home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Den perfekte sæson #Slut
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Den perfekte sæson #Slut  (Læst 27497 gange)
mikestorbank
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #8
« Svar #30: 09 Jul 2012, 22:16 »

Altså selvom det her er den klub jeg afskyr absolut mest er det virkelig fantastisk læsning!
Logged

Én klub, èt Landshold - FC Bayern & Tyskland.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #8
« Svar #31: 09 Jul 2012, 23:27 »

Tak...

Så må jeg have fat i noget af det rigtige  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #8
« Svar #32: 10 Jul 2012, 00:08 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#9

Noget at se frem til
Efter et par fridage så er det tilbage til lejren i morgen og dermed holder bloggen og savegamet pause i endnu en uge. Jeg har fundet ud af, at jeg bedre kan holde motivationen til FM, hvis jeg har nogle fede kampe at se frem til, så derfor saver jeg her:



Og så er det også godt at have en cliffhanger til sine læsere.

Jeg glæder mig i hvert fald….
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #9
« Svar #33: 14 Jul 2012, 09:50 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#10

The Treble

Den magiske sæson 1998-1999 står nok for de fleste Man Utd fans som den perfekte sæson, målet er dog at toppe den. En rigtig god start er dog at kopiere den, hvilket jeg har gjort i denne sæson. Det blev til triumfer i FA Cuppen og Premier League samt Champions League. Dermed er jeg klar til første forsøg på at lave den helt perfekte sæson med 7 titler.

Hele truppen leverede nogle rigtig fine præstationer men især Berbatov var genial. Han var ellers tiltænkt en rolle som back up til Rooney i rollen som ”Den falske 9er” men skader hos Rooney og senere mange skader på midtbanen, hvor Rooney blev rykket ned, gjorde at Berbatov fik meget spilletid. Den chance greb han og blev årets bedste spiller med nogle rigtig flotte præstationer.

Derudover skal Neymar lige nævnes, for United’s nye 7er kronede en rigtig flot debutsæson ved at score sejrsmålet i Champions League finalen. Med præstationer af den kaliber i sin første sæson og i hans unge alder, så bliver han uden tvivl en af de helt store på sigt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #10
« Svar #34: 14 Jul 2012, 10:40 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#11

Farvel Scholes

Så skulle truppen til den nye sæson gøres klar og selvom det gør ondt at sige farvel, så var det på tide at takke Scholes for lang og god tjeneste i United trøjen. Alderen indhentede simpelthen Scholes i løbet af sæsonen. Skader og dalende form gjorde at hans kontrakt ikke blev forlænget.

Og som planlagt hentede jeg Gylfi Þór Sigurðsson ind som erstatning. Jeg er blevet stor Gylfi fan efter min Swansea blog, hvor Gylfi var genial og blandt andet blev kåret som verdens bedste. Så jeg er sikker på at han bliver et hit i United trøjen.

Så har jeg lavet lidt et sats, jeg har omskoles Rooney til central midtbane og han skal være holdets nye playmaker. Han har alle kvaliteterne til det og sammen med Giggs, Gylfi og Cleverley udgør han den kreative del af midtbanen. Så jeg skulle og finde en ny angriber, der sammen med Berbatov og Welbeck skal kæmpe om pladsen som holdet 9er.

Og her kommer årets store transferbombe. Ny i United trøjen er Fernando Torres, der blev hentet for 12,5 mio. £ i Chelsea. Så nu håber jeg bare, at han ikke fejler som i Chelsea og laver for mange af dem her:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #11
« Svar #35: 14 Jul 2012, 12:09 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#12

En til historiebøgerne

<a href="http://www.youtube.com/v/DZoIHyxh3So?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/DZoIHyxh3So?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>


Som United fan ligger det næsten i luften, at man skal hade ærkerivalerne fra Liverpool. Der er jeg nok en atypisk United fan, for jeg hader dem ikke. Jeg elsker den rivalisering der er mellem klubberne og har stor sympati for Liverpool. Det er en klub med store traditioner og en flot historie, det finder jeg enormt sympatisk. Så er lang mere træt af de nyrige klubber såsom Chelsea og Man City, hvor den økonomiske doping er massiv.

På trods af sympatien, så elsker jeg at slå Liverpool i FM og ser altid frem til de kampe. Så jublen var stor, da jeg kørte Liverpool over på Anfield med hele 5-1og Torres scorede sit første mål i United trøjen efter 4 kampes måltørke. Sejren kom på et perfekt tidspunkt for moralen hos undertegnet var lidt nede. Jeg havde nemlig tabt EURO Super Cuppen med hele 4-1 til Arsenal og dermed misset den første chance for at lave den perfekte sæson.  Nu var jeg endnu engang tvunget til at triumfere i Champions League, hvis jeg i næste sæson skulle have endnu et forsøg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den perfekte sæson #12
« Svar #36: 14 Jul 2012, 12:12 »

Flot sejr over Liverpool, og et dejligt køb af Torres som jeg gerne vil rose dig for. Det er nemlig sjældent at man ser folk købe de helt store profiler som allerede har slået igennem, i stedet for de unge up-comming stars som koster mindre, men som man på forhånd ved bliver en succes og blandt spillets bedste i løbet af bare 1-2 sæsoner.

Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #12
« Svar #37: 14 Jul 2012, 12:19 »

Jo tak... Da jeg kunne få ham for kun 12,5 mio £ så kunne jeg ikke lade vær...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MartinV
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Den perfekte sæson #12
« Svar #38: 14 Jul 2012, 13:20 »

Stor ros for dine tråde / taktiker !
Flot arbejde !
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #12
« Svar #39: 16 Jul 2012, 00:23 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#13

World Champions

Så er det blevet tid til en klassiker, en blog update omkring jul/nytår og som så ofte før, så laver jeg min omkring boxing day. Hvor modstanderen var Arsenal, som jo ”snød” mig for min chance for at lave den perfekte sæson, da de slog mig i EURO Super Cuppen med 4-1. Så nu var det hævnens time og moralen var i top før kampen. Jeg havde nemlig lige vundet verdensmesterskabet for klubhold med en finalesejr på 3-0 over Boca.

Det blev da også til en sikker hjemmesejr på 2-0 over Arsenal og 3 vigtige point i en yderst spændende kamp i toppen af Premier League. Hvor især rivalerne, de larmende naboer Man City ser super stærke ud.

Så skal det nævnes, at jeg er sikkert videre i Champions League, hvor Inter venter i 1/8 finalen. I League Cuppen venter West Brom i semifinalen og i FA Cuppen har jeg en nem opgave i 3. runde mod Kidderminster.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #13
« Svar #40: 16 Jul 2012, 20:11 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#14

Mickey Mouse Cuppen

I en klub som United forventer man gode resultater i samtlige turneringer, men det kræver en stor, bred trup af høj kvalitet. For man kan nemt ramme 60 kampe på en sæson, når man vil være med helt fremme i det hele. Det betyder en del rotation i startopstillingen fra kamp til kamp, for at holde alle spillere 100 fit. Personligt arbejder jeg med en 1. og 2. kæde.

1.kæden tager sig hovedsagligt af Premier samt Champions League, hvor 2.kæden tager sig af FA samt League cuppen som også er kendt under navnet Mælke Cuppen eller Mickey Mouse Cuppen.

Da min 2.kæde er utrolig stærk, så spillede de sig helt forventet til en finaleplads i Mickey Mouse Cuppen. Modstanderen var Chelsea. Havde jeg været tæt på den perfekte sæson, så havde 1.kæden måske fået et skud men eftersom det ikke er aktuelt, så var det 2.kæden, da de fortjente selv at spille den finale.



2.kæden vandt finalen 3-1 som jeg er ganske tilfreds med, desværre fejlede de hårdt i FA Cuppen, hvor de led et nederlag til QPR. Dermed har jeg ”kun” Premier League og Champions League tilbage i denne sæson men mere om det i næste update, hvor vi også ser på 1.kæden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #14
« Svar #41: 16 Jul 2012, 22:51 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#15

A-kæden

Så er det blevet tid til at gennemgå A-kæden, som jeg er yderst tilfreds med. Der var dog før sæsonen nogen åbne spørgsmål, såsom, hvordan ville Rooney fungere på den centrale midtbane, kunne Phil Jones forsætte den fine form på højre back pladsen og hvad med nyindkøbene Torres og Gylfi?

Først om fremmest skal de siges, at hele holdet har leveret nogle fine præstationer. De gode præstationer afspejler sig selvfølgelig også i resultaterne, hvor jeg har spillet med frem til kvartfinalen i Champions League efter sejr over Inter i 1/8 finalen. Ligeledes er jeg helt med fremme i Premier League, hvor guldkampen bliver et opgør mellem de to Manchester klubber. Her skal det nævnes at jeg møder Man City i næstsidste spillerunde.

Defensiven har fungeret rigtig fint, hvor især Phil Jones, har overraskede mig positivt. Jeg var noget i tvivl, da jeg bestemte mig for, at han skulle omskoles til back men den tvivl er gjort til skamme. Han er uden tvivl nutiden og fremtidens mand på højre back. Alle har leveret men tvivlen er hos Ferdinand, for selvom han har spillet flot, så er det kun et spørgsmål om tid før han er over the hill. Jeg overvejer at hente en ny mand til midterforsvaret som erstatning for Ferdinand.

På midtbanen var det store spørgsmål om Rooney ville fungere som playmaker. Han har gjort det fornuftigt men ikke perfekt. Det er en uvant plads om han finder den ikke naturligt endnu. Jeg håber og tror dog på, at han vil vise hans fulde potentiale på den position i næste sæson. Han har i hvert fald i flere kampe vist glimt af ren magi og genialiteter. Så har vi Gylfi, som har taget Man Utd med storm. Han er simpelthen genial og er uden tvivl det bedste køb man kan lave i FM12. Man kan sikkert finde bedre spillere men slet ikke i den prisklasse. Med 11 mål og 24 assist i samtlige turneringer, så er han uden tvivl året spiller i mine øjne.

Efter en lidt sløv start med en del skader, så er Torres faldet rigtig godt ind i holdet og han er så småt begyndt, at vise sig enorme potentiale. Jeg forventer rigtig store ting af Torres de kommende 2-3 sæsoner og er 100 % sikker på, at han vil vise sig som et genialt køb. Det eneste der kan ødelægge det er skader og der er han godt nok hårdt plaget. Og tjek lige mine kanter, Neymar og Nani er overmenneskelige gode på de positioner.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #15
« Svar #42: 17 Jul 2012, 00:37 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#16

Nerver

Nerverne er helt ude på tøjet, jeg har kun 3 point forspring ned til Man City i Premier League med 4 kampe tilbage. Det forspring ville normalt være nok men med det program jeg skal igennem, så frygter jeg den store nedtur. At ende som Sorteper efter Man City ville være ulideligt. – Samtidig er der store chancer for, at det netop er Man City, jeg skal møde i en eventuel Champions League finale. For jeg skal møde Shaktar i semifinalen mens City mødes FC Bayern.

Og det er så vigtigt at jeg napper den Champions League, for ellers går minimum endnu en sæson før muligheden for den perfekte sæson melder sig. Det er dette, der gør FM så fedt! Og så satans træls. For misser jeg både Premier og Champions league til City, så går jeg total amok, SAF style….
 


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #16
« Svar #43: 17 Jul 2012, 11:26 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#17

The hairdryer treatment

På trods af et enormt overtag på hjemmebane i Champions League semifinalen mod Shaktar, så måtte jeg nøjes med en skuffende 2-1 sejr. Den kamp burde jeg have lukket og slukket i flere omgange men bolden ville bare ikke ind. Det gav mig nerver på, for jeg vidste at Shaktar var en svær modstander på udebane.

Og helt som ventet blev returkampen et tæt opgør men jeg havde en god fornemmelse, for holdet så ud til at have styr på lortet. Dvs. lige indtil Phil Jones så rødt efter 61 min efter sin 2. advarsel på kun 8 minutter. – Så var jeg pludselig kun 10 mand og Shaktar lagde et massivt pres. Og som frygtet, så vandt de kampen med 1-0.

Jeg var rasende. Jeg gav spillerne The hairdryer treatment efter kampen og lukkede FM ned. Hold kæft hvor var jeg skuffet. Det burde have været en ren walk over at vinde den semifinale men nu havde jeg spillet den lige i fødderne på rivalerne fra Man City, som havde erobret den anden finalbillet. Nu skulle jeg minimum 2 sæsoner mere igennem før den perfekte sæson ville være i hus. Det var vildt frustrerende.

Som et lille plaster på såret så kunne jeg glæde mig over endnu et Premier League mesterskab. For jeg vandt den store guldkamp mod Man City på hjemmebane med 2-1. Og tjek lige ud hvem der blev match-winner. Ud over det så kunne jeg også glæde mig over, at Nani blev året spiller i Premier League med Neymar som nr.2. – Gylfi tog titlen som spillernes årets spiller og personligt tog jeg prisen som årets manager.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den perfekte sæson #17
« Svar #44: 17 Jul 2012, 17:55 »

Den perfekte sæson

-Standing on the shoulders of giants-
#18

11 retires

En af de store grunde til jeg begyndte at holde med Man Utd i starten af 90erne, det var uden tvivl den unge Ryan Giggs. Jeg var vildt med han direkte stil og evne til at sætte folk af på venstre kanten og komme til baglinjen. Han er uden sidestykke min all time favoritspiller, der er ingen over Ryan Giggs i mit univers.

Nu er tiden dog desværre kommet, hvor Giggs stiller støvlerne på hylden og af respekt for hans beslutning, så har jeg valgt at lade trøje nr.11 gå på pension sammen med ham. Ingen andre får lov at bærer trøjen fra nu af og jeg håber Man Utd laver den samme beslutning IRL når tiden kommer.

Jeg overvejede om Rio Ferdinand også skulle sorteres men har fået sin kontrakt forlænget med et enkelt år. Han kommer dog en tur ned i B-kæden og Smalling overtager hans plads i A-kæden. Jeg er yderst tilfreds med truppen som den ser ud, så det kunne blive en sæson uden nogle indkøb, der er vel max. en håndfuld spillere der kunne friste mig.




« Seneste Redigering: 17 Jul 2012, 17:57 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010