home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Problemer med Reputation?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Problemer med Reputation?  (Læst 1486 gange)
GoJ
Lilleputspiller
*

Problemer med Reputation?
« : 04 Jul 2012, 17:07 »

Hej jeg har et spil kørende med Rangers har vundet ligaen de seneste 3 år og det samme med de 2 pokal tuneringer og komme forbi gruppespillet i CHL.

Men så alligevel falder min reputation lidt, den ligger pt. 6284

Samt når man sælger de store spiller falder den også lidt.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at få det til og stige igen??

Mvh. GoJ

loller
Lilleputspiller
*

Sv: Problemer med Reputation?
« Svar #1: 11 Jul 2012, 18:35 »

Det vil jeg også gerne vide. Jeg har spillet FC Helsingør op i Superligaen, og vandt sidste sæson ligaen. Nu har jeg endda kvalificeret mig til Champions League gruppespillet...

I min første kamp i Champions League-gruppespillet mod CSKA Moskva kom 262 tilskuere. Der kommer over 4000 til mine Superliga-kampe.

Min bestyrelse har også lige solgt en spiller for mig fordi der kom et bud på 6 millioner kroner. Spilleren havde en værdi på 1,6 mio., selvom han i virkeligheden måske ville være 30-50 mio. værd.

Jeg hader det her spil lige nu... Jeg sidder virkelig og overvejer at hente FMRTE bare for at gøre spillet mere realistisk. Det er også ret dumt at det nærmest er umuligt for mig at hente spillere fra andre superligaklubber selvom jeg spiller Champions League.

Mht dit Rangers Hold, så ved jeg virkelig ikke hvad du skal gøre. Det er meningen at reputation skal stige når du laver gode resultater og vinder turneringer og kampe, men hvis den falder selvom du vinder ligaen og gør det godt i Europa, så ved jeg det virkelig ikke... Jeg tror bare spillets reputation funktion er ødelagt desværre. Det er selvfølgelig også svært at gøre det realistisk...
« Seneste Redigering: 11 Jul 2012, 18:40 af loller » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #2: 11 Jul 2012, 18:49 »

Hej jeg har et spil kørende med Rangers har vundet ligaen de seneste 3 år og det samme med de 2 pokal tuneringer og komme forbi gruppespillet i CHL.

Men så alligevel falder min reputation lidt, den ligger pt. 6284

Samt når man sælger de store spiller falder den også lidt.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at få det til og stige igen??

Mvh. GoJ

Uden at vide det, så kunne jeg forestille mig at det hænger sammen med at den skotske liga falder i rep. og derfor påvirker det også din klubs rep... Prøv evt og undersøg udviklingen af din liga's rep. og se om den er faldet igennem de seneste år..?

Mht. at din rep. falder når du sælger profiler, så giver det jo meget god mening i mine øre..

Det vil jeg også gerne vide. Jeg har spillet FC Helsingør op i Superligaen, og vandt sidste sæson ligaen. Nu har jeg endda kvalificeret mig til Champions League gruppespillet...

I min første kamp i Champions League-gruppespillet mod CSKA Moskva kom 262 tilskuere. Der kommer over 4000 til mine Superliga-kampe.

Min bestyrelse har også lige solgt en spiller for mig fordi der kom et bud på 6 millioner kroner. Spilleren havde en værdi på 1,6 mio., selvom han i virkeligheden måske ville være 30-50 mio. værd.

Jeg hader det her spil lige nu... Jeg sidder virkelig og overvejer at hente FMRTE bare for at gøre spillet mere realistisk. Det er også ret dumt at det nærmest er umuligt for mig at hente spillere fra andre superligaklubber selvom jeg spiller Champions League.

Mht dit Rangers Hold, så ved jeg virkelig ikke hvad du skal gøre. Det er meningen at reputation skal stige når du laver gode resultater og vinder turneringer og kampe, men hvis den falder selvom du vinder ligaen og gør det godt i Europa, så ved jeg det virkelig ikke... Jeg tror bare spillets reputation funktion er ødelagt desværre. Det er selvfølgelig også svært at gøre det realistisk...

Hvor mange siddepladser har dit stadion..? Når der nu kun kommer 262 tilskuere til din CHL kamp, så kunne noget tyde på at det er fordi du ikke har flere siddepladser end det..? (stå pladser må ikke benyttes i europæiske kampe)

Angående din spillers værdi, så må du bare acceptere at så længe du spiller i superligaen, så vil dine spillere være mindre værd end hvis de spiller i de større europæiske ligaer...

plutonium
Manager

« Svar #3: 11 Jul 2012, 19:09 »

Nu har Guldbrand svaret meget fyldestgørende på dine forskellige forespørgsler. Så jeg har faktisk ikke så meget uddybende til selve forklaringen af hvorfor du har så få tilskuere i Europa (siddepladser-problemet) og at dine spillere er langt mindre værd end de ville være i andre ligaer.

Jeg vil til gengæld give dig et trick, der kan forhindre dine spillere i at forlade klubben medmindre de bliver utilfredse og ønsker at skifte til en større liga. Hvis du sætter din ønskede transfersum for spillerne til noget højt (fx 50 mio for en spiller der er 10 mio værd) så vil det afskrække andre klubber for så meget som at overveje at vise interesse for din spiller. Hvis der ikke er nogen der viser interesse, så vil spilleren ikke vide at han er eftertragtet, og så vil han pænt spille videre i din klub, medmindre han er markant bedre end hvad din klubs standard er generelt.

Det er dog kun halvdelen af tricket, at sætte din ønskede værdi for spilleren højt. Den anden halvdel er at sætte din assistent til at afvise alle bud på spilleren, der ikke er over den ønskede pris. Bare husk, at hvis en klub så byder præcis det du ønsker for spilleren, så vil buddet blive afvist, men din spiller vil blive utilfreds over ikke at måtte skifte på så høj en transfer. Så juster løbende transferværdien, hvis dine spillere stiger i værdi.

Følger du det råd, så garanterer jeg dig at du ikke får det problem mere.

Men jeg kan godt undre mig over, at du har spillere der bør være 30-35 mio værd, når du ikke kan hente spillere fra andre Superliga-klubber. Du må da være utrolig heldig med de talenter du henter hjem så??

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

loller
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 11 Jul 2012, 19:11 »

Hvor mange siddepladser har dit stadion..? Når der nu kun kommer 262 tilskuere til din CHL kamp, så kunne noget tyde på at det er fordi du ikke har flere siddepladser end det..? (stå pladser må ikke benyttes i europæiske kampe)

Angående din spillers værdi, så må du bare acceptere at så længe du spiller i superligaen, så vil dine spillere være mindre værd end hvis de spiller i de større europæiske ligaer...

Du har ret mht. siddepladser. Tak for det Smiley .. Den havde jeg ikke lige luret. Jeg kan også helt sikkert acceptere at mine spillere ikke er meget værd når jeg spiller i Superligaen, men hele konceptet med at bestyrelserne må ignorere mit totalt og gå ind og acceptere tilbud, det er bare latterligt synes jeg. Jeg kan forstå det, hvis det var fordi min økonomi var dårlig, eller hvis buddet var virkelig højt. Men jeg har næsten KUN oplevet at mine bestyrelser accepterer bud som jeg ALDRIG ville have sagt ja til.

loller
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 11 Jul 2012, 19:27 »

Nu har Guldbrand svaret meget fyldestgørende på dine forskellige forespørgsler. Så jeg har faktisk ikke så meget uddybende til selve forklaringen af hvorfor du har så få tilskuere i Europa (siddepladser-problemet) og at dine spillere er langt mindre værd end de ville være i andre ligaer.

Jeg vil til gengæld give dig et trick, der kan forhindre dine spillere i at forlade klubben medmindre de bliver utilfredse og ønsker at skifte til en større liga. Hvis du sætter din ønskede transfersum for spillerne til noget højt (fx 50 mio for en spiller der er 10 mio værd) så vil det afskrække andre klubber for så meget som at overveje at vise interesse for din spiller. Hvis der ikke er nogen der viser interesse, så vil spilleren ikke vide at han er eftertragtet, og så vil han pænt spille videre i din klub, medmindre han er markant bedre end hvad din klubs standard er generelt.

Det er dog kun halvdelen af tricket, at sætte din ønskede værdi for spilleren højt. Den anden halvdel er at sætte din assistent til at afvise alle bud på spilleren, der ikke er over den ønskede pris. Bare husk, at hvis en klub så byder præcis det du ønsker for spilleren, så vil buddet blive afvist, men din spiller vil blive utilfreds over ikke at måtte skifte på så høj en transfer. Så juster løbende transferværdien, hvis dine spillere stiger i værdi.

Følger du det råd, så garanterer jeg dig at du ikke får det problem mere.

Men jeg kan godt undre mig over, at du har spillere der bør være 30-35 mio værd, når du ikke kan hente spillere fra andre Superliga-klubber. Du må da være utrolig heldig med de talenter du henter hjem så??

Tak for det gode råd. Det vil jeg helt sikkert gøre brug af.

Men hensyn til værdien, så vil jeg måske mere sige at han var 30-50 mio. værd for mig som træner. Jeg ville aldrig have solgt ham for mindre end 30-50 mio., men realistisk set var spilleren måske 15-20 mio. værd i spillet... værdien blev bare opdateret for langsomt, da jeg hurtig gik fra 2. division i Danmark til Superligaen på få år.

Disse ekstremt gode spillere har jeg bl.a. fundet på det brasilianske U20 landshold, hvor jeg hentede et par stykker gratis (selvfølgelig regens) og af en eller anden grund bliver der skabt helt vildt mange fantastiske tyske talenter i mit spil, som man kan hente på fri transfer.

Jeg synes bare det er ærgeligt at bestyrelser må gå ind og sige ja til et bud, hvis sådan et system ikke fungerer 110% perfekt. Når jeg som 2. divisionsklub pludselig 3 år senere står i Champions League gruppespillet, så skal spillet også følge ordentligt med. Jeg ville ønske man i det mindste kunne vælge den funktion fra inde under indstillinger.

Men tak for de gode råd.. Jeg tror bare jeg skal holde lidt ud og så skal jeg nok få den status jeg fortjener i spillet Smiley

plutonium
Manager

« Svar #6: 11 Jul 2012, 19:51 »

Kan sagtens følge dig i at det er irriterende. Men så kan man heldigvis gøre brug af sådan nogle små kneb Thumbs Up

På den led er spillet så urealistisk til vores fordel, idet jeg har oplevet at sidde med talenter, der har kunnet spille i de største klubber i spillet, men som altid har været helt tilfredse med at spille i FCK. Det skyldes ene og alene at jeg bruger det trick på alle spillere jeg ikke ønsker at sælge. Når en spiller er 40 mio værd (vurderet af spillet), men ikke har interesse for Premier League og andre store ligaer, så ved man at det er urealistisk crazy

Men okay, når jeg så kræver 500 mio for ham, så forstår man måske godt hvorfor spillet vurderer, at han ikke er det værd Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010