home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 381 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  MBJs Corner
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: MBJs Corner  (Læst 163359 gange)
michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #225: 17 Jun 2012, 23:25 »

Jeg følger strømmen; Kunne ikke være mere uenig.

Vi gør det pisse flot. Vi render rundt med Superliga spillere mod Champions League finalister. Alligevel formår vi at holde spændingen til det sidste. Med lidt held havde Jacob Poulsen endda bragt os foran eller Bendtner kunne have fået straffe. Man kan sgu ikke være utilfreds, når DK næsten går videre fra "Dødens pulje".
Logged

Hala Madrid!

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #226: 17 Jun 2012, 23:26 »

Danmark-Tyskland

Kampens negative detalje
Danmarks elendige spil, hold kæft hvor var vi dårlige.. pinligt.


Eventuelt Jakob Poulsens store chance, hvor han er helt fri og så sparker han forbi målet...
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #227: 17 Jun 2012, 23:59 »

Jeg kan heller ikke forstå kritikken af det danske hold. Selvfølgelig bliver vi da spillet ud af banen/banerne i kampene, vi møder jo hold som er bedre end os selv! Vi har levet på held og kynisme i turneringen, men Tyskland er bare klasser bedre, og når vi bliver seedet med dem, Holland og Portugal er det over al forventning at vi står med 3 point og kun tabte de to kampe vi tabte på mål der blev scoret med under et kvarter tilbage.

Simon Poulsen spillede igen ringe i dag, men heldigvis har vi Boilesen på vej frem. Eriksen viste at han ikke er i international topklasse endnu, men det kommer han. Mikkelsen er en fremtidens mand, og eneste sted man egentlig kan have bekymringer mod fremtiden må være Lars Jakobsen og så på angrebspladsen ud over Bendtner. Til VM om to år begynder det at se rigtig spændende ud.

Men jeg synes bestemt ikke at vi kan klandre spillerne noget som helst. Vi var 3 gange oppe imod overmagten og tabte snævert to af gangene, men kæmpede røven ud af bukserne. Selvfølgelig er man skuffet som dansker, men samlet set har vi gjort det rigtig godt.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Enged
Gæst
 
Sv: MBJs Corner
« Svar #228: 18 Jun 2012, 09:52 »

Jeg kan heller ikke forstå kritikken af det danske hold. Selvfølgelig bliver vi da spillet ud af banen/banerne i kampene, vi møder jo hold som er bedre end os selv! Vi har levet på held og kynisme i turneringen, men Tyskland er bare klasser bedre, og når vi bliver seedet med dem, Holland og Portugal er det over al forventning at vi står med 3 point og kun tabte de to kampe vi tabte på mål der blev scoret med under et kvarter tilbage.

Simon Poulsen spillede igen ringe i dag, men heldigvis har vi Boilesen på vej frem. Eriksen viste at han ikke er i international topklasse endnu, men det kommer han. Mikkelsen er en fremtidens mand, og eneste sted man egentlig kan have bekymringer mod fremtiden må være Lars Jakobsen og så på angrebspladsen ud over Bendtner. Til VM om to år begynder det at se rigtig spændende ud.

Men jeg synes bestemt ikke at vi kan klandre spillerne noget som helst. Vi var 3 gange oppe imod overmagten og tabte snævert to af gangene, men kæmpede røven ud af bukserne. Selvfølgelig er man skuffet som dansker, men samlet set har vi gjort det rigtig godt.
Om det bliver spændende om to år, vil kun komme an på lodtrækningen, hvis vi altså kvalificerer os. Selvfølgelig er det fedt at have et landshold, der kan gøre sig gældende på den internationale scene, men jeg mener ikke, at vi kommer til at være med, når det bliver rigtig sjovt. Vi kan være heldige, at vi trækker et afrikansk hold som Angola, og så blive parret med Uruguay fra 1. seedingslag, hvis de stadig ligger der til den tid og så Australien eller et eller andet ringe hold. Her vil muligheden være gylden for avancement. Vi kan også være uheldige og møde Brasilien/Argentina, Elfenbenskysten og Mexico. Hvis vi er rigtig uheldige kan vi få et europæisk storhold, Argentina/Brasilien og Elfenbenskysten, og så kan vi vinke farvel fra den indledende runde igen. Anyway tror jeg ikke, at det danske landshold bliver godt nok til at komme længere end en kvartfinale, og så skal vi være svineheldige.
Vi så også i 2010, at selv om vi får en gruppe vi burde gå videre fra, betyder det ikke, at vi gør det. Der kunne vi bytte Portugal og Tyskland ud med Japan og Cameroun, men pointhøsten var den samme som i år.
Misforstå mig ikke, jeg elsker det danske landshold og jeg elsker at se dem spille, og selvfølgelig håber jeg, at vi går hele vejen og fejer al modstand af banen, men et nøgternt syn på situationen gør bare, at jeg får svært ved at tro på det.

Nå ja, det kræver også, at Agger, Eriksen og Bendtner holder sig fri for de værste skader de næste 2 år, hvis vi skal have en chance.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #229: 18 Jun 2012, 10:04 »

Vi så også i 2010, at selv om vi får en gruppe vi burde gå videre fra, betyder det ikke, at vi gør det. Der kunne vi bytte Portugal og Tyskland ud med Japan og Cameroun, men pointhøsten var den samme som i år.
Misforstå mig ikke, jeg elsker det danske landshold og jeg elsker at se dem spille, og selvfølgelig håber jeg, at vi går hele vejen og fejer al modstand af banen, men et nøgternt syn på situationen gør bare, at jeg får svært ved at tro på det.


Tja, jeg ser også en stor forskel på det hold nu, og holdet vi havde i 2010. Dengang var de 'ledende' skikkelser på holdet en Jon Dahl der var alt for gammel, en Martin Jørgensen der var det samme og en Christian Poulsen som var på vej over bakken. Denne gang har vi de unge spillere (Mikkelsen, Boilesen, Eriksen) i kulissen som allerede nu er ved at tage over for de aldrende kræfter (Rommedal, Sørensen, Poulsen) krydret med nogle spillere af international klasse. Sørensen kommer jo nok til at lade pladsen for Andersen, ligesom Simon Poulsen nok mister den til Boilesen. På den baggrund kommer vores hold på papiret:

Andersen
Jakobsen  Agger  Kjær/Bjelland/Okore  Boilesen
Zimling Kvist
Mikkelsen   Eriksen   Krohn-Dehli
Bendtner


... til at se en del stærkere ud end den flok gamle havenisser vi sendte til VM. Jeg er fortrøstningsfuld!

Bortset fra Jakobsen og til dels Krohn-Dehli er det et ungt og talentfuldt hold som kun bliver bedre med de to år der går før næste slutrunde. Denne gang fik vi hæderlige resultater mod Tyskland, Holland og Portugal. Hvad kan det så ikke blive til om to år?
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Enged
Gæst
 
Sv: MBJs Corner
« Svar #230: 18 Jun 2012, 10:23 »

Det har du ret i. Det var blot for at sætte det i perspektiv, og jeg er helt enig i, at fremtiden ser lysere ud, men stadig ikke så lys, at vi kan gå ind og dominere mod de store hold og gå rigtig langt.
Jeg tror, og håber, at Lindegaard siger "bai bai" til United og finder sig en klub, hvor han kan stå fast, og så kan SA godt sige farvel til startpladsen. Desuden tror jeg ikke, at Okore eller Bjelland overtager Kjærs plads. Bjelland er meh og Okore skal godt nok gennemgå en fantastisk udvikling, hvis han skal slå Kjær af. Man kan selvfølgelig altid håbe, og det vil da være fedt, hvis vi har 4 topspillere til forsvaret. Er det Lars eller Michael, du har som højreback? Tunge Jeg går ud fra, at det er Lars, selv om du har skrevet ham med k. Wink Til den tid er han 34, tæt på 35, hvorfor jeg inderligt håber, at vi får en anden mand på den plads. Forhåbentlig bliver Wass pisse god lige pludselig eller også lærer Lumb at bruge højre ben og får fast spilletid. Alternativet kunne være Frederik Sørensen, men jeg aner absolut ikke, hvilken klasse han ligger i pt, og med mindre at han får fuld spilletid de to næste sæsoner vil han være meget uerfaren. Jeg er faktisk heller ikke sikker på om han er central forsvarsspiller eller back.
KD er jeg heller ikke helt vild for. Han har bestemt være god i slutrunden, ingenting der, men mon ikke han ryger til udlandet nu her? Der går det ikke, at han loller rundt og spiller forfærdeligt som oftest i Brøndby, og så står vi med en ny CP/Jon Dahl, bare på en ny plads.

Jeg tror sagtens, at landsholdet kan komme til at spille rigtig god fodbold, men mit spørgsmål er om det bliver rigtig godt? Jeg tror det ikke, men jeg håber.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJs Corner
« Svar #231: 18 Jun 2012, 10:53 »

Min kritik bunder i at vi slet ikke kunne holde nok i bolden, og ikke på samme måde spille os  ud af presset, som v kunne mod Holland. Det er den kamp jeg sammenligner med kampen igår, og igår var slet ikke lige så god som mod Holland. Vi er heldige med kun at lukke et mål ind i første halvleg og er heldige med selv at score et. I anden halvleg loller tyskerne bare rundt, skruer op for tempoet en gang og scorer.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #232: 18 Jun 2012, 11:20 »

Min kritik bunder i at vi slet ikke kunne holde nok i bolden, og ikke på samme måde spille os  ud af presset, som v kunne mod Holland. Det er den kamp jeg sammenligner med kampen igår, og igår var slet ikke lige så god som mod Holland. Vi er heldige med kun at lukke et mål ind i første halvleg og er heldige med selv at score et. I anden halvleg loller tyskerne bare rundt, skruer op for tempoet en gang og scorer.

Igen, what? Jeg talte langt flere kæmpe chancer til Holland da vi spillede mod dem, end Tyskland. Ja, Tyskland holdte bedre i bolden, men det var saftsuseme ikke ret mange chancer som de kreerede. I kampen mod Holland havde de utallige kæmpe chancer som på mirakuløs vis blev brændt. Jeg tror der var to af samme imod Tyskland, hvilket vidner om et bedre forsvar. At vi så tabte denne gang kan blot tilskrives at Tyskland scorede først og derfor blev nødt til at komme frem i banen hvilket gav plads til deres andet mål og samtidig at de var langt bedre til at holde i bolden end Holland var, da Holland forcerede afslutningerne i anden halvleg, netop fordi de var bagud. Men vi var, især i første halvleg, under langt større pres i kampen mod Holland og kunne sagtens have tabt med både 4 og 5 mål.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #233: 18 Jun 2012, 12:38 »

Var i starten egentlig rimelig enig med dine dispositioner i forhold til EM's tidlige kampe. Men dine tanker omkring Danmarks kamp i går, kunne jeg ikke være mere uenig. At du ikke har fulgt ideen til dørs, ved at opdatere omkring alle kampe, viser sig nok som okay - for ham Tottenham-gutten der vikarierer for dig, er jeg trods alt enig med hver gang.

Fed idé men ringe kontinuitet og en smule for meget subjektivitet omkring Danmark.
Logged

welbz is dat guy

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJs Corner
« Svar #234: 18 Jun 2012, 13:51 »

Jeg har simpelthen ikke haft mulighed for at se alle kampe. Jeg har også et liv, det må du kunne forstå ptrN.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #235: 18 Jun 2012, 13:57 »

Jeg har simpelthen ikke haft mulighed for at se alle kampe. Jeg har også et liv, det må du kunne forstå ptrN.

Det er vel ikke alle der kan sætte sig ind i den disposition Wink

Fedt koncept du har kørt igennem, selvom det da er ærgerligt at du ikke har haft tid til at udføre det samme ved alle kampe. Jeg har, som mange andre, været uenig i nogle af dine konklusioner, men synes stadig det er fedt at du har lavet det. Der skal altid være kritik af en skribents arbejde Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJs Corner
« Svar #236: 18 Jun 2012, 14:05 »

Jeg kan se at jeg er ret ene her på FmF omkring min holdning, men det er jo fair nok. Jeg er også en normalt en kritiker af vores ellers så kære landshold. Et par af mine venner, er dog enige med mig. Men størstedelen uenige. Det må så være folks måde at tolke fodbold på, der gør det Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #237: 18 Jun 2012, 14:06 »

Jeg har simpelthen ikke haft mulighed for at se alle kampe. Jeg har også et liv, det må du kunne forstå ptrN.

Der er jeg helt enig.

Man må have forståelse for, at dette bare er en Football Manager-side, og forhåbentlig har MBJ vigtigere ting i livet end den.

Jeg synes det er en rigtig fed idé, omend jeg er lidt uenig i noget - men samtidig også enig. Sådan vil det altid være, og sådan bliver det ved med at være. Jeg synes du gør det skide godt, ud fra det præmis at du også har et liv ved siden af, hvor der skal være plads til andre ting. Jeg elsker også fodbold, men nogen ting vægter altså højere end at se Grækenland-Tjekkiet eller sådan nogen kampe!


Respekt for du tager dig tid til at komme med dine vurderinger. MBJs vurderinger er jo bare MBJs vurderinger, som vi kan tage op til diskussion. Det er hele pointen med denne tråd.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #238: 18 Jun 2012, 16:17 »

Var i starten egentlig rimelig enig med dine dispositioner i forhold til EM's tidlige kampe. Men dine tanker omkring Danmarks kamp i går, kunne jeg ikke være mere uenig. At du ikke har fulgt ideen til dørs, ved at opdatere omkring alle kampe, viser sig nok som okay - for ham Tottenham-gutten der vikarierer for dig, er jeg trods alt enig med hver gang.

Fed idé men ringe kontinuitet og en smule for meget subjektivitet omkring Danmark.

vikarierer ??

Jeg laver sådan set bare mine forslag - til en super idé...

Men at have et liv i forbindelse med en slutrunde. Nej vel? Der er det fodbold, fodbold og mere fodbold!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #239: 18 Jun 2012, 16:26 »

vikarierer ??

Jeg laver sådan set bare mine forslag - til en super idé...

Men at have et liv i forbindelse med en slutrunde. Nej vel? Der er det fodbold, fodbold og mere fodbold!

Helt enig. Man kan ikke få nok af slutrunder, så det er bare at nyde dem, når de nu engang er her!
"Livet" lever man alle de andre dage! Wink
Logged

Hala Madrid!

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010