home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  1 Bruger, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour Corner - Godt og skidt!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem tror DU vinder Touren 2012 ?  (Afstemning slut: 10 Jul 2012, 17:39)
Wiggins
- 19 (57,6%)
Evans
- 10 (30,3%)
Nibali
- 4 (12,1%)
En anden - Skriv hvem i tråden.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 33

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint
Forfatter Emne: Tour Corner - Godt og skidt!  (Læst 52825 gange)
Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #210: 21 Jul 2012, 19:17 »

Man ved, at medierne har svært ved at fange den normale seer i år, når noget så - normalt - ligegyldigt som 'mest angrebsivrige rytter' bliver blæst op.

Det er da klart en når en dansker vinder den, så er det noget de danske medier hiver frem.
Chavanel, Pereiro, Jalabert, Vinukourov, Dekker osv. i nyere tid.
Går vi lidt tilbage finder vi folk som Hinault, Fignon, Bahamontes, Merckx, Ocana.
Det er nu et selvskab en hver cykelrytter vil være glad for at komme i.

Skide flot af Chris Anker, selvom jeg ikke syntes han var den der fortjente det mest.

Jeg syntes bestemt ikke det har været et kedeligt løb i år. Jo bevars i toppen er der ikke sket så meget, men der er sku blevet kørt rigtig godt cykelløb på mange etaper.
Det er altid vanvittig underholdende når de første 70 km. går med at få et udbrud afsted.

Alt i alt er jeg ganske tilfreds med dette års Tour De France
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #211: 21 Jul 2012, 20:15 »

Jeg ved slet ikke hvor I har det fra? Kedelig Tour?

Gennem hele Touren har jeg lukket øjnene og bare lyttet til Ritter. Han har fortalt mig gentagende gange, at det har været en fantastisk Tour med flot kørsel.

Det må være det, jeg hader mest ved Ritter. Han vil ikke erkende, når det vitterligt er kedeligt - før det er forbi. Da de endelig begyndte at gasse lidt op på en af de sene etaper erkendte han, at det havde været kedeligt indtil der, men det havde han på intet tidspunkt sagt under løbet.

Enig med hensyn til Ritter. Rolf synes jeg dog heller ikke er så god på det område, mens Leth let bliver for kritisk og nostalgisk og tænker på alle de gange, hvor Merckx, Hinault osv. bare kørte fra de andre og ikke forstår, hvorfor de ikke tør. Men det er let at sige, når konkurrenterne ganske enkelt ikke har benene...

Når det er sagt, så er de de kommentatorer, som jeg nyder at høre mest på hvad enten det er fodbold, håndbold, cykling etc.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #212: 21 Jul 2012, 20:37 »

 Thumbs Up Flot TdF af Saxo Bank, jeg sad sammen med såvel Tyskere som Hollandske cykelfans og de var meget overraskede over det Saxo Bank præsterede ikke mindst over Michael Mørkøv og Chris Ankers indsats.

En ting vi alle kunne blive enige om var at årets skuffelse var Rabobank med undtagelse af L.L Sanches og at de er ufatteligt at et hold som "Radioshleck" ikke fik mere ud af det når de nu havde så mange gode ryttere med.... vi ser lige bort fra Frank Schleck....

Jeg må også lige nævne at det var dejligt at se Franske ryttere på vej frem igen, men at tro på at en Franskmand vinder TdF igen...det sker ikke de første  år.

Nibali gjorde det fint i et TdF som bestemt ikke var designet til ham..jeg glæder mig til at se ham i næste TdF.. han skal have masser af bjerge dag efter dag så vil han have mulighed for at være kandidat til TdF.

Bradley Wiggins er IMO en værdig vinder af TdF, han kørte et fejlfrit TdF - nuvel årets rute var som skabt efter hans behov... og med det hold han havde så var det som at se Banesto Holdet med Indurain... jeg tvivler på at det lykkes Team Sky at holde samme standard næse sæson mon ikke Froome og Boasson Hagen drømmer om mere på egen hånd ?

Samlet set så har TdF kedet mig - den spænding der trods alt var blev skabt af et velmotiveret og enestående Saxo Bank uden dem så var jeg udgået under årets TdF.

Logged

YNWA

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #213: 22 Jul 2012, 01:48 »

Enig med hensyn til Ritter. Rolf synes jeg dog heller ikke er så god på det område, mens Leth let bliver for kritisk og nostalgisk og tænker på alle de gange, hvor Merckx, Hinault osv. bare kørte fra de andre og ikke forstår, hvorfor de ikke tør. Men det er let at sige, når konkurrenterne ganske enkelt ikke har benene...

Når det er sagt, så er de de kommentatorer, som jeg nyder at høre mest på hvad enten det er fodbold, håndbold, cykling etc.

Har nu heller ikke alverden imod dem (mere deres studie - det er elendigt. Her kunne man lære meget af Sporza og Rai, men ok, man skal naturligvis nå ud til alle Tour-seere). Det irriterer mig bare, at de skal påstå, at det er spændende cykelløb - det er tv for Guds skyld, ikke radio. Jeg kan godt se at endnu et bjerg er passeret uden der er sket noget...
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #214: 22 Jul 2012, 07:41 »

Så er Chris squ blevet den mest angrebsivrige rytter Smiley

Synd for mørkov! Den havde han da 100 % fortjent! Han har da angrebet mere end Chris.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #215: 22 Jul 2012, 10:14 »

Synd for mørkov! Den havde han da 100 % fortjent! Han har da angrebet mere end Chris.
Dem der udpeger rytteren til prisen, tror også de tænker på om de kan lide ham, om de synes det har været nogen gode udbrud han har været med i, og hvor meget han har været i udbrud og fightet, tror ikke man få så meget credit for de flade etapér Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #216: 22 Jul 2012, 10:47 »

Det er nok Thomas Voeckler er har fortjent den mest. Men fair nok at med en bjergtrøje og to etape sejer, så har han så at sige "fået nok".
Andre kandidater kunne være Grievko, Ten Dam, Kiryienka og ikke mindst Vino.

Men man må sige at Chris man hans meget hårde kampe på bjerg etaperne bestemt har gjort sig bemærket. De siger godt nok at hans uheld ikke har noget med prisen at gøre. Men jeg tror dog ikke at det har skadet ham, at han kæmpede sig igennem med to smadret finger.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #217: 23 Jul 2012, 13:31 »

"- De, der var i spil, var Voeckler, Mørkøv, (Luis Leon, red.) Sanchez og Sørensen. Det var et svært valg, men Chris Anker Sørensen er blevet valgt på grund af hans tilstedeværelse i mange udbrud, og at han har kæmpet sig igennem med en slem skade, fortalte løbsdirektør Jean-Francois Pescheux."

Jeg havde måske også sat Izagirre ind i det selskab.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #218: 23 Jul 2012, 13:33 »

Lidt latterligt at han nævner håndskaden når de ellers har sagt at den var ubetydelig....
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #219: 23 Jul 2012, 14:30 »

Synd for mørkov! Den havde han da 100 % fortjent! Han har da angrebet mere end Chris.

Havde Mørkøv fået prisen for at ramme udbrud, som ingen andre ville være med i, havde det været en noget tam afgørelse. At ramme udbrud, hvor rytterne har kørt i 50 km i latterligt højt tempo er jo noget helt andet - og at man så endda får noget af det, bør kun gøre afgørelsen lettere. Jeg mener helt bestemt, at Voeckler ville være den rigtige vinder.

Mørkøv burde ikke engang være kandidat.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #220: 23 Jul 2012, 14:42 »

I og med Voeckler fik bjergtrøjen, som jo netop kræver angrebsiver for overhovedet at være kandidat til, synes jeg ikke, at han havde været det rigtige valg. Derimod synes jeg Vino fortjente den. Jeg synes, at han kørte utroligt flot med hvad han havde og var bestemt også en af de ryttere, som var mest ude.

http://www.cykelmagasinet.dk/Holm_langer_ud_efter_Jul_og_Leth.aspx#.UA0SwbPBdfc.facebook Og nogen der er enig her? Synes det er fuldstændigt spot on.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #221: 23 Jul 2012, 14:46 »

Det bedste er, at han nævner Riccó.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #222: 23 Jul 2012, 14:57 »

Tja jeg deler nu deres romantiske syn på tingene. Jeg vil have underholdning og de store slag! Personlig er jeg også total ligeglad med om de doper sig eller ej.

Men de tider er dog bestemt ikke over, bare se på sidste år med Schleck's fantastisk angreb og Contadors forsøg.

Så hvis vi ser noget ligende næste år, skal Leth og Jul så sidde og sige:
Nåhhh ja men Schleck er sikkert også dopet, det derfor han kan sådan noget.

Folk herinde har selv sidde og brokket sig over hvor kedelig det var i år, så må eksperterne vel også  Wink
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #223: 23 Jul 2012, 15:07 »


http://www.cykelmagasinet.dk/Holm_langer_ud_efter_Jul_og_Leth.aspx#.UA0SwbPBdfc.facebook Og nogen der er enig her? Synes det er fuldstændigt spot on.

Er dybt uenig. Jeg er stor tilhænger af Leth's måde at kommentere på, samt hans syn på sporten. Derimod synes jeg Holm lyder meget naiv, på trods af at han formentlig godt ved hvad der foregår.

Den sidste doping-synder blandt de store ryttere er 100% ikke fundet, og det vil ALTID foregå på et eller andet plan.

Holm er bare sur over, at Leth har knaldet hans eks-kone Wink

Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #224: 23 Jul 2012, 15:15 »

Er dybt uenig. Jeg er stor tilhænger af Leth's måde at kommentere på, samt hans syn på sporten. Derimod synes jeg Holm lyder meget naiv, på trods af at han formentlig godt ved hvad der foregår.

Den sidste doping-synder blandt de store ryttere er 100% ikke fundet, og det vil ALTID foregå på et eller andet plan.

Holm er bare sur over, at Leth har knaldet hans eks-kone Wink



Men alt hvad Hom siger er jo rigtigt. Han har så meget mere insider end Leth og især Jul, som jo er en kæmpe idiot og ikke fatter en brik. Især Jørgen Leth, som jeg også har skrevet om tidligere, er alt for nostalgisk og tror stadig, at man bare kører væk på første bjerg og holder hjem. Det er jo ikke realistisk mere, netop på grund af, at feltet åbenlyst er blevet renere.

Jeg har set hvad din holdning er til doping tidligere og synes det fuldstændigt til grin, så det gider jeg ikke at kommentere på. Jeg er ikke naiv, men har også stor nok kapacitet til at se, at feltet er markant renere. Kig på ting som watt, tider osv. og du vel se, at hvad Armstrong (og hans konkurrenter) gjorde er der ikke nogen, som gør mere
Logged

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010