home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 252 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge  (Læst 7227 gange)
Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[19] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« : 08 Apr 2012, 12:05 »



Bedre sent end aldrig! Sådan vil jeg betegne starten af denne blog, denne blog starter først i 2018, da jeg blev fyret i Skive IK. De første blogs er lagt op i Lutz Pfannenstiel tråden, men tåler en gentagelse her, hvor jeg opretter en seperat blog for mit spil. Derfor vil de første par afsnit være opfølgninger livet i skive, samt hvad jeg har opnået generelt i mit save.

Det skal samtidig siges at det er mit eneste save i FM 2012, og jeg det er da kun hvis jeg kører fuldstændig død i dette save, at jeg begynder på et nyt spil. (det forventer jeg selvfølgelig ikke)

Savet spilles selvfølgelig efter LLM reglerne i så stor en grad som jeg kan komme til, det betyder at jeg kun signer spillere som bliver tilbudt til mig, som jeg har lov til at scoute. Hovedsagen for mig er at mit spil er realistisk! Dog bryder jeg nok reglerne ved at jeg kommer til at nævne lidt omkring mine spillere og taktik, hvilket ikke er "lovligt" efter LLM reglerne.


Karriere oversigt | sæson 2017/18
04.07.2011 - 01.10.2011 FC Baranovichi, Hviderusland (Resigned)
08.11.2011 - 26.03.2012 African Warriors, Sydafrika (Resigned)
19.04.2012 - 14.09.2014 Boldklubben Glostrup Albertslund, Danmark (Resigned)
30.10.2014 - 28.05.2017 University of pretoria - Tuks, Sydafrika (Fyret)
17.06.2017 - 26.06.2018 Skive IK, Danmark (Fyret)
16.07.2018 - ?                Vanløse IF, Danmark


Kampstatistik
Kampe spillet - 247
Vundet - 94 (38.1 %) | Uafgjorte - 45 (18.2 %) | Tabt - 108 (43.7 %)
Målscore 348 : 397 (-49)
Gennemsnitlig antal scorede mål - 1.41 pr. kamp
Gennemsnitlig antal mål imod - 1.61 pr. kamp


Awards:
Manager of the season - Tuks (2015/16)

Klubtitler:
Vinder af South African first division cup (2015/16)
 
FC Baranovichi
Det var en svær begyndelse at komme til Hviderusland, for udover det var i den næstebedste række, at der ikke var penge i klubben, at det var landets spillermæssigt dårligst besatte klub, så var der også tåbelige regler i landet. Det betød at i Hvideruslands næstbedste række kan klubberne kun hente Hviderussiske spillere, hvilket hurtigt satte begrænsninger for holdet. Jeg må erkende, da jeg lå klart sidst i slutningen af sæsonen, sagde jeg op, inden fyringen kom.

African Warriors
Jeg blev hevet til afrika efter mit noget miserable ophold i Hviderusland, men det skulle vise sig ikke at blive meget bedre at spille i den klub. Det var nederlag på nederlag, og klubben har en stor del af skylden for de nederlag som findes i min statistik.

Der var ikke meget positivt at huske fra dette ophold, og grundet den umotiverende situation at holdet aldrig vandt, besluttede jeg mig for at sige op... For klubbens skyld selvfølgelig.


Boldklubben Glostrup Albertslund
Det var i Danmark at jeg endelig begyndt at få lidt succes, for mit hold begyndte endelig at vinde nogle kampe, og selvom jeg kæmpede for overlevelse, gav det alligevel flere sejre end hvad jeg havde mødt tidligere i min karriere! Desværre ligger modstanden i en klub som BGA at det er en amatør klub og alle de gode spillere forsvinder i hver sæson pause, da større og bedre klubber bare kan nappe dem fra mig!

Det endte med jeg kørte træt i lige netop det med at man ikke kunne planlægge sæsoner frem i tiden, hvorfor jeg valgte at sige op!


University of pretoria
Mit hidtil mest succesfulde ophold, som også gjorde at jeg gik fra at være local kendt til at have et regional reputation. Klubben havde en række gode unge spillere, og der blev selvfølgelig hentet en række spillere til klubben. Det blev dog ikke til oprykning i første sæson, men efter oplevelsen i BGA, hvor de bedste spillere skiftede for et godt ord i vinterpausen, var det overvældende at kunne planlægge og bygge et stærkt hold op!

Det var med til, at jeg i sæson nr. 2 sikrede i klubben sikrede oprykning via en 2. plads i ligaen, samt vandt den første titel! Jeg tog sejren i første divisionens egen cupturnering, men blev samtidig runner-up i den store pokalturnering. Det var dog ikke længe succesen varede og modstanden i den bedste række var sværere end forventet. Tuks rykkede ned med et brag og jeg blev kylet ud af klubben uden betænkningstid.

Herefter var skive min næste destination...
« Seneste Redigering: 17 Jun 2012, 00:39 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [1] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #1: 08 Apr 2012, 12:07 »

Godt, godt, godt, gooooooddddttt!!!

Jeg vil gerne opfordre alle andre LP-challenge spillere at starte blogs. Det er bare GUUUFFFF at læse om!  Thumbs Up
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: [1] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #2: 08 Apr 2012, 12:30 »

Wooohoooo, Thomas! Ser godt ud Smiley

Tror dog en lille tastefejl har sneget sig ind! Der står at du har spillet 24 kampe i alt. Smiley
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[2] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #3: 08 Apr 2012, 16:07 »



Skive Idrætsklub | 17.Juni 2018
Min første sæson, 2017/2018, i Skive er  slut og sæsonen sluttede med en sejr på 3:1 over FC Vestsjælland. Det betød at jeg endte bedre end medierne havde forventet, da de tippede mig til en 10.plads, men på en god slutspurt med 7 point i 4 kampe fik jeg en 8.plads med 40 point kun 1 mål dårligere end FC Roskilde og 1 point dårligere en HB Køge på henholdsvis 7. og 6. pladsen.

Egentlig var mit mål at få 30 point, da jeg forventede at det var antallet der skulle til for at overleve, men med en nogenlunde sæsonstart med 9 point i de første 7 kampe, for derefter at slutte efteråret af med 12 point for 5 kampe troede jeg på noget større, da jeg lå på 4 pladsen i vinterpausen. Jeg troede virkelig på det efter en sejr i den første kamp i forårssæsonen og dermed en 3. plads. MEN...

... om det var succesen der steg holdet til hovedet ved jeg ikke, for sejren blev efterfulgt af 6 nederlag på stribe dumpede holdet helt ned på en 8. plads! Det blev efterfulgt af 6 point på 3 kampe og sikrede mig lidt i tabellen, inden yderligere 4 slag med den våde avis blev tildelt Skive. Jeg fik stabiliseret holdet med lidt mindre rotation (i et meget stramt kampprogram) hvilket gav 10 point i de sidste 6 kampe, og det sluttede overraskende godt af med 2 sejre og en målscore på 8:1.

Allerede i Vinterpausen var der tale om at skive skulle overtages først af fansene, men senere et konsortium, hvilket så er sket præcis et år efter min tiltrædelse i klubben. Her bliver jeg så en personlig henvendelse fra den nye Chariman at det er planen at en ny manager skal udnævnes efter overtagelsen og jeg må væbne mig med tålmodighed inden de finder ud af om det er mig der skal fortsætte eller de vil have en ny manager.

De største spillerpræstationer i året er at finde fra min rutinerede italienske angriber Samuel Di Carmine, som har scoret hele 19 basser, det er 11 mere end min næst mest scorende spiller, højre kanten Christian Sørensen. Min assistkonge blev min venstre kan Vitus Hammersøy-Misrati med 10 assists, ham havde jeg også som en del af min amatør trup i de glade dage i BGA (2012-2014) hvor han var på kontrakt i en halv sæson.

Det mest imponerende har dog været min 20 årige midterforsvarer Mads Larsen, som ikke bare spillede flest kampe i sæsonen 35(1), men også havde den fantastisk flotte gennemsnits rating på 7,08 og scorede hele 5 mål. Han har heldigvis stadig 2 år tilbage af sin kontrakt, og med min skrantende økonomi, er der nok ikke de store penge til en forlængelse.

Nu venter jeg bare på Romero Juníors beslutning om min fremtid... stay tuned...
« Seneste Redigering: 08 Apr 2012, 16:08 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[3] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #4: 08 Apr 2012, 18:02 »



Nyt job! | 5 Juli 2018
På trods af jeg på forhånd havde sagt jeg ikke vil tilbage i 2. Division, kunne jeg ikke lade være med at sige ja, da en af mine hjerteklubber tilbød jobbet som manager. Vanløse IF, en klub jeg har spillet 4-6 sæsoner i som aktiv, blev den næste klub som får æren af mine træner evner!

Jeg fik følgende penge sat til rådighed:

Transfer Budget: €0
Wage Budget: €17.25K pr md.
Current player wage Total: €7.13K pr md.

Så der er plads til at udvide truppen lidt. Dog er det min plan for en gang skyld at forsøge at overholde mit lønrbudget! Det har jeg været dårlig til tidligere, så det bliver virkelig et sted jeg vil lægge mit fokus. Jeg har fået en 1 års kontrakt med klubben, men satser stærkt på at den forlænges om et år.

De sidste par år har klubben ligget som den bløde mellemvarer i 2. division og klarede med nød og næppe skærerne i sæsonen 2011/12 og 1012/13. Klubben er kommende sæson af medierne tippet til en 16. plads, dvs. jeg skal kæmpe stærkt mod nedrykningen! Der er forresten hele 17 sæsonkort holdere!

Derudover kan det nævnes at jeg kan få lov at scoute spillere i skandinavien og .... Belgien?

Lidt af en udfordring at tage op her, hvor jeg egentlig var i gang med at komme op igennem rækkerne, nu håber jeg at min Regional status alligevel kan hjælpe med at trække flere spillere til!
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[4] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #5: 08 Apr 2012, 20:26 »



Vanløse IF | Lønstuktur
Som nævnt har jeg i de forrige klubber ikke været stærkt til at sikre en økonomi, hvilket har givet mig en meget lav ry inden for emnet "Financial Control". Jeg har valgt at Vanløse er klubben, hvor dette har mit fokus, så med det blev besluttet fra min side, at lønbudgettet op €17.092 skulle holdes i forbindelse med at klubbens førstehold skulle forbedres.

Dette er kommet til udtryk i hårde forhandlinger med spillerne og lange kontrakter, ellers ville jeg ikke signe dem. Derudover så blev det besluttet kun at give kontrakt til de spillere, som jeg forventede skulle ind og spille fast, eller i rotationssystem. Med denne holdning, vil det sikre mig at ingen større klubber bare kunne hugge de gode spillere fra mig, som det var tilfældet i min tid i Boldklubben Glostrup Albertslund.


Vanløse IF | Transfers
Holdet skulle selvfølgelig forstærkes op mod sæsonstarten, da medierne havde udnævnt klubben som klart nedrykningsfavorit og en 16. plads i ligaen. Det er var min holdning at for at kunne stå stærk til sæsonen, skulle der være en stærk midtbane, og det var helt sikkert her fokus i transfervinduet skulle lægges.

Klubben havde i forvejen en række spillere til pladserne, men for at kunne introducere mit koncept i klubben blev der hentet to MC'er og en DM'er. Til kanterne var der 3 rigtige dygtige spillere, samt der var en enkelt mand til prøvetræning, og han viste store prøver på sine talenter, og blev hentet ind med det samme. Herefter var midtbanen godt besat.

I Vanløses angreb var middelmådigheden også meget klar, i sammenligning med hvad jeg forventede af spillermaterialet. Aldersfordelingen var perfekt, men niveauet var knap så godt og jeg hentede derfor så unge spillere ind, som dog hævede tyngden i angrebet. Aldersgennemsnittet på holdets angribere er dog vældig lavt, da spilleren er 15, 18, 20 og 22 år, hvilket også er baggrunden for at jeg har beholdt den 30 årige amatør Waseem Alami i førsteholdstruppen, trods det han ingen kampe vil få.

I forsvaret var man imodsætning til resten af truppen tyndt besat. Der var kun 3 deciderede centrale forsvarer, hvorfor der blev hentet 2 ekstra til at fylde ud her. Derudover blev der hentet 1 til hver back, for at stykre niveauet på disse pladser. Alt i alt er der blevet hentet 11 spillere, hvoraf 1 er blevet sendt på b-holdet for at udvikle sig. Dog har kun 5 af de indkøbte spillere sikret sig en plads i idealopstillingen.




« Seneste Redigering: 08 Apr 2012, 20:30 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[5] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #6: 08 Apr 2012, 22:58 »



Taktikken | 4 - 1 - 4 - 1
For at sikre overlevelsen i denne sæson, har det primære fokus for holdet været at sikre en stærk defensiv, og en kompakt midtbane. Jeg har derfor valgt at have en lettere defensiv indstilling og spille en 4-1-4-1 opstilling, hvor der er en DM og to MC, samt 2 fløje (ikke offensive).

Keeper
Med en relativt defensiv opstilling, bør modstanderen have svært ved at spille sig igennem forsvaret. Derfor er det i denne opstilling vigtigt at målmanden er stærk i "Aerial Ability", da der kan forventes at modstanderne istedet vil forsøge over kanterne. Samtidig vil modstanderne blive nød til at få sendt en række langskud afsted, hvorfor placeringsevnen ("positioning") i målet er en væsentlig faktor.

Back
Opgaverne for backerne i opstillingen vil være rent defensiv, hvilket er meget utrendy i den moderne fodboldverden. Men med ideen omkring at det defensive skal være på plads, er der ikke råd til at holdets backs fløjter op og ned af sidelinien. Dette giver også et fald i evnerne som back'sne skal besidde, da det er "Marking" og "Tackling" samt "Acceleration" som der skal lægges mest vægt på. Endvidere er "positioning" også vigtig, for at kunne dæmme op mod offensive wings fra modstanderne.

Central Forsvar
Der er 2 typer centrale forsvarer i opstillingen, for der bliver ikke spillet på a trække modstanderne offside, hvilket i stedet kræver at den ene forsvarsspiller har en stopper funktion, som går frem og møder modstandernes angriber tidligt, for derved at lukke deres angreb ned (kræver "aggression" og "Bravery"). I modsætninger hertil skal forsvarskollegaen tænke mere defensivt for at sikre mod de stikninger, som modstandernes kreative midtbanespillere kan finde på at spille. (kræver "Anticipation")

Defensiv midtbane ("Anchor Man")
Med udgangspunkt i den defensive tilgang til kampen, så skal den defensive midtbane spillere selvfølgelig hovedsageligt have være mindet til at forsvare frem for at skulle skabe chancer. I denne taktik skal spilleren derfor ikke have alle de kreative egenskaber som "passing", "Creativity", men skal istedet indeholde "concentration", "Decisions" og de øvrige defensive egenskaber.

Central Midtbane
Med en defensiv midtbanespiller, så burde det give lidt mere kreativ frihed til midtbanen, men da der spilles med en stiv organisation ("rigid") - Det gør at spillerne ikke forlader midtbanen så ofte, men kravet er istedet at de kan lægge nogle kreative bolde i dybden til fløjspillerne, samt til angriberen. Det betyder at begge midtbanespillerne skal være kreative ("Creativity"), en stor arbejdsradius ("Workrate"), men også at de kan lægge nogle gode pasningerne ("Passings")

Fløje
På kanterne skal der være placeret deciderede wings, som skal udfordre modstandernes backs, samt løbe i frimærket, når de centrale midtbaner sender boldene i dybden. De skal sende bolde ind i hovedet på angriberen. Dette krærver hovedsageligt at spilleren har gode evener i "crossing", "dribbling" og ikke mindst har hurtighed ("Pace") og er explosiv ("Acceleration"), for at kunne sætte modstandernes backs.

Angriber
Som den eneste angriber i opstillingen er det vigtigt at spilleren kan skabe noget selv, det betyder at han skal have kreative ("Creativity") evner samt "Anticipation". Dog kan det også være interessant at have en angriber, som ligger sig helt op til den bagerste forsvarer og dermed angriber modstandernes offside fælde hele tiden. Er det denne type angriber som der anvendes, skal evnerne "Acceleration" og "pace" samt "finishing" være i fokus.

Som det kan ses tænkes der i første omgang vældig defensivt, men det er selvfølgelig en tanke gang jeg vil løsne lidt op for og teste lidt med, når sejrene begynder at trille ind og forsvaret fungere optimalt. Derudover er der ingen i backs i truppen med offensive kvaliteter, så skal denne del udvikles må det blive gennem indkøb i kommende transfer vinduer.
« Seneste Redigering: 08 Apr 2012, 23:10 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[6] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #7: 10 Apr 2012, 21:12 »



Træerne vokser... | 2. Oktober 2018
... desværre ikke ind i himlen.

Med udgangspunktet at være ligaens dårligste hold jf. medierne, var det med en ængstelig følelse at jeg satte holdet til første kamp, og så mod traditionsklubben FREM(14th). Det var et toptændt Vanløse hold der gik på banen og med lidt hjælp fra dommeren (3 x straffespark) blev sæsonens første kamp vundet. Det blev dog kun til 1 point efter en lang tur til den lille klippe ø Bornholm, hvor der var enighed med NB Bornholm(9th) om en nulløsning.

Yderligere 2 klubber fik ørerne i maskinen hos Vanløse, da både Søllerød-Vedbæk(16th) og B93(6th) måtte gå fra banen med 0 point efter at have stiftet bekendtskab med de hvid blusede fra Vanløse. Grunden til sejrene lå helt klar i klubbens forsvar, for kampstatistikkerne viste tydeligt at det ikke var fordi at klubben var overlegen på nogen måde, at de vandt disse opgør. Kun i kampen mod Søllerød-Vedbæk var sejren egentlig fortjent.

Det var overraskende at Vanløse lå på en flot 3. plads efter 4. runde, hvilket der vist ikke nogen udover undertegnede der havde turdet tro på! Men som begyndelsen lagde op til, vokser træerne ikke ind i himlen. For efter den 4. kamp, så virkede det som om holdet gik død. Hvor der tidligere var blevet skabt en række chancer så stoppe kreativiteten fra klubbens midtbanespillere.

Det medførte 3 nederlag i træk til Elite 3000(3rd), Birkerød(2nd) og HIK(5th) og dermed var alle omkring klubben trukket ud af drømmeland og tilbage til den hårde hverdag. Det betød at der skulle arbejdes hårdt til træning for at få vent stimen af nederlag. Muligheden for dette var tilstede, da Vanløse skulle på besøg hos Skovshoved som residerede på 15. pladsen. En sejr var længe at se i spåkuglen, da 18 Årige Johan Høy (MR) havde bragt Vanløse i front lige efter pausen.

Udlignigen var en bitter pille at sluge ikke fordi den kom i det 83' minut, men mere at det var spilleren Lasse Westh, som var den første spiller jeg havde sendt ud af klubben ved min tiltrædelse. Det blev dog til 1 point og en 7. plads efter cirka en 4. del af sæsonen spillet.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2012, 22:07 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[7] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #8: 13 Apr 2012, 21:22 »



Vanløse IF | Klubbens fremtid
Som en naturlig del af en klub, som ikke har voldsomt mange penge, er det talentmassen at fremtiden skal bygges på. Ungdomsfacilitetern e er på følgende niveauer:

Youth facilities: Minimal
Junior Coaching: Minimal
Youth Recuitment: Basic

Da jeg selvfølgelig ikke er tilfreds med dette, gik jeg til bestyrelsen! - De var enige med mig i at vi bør forbedre faciliteterne, desværre måtte de fortælle mig, at trods enigheden om fremtiden på dette felt, så er der bare ikke penge i kassen til at udvide faciliteterne.

1. holdstruppen har allerede et par store talenter, men i hele truppen er der 12 spillere på 18 år eller derunder, som i min optik kan betegnes som talenter.

I klubben er der 6 U18 spillere, som af assistent træner Jeppe Curth har fået 5 stjerne i potentiale:

Joachim Sørensen | Angriber | 18 år | Target man | €8.000 | kontrakt: 30.06.2021 | 2(2) kampe - 1 måll
Allerede som 18 årig er Joachim i kamp om at være starter i angrebet. Routinen gør han ikke starter inde hver gang. Han har 12 i finishing og 10 i First touch og har derfor et natuligt talent som afslutter, som det forventes at udvikle over de næste par sæsoner, hvorefter han kan sælges videre, hvis oprykningen ikke er sket inden da. Derudover har han gode stats i Aggression, Work Rate samt influence, så der er mulighed for at teamplayeren i fremtiden vil være en god anfører

Steven Munk | Angriber | 16 år | Target man | €4.500 | kontrakt: 30.06.2020 | 0(2) kampe - 0 mål
Her har vi endnu et stort talent, som dog må se sig distanceret af ovenfor stående medspiller. De generelle stats for Steven er ligesom Joachims, men han har pt kun 9 og 7 i henholdsvis Finishing og First touch. Han har pt. fået 2 indskiftninger dog uden scoringer tilfølge. Dog har han scoret 1 gang i 2 pokalkampe. Der skal forlænges med Steven i løbet af denne sæson, hvis der skal være penge til en forlængelse.

Tonni Gade | Def. midt | 18 år | Support | €7.000 | kontrakt: 30.06.2021 | 0(2) kampe - 6.40
Som en god defensiv midtbanespiller, har Tonni Gade relativ gode stats i Marking (12) og Heading (11) og tackling(9) og dermed er de defensive pligter på plads. Han mangler lidt i aggression (6) og Bravery (6) - men viser et god arbejdsmoral (13). Om han bliver bedre end en god 2. divisionsspiller er tvivlsomt, men jeg forventer han over de næste 2 sæsoner spiller mig til 1. division.

Troels Sand | Def. Midt | 17 år | Support | €6.000 | kontrakt: 30.06.2021 | U19: 4 kampe - 6.47
Ligesom med Tonni, kan jeg godt selv tvivle på om han bliver fremtidens stjerne hans defensive sider er okay i hans alder Marking (8), Heading (9) og Tackling (11), mens hans forudseenhed kun er på (5). Determination og work rate er henholdsvis 8 og 10, og jeg tror der er muligheder for han udvikler sig til en relativ god spiller, men som sagt er der tvivl om han bliver til mere end en god 2. divisionsspiller.

Anders Tefke | Højre Back | 17 år | Wing back | €8.000 | kontrakt: 30.06.2021 | 8(1) kampe - 6.49
I højre side af forsvaret har jeg hentet mig en allerede meget stærk 2. divisionsspiller, som har 11 i Marking og Tackling samt 12 i Heading, hvilket jeg syntes er meget i en alder af 17 - Der er gode fremtidsmuligheder i denne unge knøs. Han mangler dog en smule i hurtigheden, Acceleration (9) og Pace (8) samt i placeringsevnen (9).

Johan Høy | Højre midt | 18 år | Fløj | €7.000 | kontrakt: 30.06.2020 | 6(3) kampe - 2 mål - 6.86
Min hidtil største succeshistorie blandt de unge talenter, men det siger jo ikke så meget med hensyn til at der ikke er spillet særlig mange kampe. Hans hurtighed på kanten (12) er et væsentlig kriterie for en fløj, samtidig med at han lægger gode indlæg (10). Der er dog ikke meget at råbe hurra for, og han skal virkelig udvikle sig en del, for at komme meget længere end 2. division.

Talentmassen er desværre ikke så stor pt, men over de næste par transfervinduer, er det formålet at hente flere talenter til klubben. Men det kræver dog at mine scouts Morten Emil Rylander, med over 100 kampe for Vanløse og Judging PA (14), Judging PP (13) og Mikkel Lund Judging PA (11) Judging PP (17) finder nogle talenter.
« Seneste Redigering: 13 Apr 2012, 21:30 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[8] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #9: 20 Apr 2012, 23:55 »



DBU Pokalen | 23. Oktober 2018
For en klub som Vanløse IF, som frister livet i bunden af 2. division håber jo på at nå så langt i pokalturneringen at det ender med en kassekamp på hjemmebane mod et af holdende fra den bedste række. I årets turnering var klubben tippet til ikke at nå særlig langt.

I første runde trak man en af de værste modstandere som det var muligt, da FC Hjørring var modstanderen, som stod på den anden side af banen, da kampen blev fløjtet op.




1. Runde: FC Hjørring (2.div Vest) - Vanløse (2.div Øst)
Resultat: 1:2
Målscorer: FC Hjørring - Søren Andersen (90') ;Vanløse - Selvmål(28'), Steven Munk (73')
Tilskuere: 89


2. Runde: Vanløse (2.div Øst) - Varde (2.div Vest)
Resultat: 1:0
Målscorer: Vanløse - Johan Høy(70')
Udvisninger: Vanløse - Jacob Hovgaard (4')
Tilskuere: 173


3. Runde: Vanløse (2.div Øst) - OB (Superliga)
Det var et toptændt mandskab fra Vanløse, som trådte ind på Vanløse idrætspark, 3.756 tilskuere var på plads, da Andreas Hansen fløjtede kampen OB igang. Det var muligheden for at OB kunne få den revanche de har sukket efter siden finale nederlaget i 1974, hvor Vanløse vandt sin hidtil eneste titel i dansk fodbold.

Fra kampens start virkede det til at rollerne var byttet rundet, at OB var holdet fra 2. Division og Vanløse var klubben som til dagligt spillede kampe på topniveau mod superliga mandskaberne i danmarks bedste række. Vanløse lagde frisk ud og havde flere store chancer. Boldbesiddelsen i første halvleg hed 61% - 39% i Vanløses favør, men trods overtaget og chancerne, blev det ikke til førningsmålet.

OB overtog kampen mere i 2. halvleg, men skabte stadig ingen chancer, og Vanløse fortsatte og havde i en periode 3 hjørnespark i træk, som blev headet over målet. Kampens enlige scoring faldt først i det 87' minut, da Vanløses midtbane mand Jacob Hovgaard sendte bolden i kassen fra en position lige inden for straffesparksfeltet og helt oppe i hjørnet, hvor OB Keeper Daniel Krog ikke kunne fange bolden.

Resultat: 1:0
Målscorer: Vanløse - Jacob Hovgaard (87')
Tilskuere: 3.756


Next up: Vejle Boldklub Kolding...
« Seneste Redigering: 21 Apr 2012, 11:55 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[9] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #10: 21 Apr 2012, 12:51 »



DBU Pokalen - 4. Runde | 23. Oktober 2018
På trods af det kun var 4. runde i pokalturneringen, sitrede stemningen foran Vanløse idrætspark. Vejle Boldklub Kolding var netop ankommet i deres bus efter 230 kilometers kørsel. Vejle Boldklub Kolding lå på en 6. plads i superligaen efter 14. kampe, men kun et enkelt point bagved 3. pladsen OB, som VIF havde slået ud i 3. runde.

Medierne forventede ikke at der kom mange på stadion for at se kampen, selv forventede klubben at der kom små 5.000 tilskuere. Ingen forventede Vanløse også kun slå Vejle Boldklub Kolding ud, og der var odds 1.07 på at udehodlet tog sejren hjem.

Manager for VBK Stig Inge Bjørnebye roste Vanløse manageren, men var meget usikker på om københavnklubben overpræstere eller de virkelig har det niveau som der vises.




4. Runde: Vanløse (2.div Øst) - Vejle Boldklub Kolding (Superliga)
Vanløse opstillingen lignede til forveksling den som slog OB 1-0, der var dog foretaget en enkelt ændring, da Joachim Sørensen var tilbage efter dårlig form. Det var udeholdet som fra start viste at de var det stærkeste hold, og den første chance kom allerede efter 42 sekunder, men endte dog forbi målet. Det blev ikke bedre for Vanløse, og det var kun held, som gjorde at klubben ikke kom bagud, da VBK sparkede bolden på indersiden af stolpen, trillede over og ramte den anden stolpe og ud i feltet igen, hvor Vanløses midterforsvarer slog en befrier.

Vejle Boldklub Kolding pressede på, men det stærke Vanløse forsvar holdt dem stangen. Første chance til hjemmeholdet kom efter en god periode, hvor bolden havde været i VIF's besiddelse i flere minutter, og det blev sluttet af med en afslutning, som gik lidt forbi målet. Kort efter var stolperne endnu engang med Vanløse, da VBK spillede sig helt fri det lille felt, hvor bolden blev sparket på indersiden af stolpen igen!

Der var forsat pres på Saabye's bur og han trak flere klasseredninger ud af handskerne. I det 42' minut blev Vanløse ramt af en skade, da den 35 årige dirigent Søren Nielsen måtte lade sig udskifte med det 22 årige talent Thomas Nielsen(normal starter). Det var lige ved Vanløse ufortjent kom foran inden pausen, da Jacob Sørensen fra baglinien sendte en hård bold indover, desværre var der ingen af Vanløses midtbanespillere som nåede frem til bolden, men det var alligevel et overraskende 0-0 resultat ved pausen.

Fra starten af 2. halvleg, var kampen en mere tam affære. VBK havde stadig bolden meget, men skabte knap så store chancer og stadion uret skulle runde 61 minutter, før den første store chance tilfaldt udeholdet, men denne chance blev også brændt. Vanløse ville have mere kreativitet fremme, og derfor blev Venstrefløjen Jacob Henriksen skiftet ind med en halv time tilbage af kampen, og kun kort tid efter gav småspil fremme på banen en god chance for de hvid blusede københavnere, men Hasling i VBK målet havde ingen problemer med at parere bolden ud i spil igen.

Kampen var på vej ind i det sidste kvarter og der var meget småsmil frem og tilbage, og det var først i de sidste 2 minutter af kampen, at VBK fik sat et tungt pres på Vanløses bravt kæmpende forsvarsspillere. Det var lange 4 minutters overtid for Vanløses fans på tribunerne, og det kunne have været afgjort efter de 3 af dem, da Anders Granskov var helt fri i vanløses felt, men en aggresiv Saabye kom godt ud af sit mål og fik reddet. Vanløse holdte kampen ud og uden scoringer i de ordinære 90 minutter, blev det til 2x15 minutters forlænget spilletid til de tunge ben.

Trætheden begyndt at melde sig og med 3 udskiftninger i de 90 minutter, måtte det briste eller bære for spillerne på banen, hvor det især var hos midtbanespillerne at trætheden havde meldt sig. Vejle lagede bedst ud, men også hos jyderne var trætheden ved at melde sig og udover 2 hovedstøds chancer blev der ikke skabt meget i den forlængede spilletid. For Vanløse spillerne blev det mere og mere febrilsk, for de viste godt hvilken indsats de havde lagt i kampen, og hvor skuffede de ville blive over at tabe kampen. Ved tiden 117:51 var det så Vanløses eneste chance for at tage sejren hjem opstod. Hjørnespark! Jonathan Høy sparkede hjørnesparket tæt under mål, hvor midterforsvarer Mathias Pedersen dukkede op. Han satte perfekt pandebrasken på bolden, men igen reddede Hasling i VBK målet. Resten af kampen foregik på midten af banen og da Jacob Kehlet endelig fløjtede af, vidste spillerne at alt kunne ske i straffesparkskonkur rencen.


Straffesparkskonkur rence:
1:0 Mathias Pedersen
Saved by Saabye
2:0 Jacob Henriksen
2:1 Luca Lazzarin
3:1 Christian Pedersen
Saved by Saabye
4:1 Jacob Hovgaard


Resultat: 0:0 (4:1 eft. str.)
Tilskuere: 964


Pokaltriumf

De knap 1000 tilskuere havde fået et brav af en kamp, og Vanløse mandskabet havde vist Stig Inge bjørnebye at de performer, fordi de har kvaliteten til det.

Vanløse havde gjort det igen, det var superliga klub nr. 2, som var blev slået ud af pokalturneringen. Den næste klub der skulle i klørerne på Vanløse IF var AaB.
« Seneste Redigering: 21 Apr 2012, 14:51 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[10] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #11: 21 Apr 2012, 18:32 »




Vanløse IF | Efteråret 2018
Det var en 7. plads der skulle forsvares i den sidste halvdel af efterårssæsonen, men de første 3 missede point kom i hus allerede i den første kamp, da Fremad Amager sendte Vanløse tilbage til sjælland med et 2-0 nederlag. Men efter 5 kampe uden sejr, var der endelig 3 point på kontoen, da et af bundholden (og min tidligere klub) Boldklubenn Glostrup Albertslund kom besøg. Hele 3-1 blev resultatet og dermed blev en dårlig periode vendt.

Sådan troede undertegnede ihvertfald det skulle blive. Det var desværre ikke den vej tingene skulle gå, for efterfølgende var der besøg fra Hvidovre og som formåede at slå et tamt Vanløse hold med 2-1 på Vanløse Idrætspark. Der kom dog mere mod på tilværelsen, da vi derefter hentede 3 sejre i træk. Dog var 2 af disse i pokalturneringen, hvorfor det ikke gav så meget i tabellen, det var også i den periode at klubbens defensiv spillede til 0 i hele 4 kampe i træk, hvilket var sæsonrekord for klubben.

Det var FC Øresund, som var holdet der fik høvl i ligaen og trods mange kampe på få dage, var det ikke noget spillerne lod sig mærke sønderligt af. Det var samtidig nogle meget tætte kampe, hvorfor de var relativt målfattige. Dette har gjort at Vanløse er det 5 mindst scorende hold i efteråret. Så rent målscoringsmæssigt spiller holdet til en 12. plads, mens 20 mål imod giver en delt 5.plads, hvorfor placeringen som nr. 9 må vurderes at være meget rimelig.

De sidste 3 kampe 0-0, 1-1 og 0-2 mod FC Vestsjælland (4th), Greve (8th) og Næstved (7th), hvilket gjorde at sæsonen endte med 5 kampe i træk uden nederlag og så afslutningsvis et nederlag til Næstved. Derefter var det bare at vente til 2018 sidste kamp, da AaB kom besøg 29. November til kvartfinalen i DBU's Landspokalturnering .


Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [10] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #12: 21 Apr 2012, 19:31 »

Du skulle vel aldrig kende en Anders Clausen? Smiley
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [10] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #13: 21 Apr 2012, 19:47 »

Nej - kender ham ikke personligt, men ved hvem han er da Smiley Spillede selv kun på 3. holdet!
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[11] Vanløse IF - A part of the Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #14: 21 Apr 2012, 21:11 »



DBU Landspokal | Kvartfinalen
Endelig oprandt dagen! Vanløses mulighed for at slå det tredje superliga mandskab på en halv sæson. Det var 10 dage siden seneste kamp, og Vanløse kunne stille i den stærkeste opstilling (pånær den stadig skadede Søren Nielsen). Som forventet var der små odds på Vanløse ville overkomme denne opgave, og selvom odds 21 gik hjem i sidste runde, havde bookmakerne igen sat dette op en Vanløse sejr.

På pressemødet blev der gjort meget ud af at Vanløse ikke havde spillet de sidste 10 dage, at Aab jo var et stærkere hold og om Vanløse forventede at kunne slå AaB. Som om journalistene forventede Vanløse var  lalleglade jubeloptimister! Der blev svaret med ydmyghed, men med tro på tingene.



Kvartfinale: Vanløse IF (2.Div Øst) - Aab (Superliga)
Kampen lagde ud i samme stil som i kampen mod Vejle, hvor udeholdet havde bolden og kom til en række chancer, dog ikke nogen voldsomt store chancer. Kun en enkelt lille chance blev det til Vanløse inden for de første 10 minutter. Derfra var det Aabs kamp, de havde boldbesiddelsen, men kom stadig ikke til chancerne. De få skud på mål blev pillet af Saabye.

Efter 30 minutter var Aab milimeter fra at komme foran, da Vanløses Otkjær i feltet ramte bolden så den var på vej i egen kasse. Igen var Saabye dog vågen og kunne få den skubbet til hjørnespark, dette løb dog ud i sandet for Aab. Kort efter slog Aab så kontra og Gogichaishvili var hurtige på en repost og fik som den første superliga spiller æren af at score på Mads Saabye i denne sæson. Et mål bagud, var der nu langt vej igen for Vanløse og der var på lægterne frygt for at holdet nu ville  falde sammen. Heldigivis for Vanløse lagde Aab ikke et større pres og hjemmeholdet var kun bagud med 1 ved pausen.

Desværre havde Jess Thorup sagt noget rigtigt i pausen, for der gik kun 7 minutter af 2. Halvleg før Aab igen fik sendt bolden i nettet. Minsandten om det ikke var Aab's georgier der igen dukke op, og nu definitivt havde sikret Aab en plads i semifinalen af Pokalturneringen. Straks efter målet blev der lavet op på Vanløse opstillingen, 2 friske kræfter blev sat ind på kanterne, for at skabe mere fremadrettet. Herefter fald kampen i tempo, Aab trak sig tilbage på banen, mens Vanløse ikke havde evnerne til at udspille Aab. Derfor endte det da også med at Aab fik spillet sig igennem og scoret det afsluttende mål til 3-0.

Det viste sig efter kampen at det 2. mål var en selvmål, da Jacob Hovgaard havde været uheldig og så i vejen for en ripost fra Saabye. Så formåede Jacob Hovgaard også at få en hovedrolle i 4 af de 5 pokalkampe i dette års tunering, med et rødt kort, et sejrsmål, score på det sidste afgørende straffespark samt at score selvmål. * Flot! *


Resultat: Vanløse IF - Aab 0:3
Mål: Gogichaishvili (32), Selvmål (52), Bowen (86)
Tilskuere: 1.447

Eventyret var slut for Vanløse i denne omgang, men at have slået 2 superliga mandskaber ud var også mere end hvad der kunne være forventet af dette hold. Næste år er chancen der igen, spørgsmålet er om man endnu engang kan finde det kyniske spil frem og nappe nogle stærke modstandere. Alt andet lige blev det til 3 kasse kampe, og det er mere end den ene som klubben håbede på at nå frem til.

Hermed fik spillerne vinterpause... første kamp i foråret er 6, April
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010