allerede erfaret, at man ikke kan leve på udelukkende 1 taktik i FM13. Det lure AI'en allerede efter 1 sæson, og derfor vil jeg forvirrer modstanderne med 2 forskellige taktikker. Dog vil 3-mands forsvaret primært blive brugt i de lettere hjemmekampe, mens den anden, så vil blive brugt i resten.

Dette er mine 3 primære opgaver i starten af spillet, men har dog også andre langsigtede mål:

Taktik

3-mands forsvar
Mere direkte taktik
Messi-rollen som falsk 9'er

Resultater

Vinde CHL 2 gange i træk
Vinde alt i løbet af en sæson indenfor 3 år
Forblive verdens bedste hold på ranglisten

Hold

Blive mere spansk og egen avl præget
Finde erstatninger for Xavi, Villa, Puyol (og Valdes)

Jeg vender tilbage, når taktikker osv. er afprøvet og fungerer Wink


http://gyazo.com/45052af43d60a05262cf412aee3fb557

http://gyazo.com/c58145a4187a139d00bc8da50a01936d

Dem syntes jeg du skal købe!  Smiley
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #20: 14 Dec 2012, 14:51 »

Inigo Martinez fra Real Sociedad er voldsomt god. Ellers er der en som Jordi Amat som jeg drømmer om at hive til netop Sociedad og lade ham danne makkerpar med førnævnte Martinez.

http://gyazo.com/1bdd557247a7fdb71ae7fc4a340bfd29

Ville sige at Amat ikke er god nok til Barca  Thumbs Up
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #21: 14 Dec 2012, 14:57 »

http://gyazo.com/1bdd557247a7fdb71ae7fc4a340bfd29

Ville sige at Amat ikke er god nok til Barca  Thumbs Up
Vil tro han kan blive noget bedre efter 5 år i Barcelona end 5 år fordelt på Rayo og Granada.
Logged

welbz is dat guy

Bourinho
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona
« Svar #22: 14 Dec 2012, 16:26 »



Dog synes jeg, at jeg mangler en centralforsvarer, og tænker, om der er nogle, der har erfaringer med hvem man skal hente? Kravene er egentligt ikke så store, blot at han ikke er for dyr at signe. Det må gerne være en ung spansk spiller, selvom jeg ikke rigtigt synes, at det er muligt at finde sådan en.



Jeg solgte Pedro for 170 mill. til Arsenal for at få penge til Subotic. Ham fik jeg for 175 mill. og
han gør det fortrinligt ved siden af Piquenbauer.....
Han spillede til 7,48 i første sæson oig her midt i anden sæson spiller han  til 7.51
Logged

FreDDy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #23: 31 Dec 2012, 11:24 »

Hey Freaks  Peace

Jeg kom rigtig godt igennem første sæson med Barca, hvor jeg vandt alt, hvad jeg deltog i !

Nu står jeg så ved første vindue i 2. sæson. Min trup tæller 22 mand og jeg føler godt min trup kunne bruge en spiller eller to. Jeg har bare svært ved at se, hvordan jeg skulle kunne forbedre mit hold pt. (forstå mig ret  Tunge)

Skal jeg signe et par spillere eller rykke et par fra B/u19 holdet op ??

Mit hold ser sådan ud:
Logged

Zrave
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #24: 31 Dec 2012, 13:11 »

Hey Freaks  Peace

Jeg kom rigtig godt igennem første sæson med Barca, hvor jeg vandt alt, hvad jeg deltog i !

Nu står jeg så ved første vindue i 2. sæson. Min trup tæller 22 mand og jeg føler godt min trup kunne bruge en spiller eller to. Jeg har bare svært ved at se, hvordan jeg skulle kunne forbedre mit hold pt. (forstå mig ret  Tunge)

Skal jeg signe et par spillere eller rykke et par fra B/u19 holdet op ??

Mit hold ser sådan ud:
Der er ikke meget at gøre for at forbedre så god en trup. Men du kunne jo købe en spiller som Neymar! Opstemt
Logged


FreDDy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #25: 31 Dec 2012, 13:27 »

Der er ikke meget at gøre for at forbedre så god en trup. Men du kunne jo købe en spiller som Neymar! Opstemt

Købte ham til mit Barca-save i FM12, og han gjordedet fantastisk, men jeg vil forsøge at gøre holdet mere spansk. Er derfor kommet frem til, at jeg vil forsøge at hente Iker Muniain !
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #26: 02 Jan 2013, 18:18 »

Jeg har også hentet Muniain - dog til 300 mio. men han gør det fantastisk!
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

esbjergallez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona
« Svar #27: 03 Jan 2013, 15:45 »

Prøvede også med Barca. Indførte et lidt specielt system:

-------------Valdes-----------
------Pique------Mascherano-----
Alves-------Busquets----------Alba
-------Xavi---------Iniesta---------
-------------Fabregas--------------
-------Messi--------Villa-------------

I første sæson vandt jeg ligaen (satte pointrekord med 105 point) + pokalen.

I sæson 2 vandt jeg ligaen (målrekord med 126 mål) + CL (5-0 over Juve i finalen).
Logged

Zrave
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona
« Svar #28: 07 Jan 2013, 19:59 »

For fjerde år i træk vinder Messi titlen som årets bedste fodboldspiller. Fuldt fortjent!!
« Seneste Redigering: 07 Jan 2013, 20:00 af Zrave » Logged


monne-jensen77
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona
« Svar #29: 08 Jan 2013, 21:13 »

Hej jeg er også lige startet med Barca.
Har ikke købt nogen ind men har kigget på deres trænere

Vil hente unge talenter og egen avl spiller
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010