home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gennemskue sin trup
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gennemskue sin trup  (Læst 965 gange)
thisted40
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Gennemskue sin trup
« : 24 Jun 2012, 11:44 »

Hvordan gennemskuer man sin trup, jeg mener hvordan finder man ud af hvilken strtegi der passer til til holdet, er med på at man går ind i trup og kigger på de forskellige stats, men derfra er jeg lost. hvilke stats er gode til hvad, hvad skal man feks ha i stats hvis man vil spille offensivt. Please hjælp. En andet spørgsmål, hvordan får man sin midtbane  og backs til at tackle?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gennemskue sin trup
« Svar #1: 24 Jun 2012, 12:01 »

Det er nogle utroligt komplicerede spørgsmål du kommer med der crazy

Det er jo hele grundessensen af Football Manager du spørger efter. Men lad os starte med den nemme - det sidste spørgsmål. Der er ikke en decideret indstilling der gør at dine spillere tackler. Men du kan bede dem om at gå hårdere til den, sådan at det i hvert fald oftere ser UD som om de tackler. Det er bare en anelse risky, for spiller du med hårde tacklinger, så får du også flere kort, og du risikerer at give frispark i farlige områder af din egen banehalvdel. Desuden vil en dygtig dribler hurtigt kunne sætte en forsvarsspiller der laver en glidende tackling, og så kan forsvarsspilleren pludselig ikke følge efter ham.

Det andet... en god ide vil nok være at se på hvordan dit hold er sammensat. Har du hurtige angribere og midtbanespillere der har gode stats i afleveringer, kreativitet og koldblodighed (composure), så er det oplagt at spille med direkte spil og stikninger. Har du en høj angriber og to fløjspillere (eller forsvarsspillere) der er fantastisk gode til at slå indlæg, så er det jo oplagt at spille over kanterne og så bede dem slå høje indlæg ind mod din angriber. Har du spillere der er stærke teknikere med relativt ringe fysik, så er det måske en ide at spille tålmodigt og vente på åbninger i forsvaret.

Det er som i virkelighedens verden sådan, at du skal se på hvilke egenskaber dine spillere har, og så få dem til at passe sammen. Det kan ikke nytte noget at spille over fløjene hvis du kun har to små angribere der ikke kan vinde en hovedstødsduel. Så skal man satse på at modstanderen misser en clearing, så en angriber alligevel får chancen, men det er altså en risky taktik at køre. Det kan heller ikke nytte noget at du satser på boldbesiddelse, hvis dine spillere ikke ejer tekniske færdigheder eller team work.

Og så er det vigtigt at se på hvordan du står med hensyn til trupstyrke i forhold til modstanderne. Er du et bundhold, så er det oftest en god ide at satse på defensiv og direkte fodbold, mens et stærkt dominerende tophold ofte skal spille mere kontrolleret og afventende, fordi modstanderen pakker sig.

Men igen - det er altså næsten umuligt at give dig et klart svar på dit spørgsmål, for svaret vil variere ekstremt meget fra gamer til gamer, og er hele grundessensen af fodbold. Også udenfor spillet.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gennemskue sin trup
« Svar #2: 25 Jun 2012, 22:19 »

At finde ud af hvilken strategi man vil spille afhænger jo også af ens egne indkøb. Jeg spiller defensiv kontra fodbold oftest uanset om jeg er et storhold eller en bundklub. Det betyder jeg altid kigger efter små hurtige angribere og generelt bare en masse hurtige spillere. Mine centrale midtbane spillere skal meget gerne have gode første berøringer og afleveringer, så de hurtigt kan tage bolden til sig og sende den i dybden til en spiller. Men nok om mig.

Du kan læse dit hold ved at kigge efter hvad den generelle styrke er. Du kan eksempelvis se om næsten alle dine spillere er stærke, så kan du spille over kanten med mange indlæg og lange bolde mod din targetman.

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, er det omkring filosofien du er lidt blank - så lad mig forsøge at forklare hvordan jeg forstår det:

MEGET STIFT.
Et hold uden meget kreativitet. Holdet gør bare sin ting. Forsvarsspillerne forsvarer og angriberne angriber. Det er et meget kompakt hold, der ikke laver de store udskejelser. Det vil sige at du nok ikke skal kigge efter de store tekniske vidundere, men i stedet kigge på fysikken og evner til deres positioner.

STIFT.
Centerforsvarene forsvarer og de centrale angribere står for målene. Dine backs og midtbane spillere går dog begge veje. Derfor kan du eksempelvis kigge på backs a la Dani Alves og Sergio Ramos der kan i begge ender. Midtbane spillerne skal også gerne kunne både fremad og tilbage i banen. Fløjene må gerne være lidt defensive fløje, evt. brede midtbanespillere som eksempelvis Morten Gamst Pedersen.

BALANCERET.
En meget balanceret hold. Det er egentlig alle spillere som passer ind på det. Plejer ikke at virke perfekt til store hold, men til stabile midterhold som eksempelvis Stoke og Sunderland kunne den passe meget godt ind. Spillerne gør det de skal gøre, og ikke så meget mere end det.

FLYDENDE.
Min favorit. Dine angribere forsvare lidt og dine forsvare angriber også en smule. Holdet hjælper meget hinanden og er meget kreative, derved skal du naturligvis se om dine spillere har flair, kreativitet, teknik og dribling. Det er ikke et krav for alle spillere, men det er godt især på midtbanen at have mange af sådanne typer.

MEGET FLYDENDE.
Her hjælper alle spillere hinanden. Den minder meget om flydende, men spillerne bevæger sig rigtig meget og personligt synes jeg den er for rodet ift. Til den overstående. Jeg synes kun man kan spille med meget flydende og have stor succes, hvis man har fantastiske fodboldspillere som Barcelona, Man City og Real Madrid.


Et par råd på faldrebet:
-   Tænk logisk på holdet i virkeligheden. Er Arsenal kendt for store kæmper? Nej, de spiller med små hurtige folk og hurtig fodbold eksempelvis.
-   Football Manager 2012 er den nemmeste måde at lave mål på ved at have en hurtig angriber som skarpretter. Man vinder mange flere løbedueller og friløbere end man vinder hovedstødsdueller i FM12.
-   Spil som du gerne vil spille. Vil du gerne have dit hold spiller tiki-taka, så køb spillere der kan spille den slags fodbold = teknisk dygtige spillere med gode afleveringer og beslutninger.

Håber det kan hjælpe en smule. Ellers er du velkommen til at skrive flere spørgsmål.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010