home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 287 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Akademikerne - Vejen Tilbage
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Akademikerne - Vejen Tilbage  (Læst 5331 gange)
Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #15: 27 Maj 2012, 23:06 »

Jeg følger med i dit lille projekt Smiley

Ganske fint og spændende hold.

Dog er jeg ikke så meget til dagbøger. Der er jeg mere til rene manager blogs. Det vil så også gøre at jeg ikke nærlæser, men mere ser på ss. Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #16: 27 Maj 2012, 23:22 »



God uge


Der kom det sidste fløjt i aften! Hvilken fantastisk følelse at stå med. Nu har jeg været manager for AB i næsten halvandet år, og det her er helt sikkert det bedste resultat jeg har opnået. Jovist til sidst var vi lidt heldige, men det bedste ved denne her sejr er, at det faktisk er fuldt fortjent, at det nu er os der står i kvartfinalen i Ekstra Bladet Cup. Jeg begynder ligeså stille at gå ned imod vores fans. Og der, over de festende AB fans hænger beviset på at vi er  i kvartfinalen. Måltavlen. Den viser, hvorfor jeg sparede vores spillere i lørdags.

AB-AAB 2-1.

Det må også have været en underholdende kamp for neutrale tilskuere. Og en af de mest spændende jeg har prøvet. Efter syv minutter kom jeg bagud. Casper Grønn var så uheldig at lave et af de mest ærgelige og uheldige selvmål jeg har set. Men derfra var der ingen problemer på den front. Han spillede egentlig en rigtig flot kamp. Derfra pressede jeg på. AAB havde ikke så meget at komme med, og blev aldrig rigtigt farlige. Presset fortsatte, men jeg kom aldrig rigtigt igennem. Synes egentlig at det i sig selv er flot nok, at lægge AAB under et pænt pres. Vi spiller med stor tålmodighed og selvom vi bliver lidt pressede, på tidsfronten til sidst bliver vi ved med at tro på at den nok skal komme. Og tålmodigheden lønner sig. Tre minutter inde i dommerens tillægstid sejler et Marc Olsen indlæg over bagved. Bolden bliver headet videre og over bagerst i feltet er der en spiller der falder. Dommeren fløjter og peger så på pletten. Uha. Nu kan vi sende os selv ud i forlænget. Og hvem andre skal gøre det end anføreren og, den evigt eftertragtede, Klaus Lykke. Han går til den med stor selvtillid, og sparker den så, med ligeså stor selvtillid op i hjørnet. Hvilken afslutning!

Kampen går i forlænget og vores pres går lidt af. AAB er stadig ikke så farlige, og folk begynder at blive trætte. I sådan nogle situationer er det ofte enkeltmandspræstati oner der afgør det, og det bliver det også her. En af de mange unge spillere jeg har hentet til klubben, er det der får helterollen. Danny Amankwaa er det der erobrer bolden på midten, inden han sætter en mand. Han er kommet ind midt i anden halvleg og er derfor ikke ligeså trær som mange af de andre. Og han er oven i købet også rigtig hurtig. Så han tager den bare og løber. Han løber simpelthen fra dem. Og med en følt inderside, laver han et meget vigtigt mål. Så er det AABs tur til at presse på men vi holder tæt, og kvartfinale-pladsen er i hus!

AB-AAB 2-1

Men selvom det er et stort resultat, må vi ikke glemme det vigtige sejr, der blev hentet hjem i Slagelse i lørdags. Også her blev det til en sejr på 2-1 mod FC Vestsjælland. Her var missionen meget klar. Selvom vi var underdogs, skulle den vindes. Hvis vi tabte kunne vi ligeså godt melde os selv ud af kampen om oprykning. Hvis vi derimod vandt, ville vi være vi inde igen. Okay, vi har fem point op, men det kan sagtens hentes med 18 kampe igen. Men folk kan vel selv gøre regnestykket...

Næste lørdag har jeg også en vigtig kamp. Hjemme mod Silkeborg. Den bliver, ligesom de to seneste, svær.

Stillingen
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #17: 27 Maj 2012, 23:24 »

Jeg følger med i dit lille projekt Smiley

Ganske fint og spændende hold.

Dog er jeg ikke så meget til dagbøger. Der er jeg mere til rene manager blogs. Det vil så også gøre at jeg ikke nærlæser, men mere ser på ss. Smiley

Helt iorden  Smiley

Men jeg kan jo af gode grunde ikke lave det hele så jeg må ligesom vælge hvad jeg selv er bedst til, og hvad jeg kan lide at skrive om.  Smiley så på den front bliver der nok ikke ændret foreløbig.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #18: 28 Maj 2012, 10:59 »

Forza Lyngby i skal nok rykke op igen!
Kan man se et SS af din startellever?
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #19: 30 Maj 2012, 15:01 »

kommer i næste update Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #20: 02 Jun 2012, 21:06 »


Foråret er kommet!


Det er koldt! Det er faktisk hundekoldt! Klokken otte om morgen, står jeg i indkørslen klar til at begive mig mod træningsanlæget i Bagsværd. Det er blevet den første marts og dermed også forår. Og selvom temperaturen ikke vidner om det, kan det tydeligt ses. Ude på vejen har den smeltede is efterhånden dannet en hel bæk, der lige så stille risler ned af ad vejen. Når sneen smelter lige så stille kan det kun betyde en ting. Forår! Og når foråret så kommer ved man, at så er der ikke lang tid til at sæsonen går igang efter vintersøvnen. Så kan vi godt begynde at kridte banen op igen, og komme ud på rigtigt græs. Kunstgræs er fint at træne på og det giver noget ekstra tempo osv. men fodbold spilles altså på græs. Når man kan spille på rigtigt græs, først der føler man at man spiller fodbold.

Men foråret bliver som altid tiden, der kommer til at afgøre hvem der til sidst kan juble, og hvem der vil græde. Og også i år bliver det spændende. Oprykningskampen bliver hård! der bliver ikke råd til at smide dyre point hen ad vejen. Fire point kan hentes, men så skal der altså også hentes point når det forventes. Var lidt min frustration hen over efteråret. Når vi spillede de vigtige kampe mod hold, som vi formegentlig skal kæmpe mod, så spillede vi fint og fik point. Men der blev simpelthen smidt for mange dumme point. f.eks. er 0-0 på hjemmebane mod Hobro bare ikke godt nok. Det skal der laves om på.

Men min helt store opmærksomhed er selvfølgelig rettet mod pokalturneringen. Lige nu er vi i semifinalen, efter en 1-0 sejr på hjemmebane over Horsens. Da vi vandt den kamp var jeg selvfølgelig rigtigt glad og stolt, men da jeg så så lodtrækningen kunne jeg næsten ikke tro mit eget held. Eller klubbens held. Vi fik Skive! Vi kunne trække tre hold. FCK, FC Midtjylland eller Skive. Heldigvis fik vi Skive. Håber meget på en plads i Parken. Inden sæsonen startede, var jeg egentlig indstillet på at nedprioritere pokalen, men det har jeg så ændret hen ad vejen. Ikke nok med at det er en meget flot præstation at komme i semifinalen og en eventuel finale, så vil det også lune meget godt i klubkassen. Klubbens økonomi har ikke været for god det sidste halve års tid. Lige efter vi var gået på juleferie, blev jeg så sat under administration. Bestyrelsen har siden hen fået klaret de værste problemer, men det er ikke nogen hemmelighed at det heller ikke ser for godt ud nu. Jeg har dog sørget for at overskud på lønbudgettet hele vejen igennem, så på den front fortryder jeg intet.

Men et spændende forår bliver det. Jeg regner med at det nogenlunde bliver dette hold der kommer til at indfri mine forventninger. Som det ses har jeg visse skadesproblemer, men jeg er fuldt ud overbevist om at reserverne er gode nok til at vikariere i de vigtige kampe. Vi starter hjemme mod Viborg. Så bliver ligaen skudt igang igen og det bliver tæt. Meget tæt!
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #21: 05 Jun 2012, 12:21 »



Store sejre


Jeg må sige at den sidste uge har været en underlig en af slagsen. Sidste lørdag tabte jeg med 2-3 på udebane mod Roskilde. Roskilde er den absolutte bundprop, med blot 19 point i 26 kampe. Allerede efter en halv time var vi bagud med 0-3 og så bliver det altså svært. Da vi kom hjem efter den kamp var jeg eddikesur. Okay vi var tæt på at lave det geniale comeback. Meget tæt. Men det ændrer ikke ved at 2-3 mod bundproppen bare ikke er acceptabelt. Heldigvis udlignede FC Fyn i det 93. minut på udebane mod FC Vestsjælland, som er vores helt store rivaler i kampen om oprykning. Så på den måde et lille plaster på såret.

Det gav mig også en masse bekymringer forud for den ekstremt vigtige kamp hjemme mod Skive, i pokalsemifinalens returkamp. Det var lykkedes os at få 0-0 i Skive, så der var lagt op til en meget spændende kamp. Og også en kamp der havde kæmpe betydning for begge klubber. Selvfølgelig på den økonomiske front. ABs økonomi har det ikke for godt. Selvom den værste krise allerede er overstået, så er der ikke for mange penge i kassen. Men også fordi de to andre semifinalister, FC Midtjylland og FCK, allerede er så godt som sikre på EL gennem ligaen. Derfor vil taberen af pokalfinalen komme ind i Europa Leagues playoff-runde. Med andre ord vinderen af vores kamp.

Heldigvis blev det ikke så spændende, som først antaget. Man sad hele tiden med en følelse af vi havde styr på det hele vejen igennem. 18-10 endte skudstatistikken. På bænken og på tilskuerpladserne måtte vi kun 26 minutter før vi var foran. Et flot Marc Olsen frispark endte i panden, på en helt udækket Casper Grønn, der let kunne heade bolden i nettet. Efter pausen blev den hurtigt 2-0 og så følte man at den kamp ligesom var ved at være lukket. Finalepladsen blev dog sat i med syvtommers søm, da en storspillende Marc Olsen let driblede uden om målmanden, og lagde bolden ind i det tomme mål. Endnu værre blev det for Skive, da Morten Beck Andersen blev præsenteret for det røde kort, en 20 minutter før tid. Og selvom Skive fik reduceret til 3-1 fem minutter før tid, blev det aldrig rigtigt spændende. Heller ikke da vi et minut inde i overtiden, fik et godt gammeldags kludemål, og dermed vinder vi samlet med en imponerede 4-1 sejr. Finalepladsen er nok et af klubbens største resultater, i de senere år, så jeg er selvfølgelig meget tilfreds og stolt.

Efter den vigtige kamp mod Skive bød vi FC Vestsjælland velkommen, i en kamp der enten kunne sende od ind eller ud af oprykningskampen. Med en sejr ville vi være 1 point efter dem, mens vi med et nederlag ville være 7 point efter. 7 point ville være meget at hente på 7 kampe, så det var helt utroligt vigtigt at vi ikke tabte. Kampen blev vundet med 2-1 efter en særdeles nervepirrende kamp. Vi kom foran med 1-0 efter et fantastisk mål af anføreren, Klaus Lykke. Han fik den på kanten af feltet, hvorefter han skruede den helt op i hjørnet. Et både flot og vigtigt mål. Vores 2-0 mål var dog ikke nær så flot. Efter en god gang kluddermor inde i feltet, endte bolden i nettet. En halv time før tid reducerede FCV, og så blev det spændende. Men mit storspillende forsvar holdt stand og en utrolig vigtig sejr blev sikret.

Men arbejdet er ikke gjort færdigt endnu, og der skal stadig kæmpes for hvert eneste point. Jeg er sikker på at FCV nok skal smide nogle point, så det gælder bare om at slå til når det sker.

AB-Skive 4-1

AB-FCV 2-1

Stillingen
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Underdogen
Gæst
 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #22: 09 Jun 2012, 20:54 »

Følger med. Du har gang i et spændende spil og fine indkøb. Det eneste kritik er, at det er lidt kedeligt når du skriver om dit save i andre emner f.eks faldende evner. Glæder mig til næste Update.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Akademikerne - Vejen Tilbage
« Svar #23: 06 Jul 2012, 01:00 »

Hey freaks. Jeg fik vist aldrig lukket denne blok. Nu er det præcis en måned siden jeg sidst lavede en update og det viser vel bare at motivationen er væk. Det var sjovt så længe det varede, men nu er det slut  Smiley

Jeg erklærer hermed denne blok for lukket.
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010