home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 761 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Hvad dækker egenskaben Uden Bold over??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvad dækker egenskaben Uden Bold over??  (Læst 1723 gange)
pelbug
Lilleputspiller
*

Hvad dækker egenskaben Uden Bold over??
« : 07 Jul 2012, 20:27 »

Jeg er blevet i tvivl om hvad Uden bold egentlig dækker over? Er det spillerens evne til forstå spillet dvs. at søge ind i de rigtige rum på de rigtige tidspunkter eller er det dækker den over spillerens evne til at time løb, tacklinger osv. ?

Det er en egenskab jeg kigger meget på især når det gælder mine offensive spillere, da jeg hidtil har troet at den dækker over spillerens evne til at søge de rigtige løb, men er altså blevet i tvivl.

El-Pistolero
Reserveholdsspiller

Sv: Hvad dækker egenskaben Uden Bold over??
« Svar #1: 07 Jul 2012, 20:37 »

Du har ingen grund til at være i tvivl, uden bold dækker, som du selv siger, evne til at søge de gode løb, og i det hele taget placere sig når man har bolden.

pelbug
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 07 Jul 2012, 20:56 »

Fedt, tak!

KFBDK
Ynglingespiller

« Svar #3: 08 Jul 2012, 12:30 »

Jeg er blevet i tvivl om hvad Uden bold egentlig dækker over? Er det spillerens evne til forstå spillet dvs. at søge ind i de rigtige rum på de rigtige tidspunkter eller er det dækker den over spillerens evne til at time løb, tacklinger osv. ?

Det er en egenskab jeg kigger meget på især når det gælder mine offensive spillere, da jeg hidtil har troet at den dækker over spillerens evne til at søge de rigtige løb, men er altså blevet i tvivl.

Uden bold er som du selv siger! Smiley ..

Vil bare sige at forsvars spillere bruger placeringsevne og midtbane/angreb bruger uden bold.. Inzaghi burde have en høj stat i uden bold! Smiley

plutonium
Manager

« Svar #4: 08 Jul 2012, 13:06 »

Lige for at tilføje til det KFBDK siger, så er det rigtigt, at hvor placeringsevne ikke er så vigtigt igen for angribere, mens det er en altafgørende stat for forsvarsspillere (og omvendt med hensyn til Uden Bold). Det er dog ikke helt rigtigt at midtbanespillere udelukkende skal bruge uden bold.

Fløjspillere med klart offensive roller skal naturligvis ikke bruge placeringsevne i et særlig stort omfang, men defensive kanter og centrale midtbanespillere (defensive såvel som balancespillere) skal have placeringsevne for at kunne holde din taktiske disposition ordentligt. Det er ligegyldigt hvor god din forsvarskæde er, hvis din midtbane aldrig formår at stå rigtigt på banen, for så vil du blive tromlet over af modstanderen. Bare det at stå rigtigt på banen kan virkelig forhindre mange problemer i en kamp har jeg lagt mærke til.

Sidst men ikke mindst, så bør du opprioritere uden bold til backs, midtbanespillere og kanter hvis du spiller med flydende eller meget flydende filosofi. Omvendt skal placeringsevne opprioriteres hvis du spiller med stiv (hedder det det i den danske udgave?) eller meget stiv filosofi. Det giver lidt sig selv, at hvis hele holdet skal være meget dynamisk i løbemønstre, så skal uden bold være høj, mens en meget struktureret arbejdsfordeling kræver mere forståelse for at stå rigtigt på banen.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ortelot
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 08 Jul 2012, 13:11 »

Lige for at tilføje til det KFBDK siger, så er det rigtigt, at hvor placeringsevne ikke er så vigtigt igen for angribere, mens det er en altafgørende stat for forsvarsspillere (og omvendt med hensyn til Uden Bold). Det er dog ikke helt rigtigt at midtbanespillere udelukkende skal bruge uden bold.

Fløjspillere med klart offensive roller skal naturligvis ikke bruge placeringsevne i et særlig stort omfang, men defensive kanter og centrale midtbanespillere (defensive såvel som balancespillere) skal have placeringsevne for at kunne holde din taktiske disposition ordentligt. Det er ligegyldigt hvor god din forsvarskæde er, hvis din midtbane aldrig formår at stå rigtigt på banen, for så vil du blive tromlet over af modstanderen. Bare det at stå rigtigt på banen kan virkelig forhindre mange problemer i en kamp har jeg lagt mærke til.

Sidst men ikke mindst, så bør du opprioritere uden bold til backs, midtbanespillere og kanter hvis du spiller med flydende eller meget flydende filosofi. Omvendt skal placeringsevne opprioriteres hvis du spiller med stiv (hedder det det i den danske udgave?) eller meget stiv filosofi. Det giver lidt sig selv, at hvis hele holdet skal være meget dynamisk i løbemønstre, så skal uden bold være høj, mens en meget struktureret arbejdsfordeling kræver mere forståelse for at stå rigtigt på banen.

Fremragende formuleret, Plutonium  Thumbs Up

Et spørgsmål som jeg har tænkt over et stykke tid går på offside. Er det de samme stats der styrer hvor gode de er til at undgå at stå offside og at trække offside? Eller er der noget anticipation med i det?

KFBDK
Ynglingespiller

« Svar #6: 08 Jul 2012, 18:31 »

Det er selvfølgelig rigtigt at uden bold er mere til de offensive orienterede spillere.. Smiley

plutonium
Manager

« Svar #7: 08 Jul 2012, 19:28 »

Fremragende formuleret, Plutonium  Thumbs Up

Et spørgsmål som jeg har tænkt over et stykke tid går på offside. Er det de samme stats der styrer hvor gode de er til at undgå at stå offside og at trække offside? Eller er der noget anticipation med i det?

Langt hen ad vejen er det, ja. Uden bold er en spillers evne til at foretage de rigtige løb og placere sig korrekt på banen så han er en spilmulighed for medspillerne. Men ME'en i FM er mere kompleks end som så, og skills som Concentration og Anticipation spiller klart også ind i det regnestykke. Men Uden bold trækker det store læs, så du kan bedre klare dig med en lav værdi i de to andre, så længe Uden bold er høj. Anticipation gør jo at han reagerer bedre på kontekst i kampen, så hvis han ser en forsvarsspiller gå frem, så vil han være hurtigere til at opsøge hullet bag forsvarsspilleren, men Uden Bold gør at han overhovedet SER hullet. Hvis uden bold er lav, så er det underordnet at han er hurtig til at reagere på modstanderens placering på banen.

Det er i det hele taget sjovt at lege med de forskellige færdigheder, for en midtbanespiller med høj kreativitet, anticipation, flair, teknik og afleveringer vil i samarbejde med en angriber med høj Anticipation, uden bold, teknik, førsteberøring og afslutninger potentielt skabe helt vanvittigt ravage hos modstanderen, for de vil være geniale til at finde hinanden.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010