home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1167 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour Corner - Godt og skidt!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem tror DU vinder Touren 2012 ?  (Afstemning slut: 10 Jul 2012, 17:39)
Wiggins
- 19 (57,6%)
Evans
- 10 (30,3%)
Nibali
- 4 (12,1%)
En anden - Skriv hvem i tråden.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 33

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 Udprint
Forfatter Emne: Tour Corner - Godt og skidt!  (Læst 55424 gange)
Risom
Manager

Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #195: 18 Jul 2012, 22:01 »

Er meget enig med dig, Riis, men vil gerne udvide den lidt:

-Mindst 2 afslutninger på HC-bjerge.
-(Begge) enkelstarter før de sidste dage i bjergene.
-Og så gad jeg virkeligt godt se en bjergenkelstart, men der vist ønsketænkning.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #196: 18 Jul 2012, 22:50 »

Er meget enig med dig, Riis, men vil gerne udvide den lidt:

-Mindst 2 afslutninger på HC-bjerge.
-(Begge) enkelstarter før de sidste dage i bjergene.
-Og så gad jeg virkeligt godt se en bjergenkelstart, men der vist ønsketænkning.

Enig i, at det kunne være sjovt at ligge den ene enkelstart før Alperne og den anden før Pyrenæerne. Det tror jeg dog desværre ikke har sket, men bestemt et fedt tiltag! Med hensyn til bjergenkelstart er jeg ikke den største fan - man kunne måske udvide det og lave en, let's say, 35 klometer lang enkelstart, hvor de første 25 var flade og de sidste 10 op ad et bjerg i samme sværhedsgrad med Col d' Aspin, omkring 5-6&.

HC-bjergene er jeg lidt ligeglad med, hvis bare de er stejle nok. Bjerge som Menté, som de skal opad imorgen, og Granon er 1 kategori og det er sådan nogle, jeg gerne ser feltet slutte opad. De stiger begge med omkring 9% og er 9-10 kilometer lang og nogle, som virkeligt, virkeligt kan lave tidsforskelle.

Risom
Manager

« Svar #197: 18 Jul 2012, 23:03 »

Enig i, at det kunne være sjovt at ligge den ene enkelstart før Alperne og den anden før Pyrenæerne. Det tror jeg dog desværre ikke har sket, men bestemt et fedt tiltag! Med hensyn til bjergenkelstart er jeg ikke den største fan - man kunne måske udvide det og lave en, let's say, 35 klometer lang enkelstart, hvor de første 25 var flade og de sidste 10 op ad et bjerg i samme sværhedsgrad med Col d' Aspin, omkring 5-6&.

HC-bjergene er jeg lidt ligeglad med, hvis bare de er stejle nok. Bjerge som Menté, som de skal opad imorgen, og Granon er 1 kategori og det er sådan nogle, jeg gerne ser feltet slutte opad. De stiger begge med omkring 9% og er 9-10 kilometer lang og nogle, som virkeligt, virkeligt kan lave tidsforskelle.

Ja, du har ret; Det sker nok ikke  Forlegen

Ja, de stejle er bestemt også gode som afslutninger.
Jeg føler bare, de bjerge som er HC, er noget for sig. En Contador ville også kunne lave lige så store forskelle på Luz Ardidan, Alpen etc. Tror bare jeg godt kan lide at se de lange og store stigninger  Wink

Men lad os nu se, hvad Pescheux finder på til oktober.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #198: 19 Jul 2012, 17:31 »

Nøøøøøj hvor jeg glæder mig til næste år. Froome må køre fra Wiggins, Contador og Andy Schleck er med. Fränk Schleck forhåbentlig tilbage og klar til at hjælpe brormand. Rolland, Pinot, Nibali, Van Garderen og Van den Broeck forhåbentlig allesammen stærkere. Wiggins får det ikke nemt med så mange angrebslystne ryttere.

For at byde ind til den seneste dags debat; Jeg håber vi ser to enkeltstarter i løbet. Den ene på 30 km, jævnt bakket. Den skal ligge i første uge. I sidste uge, evt. dagen før sidste store bjergetape. Den skal være 45 km, helt flad. Det ville øge spændingen!

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #199: 19 Jul 2012, 17:54 »

Prøver lige at forme min egen tour tute til næste år.

1. etape:
Sprinteretape

2. etape:
Hård afslutning, evt. Mur de Huy

3. etape:
Sprinteretape

4. etape:
Sprinteretape

5. etape:
Enkeltstart - 30 km

6. etape:
Kuperet etape

7. etape:
Halvhård afslutning, eks. Super Besse

Hviledag

8. etape:
Kuperet, Massiff Centrale

9. etape:
Endnu mere kuperet end gårsdagens, afslutter med en lang nedkørsel

10. etape:
Hård afslutning, bjerg uden for kategori

11. etape:
Sprinteretape

12. etape:
Masser af kategori 1 og 2 stigninger

13. etape:
Afslutning på Ausbisque eks.

Hviledag

14. etape:
Let kuperet etape

15. etape:
Tourmalet evt.

16. etape:
Hård bjergetape, der slutter nedad

17. etape:
Enkeltstart - 45 km

18. etape:
Mont Ventoux kunne være sjovt

19. etape:
Sprinteretape

20. etape:
Hård afslutning på en kat. 1/2

21. etape:
Champs Elysees

Hvad siger i?

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #200: 19 Jul 2012, 17:56 »

Det giver ingen mening at putte EN sprinteretape mellem en masse kuperet/bjergetaper uden hviledage..

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #201: 19 Jul 2012, 18:06 »

Hvorfor ikke?

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #202: 19 Jul 2012, 18:36 »

Der er altid 2 hviledage i touren, og kunne man tænke sig at der muligvis kom en holdenkelstart og en enkelstart den sidste lørdag, dagen før Paris. Så man ikke har alt for mange enkelstart km.

Edit: Så ikke du havde sat 2 hviledage Opstemt

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

blomvikings
Manager

« Svar #203: 20 Jul 2012, 08:36 »

Så blev Tour de France afgjort. Og hvilket røvsygt løb det har været. Det KLART fedeste ved dette års Tour, har været danskernes indsats, samt nogle af de flotte udbrud der har været, bl.a. med Valverde igår.

Nu har vi så en etape i dag hvor ALT kan ske, har virkelig ingen ide om hvem der angriber i dag. Tror på Mørkøv. Jeg mener ikke sprinterne burde prøve at køre et udbrud hjem, da etapen er for kuperet.

Hvad tror i sker i dag? Smiley

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #204: 20 Jul 2012, 09:15 »

Helt enig i at det har været et kedeligt tour de france i år, jeg holder altid 2 ugers ferie i de 2 sidste uger af touren, men denne gang har det været lidt for skuffende. Jeg ser til gengæld frem til næste år, hvor ryttere som Contador og Andy er med og kan forhåbenlig angribe Sky holdet mere. Også spændende om Froome er på sky holdet næste år eller om han gerne vil være kaptajn i touren selv.

Ang dagens etape så vil Mørkøv helt klar prøve, eller han skal. Hvis han skal have en chance for at stå med tourens mest angrebsivrige rytter så skal han vel med i dagens udbrud, for det er svært at se bort fra Voekler som klart burde have den, at han får bjergtrøjen betyder at de nok er mere villige til at give den til en anden end ham.

Men ellers forventer jeg at en 8-12 mand kommer afsted og skal afgøre det, håber bare der er en Saxo bank rytter med så vi får noget spænding set med dansker øjne.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

0603anderss
Ynglingespiller

« Svar #205: 21 Jul 2012, 17:49 »

Magtdemonstration. Intet mindre.

Simply Arsenal.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #206: 21 Jul 2012, 17:52 »

Så er Chris squ blevet den mest angrebsivrige rytter Smiley

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #207: 21 Jul 2012, 18:15 »

Man ved, at medierne har svært ved at fange den normale seer i år, når noget så - normalt - ligegyldigt som 'mest angrebsivrige rytter' bliver blæst op.

Legenden
Manager

« Svar #208: 21 Jul 2012, 18:18 »

Enig.

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #209: 21 Jul 2012, 18:35 »

Man ved, at medierne har svært ved at fange den normale seer i år, når noget så - normalt - ligegyldigt som 'mest angrebsivrige rytter' bliver blæst op.

Jeg ved slet ikke hvor I har det fra? Kedelig Tour?

Gennem hele Touren har jeg lukket øjnene og bare lyttet til Ritter. Han har fortalt mig gentagende gange, at det har været en fantastisk Tour med flot kørsel.

Det må være det, jeg hader mest ved Ritter. Han vil ikke erkende, når det vitterligt er kedeligt - før det er forbi. Da de endelig begyndte at gasse lidt op på en af de sene etaper erkendte han, at det havde været kedeligt indtil der, men det havde han på intet tidspunkt sagt under løbet.

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010