home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  1 Bruger, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Omskolning til Forsvarspiller.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Omskolning til Forsvarspiller.  (Læst 2326 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Omskolning til Forsvarspiller.
« : 17 Apr 2012, 18:18 »

I og med jeg har problemer med at skaffe gode forsvarsspillere til Bilbao, ville jeg lige høre eksperterne om ham her


Vil han kunne blive en god centerforsvar??
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #1: 17 Apr 2012, 18:24 »

Han ser lovende ud, men skal arbejde på i hvert fald sin springkræft
Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #2: 17 Apr 2012, 18:38 »

Med bedre styrke og springkraft så ja
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #3: 17 Apr 2012, 18:42 »

Hans styrke kan nå at blive okay, hvis du træner ham intensivt i det - men det er klart også nødvendigt Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #4: 17 Apr 2012, 18:49 »

Teknisk ville han være fin, ja, men både fysisk og mentalt er han alt for mangelfuld. Hans styrke og springkraft giver sig selv, men derudover er hans forudseenhed og koncentration alt for lav til at skulle udgøre dit primære forsvar. Jeg ville kassere ham til trods for andre fine egenskaber.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #5: 17 Apr 2012, 18:50 »

Jeg synes godt nok han har lav koncentration og forudseenhed, måske også for lav hvis du samtidig skal træne ham op i styrke og springkraft.

Edit: Og så kom Pluto først  Tunge

Edit edit: Men når man er Bilbao må man nogen gange tage hvad man kan få, så det kan vel ikke skade at lege lidt med ham.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2012, 19:00 af Yessir » Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #6: 17 Apr 2012, 20:04 »

tak for hjælpen alle sammen...  jeg går i tænkeboks
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #7: 18 Apr 2012, 13:38 »

Nu hvor der lige bliver snakket om at træne en bestemt ting.. er det bare ved at fastsætte eksempelvis springkraft i træningen? og bliver han så trænet intensivt eller er det noget man også skal sætte?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #8: 18 Apr 2012, 13:52 »

For at optimere hans skilludvikling i en bestemt skill kan du gøre to ting. Du kan enten lave et individuelt træningsfokus for spilleren, så 10 % af hans træning går til den ene skill, hvilket vil medføre et teoretisk stort fremskridt i lige præcis dén skill. Det andet du kan gøre er at sætte hans styrketræning til intensiv, hvilket vil have den samme effekt som individuel træning, bare for ALLE skills i styrke-kategorien. Ulempen her er, at det vil gøre at han kan træne mindre i de andre kategorier, da hans arbejdsbelastning bliver for stor.

Det hjælper IKKE at kombinere de to ovenstående, da du med intensiv styrketræning allerede vil max'e hans udbytte i styrke-skills, hvilket betyder at 10 % ekstra fra individuel træning ikke vil give noget (han kan ikke have 110 % udbytte af noget - 100 er max)

Så i princippet ville jeg nok køre styrketræning intensivt til han ramte mindst 12 i styrke (så vil hans springkraft nok være 14-15 stykker), for så at fokusere på at få hans mentale skills op, og så køre individuelt fokus ved siden af på styrke, så det kan komme tættere på 15, som jeg ser som et absolut must for enhver centerforsvarsspill er, der skal kunne gøre sig i Europa.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #9: 18 Apr 2012, 14:15 »

Hans højde er heller ikke just et plus Smiley Men ja, du er Bilbao, så det er selvfølgelig begrænset hvad du har at leje med Smiley
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #10: 19 Apr 2012, 13:47 »

For at optimere hans skilludvikling i en bestemt skill kan du gøre to ting. Du kan enten lave et individuelt træningsfokus for spilleren, så 10 % af hans træning går til den ene skill, hvilket vil medføre et teoretisk stort fremskridt i lige præcis dén skill. Det andet du kan gøre er at sætte hans styrketræning til intensiv, hvilket vil have den samme effekt som individuel træning, bare for ALLE skills i styrke-kategorien. Ulempen her er, at det vil gøre at han kan træne mindre i de andre kategorier, da hans arbejdsbelastning bliver for stor.

Det hjælper IKKE at kombinere de to ovenstående, da du med intensiv styrketræning allerede vil max'e hans udbytte i styrke-skills, hvilket betyder at 10 % ekstra fra individuel træning ikke vil give noget (han kan ikke have 110 % udbytte af noget - 100 er max)

Så i princippet ville jeg nok køre styrketræning intensivt til han ramte mindst 12 i styrke (så vil hans springkraft nok være 14-15 stykker), for så at fokusere på at få hans mentale skills op, og så køre individuelt fokus ved siden af på styrke, så det kan komme tættere på 15, som jeg ser som et absolut must for enhver centerforsvarsspill er, der skal kunne gøre sig i Europa.

Kan godt se jeg burde sætte mig lidt mere ind i det med træning.. Må indrømme jeg ikke er vildt god til det og virker lidt indviklet.. men tak for hjælpen.. er det muligt du kan sende et besked med det du skrev her og sende til min indbakke så kan jeg altid gå ind og læse det når jeg skal rode med træningen..  Thumbs Up
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #11: 21 Apr 2012, 16:50 »

Jeg ville helt klart sige nej. Han kan blive en absolut glimrende midtbanespiller, men som forsvarsspiller kommer han aldrig til at blive andet end middelmådig. Hans springkraft kommer næppe over 12-13, hans styrke kan du måske få op omkring 11-12, men det er heller ikke meget, hans koncentration og forudseenhed når næppe over 12 heller.

Jeg kan dog godt se dit problem som Bilbao, så hvis du ikke har andre muligheder, kan det lade sig gøre at få en forsvarsspiller ud af ham, bare ikke en god en af slagsen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Omskolning til Forsvarspiller.
« Svar #12: 21 Apr 2012, 17:12 »

Jeg ville helt klart sige nej. Han kan blive en absolut glimrende midtbanespiller, men som forsvarsspiller kommer han aldrig til at blive andet end middelmådig. Hans springkraft kommer næppe over 12-13, hans styrke kan du måske få op omkring 11-12, men det er heller ikke meget, hans koncentration og forudseenhed når næppe over 12 heller.

Jeg kan dog godt se dit problem som Bilbao, så hvis du ikke har andre muligheder, kan det lade sig gøre at få en forsvarsspiller ud af ham, bare ikke en god en af slagsen.

Jeg er meget uenig i, at han kun kan nå op på de fysiske niveauer som du nævner! Han er kun 16, og har et stort talent ifølge talentrapporten. Jeg tror sagtens man kan få ham op på 14-15 stykker i begge dele, hvilket er absolut acceptabelt hos en forsvarsspiller på alle niveauer. Ganske vist ville det være bedre hvis han havde 18-20 stykker i dem, men det er nu engang de færreste Smiley

Jeg har haft en del talenter i mine saves jeg har fået banket op fra 7-8 stykker til 14-15 stykker. Man skal jo også huske på at det er lettere at få en spiller til at stige fra 8 til 9 end det er at få ham til at stige fra 15 til 16. Så det vil gå hurtigt i starten, og så stagnere med tiden. Men med målrettet træning kan man sagtens nå at få ham deropad. Han har jo 6 år med hurtig udvikling forude, hvis han bliver trænet korrekt!

Jeg er mere i tvivl om hans koncentration/forudseenhed, da jeg altid har fundet det svært at få de mentale egenskaber udviklet ordentligt (især fordi de skills som regel bliver bedre med alderen automatisk, så er det svært at målrettet træne dem hos en ung spiller).

Men det er absolut muligt at få en god spiller ud af ham - jeg ville bare ikke selv tage kampen op, da jeg ikke tror han vil være god nok til startopstillingen før om 4-5 år in-game.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010