home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Verdens bedste taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Verdens bedste taktik  (Læst 17922 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #30: 13 Aug 2012, 00:46 »

Er der ikke andre bud end de barcelona taktikker, som er blevet frembragt??? Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #31: 13 Aug 2012, 01:18 »

Umiddelbart er det jo et lidt broget spørgsmål, spillet har udviklet sig utroligt meget!

historisk set, så må det være en 2-3-5. En taktik der i over 60 år blev brugt af de fleste hold. Jeg har eksperimenteret med den i FM flere gange, dog har jeg fundet frem til den konklusion at det ikke kan lade sig gøre med et hold i fremdrift, man SKAL være et tophold for at undgå store øretæver.

Da jeg testede den slog jeg bundhold med cifre som 10-0, 12-5, 11-2, men hold med nogenlunde samme niveau som mit, kunne jeg selv få en øretæve på 7-0, 8-3 osv.

Det er en underholdende taktik som jeg mener fungerer bedst hvis nogle få krav er opfyldt:
Midtbanespillerne skal alle 3 være stærke spillere, gode boldflyttere, forrygende tacklinger og markeringer og en udholdenhed på 20. Der kan ikke forhandles på udholdenheds punktet.
Derudover skal forsvarsspillerne være hurtige, rigtigt hurtige, udholdne, stærke, naturligvis gode til hovedstød, tacklinger og markeringer, men også gode til at spille bolden, derudover er det et plus hvis de er høje!.
Målmanden skal være fantastisk en-mod-en, have gode reflekser og generelt være en stabil type.
I angrebet, skal der bruges to fløje, som egentlig bare skal være normale fløje med lidt langskud og afslutnings egenskaber. Centralt skal bruges en spiller med gode driblinger, gode afleveringer, højt tempo, god teknik, flair og kreativitet. Sidst skal så bruges 2 angribere, og her er det lidt mere åbent, den type man foretrækker, personligt brugte jeg to hurtige, driblestærke spillere.

Så jeg ville spille det med en sweeper målmand, to boldspillende forsvarer (opbakker og stopper).
3 Centrale midtbanespillere, en boldvindende defensiv, med en defensiv playmaker til venstre for sig, og en felt til felt spiller til højre.
Angrebet ville være "Wing - Skarpretter - Trequartista - Dybdeliggende - Wing", alle på "angreb". Det er i angrebet også utroligt vigtigt med udholdne spillere.


I de senere år må det være 4-3-3 (4-5-1/4-6-0) taktikken som er den bedste, ligesom det engang var 4-4-2.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #32: 13 Aug 2012, 01:20 »

Det er et rigtig godt resultat, men du opnår jo ikke nogen specielt god boldbesiddelse som taktikken jo handler om. Smiley
Nah ved jeg godt, men for mig at se handler det egentlig om, at have det mest flydende/offensive spil og at kunne skabe chancer. Det kan godt være boldbesiddelsen ikke er flere procenter bedre end modstanderen, men hvis bare jeg kan holde dem fra at score, og at jeg kan producere chancer på chancer så er det det, som jeg går efter.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #33: 13 Aug 2012, 01:23 »

Umiddelbart er det jo et lidt broget spørgsmål, spillet har udviklet sig utroligt meget!

historisk set, så må det være en 2-3-5. En taktik der i over 60 år blev brugt af de fleste hold. Jeg har eksperimenteret med den i FM flere gange, dog har jeg fundet frem til den konklusion at det ikke kan lade sig gøre med et hold i fremdrift, man SKAL være et tophold for at undgå store øretæver.

Da jeg testede den slog jeg bundhold med cifre som 10-0, 12-5, 11-2, men hold med nogenlunde samme niveau som mit, kunne jeg selv få en øretæve på 7-0, 8-3 osv.

Det er en underholdende taktik som jeg mener fungerer bedst hvis nogle få krav er opfyldt:
Midtbanespillerne skal alle 3 være stærke spillere, gode boldflyttere, forrygende tacklinger og markeringer og en udholdenhed på 20. Der kan ikke forhandles på udholdenheds punktet.
Derudover skal forsvarsspillerne være hurtige, rigtigt hurtige, udholdne, stærke, naturligvis gode til hovedstød, tacklinger og markeringer, men også gode til at spille bolden, derudover er det et plus hvis de er høje!.
Målmanden skal være fantastisk en-mod-en, have gode reflekser og generelt være en stabil type.
I angrebet, skal der bruges to fløje, som egentlig bare skal være normale fløje med lidt langskud og afslutnings egenskaber. Centralt skal bruges en spiller med gode driblinger, gode afleveringer, højt tempo, god teknik, flair og kreativitet. Sidst skal så bruges 2 angribere, og her er det lidt mere åbent, den type man foretrækker, personligt brugte jeg to hurtige, driblestærke spillere.

Så jeg ville spille det med en sweeper målmand, to boldspillende forsvarer (opbakker og stopper).
3 Centrale midtbanespillere, en boldvindende defensiv, med en defensiv playmaker til venstre for sig, og en felt til felt spiller til højre.
Angrebet ville være "Wing - Skarpretter - Trequartista - Dybdeliggende - Wing", alle på "angreb". Det er i angrebet også utroligt vigtigt med udholdne spillere.


I de senere år må det være 4-3-3 (4-5-1/4-6-0) taktikken som er den bedste, ligesom det engang var 4-4-2.
Nu er jeg kun 19 år så jeg har aldrig rigtig oplevet nogen bruge denne taktik. Hvilket hold eller land har opnået de største resuætater med denne taktik og hvem indførte den? Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #34: 13 Aug 2012, 01:28 »

l)#Early_days" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Formation_(association_footbal l)#Early_days

Der står en god del herinde omkring det, har heller ikke set den brugt sådan rigtigt selv, men stort set alle hold, hvert fald i det engelske ligasystem brugte denne. I det hele taget er denne side utrolig god læsning.

forstår ikke helt hvorfor mit link "ter sig", men det må vel sagtens være en fejl på forummet da det samme sker med andre links :/ så bare slet ")#Early_days" target="_blank">" fra linket så burde det virke.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2012, 01:30 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #35: 13 Aug 2012, 02:47 »

Nah ved jeg godt, men for mig at se handler det egentlig om, at have det mest flydende/offensive spil og at kunne skabe chancer. Det kan godt være boldbesiddelsen ikke er flere procenter bedre end modstanderen, men hvis bare jeg kan holde dem fra at score, og at jeg kan producere chancer på chancer så er det det, som jeg går efter.
Det også fint! Smiley Men så passer taktikken jo bare ikke til din stil, for den er jo lavet til at have boldbesiddelse.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Verdens bedste taktik
« Svar #36: 15 Aug 2012, 23:35 »

Kom så igang med de taktikker, der må da være nogle med bud? Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010