home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  2 Brugere, 509 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?  (Læst 2135 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« : 29 Sep 2012, 21:11 »

Han tænkt over dette længe, så spørger sgu lige:

Hvis vi siger man har et ungt talent i eks. Barcelona, hvor man giver ham al den spilletid han kan få, vil hans stats så stige hurtigere hvis han f.eks. spiller med et gennemsnit på 7,5 end hvis han spillede til et gennemsnit på 6,5?

Er der nogen der har prøvet dette/ved noget om det?  Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« Svar #1: 29 Sep 2012, 23:51 »

Jeg ved ikke noget endegyldigt, men jeg har en klar formodning om, at dagsform har en indflydelse på udviklingen. Spiller en spiller godt i en længere periode, så oplever jeg i hvert fald at han udvikler sig betydeligt bedre. Til gengæld kan han så også dykke lidt igen hvis han en periode ikke rammer formen eller slet ikke spiller. Over tid udvikler han sig dog mere end han falder.

Så ud fra det, så vil jeg svare ja til dit spørgsmål. Det er baseret på, at det er det jeg oplever i 100 % af mine saves, så jeg går stærkt ud fra at det er rigtigt. Jeg kan dog ikke bevise det med kolde fakta.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« Svar #2: 30 Sep 2012, 15:35 »

Vil give stort set samme svar som plutonium, da mine erfaringer viser det samme, men fakta har jeg ikke. Ligeledes ser jeg også en fordel i at give unge talenter de sidste minutter af en vundet(eller tabt) kamp, hvor de typisk vil få en karakter på 6,7-6,9 stykker, frem for de spiller en halvleg og får 6,0. Ved så ikke om spillerens erfaring er minutbaseret eller om det er kampbaseret, så spilleren f.eks. får lige så meget ud af 45 minutters kamp som 5 minutter i 9 kampe? Selv hælder jeg mest til de 9 kampe...
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« Svar #3: 03 Okt 2012, 20:41 »

Jah.. Der kommer nok aldrig et endegyldigt svar, men det giver helt sikkert mening det i skriver!

Jeg spurgte mest fordi jeg har en angriber med kæmpe potentiale, men han udvikler sig bare ikke en skid, og derfor tænkte jeg det kunne være fordi han ikke spiller særlig godt. Han scorede nemlig kun ca. 10-15 mål per sæson, over 30-40 kampe per sæson, 3 sæsoner i træk. Men han blev kun 1 eller 2 stats bedre i hver egenskab. Så prøver nu at udleje ham, i håb om at den klub han kommer til kan finde ud af at bruge ham Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« Svar #4: 03 Okt 2012, 23:31 »

Jeg har nu fantastisk erfaring med bare at bruge spillerne! Stort set alle mine talenter bliver til noget. Men jeg er så også ekstremt kræsen med mine talenter. Kan selvfølgelig også have sin del af æren for min succes med talentudvikling..

Anyway, så er jeg ikke i tvivl om, at udvikling og form hænger sammen. Men hvad vigtigere er, så skal du sørge for at have spillere, der har en god mentalitet. Ikke mentale skills, men personlighed!

Professionelle, ambitiøse, målrettede spillere med høj arbejdsstyrke (okay, der var så én der ikke havde med personlighed at gøre) vil udvikle sig markant bedre, end spillere med modsatte egenskaber. Jeg har af erfaring lært, at en god personlighed kombineret med rigelig spilletid giver succes hver gang, så måske din angriber ikke har så god en personlighed?
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stiger en spillers stats hurtigere jo bedre han spiller?
« Svar #5: 13 Okt 2012, 15:17 »

I Football Manager Live, der brugte samme Match Engine, men til gengæld afveg på nogle andre punkter, kunne det hæmme en spillers udvikling hvis han konsekvent spillede dårligt (tror nok 6.7 blev sat som referencepunkt for hvornår det begyndte at blive et problem). Om det er tilfældet i FM også, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men jeg har svært ved at forestille mig at det er et punkt de pillede ved da de lavede FML, hvorfor det formentlig også er således i almindelig FM.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010