home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  Spanien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Spanien  (Læst 10934 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Spanien
« : 24 Maj 2012, 14:47 »




Præsentation

Verdens bedste mandskab. Så enkelt og glorværdigt kan det siges! De indtager en solid førsteplads på FIFA’s ”World Ranking”, og har næsten gjort det siden EM-triumfen i 08, kun afbrudt af et par andenpladser hist og pist. Med flot pasningsbold, og flydende rotation og bevægelse mellem spillerne i offensiven, har de slået sig fast i bevidstheden hos de mange fodboldfans verden over.
Den form for berusende fodbold har de, mere eller mindre, altid spillet. Til manges store fortrydelse har resultaterne bare ikke fulgt med. Skuffelse på skuffelse er indtruffet. Få flotte bedrifter kan dog nævnes tilbage i historien, men dem husker nok kun spanierne. Den historie vil de lave om på, og de vil have folk til at huske dem, som det første hold som vandt to europamesterskaber i træk.

Forventninger

Forventningerne er store. Som forsvarende mestre i EM og ikke mindst VM, må de forventes at kæmpe med om guldet igen i år. Men hvornår har forventningerne til landet, som huser storklubberne Barcelona og Real Madrid ikke været store? Slutrunde efter slutrunde har man sagt, at de når langt, men gang på gang har de fejlet.
VM i 2006 blev vendepunktet. Luis Aragonés fik udløst det store potentiale som spillerne rendte rundt med, men konceptet var endnu ikke forstået fuldt ud endnu, og Frankrig med Zidane i spidsen slog dem ud. Siden har de ikke set sig tilbage, men er æraen nu ved at være overstået?
Såkaldte fodboldeksperter tror ikke på dem, men læner sig nærmere op ad andre stolte fodboldnationer som Tyskland og Frankrig. De tror at spillerne er ramt på træthed efter en hård sæson, og især omdrejningspunktet Xavi har set slidt ud. Det sammenholdt med Barcelona’s overraskende nedtur til slut i år, har man stillet spørgsmålstegn til om koden er brudt.
Måske, måske ikke, Spanien har i hvert fald stadig vundet kamp på kamp, og de seneste par venskabskampe, har da heller ikke vist at man bør tvivle på dem. Spanien som europamester.. Jeg tror stadig på det!

Gruppe/kampprogram

De er havnet i gruppe C med Italien, som man kunne tro var på vej tilbage, men med den nuværende spilleskandale er alt usikkert. Kroatien som overraskede positivt ved sidste EM, men som er begyndt at falde i kvalitet. Og til sidst Irland, som man ikke forventer får et ben til jorden i denne gruppe – lidt ala Danmark.
Spanien-Italien: Kampstart, søndag, 10. juni kl. 18:00 på DR1
Spanien-Irland: Kampstart, torsdag, 14. juni kl. 20:45 på DR1
Kroatien-Spanien : Kampstart, mandag, 18. juni kl. 20:45 på TV2

Truppen

Det er en 23 mands trup som ser stærk ud, men som samtidig har visse svagheder. Forklaring til hver spiller følger.

Målmænd
1 - Iker Casillas (Real Madrid): Verdens bedste målmand
12 - Victor Valdés (Barcelona): Verdens bedste reserve landsholdsmålmand
23 - Pepe Reina (Liverpool): Haft endnu en stabil sæson, men mere end tredjemålmand på landsholdet, bliver han nok aldrig.

Forsvar
2 - Raul Albiol (Real Madrid): Viser ingenting på klubplan, men kan ikke afvises at han får kampe på landsholdet.
3 - Gerard Piqué (Barcelona): Massiv form nedgang hos Barcelona, men må stadig formodes at starte inde.
4 - Javi Martínez (Atheltic Bilbao): Rygtet til samtlige topklubber i Europa, ovenpå endnu en flot sæson hos Bilbao. Omskolet til midterforsvar, som næppe gør ham nogen gavn på landsholdet. Står sidst i køen som DC.
5 – Juanfran (Atletico Madrid): Kommer højst overraskende med som back, og er ligesom Martínez omskolet. Var tidligere kantspiller.
15 – Sergio Ramos (Real Madrid): Stjernespiller, som for tiden gør det som midtstopper. Kan ikke afvises at han vil blive brugt som back. Stor sæson hos Real Madrid
17 – Álvaro Arbeloa (Real Madrid): En stabil fætter, som aldrig rigtig hæver sig over det normale.
18 - Jordi Alba (Valencia): Vælter konstant med frem, og er meget aktiv i det fremadrettede spil. Har sine store problemer defensivt, hvor hans klejne størrelse hæmmer ham meget.

Midtbane
6 - Andrés Iniesta (Barcelona): Er dalet lidt, sammen med Barcelona, men man kender topniveauet som er genialt. Sikrede VM-guldet for 2 år siden.
8 - Xavi Hernández (Barcelona): Kreatør i ren verdensklasse. Pasningssikker som bare fanden, og hos Spanien, håber man at han har restitueret godt.
10 - Cesc Fàbregas (Barcelona): Har aldrig rigtig slået igennem på landsholdet, men banker stærkt på til en startopstilling.
13 - Juan Mata (Chelsea): Kommer smækfyldt med selvtillid ovenpå en fantastisk afslutning med klubben. Sindssyg bænkevarmer på landsholdet.
14 - Xabi Alonso (Real Madrid): Har en kæmpe del af æren for et mesterskab med Real Madrid. God spilfordeler sammen med Xavi.
16 - Sergio Busquets (Barcelona): Er en vigtig balancespiller for landsholdet. Sørger for, at de mere kreative hjerner kan udfolde sig.
20 - Santi Cazorla (Malaga): Kunne snildt starte inde på de fleste andre landshold, og gør det måske også her. Tror bare ikke rigtig på det.
21 - David Silva (Manchester City): Har som en lille eksotisk spanier slået til i England. Så er man sgu god. Scorer overraskende mange mål for landsholdet, hvorfor han også starter inde.
22 - Jesús Navas (Sevilla): Har langt om længe overvundet lidt af hans hjemvé’s problemer. Kandiderer til spilletid på kanten.

Angreb
7 - Pedro Rodríguez (Barcelona): Kommer med som et usikkert kort i truppen, da det ikke er meget spilletid han har fået for Barcelona.
9 - Fernando Torres (Chelsea): Var tidligere genial og scorede kasser på stribe. Nu skal man lede længe efter disse mål.
11 - Álvaro Negredo (Sevilla): Hvorfor han er udtaget, forstår jeg intet af?
19 - Fernando Llorente (Athletic Bilbao): Kæmpe mand, med fantastisk teknik. Da modstanderen sandsynligvis vil pakke sig mod Spanien, bliver han foretrukket i front.

Profiler

Iker Casillas: Rekord mig her og rekord mig der. Har udsigt til at slå alverdens rekorder inden han stopper om mange år, og kunne sagtens gå hen og blive den største målmand gennem tiden. Reflekser der er uhyggelige, men til tider også noget flavrende i sine indgreb. Dog kan Spanien stole trygt på ham, da han her har et noget mere sikkert forsvar, end han har til dagligt for klubholdet.
Sergio Ramos: Den mest rutineret i forsvaret med sine 85 landskampe, når nu Puyol ikke kunne være med. En forsvarsspiller der lever stort på fysikken, og som i det seneste år virkelig har suget til sig af Xabi Alonso’s lange sideskift. Spiller med stor risiko, og begår til tider eklatante brølere. Det er blevet bedre med årene, men der er stadig udfald. En gudsbenådet spiller er han stadigvæk, og er i top 10 som både back og DC.
Xavi: Manden som gør Tiki-Taka muligt. Korte pasninger i fine trekantsspil, med en fejlmargen på næsten 0. Har uretfærdigt, endnu ikke vundet titlen som verdens bedste fodboldsspiller, og jeg vil til hver en tid hævde, at uden ham, ville Barcelona ikke være meget værd. Er man i offensive problemer, kan man altid kigge efter Xavi. Titlen som verdens bedste playmaker de sidste 4 år, siger vel alt.

Forventet opstilling

4-3-3

Casillas
Arbeloa, Piqué, Ramos, Alba
Xavi, Busquets, Xabi Alonso
Silva, Llorente, Iniesta

Spanien stiller så sjældent med de samme 11 i to kampe i træk. Derfor var en forventet opstilling utrolig svær at stille. Disse 11 vil jeg mene, at del Bosque vil sende i kamp i en eventuel finale. Der vil helt sikkert komme kommentarer til dette, og der kan argumenteres både for og imod på næsten alle positioner. Dog vil jeg hævde at disse fem er sikre: Ramos, Casillas, Alonso, Iniesta og Xavi. Resten vil blive blandet godt i forhold til hvem modstanderen er, og hvilken taktik som skal lægges.

Tak til 2770-Realfan!
« Seneste Redigering: 04 Jun 2012, 14:19 af MBJ » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #1: 10 Jun 2012, 22:24 »

 Ubeslutsom Hmmm jeg mener Spanien tabte dagens kamp på en kikset taktik - netop mod et hold som Italien ville det have været godt med en Llorente som der kunne sendes bolde ind til i feltet og på returene fra ham kunne de fodrappe midtbane spillere få masser af muligheder.

Spanien er IMO stadig en af favoritterne... men de skal blive markant mere effektive  Peace
Logged

YNWA

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #2: 10 Jun 2012, 22:27 »

Ubeslutsom Hmmm jeg mener Spanien tabte dagens kamp på en kikset taktik - netop mod et hold som Italien ville det have været godt med en Llorente som der kunne sendes bolde ind til i feltet og på returene fra ham kunne de fodrappe midtbane spillere få masser af muligheder.

Spanien er IMO stadig en af favoritterne... men de skal blive markant mere effektive  Peace

Spanien tabte ikke, kampen endte 1-1 Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #3: 15 Jun 2012, 19:13 »

Jeg er den eneste, der tror, at Spanien kommer i store problemer inden længe, hvis de fortsætter, som de har gjort indtil videre? De var virkelig ikke gode mod Italien, som jeg dog også ser som en stærk nation, men ellers var 4-0-sejren i går på en meget meget billig baggrund.

Det så da flot ud i går, det gjorde det da, men selv i går så man glimt af, at det blev for snævert, for idéforladt og for forudsigeligt. Jeg ved, at det er den spanske måde at spille på, men hvis det fortsætter i den stil med det niveau, ja, så tror jeg ikke på Spanien vinder noget som helst i den her turnering.
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #4: 15 Jun 2012, 23:30 »

Jeg er den eneste, der tror, at Spanien kommer i store problemer inden længe, hvis de fortsætter, som de har gjort indtil videre? De var virkelig ikke gode mod Italien, som jeg dog også ser som en stærk nation, men ellers var 4-0-sejren i går på en meget meget billig baggrund.

Det så da flot ud i går, det gjorde det da, men selv i går så man glimt af, at det blev for snævert, for idéforladt og for forudsigeligt. Jeg ved, at det er den spanske måde at spille på, men hvis det fortsætter i den stil med det niveau, ja, så tror jeg ikke på Spanien vinder noget som helst i den her turnering.

Altså nu skal man sgu også tage det roligt med Spanien. Igår spiller de en fantastisk kamp. Jovist, det er på en billig baggrund, men deres offensiv sprudler stadig. Det var trods alt den klart mest overlegne præstation indtil videre ved dette EM. Ja Italien gjorde det flot mod Spanien, men nu havde Spanien godt nok også 3-4 100% chancer for at afgøre det. Dette var altså på en dag, hvor det ikke helt fungerede.

Silva ser ud til at være i topform. Iniesta har udtalt, at han aldrig har været i bedre form under en slutrunde. Xavi styrer midtbanen som altid, mens Torres minsandten også scorer mål. Jeg synes stadig de er fantastiske. Ryger de ud, så er det på grund af det vanvittige pres der er på dem. Det er jo helt umenneskeligt, og det kan sagtens koste dem i sidste ende.

De er måske ikke så stærke som tidligere, men er der virkelig hold der overhovedet har gjort det bedre alligevel? Tyskerne har jo heller ikke spillet fantastisk. Nej, faktisk dårligere end spanierne. Desuden har Spanien aldrig været dem der scorer mange mål her de sidste år. De kører modstanderne trætte og vinder faktisk forholdsvis mange 1-0 sejre uden at skabe specielt mange chancer, så det er der ikke noget nyt i.
Logged

Hala Madrid!

Camus
Gæst
 
Sv: Spanien
« Svar #5: 16 Jun 2012, 00:36 »

Jeg er den eneste, der tror, at Spanien kommer i store problemer inden længe, hvis de fortsætter, som de har gjort indtil videre?
Den eneste er du måske ikke, men det er nok ikke langt fra.. Smiley

 Det er svært at få øje på hvorfor de skulle komme i store problemer.. I forhold til det med at de spiller for forudsigeligt: De har for det første skabt fint med chancer i begge kampe, for det andet er det jo sådan Spanien forsvarer sig.. De blev jo f.eks. verdensmestre ved at vinde samtlige knockout kampe 1-0.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spanien
« Svar #6: 16 Jun 2012, 02:36 »

Hvis Torres er i stand til at spille nogenlunde og score et par mål, kan jeg ikke se hvem skulle stoppe dem udover Tyskland. Synes både Tyskland og Spanien er betragteligt bedre end slutrundens 3. bedste hold, så jeg spår en finale mellem de 2. Det kunne dog være sjovt hvis Kroation slår dem ud, hvilket er en mulighed, hvis alt klikker for dem Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #7: 23 Jun 2012, 18:09 »

Det bliver et farvel til Spanien i aften.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #8: 23 Jun 2012, 19:17 »

Det bliver et farvel til Spanien i aften.
Ingen tvivl om, at Spanien ikke har vist deres topniveau under denne slutrunde endnu, men vi alle ved vel, hvad de står for. Det er et hold i absolut verdensklasse. Possesionfodbold på højeste niveau, og når de virkelig rammer dagen, er det vel tæt på ingen, der kan stoppe dem. Teknisk overlegenhed.

Jeg tror på, at tyskerne tager guldet i år, men de kommer til at møde Spanien. Det bliver en tæt finale.

Jeg synes, at spanierne mangler målscoreren, og der kunne en mand som Villa jo besidde denne rolle, hvis han ellers var klar. Jeg ved ikke med Torres. Ingen tvivl om, at han har løftet sig væsentligt, og han har jo samtidig en enorm mængde selvtillid efter Chelseas fremragende sæsonafslutning.

Frankrig er et rigtig stærkt hold og der er virkelig stor potentiale i truppen. Blanc er en dygtig leder, men som han selv har påpeget inden denne slutrunde, vil truppen først toppe i Brasilien til næste slutrunde i 2014. Nu ved jo ikke om du så Frankrig - Sverige, men der var franskmændene skræmmende ringe og hvis de ikke løfter deres spil betydeligt, så bliver de sendt hjem i en sæk i aften, det er jeg ikke ét sekund i tvivl om. Spanien har simpelthen for megen klasse. Men vi har set glimt af de idéer, Blanc tydeligvis har kunne give dette franske mandskab, men jeg føler stadigvæk, at de mangler det sidste. De kan overraske, og jeg tror da også, at spillerne er topmotiveret og giver den en skalle. Det bliver en tæt kamp, men som halv spanier håber og tror jeg, at verdensmestrene går videre.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2012, 19:19 af Daniel Nordentoft » Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spanien
« Svar #9: 23 Jun 2012, 19:42 »

Jeg tror det bliver farvel til Frankrig i aften, og så et farvel til Spanien i semi-finalen, hvor de skal møde et hold, der er så dygtige i omstillingerne, at Spaniernes uskarphed foran mål, er det rene guf.

Men Franskmændene kunne jo ikke holde roen i truppen, og har heller ikke været overbevisende hidtil i turneringen, så mon ikke det bliver et farvel til dem i aften, selvom Spanierne heller ikke har været overbevisende hidtil.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spanien
« Svar #10: 23 Jun 2012, 20:02 »

Spanierne har ikke været overbevisende endnu, men det faktum at modstanderen kun har 1-2 chancer mod dem i hver kamp gør dem farlige i knockout runderne. De er fantastiske til at forsvare med bolden, så jeg skyder på en 1-0 sejr som Spanien efterhånden har for vane.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #11: 23 Jun 2012, 20:03 »

Spanien kommer til at betale prisen for for meget boldflytteri i aften. Det er jeg rimelig sikker på. Frankrig var virkelig ringe mod Sverige, men jeg tror, de vinder på at være mere direkte end spanierne i aften. Spanien er et klasse hold, og selv om jeg ikke er fan af dem, så spiller de noget flot fodbold. Men jeg synes ikke, det er effektivt. De slog Irland 4-0, men det var på verdens billigste baggrund. De var ringe mod Italien og egentlig også mod Kroatien, hvor de dog vandt. Frankrig er ikke bedre end Spanien, men Spanien har været idéløse mod nationer der faktisk har kunne spille fodbold i denne slutrunde.

I aften får vi at se en kamp, hvor Spanien har bolden, de har bolden lidt mere og så faktisk lidt mere. Men scorer de? Nej, det gør de ikke, og det straffer franskmændene. Jeg vil glæde mig over, at se en finale mellem Italien og Frankrig.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #12: 23 Jun 2012, 20:09 »

Jeg er faktisk nogenlunde enig Jakob, eller jeg håber i hvert fald på samme scenarie (:
Derudover så forstår jeg intet af at Fabregas starter som "angriber", hvilket så tvinger Torres på bænken. Jeg synes det er totalt håbløst, og synes klart at de kampe de har spiller med en ægte angriber på toppen har de været langt farligere end ellers.
Logged

Vuelve la ilusión

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #13: 23 Jun 2012, 20:14 »

Jeg er faktisk nogenlunde enig Jakob, eller jeg håber i hvert fald på samme scenarie (:
Derudover så forstår jeg intet af at Fabregas starter som "angriber", hvilket så tvinger Torres på bænken. Jeg synes det er totalt håbløst, og synes klart at de kampe de har spiller med en ægte angriber på toppen har de været langt farligere end ellers.

Helt enig med jer begge to.

Jeg håber dog på Tyskland - Frankrig i finalen. Det ville være awsome.

Jeg føler ligesom jer at Spanien for ineffektive og Lloris står sikkert en brandkamp.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien
« Svar #14: 23 Jun 2012, 20:15 »

Jeg er faktisk nogenlunde enig Jakob, eller jeg håber i hvert fald på samme scenarie (:
Derudover så forstår jeg intet af at Fabregas starter som "angriber", hvilket så tvinger Torres på bænken. Jeg synes det er totalt håbløst, og synes klart at de kampe de har spiller med en ægte angriber på toppen har de været langt farligere end ellers.
Torres gør Spanien så meget farligere. Fabregas er ikke angriber, og sådan er det. Det virker i Barcelona, og nu også på det spanske landshold, som om at det er en løsning, så han ikke skal starte ude. Jeg synes ikke, at han er god som angriber. Det er lidt en skam faktisk.

Men fremragende for Frankrig som har lavet et godt træk ved at lade Debuchy spille kant og så smide Réveillére på backen. Jeg synes, det virker som en god løsning.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010