home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  11# "Transfer Januar" Rise of The Peacocks
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 11# "Transfer Januar" Rise of The Peacocks  (Læst 8719 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
"3# 31. AUGUST 2018" Rise of The Peacocks
« Svar #15: 07 Maj 2012, 14:56 »



31. AUGUST 2018


Den første tid i min nye klub er ved at være overstået. Tiden er gået med at lære de forskellige spillere og staben at kende. Jeg må sige det er ikke de forhold jeg var vant til i Spanien. Diverse træningsanlæg osv. er ganske vist helt sikkert i topklasse. Men det britiske vejr er sgu en kælling i forhold til det spanske. Blæst og regn præger dagligdagen, selv her om sommeren, så der er ikke mange rødvinsaftener på altanen længere.

Sportsligt have jeg forventet lidt mere kvalitet blandt talenterne, der var kun en enkelt spiller, som jeg rent faktisk så en fremtid i, og han blev selvfølgelig hevet op i 1. holdstruppen med det samme. Det er den unge angriber Gareth Jones. Knægten er kun 16 år, men vil få sin del af kampe som indskifter, og i div. cupturneringer.

Heldigvis havde klubben stillet 70 millioner til rådighed, hvilket er fantastisk for en klub i den anden bedste række. Diverse indkøb bærer også præg af min offensive indstilling til fodbolden. Fodbold er jo et spil, hvor det gælder om at score mindst et mål mere end det andet hold.

Truppen er blevet markant forstærket på en del positioner. Det største køb er det nye angrebstalent De Ruiter, som skal være vores toneangivende offensive spiller. Til kanten er hentet en hurtig og stærk spiller i form af Jay E. Thomas, og på den modsatte kant har vi hentet en dansker, Patrick Ilsø. Patrick er hentet i skotske Aberdeen og vil være første valg på højrekanten.

Sidst men ikke mindst er både Sarabia og Jaouhari hentet som yderligere forstærkning til offensiven.

Til den defensive del af holdet har vi hentet flere spillere også, der skal gøre bredden på holdet bedre. Demidov er hentet som en rutineret herre, der både kan begå sig i det centrale forsvar, men også som backup på den defensive midtbane. Onana blev hentet hos Aston Villas reserver, hvor han var ganske utilfreds med manglen på spilletid, og det kan han godt forvente at få en del mere af her i Leeds.

Et glimrende transfervindue, som dog ikke har fået holdet op på Premier League niveau, faktisk langt fra, men jeg forventer dog helt sikkert at vi sikrer os en sikker oprykning til den bedste række igen. Målet er at vinde divisionen, med flot presfodbold.

Vi er også netop kommet i gang med ligaen, hvor vi allerede nu har lagt os i spidsen med 10 ud af 12 mulige point. Spillet har været nydeligt, og jeg glæder mig til at se drengene i aktion, når de har spillet sammen et par måneder. De skal lige lære hinanden at kende, og ikke mindst lære mit system, som jeg har taget med fra Atletico. Som i Spanien holder jeg fast i min 4-1-1-2-2, hovedsagligt skiftende mellem kontra og offensiv mentalitet.

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
"4# The Peacocks are flying "Rise of The Peacocks"
« Svar #16: 07 Maj 2012, 17:20 »



THE PEACOCKS ARE FLYING


Det går planmæssigt i Leeds. Første sæson er mere end halvvejs overstået, og vi fører ligaen. 5 point foran nummer 2, og hele 10 point ned til 3 pladsen, der ikke giver direkte oprykning. Det er kun blevet til 3 nederlag indtil nu, og disse nederlag er kommet i kampe, hvor jeg nok lige har været for dygtig til at tage for mange reservespillere med af gangen.

Vores offensiv er jeg utrolig tilfreds med, og med 64 mål i 25 kampe, så kan man vidst roligt sige at snittet på 2,56 mål i snit er godkendt. De Ruiter er klart vores farligste herre, men også unge Gareth Jones har gjort det helt godt. Vi har mange kort til de offensive pladser, og de har dog også alle været i spil, da De Ruiter har haft 2 skadespauser. Dejligt at andre er klar til at tage over så.

Defensivt er det som forventet knapt så lyserødt. Vi mangler hurtigheden hos de centrale folk, og derfor er taktikken på det seneste også blevet lavet om til en dyb bagkæde, i stedet for at de konstant presser på. Der er gået 30 mål ind i 25 kampe, og i min bog skal man skal man ikke ligge på 1,2 i snit, men ned omkring det halve når det er super godt. Jeg håber vi kan få snittet ned på acceptable 1,0 i sidste halvdel af sæsonen.

Ligaen er vores klare prioritet her i denne sæson, og derfor blev der også brugt en del reserver, da vi skulle op mod Middlesbrough i ligacuppen. Det endte også med et knebent udebane nederlag på 2-1.

I FA-cuppen trak vi Manchester United på Old Trafford. Det blev bestemt ikke lige frem en fantastisk kamp. Manchester var klasser bedre, og på trods af de blev reduceret til 10 mand ved stillingen 2-0, så vandt "De Røde Djævle" sikkert 4-2.

Jeg er godt tilfreds med tingene her i Leeds, og jeg kan ikke vente med at stå i spidsen for holdet næste år i Premier League, for det kan ikke gå galt. Jeg nægter at tro vi kan smide det hele væk, efter et overlegent efterår.


Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "4# The Peacocks are flying" Rise of The Peacocks
« Svar #17: 07 Maj 2012, 17:57 »

Det ser jo godt ud i den næstbedste række Wink Mon ikke du kan komme op i den bedste række næste sæson... Selvom det nok vil kræve en oprustning at blive deroppe... Wink

Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "4# The Peacocks are flying" Rise of The Peacocks
« Svar #18: 07 Maj 2012, 18:11 »

Det ser jo godt ud i den næstbedste række Wink Mon ikke du kan komme op i den bedste række næste sæson... Selvom det nok vil kræve en oprustning at blive deroppe... Wink

Ja, er helt sjovt at prøve at spille hernede, og sikkert næste sæson i den modsatte ende af tabellen, i forhold til hvad jeg er vant til. Det er en udfordring, men også lidt motiverende. Skal jo have Leeds til at overgå Arsenal, men det er vel også bare 2 trofæer på en sæson, så er jeg vel forbi dem, i de sidste 10 år? Peace

Det kræver meget oprustning at bliver tophold deroppe, vil gætte på 4-5 sæsoner, før du virkeligt er toneangivende. Der skal lidt held og dygtighed til. Min superoffensiv plejer jo at klare det med et scoringsgennemsnit på over 3, der skal dog lige lidt andre spillere til, før vi kommer derop i Premier League Wink
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "4# The Peacocks are flying" Rise of The Peacocks
« Svar #19: 07 Maj 2012, 18:31 »

Ja, er helt sjovt at prøve at spille hernede, og sikkert næste sæson i den modsatte ende af tabellen, i forhold til hvad jeg er vant til. Det er en udfordring, men også lidt motiverende. Skal jo have Leeds til at overgå Arsenal, men det er vel også bare 2 trofæer på en sæson, så er jeg vel forbi dem, i de sidste 10 år? Peace

Det kræver meget oprustning at bliver tophold deroppe, vil gætte på 4-5 sæsoner, før du virkeligt er toneangivende. Der skal lidt held og dygtighed til. Min superoffensiv plejer jo at klare det med et scoringsgennemsnit på over 3, der skal dog lige lidt andre spillere til, før vi kommer derop i Premier League Wink


Ja du er langt væk fra den del af tabellerne du plejer at befinde dig i Wink

Den var ond, den med trofæerne... vi snuppede jo the double i 04 og et trofæ i 05 men ja det har så været lidt for tomt siden da...

Tja, det blir en laang blog så Wink Jeg har dog snuppet en del trofæer med Adams i spidsen for klubben.
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "4# The Peacocks are flying" Rise of The Peacocks
« Svar #20: 07 Maj 2012, 18:51 »

Ja du er langt væk fra den del af tabellerne du plejer at befinde dig i Wink

Den var ond, den med trofæerne... vi snuppede jo the double i 04 og et trofæ i 05 men ja det har så været lidt for tomt siden da...

Tja, det blir en laang blog så Wink Jeg har dog snuppet en del trofæer med Adams i spidsen for klubben.

Ja, ved godt den var lidt grov Wink ... og du helt klart gjort det bedre i dit save, end klubben desværre har formået irl Smiley
Logged


Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "4# The Peacocks are flying" Rise of The Peacocks
« Svar #21: 07 Maj 2012, 19:08 »

Ja, ved godt den var lidt grov Wink ... og du helt klart gjort det bedre i dit save, end klubben desværre har formået irl Smiley

Tja, hvis vi formår at holde på de unge stjerner, så går klubben en fin fremtid i møde... savner self lidt tiderne tilbage i starten af dette årti, hvor holdet hele tiden var med i toppen Smiley Selvom vi aldrig rigtigt har forladt den...
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
"5# Champions" Rise of The Peacocks
« Svar #22: 08 Maj 2012, 15:19 »



CHAMPIONS


Michael, eller skulle jeg sige Sir Laudrup of Leeds, vi står her på et propfyldt Elland Road, og jublen vil inden ende tage. I har ikke bare sikret jer oprykning, men allerede nu her 6 runder før afslutningen sikret jer titlen i ligaen. Det må da være en drøm?

Haha, jeg tror Sir titlen må vente en lang årrække, men jeg er enig, det er helt fantastisk, og jeg er enormt stolt af holdet og teamet bag dette fantastiske hold. Det var vores målsætning, det var vores forventing, det var byens håb, at vi skulle vinde ligaen og rykke op, og nu har vi gjort det i overlegen stil. Jeg er stolt og lykkelig over succesen.

Du overraskede mange med slet ikke at handle ind i Januar vinduet, var der en speciel grund til det?

Det kræver ikke den store doktorgrad at regne ud, at som Premier League hold kan du trække endnu bedre spillere til klubben. Vi oprustede kraftigt i sommers, og jeg så ingen grund til at bruge af klubbens penge før en evt. oprykning var sikret. Resultaterne viser jo også, at det ikke var nødvendigt.

Har du allerede handler i hus til næste sæson? Man må jo gå ud fra at i bliver nødt til at forstærke holdet markant for at overleve i Premier League?

Jeg er faktisk ikke enig der, jeg mener at holdet som det er nu helt sikkert kan overleve, men vi har en målsætning der er højere end bare overlevelse, nemlig at ende i øverste halvdel næste år. Derfor kan du sige, at vi skal forstærkes. Det er dog alt for tidligt at sætte navne på eller noget, vi er kun i marts måned, og budgettet kendes heller ikke endnu.

Der er rygter, som i løbet af foråret har kædet dig tæt sammen med klubber, som allerede er i Premier League. Kan du love at du fortsætter i Leeds?

Jeg kan med 110% sikkerhed sige at jeg er i Leeds næste sæson også. Jeg har ingen intentioner om at skifte klub, end ikke til de helt store engelske klubber. Jeg har en vision med Leeds, og den har jeg tænkt mig at fokusere 100% på.

Niklas Bendtner rygtes til Leeds, er der noget hold i det?


Niklas er en fin spiller, og dansker. Det er jo nok det du mest hentyder til. Jeg kan afkræfte, jeg har ingen intentioner om at hente spillere bare fordi de er danske. I min bog interesserer det mig ikke om han er fra Guatemala eller Tyskland, så længe han passer ind på holdet. Derudover har Niklas også nået en alder, hvor det er tvivlsom at vi vil gå efter ham, jeg foretrækker lidt yngre spillere.

Held og Lykke i næste sæson, og tak for svarene Michael.


Det var så lidt, det skal dog lige påpeges at vi har 6 kampe endnu, og bare fordi vi er mestre og sikre, så er disse kampe stadigt vigtige for os, og ikke mindst for de spillere, som måske ikke lige har fået så meget spilletid gennem sæsonen.



« Seneste Redigering: 08 Maj 2012, 15:36 af TripleX9 » Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "5# CHAMPIONS" Rise of The Peacocks
« Svar #23: 08 Maj 2012, 15:34 »

Lad venligst være med at bruge capslock i overskriften Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "5# CHAMPIONS" Rise of The Peacocks
« Svar #24: 08 Maj 2012, 15:36 »

Lad venligst være med at bruge capslock i overskriften Wink

Det er sgu en aftale Wink
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
"6# End of Season" Rise of The Peacocks
« Svar #25: 08 Maj 2012, 20:09 »



End of Season


Sæsonen er nu overstået, og sikke en sæson. Vi blev suveræne vindere af Npower Championship hele 23 point foran nummer 2 Huddersfield. En glædelig magtdemonstration af klubben, og et dejligt signal om at sæsonen i den anden bedste række var en enlig svale.

Vi har ikke været presset på noget tidspunkt, og har bare støt og roligt øget forspringet. Det har været en dejlig sæson, da det meste af foråret er blevet brugt på at forberede holdet på Premier League.

Årets spiller er uden tvivl unge De Ruiter. 26 mål i ligaen gør ham til klubbens topscorer. Han har ikke kun scoret mål, men også iscenesat mange angreb og været oplægger til en del andre scoringer. De Ruiter blev også kåret til årets unge spiller i ligaen.

Årets gennembrud er vores egen Gareth Jones, som har været rigtigt godt med, trods sine kun 16 år. Gareth har scoret 16 mål i 28 ligakampe, og der venter uden tvivl Gareth en stor fremtid i klubben.

Vi skal nu igang med at opruste til en hård næste sæson, hvor spillerne skal vise at de har niveauet til at være med, hvor det er rigtigt sjovt.

Vi har netop skrevet kontrakt med Vuk Mitosevic, som skal være med til at stabilisere defensiven yderligere. Vuk kommer til Leeds efter 5 sæsoner i tyske Bochum på en fri transfer. Dette er kun første forstærkning, i et vindue, som jeg regner med vil blive meget meget travlt.

Økonomisk gik det som forventet, at vi kom ud med et stort underskud, 95 mill. Dette var forventet af både mig selv og bestyrelsen. Vi har oprustet i en sæson, hvor vi var nedrykkere, det kan ikke undgåes at indtægter vil være mindre end udgifterne så. Ikke før i 3. sæson forventer vi et overskud på bundlinjen.








Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
7# "Sæsonstart" Rise of The Peacocks
« Svar #26: 10 Maj 2012, 15:57 »



SÆSONSTART


Det nærmer sig hastigt sæsonstart. Optakten har været helt fin, med gode kampe i træningskampene, og masser af spilletid til alle. Der er spænding i luften før det går løs i Premier League. Kan vi klare den? Bliver det en kamp for overlevelse? Vil vi overraske alle med vores offensive stil, med de lynhurtige kanter? Der er mange spørgsmål, som vi endnu ikke kan besvare, men jeg glæder mig til at finde svarene. Jeg ser utroligt meget frem til at prøve kræfter med Premier League, og ikke mindst som oprykker, med et stærkt Leeds hold.


Som altid i mine første sæsoner i en ny klub, sker der ting og sager på spillersiden. Der er markante udskiftninger, der skal rettes til, så det passer ind i mine systemer, alt i alt er det hårdt arbejde at sammensætte en trup, der passer til mine krav, og som samtidigt skal være en trup, som klubbens økonomi kan klare.

Dette transfervindue er ingen undtagelse, der er blevet købt for 281 mill. Der er forstærkninger til samtlige pladser på nær målmandsposten. I samme periode er der transferindtægter for 37 mill. De fleste handler er som altid lavet over 48 mdr, og derfor er budgettet ikke presset på trods af de store tal. Her efter anden sæson, vil køb af spillere med garanti falde, samt salget vil stige. Det er helt i stil med planen, og der er fra bestyrelsens eller min side ingen bekymringer om vores ageren på transfermarkedet.

Briceno og Eardley er hentet ind som førstevalg til de to backpladser. Med deres rutine skulle de gerne kunne hjælpe vores egne unge backs på og udenfor banen. Engelske Bottomer og Algierske Amrane skal være det sikre valg til de centrale pladser i forsvaret. Bottomer er muligvis en af de kommende forsvarer på det engelske landshold.

Til midtbanen er der også hentet rutinerede krafter. De Gusman er nok det meste kendte navn af de tre spillere, men både Aristodemo og Mitosevic, kan forvente at være en del af grundstammen omkring selve holdet. Jeg forventer mig rigtigt meget af de tre herrer, sammen med vores unge folk, som allerede er i klubben.

Til angrebet var vi på rov i Arsenal, som vi jo bestemt ikke er venskabsklub med. De lod dog alligevel Tounsi smutte for 100 mill. kroner, og straks slog vi til. Tounsi vil være i første kæde sammen med De Ruiter. Medina er hentet på fri transfer, efter han havde været klubløs i en kort periode. Medina er en kvalitetsbackup, der også er at finde på landsholdet i Paraguay.

Jeg er faktisk rigtigt godt tilfreds med opstarten her, og jeg tror på at vi kan slutte omkring midten. Starten bliver svær, Manchester City venter i første runde, forhåbentligt bliver Elland Road propfyldt, så vi kan gøre en god figur mod mægtige "Shitty".




Peter Lorimer, en af Leeds Uniteds allermest legendariske spillere. Han slog sine folder på holdet i Leeds's gyldne periode i 60'erne og 70'erne. Peter er stadig en kendt person omkring Leeds United, og er den af alle eks-spillere journalister henvender sig først til. Peter Lorimer driver en pub i byen, og er stadig entusiastisk omkring klubben.


« Seneste Redigering: 10 Maj 2012, 16:00 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
8# "Vi kan være med" Rise of The Peacocks
« Svar #27: 10 Maj 2012, 17:59 »



VI KAN VÆRE MED


9 kampe er overstået af Premier League, og jeg er super tilfreds. Vi har kun tabt to kampe, desværre dumme hjemmebane nederlag, men ellers har vi gjort det rigtigt godt. Det startede fantastisk med 2-0 over selveste City hjemme på Elland Road i sæsonpremieren, kan man få en bedre start på sæsonen? Seneste kamp lykkedes det endda at få en fortjent uafgjort på Old Trafford, det er en fornøjelse at se, at vi selv mod de store, kan spille lige op.

I Ligacuppen har vi netop slået Tottenham ud efter forlænget spilletid. Det er en kæmpe skalp, og ingen tvivl om at ligacuppen er ret højt prioriteret fra vores side, det er den turnering, som kan give os en Europaplads næste år. Jeg ved godt at det nok er ret usandsynligt, men vi har en chance så længe vi er med i turneringen.

De største problemer vi har, er faktisk dødbolde. Vore modstandere er utroligt giftige på dødbolde, og vi er nødt til at træne meget meget mere i at dæmme op for de chancer. Det har kostet flere point i de sidste minutter. Det har overrasket mig en del, hvor stor forskel der er på spansk og engelsk fodbold hvad angår dødbolde. I england er fysikken jo enormt vigtig i disse situationer, hvor det i Spanien er smidigheden og teknikken.

De Ruiter har været i en klasse for sig selv, og bomber derudaf, han er dog lige blevet skadet 2-3 mdr., hvilket bestemt ikke er noget jeg bryder mig om. Vores anden angriber Tounsi er endnu ikke rigtigt kommet i gang, men jeg håber dog han kan vise klassen, mens De Ruiter er fraværende.

Holdet virker harmonisk, og kæmper røven ud af bukserne hver eneste dag til træning, og bestemt også i kampene. Der er et fantastisk humør til træning, og jeg må sgu indrømme at det trækker lidt i de gamle stænger, når man ser, hvordan de unge gutter nyder at sparke til den runde kugle, som har været en del af mit liv siden jeg kunne gå.

Jeg nyder at komme til træningsanlægget hver eneste morgen, og jeg bruger næsten alt min tid der, eftersom Siw konstant er i enten Spanien, Norge eller Danmark. Heldigvis er der jo flere af mine gamle kollegaer, som er bosiddende i England, og jeg har set en del til John Faxe på det seneste. Når der endelig er lidt frihed i planerne, er jeg begyndt at spille golf sammen med Faxe og Steven Gerrard, som er headcoach i klubben.

Jeg nyder England og Leeds!


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
9# "Krise" Rise of The Peacocks
« Svar #28: 11 Maj 2012, 13:33 »



KRISE


Det startede så godt, og er lige nu så skidt. Sådan kunne ordene være i en af Sunday Mirror's nedladende artikler om Leeds, og det eventyr, der nu begynder at ligne en grusom fortælling om overlevelse i stedet.

Solstråleshistorien som bare kørte på skinner, er ligesom vejret, forandret til en grå tåget fortælling. 5 kampe i træk er det blevet til nederlag, efter en ellers flot periode. Spillerne har slet ikke vist deres værd, og vi er blevet løbet over ende gang på gang. Modstanderne har læst vores offensive spil, der lige nu ikke engang kunne gøre sig gældende i en columbiansk serie 3.

Den sidste uges tid har jeg ikke været meget ude på træningsbanerne. Jeg har overladt træning til Gerrard, og istedet trukket min Ass. Connor med mig ind på kontoret. Vi skal have trukket holdet gennem og ud af den grå dis, der ligger tungt over Elland Road og træningsanlægget.

Jeg er lidt rådvild, specielt fordi, at jeg i alle mine år, lige siden jeg startede i Atletico har sværget til ET system. Et system der bare har virket fantastisk, men som det ser ud nu, ikke passer ind i den engelske spillestil. Jo, måske hvis jeg havde alverdens midler til rådighed, kunne systemet trumfes igennem med spillere af verdensklasse. Jeg må dog se i øjnene, at det nok er tid til at pensionere mit system, og finde på et nyt.

Da jeg var landstræner for Argentina, forsøgte jeg mig dog med en angriber istedet for to, og så bruge en OMC. Det vil jeg ikke gentage, for godt nok "tabte" vi sølv ved VM, men spillet var forfærdeligt. Nej, i samarbejde med Connor og resten af holdet, vil vi lave en helt ny taktik. 

Risikoen ved at lave en helt ny taktik her først i December er, at det kan blive en katastrofe, da spillerne først skal vende sig til den. Udover det kan det skabe splid i truppen, da jeg får en del klassespillere i overskud, da kanterne, som var de vigtigste i det tidligere system kommer i overskud. Januar måned kommer til at blive meget meget vigtig for klubbens overlevelse, og jeg forudser et meget travlt vindue, hvor vi skal have solgt en hel del spiller, samt hentet nye stærke spillere ind.

Taktikken bliver en 4-1-2-3. Vi fortsætter med 4-backkæden, og den Defensive midtbane. Vi dropper samtidigt vores fløje og sætter 2 mand på den centrale midt, og spiller i stedet med 3 angribere. Angriberne bliver de virkeligt vigtige her, og der vil blive krævet meget af dem. De skal være gode afsluttere, de skal være lynhurtige, og ikke mindst skal de virkeligt have en høj arbejdslyst, for de skal både trække ned og hjælpe, samt være klar oppe foran.

Filosofien bliver at vi kører med Zoneopdækning, for at holdet kender deres forpligtelser og pladser før bolden endnu er spillet. Det vil tage noget tid, og helt sikkert også nogen justeringer af taktikken, men jeg tror på den, og håber den kan rede sæsonen, og hive os længere op i tabellen, inden bestyrelsen vælger at fyre mig.

Jeg kigger en sidste gang op på himlen, og smiler lidt, den synes igen lidt mindre dyster end for bare en uge siden.


Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
10# "På rette vej" Rise of The Peacocks
« Svar #29: 11 Maj 2012, 16:41 »



PÅ RETTE VEJ


Den nye taktik har hjulpet gevaldigt på præstationerne. Drengene er helt med i alle kampe, og de få nederlag det er blevet til er mod Tottenham og Manchester City, hvor det er blevet til knebne nederlag. Det er skønt at se gejsten komme tilbage hos drengene, og ikke mindst føle at gejsten er på vej tilbage hos mig selv. Der skal ikke herske tvivl om, at der stadigt er meget taktikarbejde tilbage. Vi skal have justeret og finpudset div. dele, og først efter sæsonen kan vi måle, om det virkeligt har været i en succes.

Siden vi den 8/12 tabte 1-0 hjemme til Southampton, som blev den sidste kamp med det gamle system, har vi spillet 12 kampe. 5 er vundet, 4 uafgjorte og kun 3 er tabt. Man. City slog os på udebane med 1-0, og Tottenham har slået os både hjemme og ude med cifrene 3-2. I ingen af kampene var vi spillet ud af banen, og den seneste 1½ mdr. har jeg været rigtig godt tilfreds med drengene. Vi var røget helt ned som 5. sidst efter kampen mod Southampton, og nu er vi oppe som nummer 11, og nærmer os øverste halvdel, som er målsætningen.

LIGACUP

I ligacuppen er vi virkeligt godt med. Efter vores fantastiske sejr over Tottenham i overtid, stod Leicester for tur. Det blev til en forholdsvis sikker 3-2 sejr på udebane, hvor sejren aldrig rigtigt var i fare efter en føring på 3-0. I semifinalen ventede formstærke Sunderland, som hentede 2-2 på Elland Road, en kamp, hvor vi virkeligt var presset og først udlignede i overtiden. Det så meget svært ud, men ikke desto mindre vandt vi returopgøret med 3-2 efter en hård og intens kamp, der resulterede i så mange advarsler at begge hold blev straffet med bøder efter kampen. Fantastisk at vi er i finalen, og måske lykkes med at komme i Europa næste sæson.

I den anden Cupturnering er vi lige trådt ind, og slog Everton på udebane med 2-1. FA Cuppen bliver meget svær for os, ikke mindst fordi i næste runde kommer Manchester United til Elland Road.

Det er ikke bare resultaterne der er blevet meget bedre, jeg synes rent faktisk vi spiller super flot fodbold, og kan lægge pres på selv de store hold. Med de nye indkøb, der er kommet til klubben, håber jeg at vi kan ende omkring 8.-9. pladsen, og forhåbenltigt snuppe Ligacup trofæet for første gang siden 1968.


Logged


Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010