home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 254 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Akademikerne - Vejen Tilbage
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Akademikerne - Vejen Tilbage  (Læst 5332 gange)
Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Akademikerne - Vejen Tilbage
« : 11 Maj 2012, 16:25 »



Forord


Nu er Blogkonkurrencen slut og jeg har fulgt med i en 2-3 stykker. Jeg er meget fascineret af den måde at fortælle om dit save fordi det giver en hel masse muligheder. Allerede før den begyndte havde jeg en blog i tankerne, men naturligt nok valgte jeg at udsætte den til efter Blogkonkurrencen. Så nu har jeg gået en hel måned og ventet og nu vil jeg altså ikke vente et sekund længere!

Dette er min første blog så jeg regner ikke med at der kommer så meget grafisk indhold, men jeg tror nu nok det bliver en fin blog alligevel. Fordi det er min første blog forventer jeg heller ikke at jeg rammer lige plet. Denne blog skal gerne kunne lære mig hvad der fungerer godt og hvad jeg skal gøre bedre næste gang. Jeg vil derfor rigtig gerne have at i undervejs kommer med kommentarer og respons. Så Kan man jo så håbe at jeres respons vil gøre bloggen bedre og bedre hen ad vejen men det må vi se på når jeg går rigtigt igang. Denne blog vil formegentlig blive skrevet fra min egen vinkel. Ikke som en dagbog men som en fortælling. kan være at det bliver ændret, men som udgangspunkt vil det blive en jeg-fortælling.

Klubvalget er i denne omgang faldet på AB som hører til i den danske 1. division. Denne her gang ville jeg have udfordring og en klub der kan bygges videre på. AB er en synkende skude som jeg tror på at jeg kan hive op igen. De har en fin ungdomsafdeling som måske godt kan trække noget op af hatten. Økonomien sejler så den skal der klart rettes op på. Det bliver ikke let men jeg tror jeg kan klare det. Alt i alt en spændende udfordring. Manageren jeg spiller er selvfølgelig oprettet i mit eget navn så lad være med at blive forvirrede over det.

Jeg vil også sende en stor tak til Brodtgaard for det fine banner og anden hjælp.

Til sidst vil jeg sige at jeg spiller med stor, standard database. Ved egentlig ikke om der er så meget at sige end at jeg glæder mig til at kommer igang og at jeg håber at bliver en vellykket blog.

Håber i vil følge med når jeg fører AB mod Toppen

God Fornøjelse
« Seneste Redigering: 11 Maj 2012, 16:58 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #1: 11 Maj 2012, 18:04 »



Jobtilbud


Netop som jeg stiller kaffekoppen på bordet ringer Telefonen. Hver gang telefonen ringer breder der sig en strøm af forventning i min krop. Men indtil videre er jeg kun blevet skuffet. Ingen andre end familien og vennerne ringer til mig for tiden. Ikke at det er trist. Jeg har gode venner og nyder at tale med dem. Men lige nu håber jeg som altid på at det er en bestyrelsesformand fra en eller anden klub. De sidste par uger har jeg været på udkig efter et cheftrænerjob i en dansk divisionsklub. Indtil videre har søgningen været negativ. Måske det ændrer sig nu.

Jeg kender ikke nummeret så det tager som et positivt tegn. Det viser sig at det er en mand ved navn Ronny Saul. Han er bestyrelsesformand i AB og fortæller at de lige nu er på jagt efter en cheftræner. Han mener at de har fundet den helt rigtige mand. "Og hvem er så det?" spørger jeg lidt flabet. "Du har sikkert ikke gættet det men det er dig" er svaret fra den anden ende. I løbet af nogen minutter aftaler vi et møde i morgen klokken 10 hvor vi får det formelle på plads.

Da samtalen er færdig er jeg meget lettet. Jeg sætter mig ned tager en slurk af min kaffe og udstøder et lettelsens suk.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2012, 22:14 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #2: 11 Maj 2012, 18:20 »

Spændende... glæder mig til at se, hvad du kan drive det til. Smiley... Følger med Smiley
Logged


Thomashald
Gæst
 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #3: 11 Maj 2012, 18:51 »

Ser frem til en blog med AB Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #4: 11 Maj 2012, 22:27 »

Jeg følger med, det er altid spændende at læse om dansk fodbold Smiley
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #5: 11 Maj 2012, 23:55 »



Forsæsonen


Klokken er 24 og jeg sidder stadig her. Hele aftenen har jeg siddet på mit kontor og svedt over min computer. Efter en hård dag med træning og taktisk foredrag er jeg træt. Det er de fleste Managers generelt i denne periode. Det tager også kun 100 år at sortere og behandle alle de tilbud der kommer fra diverse agenter. Men selvom jeg mest af alt har lyst til at tage hjem og sove, gør jeg det ikke. Jeg ved at det er aftener som denne der kan afgøre hvordan sæsonen kommer til at gå. Det er aftener som denne, du har mulighed for at skaffe det nøgleindkøb der skaffer dig succes. Så jeg bliver stædigt ved. Og næste morgen ser jeg at det slet ikke er nogen dårlig ide. To dage senere er der første træning for de to spillere jeg valgte den torsdag aften klokken 24.


Marc Olsen er der nok nogen af Brøndbys fans der kan huske. Her spillede han 2002-2008, hvor hans spilletid primært var på reserveholdet. På første holdet fik han dog kun 8 kampe hvor han scorede 1 mål. Siden da har han spillet i Hvidovre inden han i sommeren 2011 blev opfanget af AB. Ham har jeg høje forventninger til.

Deniran Ortega er det dog de færreste der kender. Nigerianeren har spillet det meste af sin Karriere i Bulgarien og Slavia Sofia hvor angriberen lavede 54 mål i 137 kampe. Ganske pænt for en angriber der er udset til at bombe AB til succes. 

Også taktikken er blevet sat, og trænet i denne måned. Spilerne har taget den fint til sig og i de tre venskabskampe vi har spillet har vi scoret 8 mål. Ikke dårligt når man tænker på at to af holdene er Superliga hold. Denne sæsons venskabskampe har været særdeles tilfredsstillende. Om ikke så længe starter 1.division med en hjemmekamp mod Næstved. Hvis vi også der spiller ligesom vi har gjort er jeg meget fortrøstningsfuld. Så vinder vi den kamp. Det er jeg ikke i tvivl om!

Som sagt har jeg i denne måned lagt vægt på at gutterne skal lære min taktik at kende. Hele min første dag gik med at jeg kiggede på truppens kvaliteter og fandt frem til den bedst mulige taktik. Det vigtigste er at holder på bolden og kører den stille og roligt rundt mens vi leder efter hul. Det skal gå hurtigt. Med to hurtige fløje der hele tiden løber dybt og søger huller er det svært for modstanderen at pakke sig. Her er det også vigtigt at vores defensive midtbane spiller har blik for spillet. Her er et problem. Nicolai Melchiorsen er ikke ligefrem en kreativ spiller så det bliver spændende at se om det vil lykkedes.

Træningen er også blevet lagt om. Der er blevet lavet nye skemaer så næsten hver position har sit egen skema. Jeg giver dem en prøveperiode på et halvt år og hvis der ikke er sket synlige fremskridt skulle jeg måske ændre lidt. men det kigger vi på til den tid.

Om ikke så lang begynder sæsonen og så er det bare om at være klar. Jeg er spændt og jeg vil bare have en god start! Jeg er så Klar!
« Seneste Redigering: 11 Maj 2012, 23:57 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #6: 12 Maj 2012, 16:59 »



Sæsonstart


Nu er august slut og dermed kan jeg se frem til kun at skulle koncentrere mig om kampene og træningen. Transfervinduet er slut og jeg synes jeg er kommet rigtig stærkt ud af det. jeg har fået forhandlet nogen kontrakter på plads til en lavere løn end spillerne havde før så det har helt klart givet luft i budgettet. Det betød også at jeg fik lidt ekstra penge til indkøb og som sagt er de blevet brugt fornuftigt.



Også på banen er det gået rimeligt godt. Vi har spillet seks kampe og vundet alle seks. Tre af dem er i pokalkampe, så det betyder at jeg lige nu er i fjerde runde. Specielt kampen mod Hobro i pokalen var en gyser. vi måtte helt ud til 120. minut for at finde en vinder.



Som altid fik jeg også et brev fra bestyrelsen der meddelte at de på deres månedlige møde havde evalueret min indsats. De var rimeligt tilfredse.

På transferfronten har det været lidt op og ned. Indkøbet af Marc Olsen har været meget tilfredsstillende mens de fansene ikke er så glade for indkøbet af Jannik Hansen. Men på den anden side har han været skadet lige siden han kom så det er lidt svært at vurderehvor han står. Også lønningerne har været holdt i stram snor hvilket har resulteret i pæn tilfredshed. Nogen af spillerenes kontrakter er blevet forhandlet ned så det har givet mulighed for at hente nogen stykker. På transfer siden er det næste projekt at forhandle kontrakt med Casper Henningsen som er en af holdets bedste spillere. Hans kontrakt er på nuværende tidspunkt kun en deltidskontrakt så den skal laves om til en fuldtid. Men det bliver ikke nemt. Jeg har nemlig ikke råd til at sætte hans Løn så meget op. Men den skal nok komme i hus.

September starter med svære kampe mod Fredericia og Randers. Det bliver to vigtie kampe der vil give et præg om, om jeg er et hold der skal kæmpe med om oprykning eller om jeg bare er den bløde mellemvare. svært bliver det, men jeg mener helt sikkert at 4 point er realistisk. det bliver spændende...
« Seneste Redigering: 13 Maj 2012, 09:05 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #7: 15 Maj 2012, 16:01 »



Halvvejs


Computeren har ikke meget batteri tilbage. 16 % er tilbage og det burde række til lidt under en time endnu. Vores resultater er vist på skærmen lige nu. Skuffende. 5 sejre 5 uafgjorte og 3 tre nederlag er status halvvejs. med 13 kampe spillet er der stadig mange vigtige point at kæmpe om. Det giver lige nu en 5. plads á point med både Fredericia og Hobro. Alligevel kan jeg ikke lade være med at være lidt skuffet. Okay jeg har egentlig gjort det nogenlunde mod topholdene men der er simpelthen blevet smidt for mange dumme point undervejs. 0-0 mod Roskilde er ikke godt nok.

Der har været ting der har fungeret godt i dette efterår og ting der har fungeret mindre godt. En af de ting der har fungeret godt har været at vi er gode til at få sat angriberne i scene lige efter at bolden er blevet erobroret. Det har resulteret i mange mål.

Mindre godt har været at vi lukker alt for mange mål ind på dødbolde. Det er voldsomt mange mål der er gået ind på den måde. Ofte har det været en af stolperne der er blevet forsømt hvorefter modstanderen let kan score. Og hvad gør jeg så ved det? gider jeg ikke rigtigt besvære mig med nu. Den tager vi på den anden side af nytår!

I Pokalturneringen er det også gået acceptabelt. Nåede til fjerde runde og tabte et ærefuldt 0-1 nederlag der egentlig kunne have gået begge veje. Forskellen på dem og os i den kamp var bare Jan Kristiansen. Det var et dejligt skud som jeg ikke kunne have gjort noget taktisk for  at undgå. Men sådan er det.

Lige nu er det tid til at kigge frem mod forårets kampe. De sidste to kampe er begge på hjemmebane mod henholdsvis Vejle Kolding og Viborg. To kampe der godt kan komme til at afgøre om jeg skal op eller om jeg bliver. Men inden da er der et transfervindue der skal have opmærksomheden.



« Seneste Redigering: 15 Maj 2012, 16:04 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #8: 17 Maj 2012, 12:54 »

Ganske fint.. Det irriterer mig dog, at du ikke sætter kommaer!
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #9: 17 Maj 2012, 16:16 »



Igang igen


Kaffebeholderen er næsten tom. Vi må hellere se at få købt noget mere. Det må være konens job. Men lige nu trænger jeg til en kop. Her hen over vinteren er det næsten efterhånden blevet mere reglen end undtagelsen at der står en kop dampende varm kaffe når jeg kommer hjem. Det gør der ikke i dag. Så må man jo selv gøre det.

I mellemtiden jeg jeg da lige tage et kig på vores resterende kampprogram og stillingen. Mønsteret er det samme som i efteråret. Tager egentlig fint med point i de kampe hvor vi burde hive 3 point med hjem Men når det så er de kampe der kommer til at afgøre om man er med i toppen eller om man skal indstille sig på en midterplacering så bliver de altså ikke vundet. Ellers ser det egentlig okay ud. En 5. plads er vel ikke så dårlig igen. De sidste fem kampe viser meget godt hvordan vore sæson har været indtil videre.



Kaffemaskinen bibber højlydt og kaffen er klar. Kaffen bliver slæbt med ind i stuen og de næste par minutter bliver der tænkt og set på nogen af vores ældre kampe. Jeg rækker ud efter fjernbetjeningen, men på vejen rammer jeg den dyrebare kaffe. De næste sekunder går meget langsomt. Koppen vælter og kaffen flyder ud på bordet. Da jeg kigger op er skærmen sort. Det var den computer. Viser også vores sæson meget godt. Kører derud af og så ligepluslig når der kommer en svær kamp; Blackout...

« Seneste Redigering: 17 Maj 2012, 16:20 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #10: 17 Maj 2012, 16:21 »

Ganske fint.. Det irriterer mig dog, at du ikke sætter kommaer!

okay. vil se på det, men jeg er mildest talt ikke for god til det der. skal se på det, men mange af dem bliver nok sat forkert  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #11: 17 Maj 2012, 16:42 »

okay. vil se på det, men jeg er mildest talt ikke for god til det der. skal se på det, men mange af dem bliver nok sat forkert  Smiley

Så lad hellere vær... Det er irriterende at læse en tekst uden kommaer, men det er endnu værre at læse en tekst med en masse forkertsatte kommaer!
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #12: 18 Maj 2012, 22:04 »



Slut på sæsonen


Dommeren fløjter af for sidste gang i denne sæson.  Jeg rejser mig fra mit sæde, og ser Ove Christensen gøre det samme. Vi mødes, giver hinanden hånden og siger tak for kampen, som jeg altid gør efter en kamp. " Tak for en spændende sæson. Der var kamp om pladserne helt til det sidste, og kampen idag var ingen undtagelse. Vi ses efter ferien til endnu en spændende sæson." Vi slipper taget, og går så ud på banen for at sige nogenlunde det samme til vores spillere.

Vi har så mange ting at være tilfredse med i denne sæson. Selvfølgelig er en 4. plads mere end godkendt, men jeg synes at vi egentlig har vist god moral hen ad vejen. I de perioder hvor det ikke lige er gået så godt har vi altid rejst os med en rimelig sikker sejr og så vundet de næste par kampe. Det har faktisk været en rodet sæson, og jeg følte mig aldrig sikker på noget som helst op til kampene. Det har været en blandet sæson, hvor der har været både op- og nedture. På den spillemæssige side har vi i bund og grund fået de point jeg havde håbet på, men det har ikke altid været lige kønt at se på. Specielt vores evne til at skabe chancer har i mange kampe ikke været god nok. Men til gængæld har vi så været skarpe og scoret på dem når vi har fået tilbuddet. Det kan vi tage med os til næste sæson. Men vi har også lært af denne sæson at der skal laves flere chancer hvis vi vil endnu højere op. Nu gælder det om at kigge fremad.



Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #13: 24 Maj 2012, 09:11 »

God blog følger med. Synes det er godt, at du skriver om de overordnede emner og ikke bare hver fjerde kamp. Det eneste der irriterede mig i starten, var tegnsætningen, men den er okay nu. synes og det er et spændende holdvalg, men jeg er også mest til hold der ikke spiller i den bedste række.
Hvornår kommer næste update?
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #14: 27 Maj 2012, 21:53 »

er der egentlig nogen der stadig følger? virker ærligt talt ikke sådan. men hvis der er må i altså rigtig gerne komme med respons Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010