home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1115 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour Corner - Godt og skidt!
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem tror DU vinder Touren 2012 ?  (Afstemning slut: 10 Jul 2012, 17:39)
Wiggins
- 19 (57,6%)
Evans
- 10 (30,3%)
Nibali
- 4 (12,1%)
En anden - Skriv hvem i tråden.
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 33

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Tour Corner - Godt og skidt!  (Læst 55569 gange)
Spardle
Landsholdsspiller

Sv: Tour Corner - Godt og skidt!
« Svar #120: 10 Jul 2012, 14:49 »

Ikke uenig i det punkt, jeg er da selv typen der ska spille håndbold i noget bestemt tøj, gøre mine ritualer for at have et mentalt overskud. Ikke helt det samme som doping, bevares, men stadig en slags mentalt boost. Vi kan ikke kalde den slags for doping, da det ikke figurerer under den betegnelse (kan den ikke lige i hovedet betegnelsen for doping).

Men man kan jo komme ud for en situation, hvor man ikke selv er herre over det der sker, ligesom AC var det, i forhold til hans egen historie. Det jo netop derfor man har sat grænseværdier, for at beskytte de "få" uskyldige der måtte være. Men hvad hjælper at man laver grænsen, hvis den ikke overholdes alligevel i alle tilfælde? Ja jeg har svært ved at se logikken...
Der jeg vil hen, er at selvom det er lidt doping, kan det være årsagen til at han vandt, da den mentale boost godt kunne komme, hvis han lå nr.1. mens de andre lå længere nede. Og det simpelt gør ham bedre, men de små rester af doping, kunne det være muligt at de stammede fra Giro'en?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #121: 10 Jul 2012, 14:49 »

Jeg siger da heller ikke nogen skal dømmes uden beviser? Men derfor er jeg da stadig i min gode ret til at tro de er dopede, lige så vel som jeg kan tro en er morder?

Det er du da i din gode ret til at have en mening. Men at ytre en sådan mening uden beviser og sige: Jeg tror 99% er dopet. At sige det højt er jo vel at dømme folk. Du har intet bevis og hævder alligevel de er dopet...

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

blomvikings
Manager

« Svar #122: 10 Jul 2012, 14:53 »

Som jeg har forstået brugen af doping, så doper rytterne sig under træningen, for at kunne træne sig hurtigere og mere op end normalt, på den måde møder de op til et løb i storform, og har ikke længere doping i kroppen. Formentlig også derfor vi ser så mange whereabouts-karantæner. Selvom jeg, som tidligere nævnt, tror at disse whereabouts-karantæner OGSÅ bliver giver for at skåne renoméet.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #123: 10 Jul 2012, 14:53 »

Der jeg vil hen, er at selvom det er lidt doping, kan det være årsagen til at han vandt, da den mentale boost godt kunne komme, hvis han lå nr.1. mens de andre lå længere nede. Og det simpelt gør ham bedre, men de små rester af doping, kunne det være muligt at de stammede fra Giro'en?

Blev han testet positiv for doping under Giro'en??? Det er ikke lige nået til min skærm....  Shockeret
Edit: Han deltog ikke i Giro'en i 2010, men først i 2011. Som en del af Bjarnes plan om at han skulle vinde alle de 3 store på en sæson, Giro'en, Touren og Vueltaen.
Det er da en mulighed, men hvorfor skulle det ikke være kommet fra den "bøf" han spiste?

Men vi ved jo ikke om det var han var dopet, det hævder han jo selv han ikke var, og hele sagen så jo mystisk ud fra starten. Bl.a. det med at de ikke ville offentliggøre hans prøve resultat, før de havde undersøgt det nærmere... Så det såkaldte boost mentalt, ville jo ikke være stede, hvis vi forholder os til at det er grunden han vandt. Andy tabte den tour mange gange det år, og sandsynligvis ikke pga. en rest doping fra Giro'en...
« Seneste Redigering: 10 Jul 2012, 14:57 af warmon » Logged

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #124: 10 Jul 2012, 14:55 »

Som jeg har forstået brugen af doping, så doper rytterne sig under træningen, for at kunne træne sig hurtigere og mere op end normalt, på den måde møder de op til et løb i storform, og har ikke længere doping i kroppen. Formentlig også derfor vi ser så mange whereabouts-karantæner. Selvom jeg, som tidligere nævnt, tror at disse whereabouts-karantæner OGSÅ bliver giver for at skåne renoméet.

Den vogn hopper jeg gerne på. Cyklings omdømme er så skadet, at det mildest talt ikke kan tåle mere negativ omtale... Selvom negativ omtale er bedre end ingen omtale...  Cool

Nogen af jer der har læst Riis' selvbiografi? Den giver et meget godt indblik i miljøet dengang, og det har nok ikke ændret sig voldsomt siden... Selvom ændringer nok er sket

blomvikings
Manager

« Svar #125: 10 Jul 2012, 14:56 »

Det er du da i din gode ret til at have en mening. Men at ytre en sådan mening uden beviser og sige: Jeg tror 99% er dopet. At sige det højt er jo vel at dømme folk. Du har intet bevis og hævder alligevel de er dopet...
Du må godt kalde det, at jeg dømmer dem, men jeg TROR på at de er dopet, det er min overbevisning. Jeg har aldrig hævdet at jeg har beviser eller lign. men derimod kun min egen tro og overbevisning. Ligesom mange af jer tror på de er rene fordi de ikke er blevet taget for noget.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #126: 10 Jul 2012, 14:59 »

Du må godt kalde det, at jeg dømmer dem, men jeg TROR på at de er dopet, det er min overbevisning. Jeg har aldrig hævdet at jeg har beviser eller lign. men derimod kun min egen tro og overbevisning. Ligesom mange af jer tror på de er rene fordi de ikke er blevet taget for noget.

Hvorfor er det så DU TROR de er dopet? Hvoraf kommer den overbevisning? At der var en skandale i 1998? At tidligere ryttere har indrømmet deres "fejl"? Hvorfor skulle de unge nye ryttere ikke have lært af den gang? De fortjener vel en fair chance for at vise dig de har lært lektien, før du blot siger: Jeg tror de er dopet...

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #127: 10 Jul 2012, 15:01 »

Blev han testet positiv for doping under Giro'en??? Det er ikke lige nået til min skærm....  Shockeret
Edit: Han deltog ikke i Giro'en i 2010, men først i 2011. Som en del af Bjarnes plan om at han skulle vinde alle de 3 store på en sæson, Giro'en, Touren og Vueltaen.
Det er da en mulighed, men hvorfor skulle det ikke være kommet fra den "bøf" han spiste?

Men vi ved jo ikke om det var han var dopet, det hævder han jo selv han ikke var, og hele sagen så jo mystisk ud fra starten. Bl.a. det med at de ikke ville offentliggøre hans prøve resultat, før de havde undersøgt det nærmere... Så det såkaldte boost mentalt, ville jo ikke være stede, hvis vi forholder os til at det er grunden han vandt. Andy tabte den tour mange gange det år, og sandsynligvis ikke pga. en rest doping fra Giro'en...
Ingen af os ved præcist hvad der er sket i den sag, AC og manden der har dopet ham ved, eller måske ved ingen helt præcist hvad der er sket, hvis bøffen passer, for så er det en landmand der øjnede chancen for større omsætning. Men det lyder jo næsten som om Blom selv bliver dopet, siden han lyder ret overbevisende i sin udtalelse om hvordan man bruger doping. Så måske han bare startede kuren en dag til 3 for sent. Men ingen ved det.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #128: 10 Jul 2012, 15:07 »

Ingen af os ved præcist hvad der er sket i den sag, AC og manden der har dopet ham ved, eller måske ved ingen helt præcist hvad der er sket, hvis bøffen passer, for så er det en landmand der øjnede chancen for større omsætning. Men det lyder jo næsten som om Blom selv bliver dopet, siden han lyder ret overbevisende i sin udtalelse om hvordan man bruger doping. Så måske han bare startede kuren en dag til 3 for sent. Men ingen ved det.

Det er netop det jeg gerne vil frem til. Vi ved ikke om AC har dopet sig, og vi ved ikke om det var et uheld. Vi må derfor forholde os til hvad vi reelt ved.
1: Han blev taget med stoffet clenbuterol. Nærmere info om stoffet her:
http://www.antidoping.dk/da/Regler/Dopinglisten_2012/S1%20Anabole%20stoffer/Clenbuterol.aspx

2: Hans værdi for stoffet lå UNDER den tilladte grænse.

3: Hans historie kan holde i teorien, ligeså vel som anklagernes kan holde i teorien. Vi ved det ikke.

Så vi har ingen beviser for han har taget doping. Så må vi vel lade tvivlen komme manden til gode, og fastslå han er uskyldig, indtil der kommer nye informationer i sagen.

At han så efterfølgende besluttede ikke at ville anke sin dom, det kan man så tænke nærmere over hvis man ønsker.

Ved ikke om blom tager doping, skal jeg lade være i det uvisse. Jeg forholder mig blot til hvad jeg ved, og så vil jeg lade alle de "kloge dygtige" mennesker ved domstolene forholde sig til resten...

blomvikings
Manager

« Svar #129: 10 Jul 2012, 15:12 »

Hvorfor er det så DU TROR de er dopet? Hvoraf kommer den overbevisning? At der var en skandale i 1998? At tidligere ryttere har indrømmet deres "fejl"? Hvorfor skulle de unge nye ryttere ikke have lært af den gang? De fortjener vel en fair chance for at vise dig de har lært lektien, før du blot siger: Jeg tror de er dopet...

Enig, men hvorfor skulle det pludselig stoppe?
Jeg tror bl.a. på at de er dopet grundet de præstationer Sky pludselig viser. Wiggins virker som den stærkeste i bjergene, selvom der selvfølgelig er langt endnu, Froome virker om ikke bedre så som den næstbedste. Hvor kommer det fra? De smadrer begge to alle konkurrenter i går på TT'en. Stigningen på 9 etape var normalt en stigning man ville sige ikek lå til Wiggins, alligevel fulgte han "let" med når både Evans og Broeck prøvede at rykke.

Virker det for godt til at være sandt, er det det ofte også Smiley

Men lad os nu se hvad der sker de næste ti dage.

Det skal siges at jeg intet har imod hverken Wiggins, Froome eller nogen anden rytter ( Udover brødrene judas Wink ).

blomvikings
Manager

« Svar #130: 10 Jul 2012, 15:14 »

Nu spiller jeg selv Serie 1 fodbold, så det ville virkelig være ynkeligt hvis jeg brugte ulovlige præstationsfremmend e midler Smiley Men tak for "mistanken" Wink

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #131: 10 Jul 2012, 15:16 »

Nu spiller jeg selv Serie 1 fodbold, så det ville virkelig være ynkeligt hvis jeg brugte ulovlige præstationsfremmend e midler Smiley Men tak for "mistanken" Wink
Blom, du ved det nok selv godt, men det var bare min måde at sige, du lød rimelig overbevisende i måden det skal bruges på
EDIT: Hvem tror i på mht. den hvide?

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #132: 10 Jul 2012, 15:17 »

Jeg tror bl.a. på at de er dopet grundet de præstationer Sky pludselig viser. Wiggins virker som den stærkeste i bjergene, selvom der selvfølgelig er langt endnu, Froome virker om ikke bedre så som den næstbedste. Hvor kommer det fra? De smadrer begge to alle konkurrenter i går på TT'en. Stigningen på 9 etape var normalt en stigning man ville sige ikek lå til Wiggins, alligevel fulgte han "let" med når både Evans og Broeck prøvede at rykke.

Det skal siges at jeg intet har imod hverken Wiggins, Froome eller nogen anden rytter ( Udover brødrene judas Wink ).

Nu skal du vist lige have styr på dine facts. Evans er på ingen måde en type der laver de store ryk på bjergene. Så derfor burde Wiggans godt kunne følge ham. På den måde minder Evans og Wiggans om hinanden. Smiley

Det er sjovt som denne debat kører, for jeg er 100 % sikker på at hvis Froome havde endt som nr. 7 på enkeltstarten var der ingen der overvejede doping.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #133: 10 Jul 2012, 15:21 »

Det kumme jo være de havde lært lektien, og derfor ikke ville gøre den samme fejl. Bryde den onde cirkel så at sige. Smiley
Nu er Sky jo ikke noget dårligt hold. Kig på rytterne og deres resultater.
Har vi 2 set det samme cykelløb? Det lyder nemlig ikke sådan.

Wiggins har ikke været den bedste i bjergene, han har haft det bedste hold. Ingen angreb, bare konstant højt tempo, der forhindre angreb.

Froome er jo ikke kommet af ingenting, hans 2. plads i vueltaen viser jo han sagtens kan. Han er måske relativt ukendt for det danske cykelpublikum, og for de 3 "småtosser" der sidder i boksen i Frankrig. Det er da ikke Froome skyld. At Wiggins var så stærk på TT igår, er jo heller ikke den helt vilde overraskelse. Han har kørt et fantastisk forår, ikke brugt for mange kræfter endnu i årets Tour og virker som en der har overskud. Froome havde jeg nok ikke lige set køre sådan en TT, men lidt TT kan man vel køre når man bliver 2. i vueltaen...

Du mener vel 8. etape går jeg udfra Wink Men det var da tydeligt at det var Froome der lukkede for Wiggins, og ikke Wiggins selv... Wiggins har måske, sammen med Evans, det bedste hold på papiret, og så så vi Sky være i stand til at beskytte deres kaptjan, og forhindre ham i at tabe for meget tid. Smiley

Ja, lad os nu se. Touren er lang, og det sjove starter for alvor i morgen Smiley
Ja, også det er sandt... Desværre...

Haha, nej det var nu heller ikke lige min opfattelse at du havde noget særligt i mod nogen Peace

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #134: 10 Jul 2012, 15:26 »

Nu skal du vist lige have styr på dine facts. Evans er på ingen måde en type der laver de store ryk på bjergene. Så derfor burde Wiggans godt kunne følge ham. På den måde minder Evans og Wiggans om hinanden. Smiley

Det er sjovt som denne debat kører, for jeg er 100 % sikker på at hvis Froome havde endt som nr. 7 på enkeltstarten var der ingen der overvejede doping.

Enig i det synspunkt. Andy og Contador er typen der laver de der grimme ryk på de hårde procenter. Og de mangler jo i år. Der hvor Evans og Nibali for alvor kan vinde noget er hvis de kan isolerer Wiggins mod en sidste top, efterfuldt af en svær nedkørsel. Nedkørsler er ikke lige Wiggins speciale, og f.eks. er Andy heller ikke super tosset (ved godt han ikke er med) med nedkørsler. Vi så da sidste år at AC og Samuel angreb på flere nedkørsler Smiley Godt for løbet.

Med hensyn til den hvide trøje... Det synes jeg er svært at spå om, har ikke lige nogen til den endnu... Men top 3 ser således ud i den stilling:

1   Tejay van Garderen   BMC   39:14:34
2   Rein Taaramae           COF   +0:42
3   Tony Gallopin           RNT   +0:45
« Seneste Redigering: 10 Jul 2012, 15:27 af warmon » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010