home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 264 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?  (Læst 2286 gange)
Nikolaikoch
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« : 12 Jul 2012, 14:53 »

Hej gutter

Jeg har nogle talenter omkring de 15-17 år. Er det smartest at lade dem blive på u19 holdet eller får de mere ud af at spille på reserveholdet og dermed være på senior træningsprogram?

Jeg er Hobro i 2019 og har hammer gode træningsfaciliteter og trænere.

En anden ting:
Får de mere ud af at blive i klubben og træne på gode faciliteter, men ikke spille førsteholdsfodbold, eller er det bedre at leje dem ud til et 1. div hold, hvor de får førstehold, men ikke har så gode faciliteter og trænere?

på forhånd tak Smiley
Logged

Danmark: Aalborg BK gennem 12 år!
England: Liverpool FC!
Italien: Ej, det tror jeg ikke Wink
Spanien: FC Barcalona.
Tyskland: Hoffenheim.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #1: 12 Jul 2012, 18:17 »

Hej gutter

Jeg har nogle talenter omkring de 15-17 år. Er det smartest at lade dem blive på u19 holdet eller får de mere ud af at spille på reserveholdet og dermed være på senior træningsprogram?

Jeg er Hobro i 2019 og har hammer gode træningsfaciliteter og trænere.

En anden ting:
Får de mere ud af at blive i klubben og træne på gode faciliteter, men ikke spille førsteholdsfodbold, eller er det bedre at leje dem ud til et 1. div hold, hvor de får førstehold, men ikke har så gode faciliteter og trænere?

på forhånd tak Smiley
Selvom det er forskelligt fra land til land, så mener jeg de skal være på førsteholdet (reserveholdet er ikke nok) i denne unge alder for at få max træning og ikke ungdomstræningen. Har selv fokuseret på samme "dilemma", hvor jeg typisk tager de unge STORE talenter (vurderet ud fra stjerner og mulige potentiale) op på førsteholdet (og lader dem spille reservekampe) og lader de mindre talenter spille på u-holdet. Spillerne har typisk 4½ sølvstjerne eller guldstjerner - resten er pt. for ringe og får imø bedre udviklingsmulighede r i at spille mod spillere på eget niveau.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #2: 12 Jul 2012, 18:18 »

Så vidt jeg husker, kan U19-spillere godt spille for reserveholdet. De skulle vist få mere udad at blive udlånt, hvis de kan få fast spilletid Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #3: 12 Jul 2012, 18:46 »

Hej gutter

Jeg har nogle talenter omkring de 15-17 år. Er det smartest at lade dem blive på u19 holdet eller får de mere ud af at spille på reserveholdet og dermed være på senior træningsprogram?

Jeg er Hobro i 2019 og har hammer gode træningsfaciliteter og trænere.

En anden ting:
Får de mere ud af at blive i klubben og træne på gode faciliteter, men ikke spille førsteholdsfodbold, eller er det bedre at leje dem ud til et 1. div hold, hvor de får førstehold, men ikke har så gode faciliteter og trænere?

på forhånd tak Smiley

Det er en svær afvejning, men hvis spillerne får masser af spilletid, på trods af dårlig træning, så er der en god chance for at de vil forbedre deres mentale egenskaber - her tænker jeg især på de skjulte. Consistency (kan ikke huske hvad det hedder på dansk i spillet) øges hvis spilleren over en længere periode leverer stabile præstationer. Det kan han ikke så godt hvis han sidder på bænken i din egen klub. Om det så er bedre at bruge reserveholdet eller om du bør leje ham ud skal jeg ikke kunne sige.

Hvad angår fysisk og teknisk træning, så skal du helt sikkert prioritere et kompromis mellem træningsfaciliteter og spilletid højt! En spiller udvikler sig hurtigere med spilletid, men trænernes kvalitet (stjernemæssigt) og faciliteterne gør at han udvikler sig bedre. Så et sted hvor han fx spiller 2/3 kampe og har god træning vil være ideelt.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #4: 12 Jul 2012, 18:52 »

Consistency - Sammenhæng.
Jeg er ikke sikker på at det er det danske ord som du helt leder efter, men nok noget nærmere stabilitet? Jeg kan dog også tage grueligt fejl og derfor være en smule til grin Smiley
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #5: 12 Jul 2012, 18:54 »

Consistency - Sammenhæng.
Jeg er ikke sikker på at det er det danske ord som du helt leder efter, men nok noget nærmere stabilitet? Jeg kan dog også tage grueligt fejl og derfor være en smule til grin Smiley

Ja, altså det er dybest set det crazy

Altså, consistency afgør hvorvidt en spiller kan levere stabile præstationer over en længere periode, eller om der vil være udsving.

For at tilføje til det, så vil spillerens evne til at performe i de vigtige kampe også bliver bedre, hvis han spiller godt i disse store kampe. Det er med andre ord dynamiske stats, som kan forbedres enten gennem spilletid eller ved at have en ældre spiller til at agere tutor for talentet.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

RasmusXF
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #6: 12 Jul 2012, 20:53 »

Jeg synes, ens stab er gode til at fortælle, hvordan det går med spillernes udvikling. De helt unge, der får godt med spilletid på mit U/19 hold, de får kun positiv respons. Det må betyde, at U/19 fodbold er længe fint for de helt unge. Når de bliver omkring de 18 år, så får jeg flere gange at vide, at deres udvikling bremses pga. mangel på førsteholdsfodbold. Nu har jeg oplevet et par gange, at en spillers udvikling er gået i stå pga. mangel på førsteholdsspil.

Så de unge klarer sig tilsynladende godt med spilletid på ungdomshold. Når de er i fasen, hvor deres udvikling bremses er det nok mere 50/50 mellem træning og førsteholdsbold. Når de er gået i stå, så virker det til, at det er vigtigere, at de får spilletid end toptræning.

Nu spiller jeg selv med Dinamo, hvor jeg fokuserer på ungdommen. Heldigvis er holdet så stærkt, at det ikke tager skade af at give spilletid til de unge engang i mellem. Smiley
Logged

Miger
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #7: 19 Jul 2012, 17:42 »

Ville til hver en tid leje dem ud. Der kan de få fornemmelse af spillet som prof. Det vil jeg sige er bedre end at sætte dem på reserveholdet.
Det er dog også en mulighed at sætte dem på førsteholdet og lade dem spille de mindre vigtige kampe. Det er hvad jeg plejer at gøre!
Logged

Bordeaux
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hvad er stærkest u19 eller reservehold?
« Svar #8: 20 Jul 2012, 03:02 »

Jeg plejer at have dem på u19 til de bliver en 18-19 år.
Og så leje dem ud, indtil de er gode nok til dine 7 reserve spillere (Og så starte med dem inde, i de ubetydelige kampe)
Og hvis jeg er foran med 3 mål, sætter jeg dem også ind, hvis udskiftningerne er til det Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010