home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 715 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Hvordan spiller du Football Manager?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan spiller du Football Manager?  (Læst 14800 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Sv: Hvordan spiller du Football Manager?
« Svar #15: 04 Jul 2012, 15:53 »

Hvordan vurderer du så hvordan dine spillere spiller og dækker af osv? Udelukkende efter deres rating?

Jeg bruger udelukkende rating til at vurdere hvordan mine spillere spiller, ja. Hvordan de 'dækker af' osv. interesserer mig ikke, medmindre det specifikt står i kommentarerne at de lavede en afgørende fejl - men i sådanne tilfælde vil det sandsynligvis også reflekteres af en dårlig rating.

darkalf
Manager

« Svar #16: 04 Jul 2012, 15:56 »

nemlig og skulle vedkommende blive ved med at lave dårlige ting så er han jo ikke i klubben mere efter næste transfervindue.

0603anderss
Ynglingespiller

« Svar #17: 04 Jul 2012, 16:26 »

Kunne aldrig finde på at spille kun kommentar. Det er lidt for fesent til min smag.  Wink

Simply Arsenal.

Risom
Manager

« Svar #18: 04 Jul 2012, 17:17 »

Taktik

Laver altid mine egne. Det er vel også managerens egentlige job Wink Nogle gange bruger jeg dog en taktik fra et andet af mine spil. Ligeledes kan jeg også godt lide at rode en del med dødboldene.

Holdpolitik

Pressemøder er jeg altid til stede, men det tager jo ikke lang tid, da man kender spørgsmålene.
Arrangerer selv venskabskampe, ofte sådan man tjener penge, og lige op til sæsonstart laver jeg et cup, hvor jeg inviterer 3 andre storklubber.
Står for alle kontrakter, da man på den måde sikrer sig de lavest mulige lønninger.

Mål

Sætter forventningerne til noget realistisk - ellers handler det jo bare om at vinde alle kampe.

Kampene

Ser det i 3D med en hurtig hastighed. Teamtalks tager jeg mig altid selv af, da ens assistent ofte får store hjerneblødninger. Derudover benytter jeg mig af de såkaldte ´udråb´, hvor jeg har seks standardråb alt afhængig af hvordan det går(´Normal favorit´, ´normal undertippet´, ´bagud´, ´foran´, ´angreb fuldt ud´ og ´hold hen´ kalder jeg dem.)
Ellers har jeg ligatabel, kampstatistik, feedback, seneste scoringer og holdkarakterer fremme.

Træning

Laver programmer til de unge, men ellers ikke noget særligt.
« Seneste Redigering: 04 Jul 2012, 17:20 af risom » Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

imlegendary
Ynglingespiller

« Svar #19: 04 Jul 2012, 17:18 »

TAKTIK
Jeg har faktisk skiftet lidt, nogle saves med downloadede taktikker, men alle mine lange saves har jeg selv lavet mine egne. Oftest opbygger jeg faktisk mine taktikker efter hvad jeg godt kan lide fodboldmæssigt og det er ofte lange dybe stikninger, flade indlæg fra baglinien og helst en sikker defensiv med en hurtig og en stærk midterforsvar.

HOLDPOLITIK
Jeg går til alle pressekonferencer, da jeg syntes det er meget nemt og hurtigt, også kender man næsten altid spørgsmålene. Desuden mener jeg at det er en del af spillet at man taler med pressen. Jeg arrangerer og spiller ikke mine venskabskampe, da jeg egentlig syntes det er spild af tid og bare vil i gang med sæsonen. Jeg styrer ikke kontrakter med ungdomsspillere, men jeg laver altid selv kontrakter på førsteholdet, da jeg næsten ingen kontrol over holdet og budgettet ville have, såfremt jeg ikke selv styrede kontrakter.

MÅL
Hmm.. sætter selvfølgelig altid nogle mål, men generelt er det bare noget med at vinde ligaen, komme i CL-Semi etc. Hvis jeg kommer længere hen i spillet og eventuelt dominerer min liga, så kan jeg sætte mål som min. 100 mål i sæsonen eller kun luk 15 ind.

KAMPENE
Jeg spiller på det tredjehøjeste tempo på 3D med nøgle. Desuden bruger jeg karaktererne af spillerne i højre side, mens jeg i venstre side har den detaljeret kampstatistik, fordi den siger lidt om hvordan kampen er forløbet og om der er brug for ændringer. Gør en del ud af teamtalks, da jeg mener det kan have en positiv effekt på spillerne og nogle gange ændre en kamp fra 2-0 til 4-0.

TRÆNING
Her har jeg downloadet et eminent træningsprogram fra nettet, specielt til de unge spillere. Nogle kan sige det er snyd, men jeg syntes ærlig talt det er for stort (og svært) et arbejde at lave et fornuftigt træningsprogram. Går dog meget op i trænere og at ansætte en ordentlig stab.

Har hovedsageligt taget udgangspunkt i mit seneste save, hvilket er 'the Pentagon Challenge', hvor jeg har vundet 4 forskellige CL og et enkelt VM

Off-Topic: Ville nogen finde det interessant hvis jeg lavede en lille 'genfortælling' af mit save, inkluderende råd og erfaringer? (såfremt jeg klarer den selvfølgelig)

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #20: 04 Jul 2012, 17:25 »

Kunne aldrig finde på at spille kun kommentar. Det er lidt for fesent til min smag.  Wink

Fesent? Det er hardcore og old school Wink

0603anderss
Ynglingespiller

« Svar #21: 04 Jul 2012, 17:30 »

Fesent? Det er hardcore og old school Wink

Old school er jeg enig i. Hardcore; Nu strammer du den.  Grin

imlegendary:
Hvilket træningsprogram er det, du benytter dig af?
- Jeg bruger ind i mellem Cesc' træningsprogram, og det er også ganske glimrende, imo.

Simply Arsenal.

imlegendary
Ynglingespiller

« Svar #22: 04 Jul 2012, 17:45 »

imlegendary:
Hvilket træningsprogram er det, du benytter dig af?
- Jeg bruger ind i mellem Cesc' træningsprogram, og det er også ganske glimrende, imo.

Jeg bruger selv Raikan007, som virker rigtig fint Smiley

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #23: 05 Jul 2012, 21:31 »

Taktik:
Jeg må indrømme jeg er en type der gerne vil fedte rundt med det taktiske, men jeg tager gerne en taktik der mere eller mindre er "færdig", og udvikler den lidt til egne behov. Har sjældent oplevet en taktik der virker til alle hold Smiley

Holdpolitik:
Møder op til alle pressemøder, og svarer flittigt på spørgsmål fra pressen Smiley elsker den del af spillet, da virkelig giver en fordel mod ens direkte konkurrenter Peace Hvad angår venskabskampene står jeg selv for at vælge modstandere, ønsker nemlig en bestemt "optrapning" af de hold vi møder, så der først tankes selvtillid (meget vigtigt har jeg fundet ud af, efter en sommerpause) og derefter hæves modstanderens styrke efterhånden så vi er klar til første kamp. Spiller selv træningskampe.

Har også en enkelt men meget driftsikker måde at kører klubben på. Jeg VIL IKKE betale mine spillere en formue (8 mill pr. måned) for at de skal spille for klubben. Pt. har jeg gang i et save med AS Roma, og her bruger jeg "kun" 410 mill årligt på lønninger i hele klubben. Milan bruger f.eks. 960 mill. Man skal spille med hjertet i klubben ikke for pengene! Derfor følger det også at jeg tager alle kontrakt forhandlinger selv Smiley

Mål:
Sætter mig altid mål om at gøre truppen så nationaliseret som muligt, men samtidig skal klubben være sund og løbe rundt. Dog er jeg ikke bleg for at smide pengene efter spillere der vil blive superstjerne nu eller på lang sigt. De skal bare lige være med på at i MIN klub spiller vi ikke for penge, men for fans!

Kampene:
Kører det "kun kommentarer og vis højdepunkter". 3D er jeg ikke den store fan af i FM og bliver jeg nok heller aldrig før de får det gjort mere som FIFA... Det er ganske enkelt for klodset at se på til mig. Styrer dog taktikken med hård hånd og tager gerne risiko. F.eks. når jeg får smidt en mand ud holder jeg mine 2 angribe fremme og spiller med 3 i bagkæden.

Træning:
Det med træning har jeg aldrig kunne finde ud af... DOOH!!! Så snyder lidt og bruger det som Cesc har lavet til os Smiley

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #24: 05 Jul 2012, 22:15 »

Taktik

Jeg spiller 4-4-2. Kontrollerende, pres på når vi ikke har bolden og hurtig omstilling. En meget balanceret taktik som gør at der bliver skabt mange chancer, mens modstanderen holdes fra fadet. Bruger den som standard i alle mine saves.

Holdpolitik

Er tilstede ved cirka halvdelen af pressemøderne.
Snakker med spillerne, hvis de har bekymringer eller jeg har noget at sige til dem.
Alle kontraktfornyelser går i gennem mig.
Bruger også meget holdmøder, som jeg virkelig ser som en god ting her i FM12, som gør man kan motivere det bedste ud af sine spillere.

Mål

Sætter dem realistisk efter materiale hver gang.
Går meget efter at hente spillere fra den nationalitet jeg nu spiller i. F. eks hvis jeg sælger en englænder i England, vil jeg meget gerne have fat i en ny. 
Meget talentfokus i den klub jeg nu er i.

Kampene

Kun kommentarer, hurtigst tempo muligt og ingen gengivelser.

Træning

Henter de bedste trænere muligt, så jeg får de bedste ratings som muligt.
Har nogle programmer som jeg brugere til seniorspillerne.

Økonomi:

Ingen høje lønninger og meget sjældent spillerindkøb for over 100 millioner.
Går meget efter frie transfers for så enten at sælge dem videre eller sælge andre spillere på samme position som er mere løn tungere.

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Ariana Grande
Manager

« Svar #25: 05 Jul 2012, 22:23 »

- Taktik
Jeg henter taktikker på nettet. Jeg er elendig til at lave taktikker og jeg har aldrig lavet en der virker.
Lige nu spiller jeg med Wester's 4-3-3 og det har jeg stort set gjort i hele FM12!

- Holdpolitik
Min assistent arrangere venskabskampene og spiller dem. Min assistent tager pressekonferencer men ikke team talks. Jeg sætter også selv opstillingen, men det er nok også det eneste crazy

- Mål
Forskelligt. Lige nu spiller jeg med FCM i 2036 og i starten stillede jeg mig selv mål angående CL.
Ligaen har altid skulle vindes og det samme med pokalen. Nu skal CL så også helst vindes så tit som muligt.

- Kampene
Fuldt tempo og 2D klassisk. Har leget lidt med 3D men det er altså ikke lige mig.

- Træning
Jeg har hentet et træningsprogram på nettet.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #26: 08 Jul 2012, 11:25 »

Taktik:
Laver altid egen taktik og tager som regel udgangspunkt i startholdets (nøgle)spillere. Om det er 4-4-2, 4-5-1, 4-3-3 eller 5-3-2 spiller ingen rolle.

Holdpolitik:
Min assistent skal ikke slappe af og får som regel venskabskampene (dog ser jeg gerne de første for at få et indblik i om den nye taktik er helt håbløs). Han får også lov at gå til pressekonf., da jeg ikke gider bruge tiden på det. Dog bruger jeg aldrig hans forslag under kampen (måske når jeg ikke læser dem Wink)

Mål:
Sætter gerne målet højere end materialet er til og stræber efter at vinde så meget som muligt.

Kampene:
Spiller hurtigt i 3D med nøglechancer, så jeg får en fornemmelse af hvordan taktikken fungerer og hvordan jeg kan ændre taktikken, hvis det ikke går efter hensigten. Bruger shouts rigtigt meget og hvis intet kører agerer jeg hvert 5. min. eller hurtigere! Min "standardtaktik" får sjældent lov at spille hele kampen, da det typisk er mine ændringer, der afgør udfaldet.

Træning:
Laver programmer til følgende kategorier: Målmand, Back, midterforsvar, def + normal + off. midtbane, fløj, hurtig og stærk angriber. Derudover laver jeg specielle til mine største talenter, samt regens med talent. Hvis jeg har skadesplagede spillere tilrettelægger jeg et blødere træningsprogram med mindre fysisk træning for at få gavn af ham, da alle de andre har hård intensitet!

Økonomi: Puh, er jo NÆRIG! Spillerne er røvforkælede og agenterne dumme! Det hænder et stort talent eller en stjernesigning er forsvundet, da jeg lige skal presse citronen lidt ekstra! Hvis jeg har en lønpolitik, hvor én eller flere har højeste løn forsøger jeg aldrig at overskride denne. Gjorde det én gang, da jeg i 2010 (tror jeg) købte Balotelli og gav ham 120.000 euro/uge, hvor både Bale, Modric og 2-3 andre steg fra omkring 80.000 ticked off
Giver hellere spilleren (eller agenten) mere kontant end at smide flere penge i lønnen og så vidt muligt give 5 år til en spiller (som har en fin alder). Så skal jeg ikke forhandle med agenten konstant og give både ham og spiller endnu flere penge!
Især rotationsspillere får ikke så høj løn hos mig, så ser jeg mig hellere om efter en anden spiller. Unge talenter skal heller ikke kræve for meget, for så får de lov at spille i en helt anden klub, med mindre talentet er nær optimalt!

Chamberlain15
Manager

« Svar #27: 08 Jul 2012, 12:14 »

Taktik:

Jeg har et par taktikker gemt, som jeg selv har lavet. Så hver gang jeg starter et nyt spil, så vælger jeg de taktikker jeg har lavet, som passer bedst til det hold jeg har valgt. Der er altid en offensiv taktik, og en defensiv taktik.

Holdpolitik:

Jeg lader for det meste altid min assistent tage venskabskampe, hvis jeg er klubtræner. Jeg håndterer selv alle kontrakter, så jeg ikke risikere at miste nogle guldklumper. Og jeg sender ALTID min assistent til pressemøder. Pressedelen er noget af det tammeste i de nye FM-versioner.

Mål:

Hver gang jeg starter et spil, så sætter jeg mig altid nogle mål. De kan omhandle hvordan det skal gå i 1. sæson, og hvordan det ser ud efter 5 år. Mest sådanne ting. Det kan også være at jeg gerne vil have fat i en bestemt spiller i løbet af et bestemt antal år, eller noget i den stil. Den type mål jeg sætter mig, afhænger ekstremt meget af hvilken klub jeg er. Man kan ikke rigtig sætte sig de samme mål hvis man spiller med en bundklub i 2. division, og så Barcelona.

Kampene

Jeg kører med 3D, og det har jeg altid gjort siden muligheden var der. Jeg synes man har bedst mulighed for at bedømme spillerne på den måde. Man ser også meget mere på den måde. Ellers kører jeg med "nøgle", og så i andenhøjeste tempo. Jeg tager selv mine teamtalks altid.

Træning

Jeg har aldrig selv lavet mine træningprogrammer, men har da få gange hentet nogle fra nettet. Har dog ikke altid tålmodigheden til at sætte hver spil, til et træningsprogram, så det er ikke ofte jeg gør brug af dem. Hvis jeg er en storklub, hvor der oftest er rigtig mange talenter, så føler jeg mig altid ret tvunget til at gøre brug af dem.

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Korzika
Gæst

« Svar #28: 08 Jul 2012, 12:46 »

- Taktik
Jeg laver altid mine egne taktikker, der fælles for dem alle har en hjørnesparkstaktik. Jeg vurderer altid spillermaterialet og laver min taktik efter dét, men jeg foretrækker at spille flot målrigt fodbold i en 4-2-3-1 formation. 4-2-3-1 er oftest den formation, som jeg vælger at spille med. I hvert save har jeg altid 3 taktikker, som jeg benytter. En taktik, jeg bruger mod jævnbyrdige modstandere, en taktik mod dårlige modstandere og en der skal bruges mod bedre modstandere. At downloade andres taktikker tager i mine øjne meget af charmen af spillet.

- Holdpolitik

Jeg står stort set for det hele. Min assistent laver sjældent noget. Pressekonferencer, venskabskampe, kontraktfornyelser etc. holder jeg styr på. Jeg arrangerer venskabskampe og spiller dem, da det giver mig mulighed for at få spillerne i den perfekte fysiske form. Det kan min assistent ikke håndtere.

- Mål

Jeg sætter aldrig konkrete mål, men har nogle ting, som jeg gerne vil opnå før savet kan karakteriseres som succesfuldt.

- Kampene
Jeg spiller i 2D med key-highlights og ingen gentagelser. Spiller på næsthøjeste tempo. Under kampene laver jeg dog tit taktiske justeringer og kigger grundigt på statistikken for at se, hvad mit hold gør rigtigt/forkert under kampene.

- Træning
Jeg downloader altid et træningsprogram. Pt. benytter jeg mig af Cesc'. Men jeg laver træningsprogrammer til mine unge spillere med stort potentiale. De har deres eget program, da det giver mig muligheden for at optimere deres udvikling 100 % med fx henblik på, at de skal spille en plads på banen med en specifik rolle. Gradvist vil dette også betyde, at jo længere frem jeg kommer i spillet, jo færre spillere vil have et træningsprogram, som jeg ikke selv har lavet. Jeg gider ikke lave træningsprogrammer til ældre spillere, da muligheden for at forme dem ikke er så stor, som ved unge spillere.

plutonium
Manager

« Svar #29: 08 Jul 2012, 13:00 »

Taktik:
Jeg bruger 100 % mine egne taktikker. På et tidspunkt i FM11 havde jeg svært ved at få mine spillere til at forsvare ordentligt, hvorfor jeg skelede lidt til nogle guides fra dygtigere spillere end mig selv, og så brugte jeg det til inspiration. Men jeg har altid gjort meget ud af at det er mine egne taktikker og visioner der bliver ført ud i livet. Det irriterende ved FM er bare, at når man først har fundet en winning combination, så behøver man ikke rode med det mere, så længe man henter de samme spillertyper ind.
Jeg er stor fan af 4-4-2 med offensive kanter (så nærmest 4-2-2-2), hvilket jeg har stor succes med. Ellers er det ofte en 4-2-3-1 eller en 4-1-4-1 jeg bruger, afhængig af skader og specielle kampe mod især svære modstandere.

Holdpolitik:
Da jeg både i virkelighedens verden og i spilverdenen har det bedre med at tro på egne evner end andres ditto er det minimalt hvad jeg overlader til assistenten. Det er stort set kun træning af de talenter jeg ikke mener har noget fremtidspotentiale jeg overlader til ham. Ellers klarer jeg alt ved egen hånd.

Mål
Jeg arbejder altid meget langsigtet i mine saves. Jeg fokuserer på økonomisk stabilitet og talentudvikling, hvilket gør at jeg sjældent laver mirakler de første sæsoner, men til gengæld opnår jeg ofte en gylden periode 3-4 sæsoner inde. Jeg spiller som regel med FCK, og målet er altid at gøre først klubben og siden Superligaen til en magtfaktor i Europa. At gøre klubben til et hold, der kan drille selv de største kan klares på få sæsoner. Det er spørgsmål om at lure taktik og så ellers hente de rigtige talenter (regens) for en billig penge og gøre dem til stjerner. Superligaen er noget helt andet, og er endnu aldrig lykkedes mig. Længste save varede 7 sæsoner, før det crashede, og der var FCK lysår foran de andre hold, der stadig havde problemer med at kvalificere sig til gruppespil i Europa League.

Kampene
Jeg ser key highligts i 3d med moderat højt tempo. Jeg har faste taktiske justeringer jeg sætter ind tidligt i kampen, og så justerer jeg ellers efter behov i løbet af kampene. Det er uhyre sjældent jeg har katastrofale kampe, da jeg tager problemerne i opløbet ved at justere taktikken on the fly.

Træning
Jeg har som udgangspunkt kun speciel træning for talenter, hvor jeg selv laver træningsprogrammern e. Spillere der fra start af spillet er over 24 får lov til at træne med spillets på forhånd satte træningsprogrammer, mens alle spillere jeg henter ind til klubben efter spilstart får skræddersyede træningsprogrammer. Jeg har fin succes med det synes jeg selv, men har så også altid sat en ære i talentudvikling.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010