home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 480 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren  (Læst 8193 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« : 17 Sep 2012, 17:03 »

Den 6. blog i rækken af 25.

Vi starter den nye uge, med en blog om den nye sportsdirektør i spillet.
<a href="http://www.youtube.com/v/TDtXbz7zP7k?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/TDtXbz7zP7k?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #1: 17 Sep 2012, 17:22 »

Det lyder vanvittigt fedt og det vil blot tilføje mere realisme i spillet for i visse ligaer er det vel ikke trænerens ansvar at hente spillere osv. Der vil selvfølgelig bringe nogle frusterende øjeblikke med sig hvis sportsdirektøren ikke formår at forlænge en kontrakt med en spiller og/eller ikke henter ens ønskespiller! Uhhh, kan ikke vente!! Smiley
Logged

Frederikkjaer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #2: 17 Sep 2012, 20:18 »

Enig... men sådan er det vel også mange steder i virkeligheden. Bare se på Laudrups frustrationer i Mallorca.
Jeg tror nu at det bliver meget sjovt. jeg har altid haft lidt svært ved at finde de rigtige spillere til den rigtige pris, så hvis jeg kan få en fra staben til at hjælpe så vil jeg da i hvert fald prøve det.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #3: 17 Sep 2012, 21:10 »

Tror ikke det bliver en funktion jeg kommer til at bruge meget da jeg gerne vil styrer hvem der får hvad i løn og hvem der bliver solgt og for hvor mange penge de bliver solgt for.
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #4: 17 Sep 2012, 21:29 »

Enig... men sådan er det vel også mange steder i virkeligheden. Bare se på Laudrups frustrationer i Mallorca.
Jeg tror nu at det bliver meget sjovt. jeg har altid haft lidt svært ved at finde de rigtige spillere til den rigtige pris, så hvis jeg kan få en fra staben til at hjælpe så vil jeg da i hvert fald prøve det.
Jeg tror at jeg vil hade det, da jeg synes at jeg selv er ret god til transfers osv, men hvad gør man ikke for at få et mere realistisk spil. :-) Det er sikkert en stor del af trænerens job at være irriteret på sportsdirektøren. :-)
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #5: 17 Sep 2012, 21:37 »

Er det realistisk at manageren selv ansætter sportsdirektøren?
Logged



Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #6: 17 Sep 2012, 21:41 »

Tror ikke det bliver en funktion jeg kommer til at bruge meget da jeg gerne vil styrer hvem der får hvad i løn og hvem der bliver solgt og for hvor mange penge de bliver solgt for.

Ja nemlig ja. Glæder mig til de offentlige gøre nogle speecs snart.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #7: 17 Sep 2012, 21:48 »

Er det realistisk at manageren selv ansætter sportsdirektøren?
Kunne man ikke gøre således at ens bestyrelse gjorde det? Det virkede sådan.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #8: 17 Sep 2012, 22:14 »

Det fik jeg så ikke fat i, hørte bare han sagde at man som manager selv kunne ansætte og fyre sportsdirektøren.
Logged



U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #9: 17 Sep 2012, 22:20 »

Der er vel en grund til at det hedder Football MANAGER. For mig indebærer Manager både at man er cheftræner og sportsdirektør, og derfor tror jeg ikke at dette er noget jeg kommer til at bruge. Men det lyder da fedt.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #10: 18 Sep 2012, 18:45 »

Jeg fornemmede også at det var noget man som manager selv skulle ansætte og fyre ens Director of football. Og det er vel alt andet end realistisk, da man enten er manager selv og styrer de forskellige ting, eller man arbejder under en DoF, bestemt fra ledelsens side.
Logged

barca4ever2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #11: 18 Sep 2012, 18:53 »

Jeg fik indtrykket af at det ikke var sportsdirektør men nærmere hvad man på dansk kan kalde for en holdleder.  Peace
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #12: 18 Sep 2012, 22:16 »

Director of Football er ikke en holdleder, da en holdleder er under træneren/manageren, hvorimod en Director of Football er over træneren/manageren i hierarkiet. Comolli er i Liverpool var vel Director of Football og han var delvis ansvarlig for de interessante indkøb der blev foretaget sidste år. Her er en wiki-artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Director_of_Football .
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #13: 25 Sep 2012, 18:42 »

Er vild med at det her endelig er noget der bliver taget fat i i FM. Det er trods alt kun ganske få steder i verden, at træneren også står for at købe/sælge spillere og forhandle kontrakter. Langt de fleste steder har man en sportsdirektør/sportschef (på engelsk director of football), til at tage sig af den side af sagen, det skal selvfølgelig afspejles i det mest realistiske managerspil.

Når det så er sagt, så er jeg dybt skuffet over måden det lader til, at det bliver gjort. Det er jo for pokker ikke træneren, men klubbens bestyrelse, der skal stå for at ansætte manden. Som jeg forstår bloggen, så vil det svare til, at Ariël Jacobs kunne fyre Carsten V, eller at Torsten Fink ville kunne fyre Frank Arnesen. Det er en ommer. Men fedt at det i det mindste er en rolle i klubben, der endelig får lidt opmærksomhed, så kan det jo være, at man på et senere tidspunkt får styr på, hvordan rollefordelingen er mellem en træner og en sportsdirektør.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Football Manager 2013 Blog 6: Sportsdirektøren
« Svar #14: 26 Sep 2012, 16:12 »

Tror ikke det bliver en funktion jeg kommer til at bruge meget da jeg gerne vil styrer hvem der får hvad i løn og hvem der bliver solgt og for hvor mange penge de bliver solgt for.

Der er vel en grund til at det hedder Football MANAGER. For mig indebærer Manager både at man er cheftræner og sportsdirektør, og derfor tror jeg ikke at dette er noget jeg kommer til at bruge. Men det lyder da fedt.

Enig i begge her.

Jeg vil selv bestemme hvem jeg skal købe og hvem der skal sælges.

Hvis spillet efterhånden kun ender med at det drejer sig om at spille 1-2 kampe om ugen må jeg indrømme så står jeg af.

 
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010