home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  Hvem vinder EM2012?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvem vinder EM2012?  (Læst 20166 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Hvem vinder EM2012?
« : 05 Jun 2012, 13:44 »

Hvem vinder EM2012?
Præcis det samme spørgsmål, som der ligger på forsiden, men her er der mulighed for at uddybe sin holdning og måske 'stemme' på flere. Lad mig begynde med min forudsigelse.

Jeg tror først og fremmest på at Tyskland hiver pokalen hjem. De har i mine øjne det bedste hold set over hele linjen. De har en bedre angriber end Spanien har, og et bedre forsvar end Holland. Det er de to andre hold jeg ser som outsidere - sammen med Frankrig. Deres forsvar er i øvrigt også bedre end Spaniens, nu hvor de mangler Puyol.

Tyskland har den samme træner som de har haft længe. Joakim Löw. Derudover har de et spilkoncept, som alle på holdet kender til punkt og prikke, og de har en trup med en masse forskellige type spillere. Deres midtbane er noget af det mest skræmmende jeg længe har set. Desværre er dækningen på Bundesligaen ikke så stor i Danmark mere, men en reserve som Reus og Schürrle er noget ikke alle lande kan prale med. De er fantastiske.

Klose er desuden altid garant for at spille gode slutrunder, og jeg kan ikke se denne slutrunde være en undtagelse.

Deres spillere har så mange gode offensive kvaliteter, og truppens vigtigste navne har en masse erfaring fra slutrunder. Desuden har de en af verdens allerbedste målmand, hvilket også er vigtigt når man kommer længere frem. Han er en rigtig dygtig keeper til straffespark, og det kan også blive vigtigt når man kommer længere frem efter gruppespillet.

Jeg har en kæmpe fidus til Tyskland, og det har jeg egentlig haft længe. De spiller noget glimrende fodbold, og har spillere som Götze og Özil, der bare er stjerner i mine øjne med stort S.

Hvem tror I andre vinder?
Logged

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #1: 05 Jun 2012, 13:49 »

Jeg holder på Rusland hele vejen, sådan som de klaskede Italien den anden dag, så tror jeg bestemt ikke at man skal skrive Rusland fra.
Ellers er jeg enig i at Tyskland kan komme til finalen også .. Rusland - Tyskland? Opstemt

Og så tror jeg måske godt at Kerzhakov kan blive topscorer Smiley Eller en af dem.
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #2: 05 Jun 2012, 13:52 »

Jeg holder på Rusland hele vejen, sådan som de klaskede Italien den anden dag, så tror jeg bestemt ikke at man skal skrive Rusland fra.
Ellers er jeg enig i at Tyskland kan komme til finalen også .. Rusland - Tyskland? Opstemt

Og så tror jeg måske godt at Kerzhakov kan blive topscorer Smiley Eller en af dem.

Har ikke lige set at Rusland har klasket Italien. Hvad endte kampen? Lyder fedt.

Rusland har også et rigtig godt mandskab, og de overraskede jo sidste gang med Arshavin i storform. Han er vist også i ret god form nu mener jeg, efter at han har spillet i Zenit igen.

De har et rigtig fedt hold, men naturligvis et niveau under de allerbedste fra det vestlige Europa.
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #3: 05 Jun 2012, 14:07 »

Har ikke lige set at Rusland har klasket Italien. Hvad endte kampen? Lyder fedt.

Rusland har også et rigtig godt mandskab, og de overraskede jo sidste gang med Arshavin i storform. Han er vist også i ret god form nu mener jeg, efter at han har spillet i Zenit igen.

De har et rigtig fedt hold, men naturligvis et niveau under de allerbedste fra det vestlige Europa.

De vandt 3-0 her på Olimpico for et par dage siden. Det var dog en utrolig lige kamp, hvor det egentlig bare var russerne der udnyttede deres få chancer i forhold til Italiens angribere som brændte en masse chancer.

Alle tror jo på Spanien og Tyskland, men jeg tror simpelthen presset er for stort for de to hold. Jeg tror et hold som Frankrig kan blive rigtig giftige. De har fået ro under Blanc og samtidig hviler der ikke dette pres, som ellers altid plejer at ligge på dem. De seneste år har Tyskland kunne gå som underdogs på grund af deres unge spillere, men nu har presset aldrig været større på disse spillere. De er trods alt relativt unge de fleste af dem, så jeg tror sgu de bukker under for presset. Ditto med spanierne.

Italien plejer også at gøre det rigtig godt i de slutrunder, hvor de bliver ramt af skandaler som intet har at gøre med fodbold. Det kan være det bliver deres held igen i år, som gør de kan stå med pokalen i sidste ende? Jeg kunne sagtens forestille mig det var en turnering, hvor Mario Balotelli for alvor bryder igennem.
Logged

Hala Madrid!

rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #4: 05 Jun 2012, 14:44 »

@ michaelk - nu er det vel begrænset, hvor mange gange Italien har prøvet at komme til en slutrunde, hvor de har været ramt af sådanne skandaler, så "plejer" er måske så meget sagt. Dog gik det jo meget godt for dem i 2006.

Som jeg ser det, så slog Schweiz, Tyskland ergo når vi møder dem, vinder vi. Holland bliver lidt mere tricky, imens vi har slået Portugal før og bare gør det igen. Danmark hele vejen!

Når det er sagt, så har jeg også en fidus til Frankrig. Om de går hele vejen, ved jeg ikke, men de har en utrolig spændende trup med mange spillere fra den franske liga. M'Vila glæder jeg mig ekstremt meget til at se, da jeg faktisk aldrig har set ham i kamp. Derfor kan jeg heller ikke begrunde mit svar specielt grundigt, udover at jeg har en "good feeling" omkring dem.

Og Spanien er blevet til at snakke med + Tyskland altid vil være lige ved og næsten.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #5: 05 Jun 2012, 15:21 »

 Thumbs Up Tyskland vinder i overlegen stil - De har holdet, de har kvaliteten og de har konceptet til at skabe et godt resultat  Opstemt

Det er mange år siden Tysk fodbold har stået så stærkt og jeg glæder mig til at følge dem under EM

Spanien Flopper, de vil blive ramt af den nedtur som har ramt Spansk fodbold i år idet hverken Barca eller Real har vundet CL, udover det så virker holdet mentalt svækket og det bliver spændende om Del Bosque kan få sat holdet op eller om vi ser et Spansk landshold som de spille tidligere uden glød og uden vilje.

Logged

YNWA

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #6: 05 Jun 2012, 16:36 »

Vi er godt nok ikke med på et afbud denne gang, men ellers er der flere ligheder med EM92, så den napper Danmark da  Smiley

Eksempelvis har vi en målmand med, som for et års tid siden er skiftet til Manchester United, og som er sidst i tyverne, det havde vi også dengang. Vi har i øvrigt også en Schmeichel med.

Tyskland og Holland er blandt de største favoritter, det var de vist også dengang  Thumbs Up

Kan der være nogen tvivl?  crazy

Helt seriøst, så må jeg nok indrømme, at jeg realistisk set tror mest på Tyskland. De har det stærkeste hold, de er ikke langt hjemmefra, og kan vel nærmest kalde det for en halv hjemmebane (Det så vi dog i Champions League, ikke nødvendigvis er nok for Tyskerne). Jeg må nok indrømme, at jeg har svært ved at se, hvem der skulle kunne komme i vejen for at Tyskerne vinder den slutrunde (men det sagde man jo også i 92  Smiley).

Spanien tror jeg ikke et øjeblik på, de har haft deres tid, fodbolden er kommet videre, det er Spanien ikke.

Hollands chancer er nok større end Spaniens, men de er stadig ikke så stærke som Tyskerne, så jeg tror ikke rigtig på dem. De kan jo i øvrigt ikke gå videre fra puljen, når både Danmark og Tyskland gør det  Peace

Frankrig tror jeg lige så lidt på som på Spanien. Lad os nu se om den ro også holder, når lejrkulleren indfinder sig, eller et af de Franske egoer bliver sat på bænken.

Englænderne kommer altid til slutrunderne med forventninger der er skudt langt over mål, og går altid skuffede hjem. De er deres egen største modstander. Og deres lejr har da i hvert fald ikke emmet af ro og harmoni.

Så bliver det ikke Danmark, så må det bliver Tyskland.
Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #7: 05 Jun 2012, 16:37 »

Tror squ det bliver Spanien, de har squ et stærk hold Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #8: 05 Jun 2012, 16:45 »

Må erklære mig enig med mange af jer, Tyskland er ifølge mig favoritterne. Det er de grundet deres relativt unge hold, der er enormt sultne efter denne titel. Modsat andre favoritter, er de stærke over hele linjen, måske på nær forsvaret.

En outsider kunne være Rusland, men jeg tror ikke personligt på dem.
Logged

Neal Caffrey!

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #9: 05 Jun 2012, 17:00 »

Tror det bliver Holland! Deres stjerner er i deres bedste alder, så det skal være nu eller aldrig for dem!
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #10: 05 Jun 2012, 17:32 »

@ michaelk - nu er det vel begrænset, hvor mange gange Italien har prøvet at komme til en slutrunde, hvor de har været ramt af sådanne skandaler, så "plejer" er måske så meget sagt. Dog gik det jo meget godt for dem i 2006.

Som jeg ser det, så slog Schweiz, Tyskland ergo når vi møder dem, vinder vi. Holland bliver lidt mere tricky, imens vi har slået Portugal før og bare gør det igen. Danmark hele vejen!

Når det er sagt, så har jeg også en fidus til Frankrig. Om de går hele vejen, ved jeg ikke, men de har en utrolig spændende trup med mange spillere fra den franske liga. M'Vila glæder jeg mig ekstremt meget til at se, da jeg faktisk aldrig har set ham i kamp. Derfor kan jeg heller ikke begrunde mit svar specielt grundigt, udover at jeg har en "good feeling" omkring dem.

Og Spanien er blevet til at snakke med + Tyskland altid vil være lige ved og næsten.

Der var også en skandale inden VM 1982. Vinderen blev selvfølgelig Italien. Det var nu også mere ment som en spøg. Wink
Logged

Hala Madrid!

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #11: 05 Jun 2012, 17:37 »

Jeg tror på England, fordi ingen andre gør! Peace
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #12: 05 Jun 2012, 20:43 »

Det er svært at spå om, hvem der vinder slutrunden, da jeg nemt kan se den være uforudsigelig, og grupperne er da også generelt jævnbyrdige. Umiddelbart er det kun Spanien og Frankrig, jeg kan se vinde deres respektive grupper, og dermed en billet videre. Et hold som Tyskland skal eksempelvis stå tidligt op til hver kamp, hvis de skal nå til tops. De har ikke plads til at fejle bare én gang, i og med de møder hold med stor induviduel og/eller fællesskabsklasse. Men i og med at Löw har udtaget et hold, hvor kvalitet og bredde går hånd i hånd kan de kun skuffe ved slutrunden. Det håber jeg dog ikke sker, for tysk fodbold er de senere år blevet meget beundringsværdigt.

Apopros det at skuffe, så jeg er ikke i tvivl om at England bliver same ol' story. Det kan godt gå hen og blive tre kampe og så hjem, hvilket jeg da også personligt håber. Italien, Holland og Portugal kan de måske godt gå hen og gå hånd i hånd med. Det vil naturligvis være lidt ærgeligt, hvis så store traditionsnationer skulle tage hjem efter tre kampe, men omvendt vil dette måske kunne komme os til gode.

Nuvel, hvis Tyskland og Spanien kan holde sig fra en 2. plads i deres grupper, så tror jeg også vi får en gentagelse af finalen ved det forrige EM, og så må formen på dagen afgøre hvem der vinder slutrunden.
Personligt håber jeg naturligvis på dansk succes, og så vil jeg også holde med Grækenland. :-)
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #13: 05 Jun 2012, 20:52 »

Der var også en skandale inden VM 1982. Vinderen blev selvfølgelig Italien. Det var nu også mere ment som en spøg. Wink
Ja okay det vidste jeg så ikke... Jeg trækker det jeg sagde tilbage. Du har ret. Italien vinder EM :-D
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder EM2012?
« Svar #14: 06 Jun 2012, 15:50 »

Så tror jeg på Danmark vinder det hele, fordi de er så mega dårlig Opstemt

Ej Spanien vinder nok, kan ikke se hvem der skulle kunne slå dem, ud over Italien måske, eller et anden meget defensivt land. Men kan ikke slå dem via offensivt fodbold, der til er de simpelthen for gode.
« Seneste Redigering: 06 Jun 2012, 15:52 af Messi1987 » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010