home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 295 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [Stoppet] Les Bleus!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] Les Bleus!  (Læst 5800 gange)
Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
[Stoppet] Les Bleus!
« : 23 Jun 2012, 13:09 »


|Prolog|


Café Beaubourg|Paris – 15.07.11
Solen druknede langsomt og usårligt i havets stille dyb, imedens tusmørket lurede faretruende henover byen. Det tykke, betongrå skydække havde indtaget nattens uendelige korridor og snart fossede små, gennemsigtige perledråber ud over det levende bylandskab i en sørgmodig og monoton dans. Elegancen stod dog malet i dråbernes trivielle bevægelse, lige ind til de fuldstændig sagesløst hamrede ned mod den stenhårde og kolde jord.

Han vandrede helt åndsfraværende nedad gaden. Han skuttede sig og trak hætten længere op i samme bevægelse. Jo længere han marcherede, jo større voksede fortvivlelsen. Han kunne nu ane omridset af bygningen og gik som i en trance ned ad fortovet mod caféen. Nervøsiteten blussede op i ham på ny. Han nærmede sig med hastige skridt. ”Café Beaubourg”, stod der med en fin, sammenhængende skrift ved indgangen. Da han trådte ind, gav en, velfriseret og habitklædt mand tegn til, at han skulle komme.

- ”Pontal. Mathieu Pontal.” Præsenterede den mørkhårede herre sig selv selvsikkert og gav ham et fast håndtryk.

Han smilede til ham, et smil der tydeliggjorde, at han nød situationen og den magt, den gav ham. Med en elegant bevægelse trak han en råhvid kuvert op fra en inderlomme i habitten, og rakte den til ham. Nervøsiteten steg på ny. Han åbnede langsomt kuverten og trak nogle billeder op. Billeder af en flok veldresserede mænd, hvis udstråling tog hans fulde opmærksomhed. Lige indtil han genkendte den ene person. Det var hans far.

- ”Som du kan se, er det din far. Din far havde gang i en form for forretning med disse herrer. Af hensyn til dit og din faders ry, vil jeg foreslå, at vi mødes et mere diskret sted.” Mathieu lod blikket glide rundt i caféen, inden han fortsatte. ”Inden du siger nej, kan jeg fortælle dig, at jeg har oplysninger om deres fars død, - han døde knapt så romantisk og stille, som du har en illusion om…”

Han sendte Matieu et spørgende blik, inden han tog afsked med ham og forsvandt ud af caféen. Udenfor viste mørket sit monstrøse ansigt igen. Månens enorme vingefang kastede et stærkt lys fra sig ud over byen og badede mørket i dets dybeste kontrast.

***

Han satte nænsomt vodka-flasken op til sine ørkentørre og sprækkede læber, mens han begærligt hældte den stærke væske i sig. Det fjernede gårsdagens værste minder. Smagen var ækel, men påvirkningen var himmelhenrivende. Han blev ført ind i en anden verden. Den verden, han i virkeligheden følte sig hjemme i.
« Seneste Redigering: 28 Jun 2012, 00:33 af Daniel Nordentoft » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #1: 23 Jun 2012, 13:10 »


FORDORD

Velkommen til min blog. Denne kommer til at omhandle det franske landshold. Vi følger en hovedperson som er Frankrigs nye manager – en manager, som I vil blive introduceret for inden længe. Hele hans liv bliver vendt på hovedet, da han bliver kontaktet af den unge fotograf, Mathieu Pontal, som I kort blev introduceret for i prologen. Opklaringen af hans fars sande død og jagten på morderen spidser for alvor til, når hovedpersonen bliver præsenteret for nye ansigter. Han bliver udsat for et enormt pres, både på- og udenfor banen. Han forsøger at flygte fra virkeligheden ved at finde den falske glæde i flaskens indhold.

Jeg håber, at I er klar på at tage med på eventyr i det franske, lige midt i EM-feberen!
« Seneste Redigering: 24 Jun 2012, 01:57 af Daniel Nordentoft » Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #2: 23 Jun 2012, 13:39 »

Super intro, og som du sikkert selv er klar over har du et fantastisk sprog. Smiley

Og nu er jeg ikke normalt personen der nærlæser alt for at finde selv de mindste stavefejl, men i en så velskrevet prolog skylder man næsten at have 100 % styr på det hele.

Udenfor viste mørkest sig monstrøse ansigt igen.

Der skal vel stå "Udenfor viste mørket sit monstrøse ansigt igen."? Wink 
Logged

FC Barcelona

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #3: 23 Jun 2012, 13:43 »

Super intro, og som du sikkert selv er klar over har du et fantastisk sprog. Smiley

Og nu er jeg ikke normalt personen der nærlæser alt for at finde selv de mindste stavefejl, men i en så velskrevet prolog skylder man næsten at have 100 % styr på det hele.

Der skal vel stå "Udenfor viste mørket sit monstrøse ansigt igen."? Wink 
Jeg bukker og takker. Dejligt med så pæne ord, - det skal jeg nok gøre mig fortjent til.

Og du har helt ret, tak for din rettelse. Havde faktisk lige siddet og læst det hele igennem igen, men havde lige overset det, så tak og jeg retter det selvfølgelig med det samme.

Håber, at du følger videre med. Smiley
Logged

FreDDy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #4: 23 Jun 2012, 15:37 »

Det var dog satans som du skriver, knejt ! (ta' det som et kompliment!)

Fed intro og fedt at du vælger Frankrigs landshold som ser enormt spændende ud i år - jeg følger med !
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #5: 23 Jun 2012, 15:47 »

Det var dog satans som du skriver, knejt ! (ta' det som et kompliment!)

Fed intro og fedt at du vælger Frankrigs landshold som ser enormt spændende ud i år - jeg følger med !
Det tager jeg helt bestemt også som et stort kompliment. Smiley

Jeg takker for den flotte kommentar og det glæder mig, at du også kan lide valget. Det franske landshold er rigtig spændende og har alle dage været det, hvis du spørger mig. Håber, at jeg evner at gøre det endnu mere spændende.
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Les Bleus!
« Svar #6: 23 Jun 2012, 18:52 »

Det kan da ikke passe?  Shockeret

Ej super start Daniel!  Smiley Jeg følger selvfølgelig med!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #7: 23 Jun 2012, 18:58 »

Det kan da ikke passe?  Shockeret

Ej super start Daniel!  Smiley Jeg følger selvfølgelig med!
Bedre sent end aldrig, Hansen. crazy

Jeg takker mange gange og det lyder fremragende. :-)
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #8: 23 Jun 2012, 19:09 »

Kanon intro, fortsæt bare det gode skrive arbejde, så må vi se om jeg følger Smiley
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #9: 23 Jun 2012, 19:18 »

Kanon intro, fortsæt bare det gode skrive arbejde, så må vi se om jeg følger Smiley
Jeg takker mange gange og det vil jeg forsøge på bedste vis. Smiley
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #10: 23 Jun 2012, 23:36 »

Når, så måtte Frankrig pakke sammen og rejse hjem for denne gang. Nu må vi se hvorhen denne blog kan bære de arrogante franskmænd.

Der falder mindst to updates i løbet af i morgen.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #11: 24 Jun 2012, 02:03 »

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg tror på, at du kan få en kanon god blog her. Historien virker spændende, og det skal nok fange nogle læsere.

Du prøver dig selv af i en stil, der er vanvittig svær, og det synes jeg desværre også er kommet til udtryk i prologen. Det er ikke svært at se, at du har lagt meget arbejde i det, så det vil heller ikke være fair at svine noget til. Derimod vil jeg hellere prøve at give dig respons. Men jeg synes, der er for mange kommafejl. Nogle vil sige, at det blot er kommaer, og de har da ret, men når du nu forsøger dig med denne stil, hvor alt er meget detaljeret beskrevet, så forstyrrede det desværre min læsning.

Jeg synes endelig, at du skal fortsætte, for det kan blive en rigtig god blog. Fejl kan ikke undgås, og Rom blev ikke bygget på en dag, men hvis jeg var dig, vil jeg tænke lidt over kommaerne. Kommafejl bliver som sagt meget meget let udstillet, når du nu forsøger dig, som du gør.

Held og lykke med din blog og husk at dette bestemt ikke skal tages som en kritik.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #12: 24 Jun 2012, 02:23 »

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg tror på, at du kan få en kanon god blog her. Historien virker spændende, og det skal nok fange nogle læsere.

Du prøver dig selv af i en stil, der er vanvittig svær, og det synes jeg desværre også er kommet til udtryk i prologen. Det er ikke svært at se, at du har lagt meget arbejde i det, så det vil heller ikke være fair at svine noget til. Derimod vil jeg hellere prøve at give dig respons. Men jeg synes, der er for mange kommafejl. Nogle vil sige, at det blot er kommaer, og de har da ret, men når du nu forsøger dig med denne stil, hvor alt er meget detaljeret beskrevet, så forstyrrede det desværre min læsning.

Jeg synes endelig, at du skal fortsætte, for det kan blive en rigtig god blog. Fejl kan ikke undgås, og Rom blev ikke bygget på en dag, men hvis jeg var dig, vil jeg tænke lidt over kommaerne. Kommafejl bliver som sagt meget meget let udstillet, når du nu forsøger dig, som du gør.

Held og lykke med din blog og husk at dette bestemt ikke skal tages som en kritik.

Først og fremmest vil jeg takke dig for din konstruktive og lange kommentar.

Stilen er svær ja, og jeg er ikke Dan Brown eller en anden stor forfatter, men jeg elsker at skrive på denne måde og virkelig udfordrer mine skriftlige evner til det ypperste. Men du har helt ret, kommafejl eller andre grammatiske fejl forstyrrer læseren, men jeg prøver så vidt muligt at gøre mit bedste, selvom det langt fra er min spidskompetence. Det er et punkt, hvor jeg skal forbedre mig. 'Geden' (El Jefe) gav mig lige et par råd med på vejen, da han også påpegede mine manglende evner der og det hjalp, synes jeg selv. Der er jo så åbenbart stadigvæk mangler, men jeg vil lige prøve at læse prologen igennem og rette endnu engang. Hvis du så lige evt. gad at læse det igennem igen og se om det stadigvæk halter, ville det være super.

Det er altid dejligt at få kommentarer fra en prominent og stor personlighed på siden, så jeg takker endnu engang. :-)

Igen, jeg retter så godt jeg kan, og så må du lige sige til, hvis du stadigvæk kan finde fejl og måske give mig et par grammatiske råd, - noget som min dansklærer åbenbart aldrig har formået. Tunge

By the way, er der andet, altså udover kommafejlene?

« Seneste Redigering: 24 Jun 2012, 02:30 af Daniel Nordentoft » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #13: 24 Jun 2012, 02:34 »

Det er ikke så svært det med kommaer. Jeg har et grammatisk råd til dig, og det er meget simpelt. Hver gang der er 2x grundled og 2x udsagnsled, skal der sættes et komma et sted i mellem dem. Sådan at der står 1x udsagnsled og 1x grundled i hver sætning. Det svigter blandt andet i disse situationer: "at han nød situationen og den magt den gav ham", "han døde knapt så romantisk og stille som du har en illusion om” og "”Som du kan se er det din far". Den regel kendte du sikkert godt.

Det er en af tingene, og den er ganske nem at rette. Derudover sætter du nogle kommaer, som ikke skal være der. Disse fejl vil dog blive formindsket, når du har styr på overstående.

Jeg synes, det var det væsentligste.
« Seneste Redigering: 24 Jun 2012, 02:42 af Jakob E » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Les Bleus!
« Svar #14: 24 Jun 2012, 02:43 »

Jeg har faktisk lige rettet, inden du skrev igen. Har gjort det så godt, som jeg nu kan. Mangler der stadigvæk noget?

Tak igen for kommentaren. Jeg håber, at du vil følge med. Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010